Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik lees al even mee en lees hier toch best wat leuke dingen. Ik schrijf op 'eten met je verstand', maar daar is het zo rustig en gaat het meer om de gedachten achter eten.

Ik vind het zelf leuk om op een actief topic mee te schrijven voor motivatie, maar dan wel met mensen die zelf ook op een gezonde wijze bezig zijn, zonder poeders, shakes en crashdiëten Krijg de indruk dat ik hier dan goed zit!



Ik ben vrouw, 39 jaar, tikkie te zwaar. Ik ben erg geboeid door voeding, eet graag puur voedsel. Ik sport, maar heb een te langzame schildklier. Overgewicht gaat er dus niet zo snel af als ik graag zou willen. Sporten geeft me wel een boost, voel me zelf beter dan zonder sport en beweging.

Ik tel geen calorieën en weeg me nauwelijks. Ik heb geen streefgewicht, ga af op de spiegel en mijn kleding.

Kan er nog een meeschrijver bij?
Goedemorgen!



LasVegas nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik lees dat je een leuke dag hebt gehad.



Er is behoorlijk wat geschreven afgelopen dagen. Ik zal proberen wat vaker mee te schrijven. Alleen ben ik niet zo van de eetlijstjes opschrijven (wel te lezen om inspiratie op te doen )

Het eten bij mij gaat nog steeds redelijk. Het sporten wat minder (lees de hele week niks gedaan, behalve fietsen)

Vanochtend woog ik 82,9
Alle reacties Link kopieren
Goede resultaten dames! Hier vanochtend 67,7, dus ook wat er af. Heerlijk!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
goeiemorgen ,vanavond weer hardlooptraining.Dat is heerlijk!!



o:200 griekse yoghurt,blauwe bessen,20gram eat natural noten muesli



l:salade,125 gerooktekip,20 gr zaanse mayo,babysla,gemengde sla,tomaat,bosui.

2 wasacrackers met pitjeskaas



D:200 gram italiaanse roerbakgr,200 tom blokjes,175 gram kip en dat samen lekker kruiden..



Vanmorgen al 2.5 kilometer met de hond gelopen.De zon schijnt al.Ik gebruik my fitness pal om alles in te voeren en als ik eens de bocht uitvlieg ben ik wel heel gemotiveerd om extra te sporten.Nou een fijne dag iedereen!!!
afvallen
Alle reacties Link kopieren
Om vanochtend gewogen en nu weer 78,2.

Ik schommel nu al drie weken tussen de 78 en 79. Er lijkt niets vanaf te willen?

Misschien toch dingen veranderen in mijn voeding?



Goed volgende week ga ik een week op vakantie, actieve vakantie, surfen, yoga, extra sport dingen etc.

dus vanaf vandaag weeg ik me niet meer tot ik terug kom



Welkom millefleurs.



Vervelend van de laptop Coconutt



Iedereen veel succes vandaag!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!



Bij mij vanmorgen 56.6.

Als ik kijk naar die 58.0 die ik woog door eetbuien, vind ik het goed!



(Maar in mijn gewichtslijst waar ik 1x p.w opschrijf wat ik weeg & dus niet de gewichten die ik daar tussendoor tegenkom 58.0 dus ook niet, die woog ik speciaal voor een recent gewicht op forum...

Ziet het er zo uit!



29-07-14 56,6 bmi 21,6

23-07-14 56,2 bmi 21,4

16-07-14 55,8 bmi 21,3

09-07-14 55,7 bmi 21,2

02-07-14 56,7 bmi 21,6



als ik volgende week met m'n nieuwe eetgewoonte weer iets aan ben gekomen, moet ik gaan kijken hoe ik mijn gewicht stabiel hou...

Wil niet heel langzaam aankomen, nu ik meer eet dan 1200 (1500/1600)



Ps. Ik weet dat mijn bmi prima is, en dat afvallen geen must is, maar ik merk dat als ik op de magische 55.0 hang, ik een stuk lekkerder in m'n vel zit & spontaner ben... (Hebben andere dit ook met een bepaald gewicht??)
Alle reacties Link kopieren
Sweetmadness, goed dat je het toch volhoud!

inderdaad maar even loslaten, kijken wat het na de vakantie doet... En anders kleine dingetjes veranderen in je eetpatroon, hoeveel wilde je er nog af?!

want je blijft wel heel stabiel, en dat is ook knap! Alleen wanneer je nog een aantal kg kwijt wil heb je nu nog niks aan stabiel zijn natuurlijk



Fijne dag! & fijne vakantie!!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.

Welkom Millefleurs! Wat mij betreft kun je lekker mee schrijven!



Mijn gewicht vanmorgen was 67.8,

0.6 afgevallen, jeeej iets afgevallen! :D



Swtmdnss, sport je nu meer of anders dan normaal?

Het kan namelijk zijn dat je nu spiermassa opbouwt en hierdoor word je ook zwaarder. Dat zal iedereen straks krijgen maar dat is juist goed want dan gaan we mooi shapen.



