Hoe erg is 40 plus zijn?

29-07-2014 19:44 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar en nu al erg bezig met ouder worden en verval. Het lijkt me doodeng ouder en lelijker worden. Het verval, de rimpels, kringen, vlekjes, lichaam niet meer strak.



Ik doe nu wat ik kan om jong te blijven maar iedereen moet er aan geloven ook ik uiteindelijk. Mijn enge leeftijd is 30 jaar maar ik denk dat ik er nog goed uit kan zien tot 40 dan zullen rimpels en minder strakke huid onvermijdelijk zijn. Ik wil gelukkig geen kinderen dus dat scheelt in slappe huid, striae en hangborsten maar nog.



Voor de 40 plus vrouwen hier hoe is het om zo oud te zijn? Krijg je nog aandacht van mannen, word er naar je gekeken en hoe ga je er mee om.



Ik snap dat voor sommige vrouwen uiterlijk niet belangrijk is dus dat zal minder spelen. Voor iemand als mij is het heel belangrijk. Lijkt me heel leeg leven als het wegvalt.



Iemand die me kan geruststellen voor de toekomst? En niet de cliche dingen als je moet blij zijn als je de 40 kan halen genoeg mensen die het niet halen, gaat om innerlijk blabla.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 00:10:

[...]



Tja, er is een oud gezegde: Youth is wasted on the young.Nou idd, zo waar eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Anway, To vraagt geruststelling .



Het is niet zo dat je op een dag in die spiegel kijkt en ineens een oude vrouw ziet.

Je groeit met je spiegelbeeld mee, en dus wen je ook geleidelijk aan veranderingen .

Natuurlijk kun je als 40 plusser ook balen van een paar kilo teveel, net als een 20 jarige.

Maar verder, is het niet shocking van de 1 op de andere dag.

Persoonlijk vind ik de veranderingen ook wel meevallen.

Mijn lijf is minder strak, maar dat is pas sinds twee jaar. Daarvoor had ik eigenlijk niet echt een veel ander lijf ( nu ook niet, ik ben wat dikker geworden).



Ik heb nog níet echt veel rimpels, wel is mijn haar erg grijs geworden,maar daar is haarverf voor dus who cares.



Ik denk dat een onzeker karakter iets is wat je op elke leeftijd kan hebben. Gezien je zorg over je uiterlijk neem ik aan dat je daar last van hebt

Hopelijk kom je wat steviger in je schoenen te staan waardoor je minder kritisch op jezelf wordt en je je minder gaat kwellen met deze gedachtes.



40 lijkt oud als je 20 bent, maar de weg er naar toe laat je er in meegroeien.



Just go with the flow eigenlijk.
Weet je wat pas echt ruk is: je druk maken om iets wat toch wel gebeurt en nog wel bij iedereen. Zo zonde van je tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik word bijna 30 en dat vind ik al 'erg'.

Dus ja, als je eind twintig bent is 40 oud

En als je 60 bent is 40 jong. Het ligt aan je eigen leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:35:

Ik ben strakker dan de gemiddelde 20 erMocht je willen. Heb je kinderen? De gemiddelde twintiger niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 00:38:

Ik word bijna 30 en dat vind ik al 'erg'.

Dus ja, als je eind twintig bent is 40 oud

En als je 60 bent is 40 jong. Het ligt aan je eigen leeftijd.



Oh ja toen ik 30 werd dacht ik ook ...ugh.

Maar nu denk ik, 30? Ik zou dat best nog willen zijn!



Eigenlijk vind ik dat een mooie leeftijd.

Al word ik al heel wat jaren ieder jaar 28.

En wordt ook ieder jaar gefeliciteerd met mijn 28e verjaardag , zei net nog tegen dochter, bizar over een paar jaar ben je ouder dan mij
Alle reacties Link kopieren
35. Ik word er alleen maar knapper op. Maarja, man hè...



En nu serieus: Een vrouw die realistisch zeker is over haar uiterlijk is het meest aantrekkelijk. Ongeacht leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 00:43:

[...]





Mocht je willen. Heb je kinderen? De gemiddelde twintiger niet.



Ehm ondanks drie zwangerschappen was nergens een spoor op mijn lijf van mijn 3 kids te bekennen.

Eigenlijk nog steeds niet, begin nu pas een buikje te krijgen en weeg meer ( maar goed, dat kon wel lijden )
Alle reacties Link kopieren
Dat geloof ik niet.



Ik ben heel slank en fijn gebouwd, maar na mijn kinderen is mijn buik niet meer zo strak als daarvoor.
quote:consuelabananahammok schreef op 30 juli 2014 @ 00:46:

[...]





Oh ja toen ik 30 werd dacht ik ook ...ugh.

Maar nu denk ik, 30? Ik zou dat best nog willen zijn!



Eigenlijk vind ik dat een mooie leeftijd.

Al word ik al heel wat jaren ieder jaar 28.

En wordt ook ieder jaar gefeliciteerd met mijn 28e verjaardag , zei net nog tegen dochter, bizar over een paar jaar ben je ouder dan mij Haha, ik ook. Ik maak ieder jaar weer een taart met '28' erop. Als iemand mij vraagt hoe oud ik word antwoordt mijn zoon voor mij' oh gewoon weer 28'.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 00:58:

Dat geloof ik niet.