Vandaag wilde ik sporten maar mn tante is jarig dus kan niet vanavond. Ga wel extra 30d challenges doen, moet er nog een paar inhalen.... ^^



Fijne dag!
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Vanmorgen 72,9.. onder de 72 joehoe!

Er is niet zoveel af maar dat had ik ook niet verwacht na alle lekkere dingen, hapjes en vooral ook drankjes haha.



72,9 -1,1 totaal



Mooie resultaten lees ik hier al, goed bezig dames!!



En ik heb een spierpijn door de plank en squat challenges! Wow!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Wow, we zijn echt super goed bezig allemaal!

Iedereen is onwijs gemotiveerd en ik vind dat we allemaal heel veel discipline tonen en kritisch naar onszelf kijken, fijn



Ik lees wel eens dat mensen zichzelf een cadeautje geven als ze een bepaald gewicht bereikt hebben. Voor mij geld hetzelfde als wat menn heeft, zo'n magisch gewicht ... Voor mij is dat onder de 70 komen.

Dus als ik dat bereik mag ik een nieuwe sportoutfit aanschaffen :D



Als ik mijn streefgewicht van 68 kilo bereik, wat betekent dat ik 20 kilo ben afgevallen in de afgelopen 2 jaar, wil ik iets bijzonders doen.. maar wat? Iemand ideeën?

Werken jullie met een beloning?
Alle reacties Link kopieren
Hannief, ik heb daar nog niet zo over nagedacht. Misschien ga ik mezelf ook belonen als ik onder de 65 weeg.

Als jij je doelgewicht haalt kan je bijvoorbeeld een vrije dag opnemen en iets heel leuks gaan doen wat jij leuk vindt.



Menn,ik zou weer echt graag rond de 63 willen wegen. Ik denk dat ik me dan veel fijner voel. 63kg en lekker een sportief lijf, dikke primaaa!
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Hannief, wat een mooi doel zeg! Ik zou een prachtig lingeriesetje kopen denk ik



Mijn grens is 59 kilo. Ik heb jaren rond de 70 kilo gewogen, tot ik op een gegeven moment 78 kilo was. Dat was echt het toppunt. Meerdere keren diëten gedaan en afgevallen tot 62-65, maar onder die 60 ging nogal moeizaam. Misschien omdat daartussen ook prima bij me past en ik als tiener ook lang rond dat gewicht heb gehangen.



Maar ik blijf een buikje houden, die ik altijd inhou, vrienden denken dat ik mijn buik uitzet als ik hem ontspan maar het omgekeerde is dus waar..



Veel mensen snappen niet waarom ik onder die 60 kilo wil komen. Maar dat is dus mijn magische grens
Alle reacties Link kopieren
@ coconutt, dat snap ik dus heel erg goed! Misschien zie je het verschil helemaal niet tussen 73 en 70 of 63 en 60, maar het gaat ook om het gevoel toch... En omdat het me ontzettend frustreert dat het net lijkt alsof die weegschaal niet lager kan dan 70, HALLO WERK EENS MEE!



@ lauwtje: goed idee, ik denk dat ik dat ga doen. Een hele dag voor mezelf zonder verplichtingen, naar de Sauna ofzo! (Ik speelde zelf met het idee van een klein tattoo, is dit misschien een beter plan haha)
Alle reacties Link kopieren
Ja en op die vrije dag een klein tattootje zetten.. ;)
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen



Vanochtend gaf de weegschaal 77.2 aan. Dat is 0.2 afgevallen in de twee dagen dat ik nu bezig ben.



Eens kijken wat ik vandaag ga eten. Door allergieën eet ik geen (of zo min mogelijk) tomaat, paprika, knoflook, ui, prei, komkommer, aubergine, courgette en pepers.

Dat maakt het soms wat lastig om gevarieerd te eten. Misschien een salade met witlof, zo maar eens een receptje zoeken.



Fijne dag allen!

We zijn goed bezig :-)
Jahoee, daar ben ik ook weer even na m'n eerste post! Lees veel bij op de telefoon en dan is reageren zo onhandig. Wel gewogen en 62,8 haha. Nou ja als ik op dit tempo doorga zit ik over een halfjaar op m'n streef, en daar teken ik voor hoor. Maar wil vooral ook meer bewegen. Bedankt voor het in de tabel zetten!



Succes allen! Ik las hier iets over "quick wins" volgens mij; volgens mij kan ik dan beter m'n grote cappuchino's uit het restaurant hier schrappen, zo lekker maar al dat automatenmelkschuim is volgens mij echt niet goed! Ben zelf ook heel veel onderweg trouwens, voor werk en sport (paard) en dat is echt een crime qua gezond eten!!



Ik snap het wel, ik wil ook onder de 60! Stomme is, paar jaar geleden woog ik door/met een depressie rond de 54 maar voelde me toen dikker dan nu. En liever geen depressie hoor. Maar 58 lijkt me wel weer fijn, en gewoon iets strakker!



Vanavond paardrijden, en straks eens zien wat de lunch hier op het werk schaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:@ coconutt, dat snap ik dus heel erg goed! Misschien zie je het verschil helemaal niet tussen 73 en 70 of 63 en 60, maar het gaat ook om het gevoel toch... En omdat het me ontzettend frustreert dat het net lijkt alsof die weegschaal niet lager kan dan 70, HALLO WERK EENS MEE!



Precies



Maar het is ook wel een beetje mijn eigen schuld. Ik voel me na zo'n periode afslanken onoverwinnelijk en vind dan heel veel lekkere dingen wel weer kunnen 'omdat ik zo mijn best heb gedaan'



Daarom nu de focus op me gezond en fit voelen. Dan heb ik ook eerder maling aan wat anderen op straat denken, want: ik werk hard aan mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik verwen mezelf normaal ook al als ik vind dat ik het verdiend heb. Dagje sauna af en toe, heerlijk! Nu ik weer drie keer per week sport merk ik dat mijn oudste sporttenue niet meer volstaat, voel me er niet lekker in. Ook zijn shirtjes nu te warm en wil ik wat meer hemdjes en een sportbh. dus daar ga ik vanmiddag even naar kijken, het is nu toch sale! ik kan wel wachten tot ik een doel behaald heb, maar eigenlijk is mijn doel al deels behaald: weer een sportritme halen, mijn gezondheid vergroten. En dat doe ik toch echt het liefst in prettige sportkleding, dus de beloning motiveert bij het halen van het doel.



Hannief, als die 20 kilo eraf gewoon echt heel belangrijk was, vind ik een tattoo wel een mooi symbool. Een vriendin van me heeft het ook gedaan na haar therapie en afvallen.



Zo, net een eerste les bodybalance gedaan: poeh! Ik heb nog wel wat te oefenen hoor, haha, stabiliteit is ver te zoeken! Maar naast de verwachte ontspanning dus ook echt wel een flinke work-out, leuk!



Die quick wins vind ik ook erg boeiend. Eens kijken wat ik hier zou kunnen aanpakken op die manier! Ben dol op kleine veranderingen met een groot effect!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat goed bezig allemaal!



Millefleurs: ik ken iemand die liet ook een tattoo zetten bij -15 en er kwam daarna 20 weer aan. Als iemand vraagt daar de tattoo zegt ze dat ook gewoon, haha
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat kan ook! Maar ik ga er dan ook van uit dat je gewoon een mooie tattoo kiest die je echt graag wil hebben. Die beloning heb je dan, en het herinnert je dan wel aan een prestatie die je ooit behaald hebt!
Alle reacties Link kopieren
@ mrsnem, hahaha, dat is dus exact mijn angst!!!

Maar toch vind ik het wel mooi, ook een mooie reminder dat je toch best wel iets bereikt hebt. Ook al had ik het er in eerste instantie zelf aangegeten natuurlijk



@ millefleurs: goede sportkleding waarin je je prettig voelt is inderdaad eigenlijk geen beloning, maar meer een vereiste. Laat je weten waar je bent geslaagd en wat het is geworden ?
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,



Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben mama van 2 kindjes die 20 maanden en 8 maanden zijn.Ik ben nu nog 3kg zwaarder dan mn startgewicht toen ik zwanger raakte van de eerste. Al was ik toen al eigen 5 kg aangekomen in 1 zomer van drinken, zon, zee strand en pizza haha.

Ik kom weliswaar niet aan, wat wonderbaarlijk si met mijn eetstijl de laatste maanden, maar val dus logischerwijs geen gram af.

4 maanden na de geboorte van de jongste is mijn man er vandoor gegaan, Sindsdien had ik gewoon de energie en de wil niet meer om te koken en leefde ik van magnetronmaaltijden. Ik werk onregelmatige diensten in het ziekenhuis zo'n 30 uur per week, dus ook dat werkt niet echt mee. Maar de knop moet om, mijn nieuwe bikini blubbert toch echt wat teveel overheen. Ik heb besloten de koolhydraten te minderen. Dit heeft in het verleden ook goed voor me gewerkt, dat betekent dus minder pasta etc.

Mijn lijstje voor vandaag:



Ochtend: 2 speltboterhammen met filet americain



T: sla komkommer, lentui en eitje



L: 2 speltboterhammen met filet americain



D: kip, courgette, paprika, champignons en quinoa



toetje: yoghurt



Groejtes!
quote:zomermeiske schreef op 30 juli 2014 @ 09:42:

Goeiemorgen!



Vanmorgen 72,9.. onder de 72 joehoe!

Er is niet zoveel af maar dat had ik ook niet verwacht na alle lekkere dingen, hapjes en vooral ook drankjes haha.



72,9 -1,1 totaal



Mooie resultaten lees ik hier al, goed bezig dames!!



En ik heb een spierpijn door de plank en squat challenges! Wow!

Ja mannn, tis niet te doen! Eerst had 2 dagen spierpijn van de abs-challenge, gisteren dan begonnen met de squat-challenge en vandaag verga ik alweer van de spierpijn