Ik ben heel slank en fijn gebouwd, maar na mijn kinderen is mijn buik niet meer zo strak als daarvoor.Je hoeft het niet te geloven, ik heb geen enkele reden om erover te liegen.
Alle reacties Link kopieren
We willen graag een foto, Con.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 30 juli 2014 @ 01:00:

[...]



Haha, ik ook. Ik maak ieder jaar weer een taart met '28' erop. Als iemand mij vraagt hoe oud ik word antwoordt mijn zoon voor mij' oh gewoon weer 28'.Haha, ja mooie leeftijd om de tijd stil te zetten 😉
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 30 juli 2014 @ 01:12:

We willen graag een foto, Con.Die heb ik een paar jaar geleden al in het beruchte fototopic geplaatst, ik blijf niet aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
Jammer
Alle reacties Link kopieren
Ja en dan vooral een foto van je buik natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 01:15:

Ja en dan vooral een foto van je buik natuurlijk.



Die stond er ook op idd, maar ik hoef je niet te overtuigen hoor als je het prettiger vindt het niet te geloven, is dat prima.



Mijn moeder is 65 en die heeft dat ook altijd gehad,zelfs nu heeft ze amper een buik.



Ik ben mijn platte buik overigens nu wel kwijt,maar dat is iets medisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 30 juli 2014 @ 01:20:

[...]





Die stond er ook op idd, maar ik hoef je niet te overtuigen hoor als je het prettiger vindt het niet te geloven, is dat prima.



Mijn moeder is 65 en die heeft dat ook altijd gehad,zelfs nu heeft ze amper een buik.



Ik ben mijn platte buik overigens nu wel kwijt,maar dat is iets medisch.Mijn buik is nog wel heel plat, maar niet meer zo strak als voor mijn bevallingen. Dat is het. Ik kan me niet voorstellen dat je buik helemaal NIKS veranderd is als je 3 keer zwanger bent geweest. Maar goed, je krijgt het voordeel van de twijfel.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 01:23:

[...]





Mijn buik is nog wel heel plat, maar niet meer zo strak als voor mijn bevallingen. Dat is het. Ik kan me niet voorstellen dat je buik helemaal NIKS veranderd is als je 3 keer zwanger bent geweest. Maar goed, je krijgt het voordeel van de twijfel. Pfieuw, gelukkig
Uiterlijk, tja iedereen is er maar druk mee.



Dit is blijkbaar waar het in the end om gaat: http://www.thepostonline. ... -sterfbed-spijt-top-vijf/

Misschien iets te "zwaar" voor dit topic, maar o zo relativerend!

Want hier blijkt het leven toch om te gaan, en daar staat niets bij over uiterlijk (of materieel bezit)..
Alle reacties Link kopieren
die 5 punten zal ik geen spijt van krijgen.

kan ik uit de grond van mijn hart zeggen.



ik heb nog 6 dagen om aan een houding te werken waarin mijn buik het strakst lijkt. dus typen met aangespannen buikspieren.

erg lastig met een Skype gesprek....
wij slapen nooit.
Ik heb een vriendin die 27 jaar jong is, getrouwd en twee kleine kinderen. Een paar maanden geleden te horen gekregen dat ze haar volgende verjaardag niet zal halen, uitgezaaide kanker. Ze kunnen niks meer voor haar doen. In de bloei van haar leven, succesvolle carrière, super huwelijk, kinderen nog te jong om later herinneringen te hebben aan hun moeder.



Dus met een beetje 'mazzel' in jouw geval haal je de veertig niet eens TO, misschien zelfs wel de dertig niet. Hoef je je ook geen zorgen te maken over hoe verlept je er tegen die tijd uitziet.



Maar voor het geval je toch 'oud' mocht worden zou ik nu maar alvast heel hard gaan werken aan je geestelijke groei. De meeste 14-jarigen die ik ken kramen nl. verstandiger taal uit dan jij. Ik ben bang dat een paar yoga lesjes en wat reisjes je niet echt verder helpen. Ik zou goede hulp zoeken bij een psycholoog, ga wat vrijwilligers werk doen en bekommer je om je medemens die bezig is met heel wat serieuzer zaken dan jij. Overleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 55 dus je begrijpt dat ik niet meer op straat kom. Ik zit dag in dag uit thuis met mijn grijze rimpelkop en uitgezakte lijf terug te denken aan de tijd dat ik nog jong en mooi was en de mannen in bosjes aan mijn voeten lagen....
Alle reacties Link kopieren
DE beste tip tegen rimpels is toch wel: zorg dat je flink overgewicht hebt, dat vult de rimpels lekker op.



En verder:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het jammer dat je lichamelijk achteruit gaat als je ouder wordt, maar dit gaat heel geleidelijk. Je went er daardoor toch aan.



Ik denk ook dat je er uiteindelijk meer last van hebt als je echt oud bent, en bijv niet goed meer kunt lopen. Dat is veel erger dan rimpels enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven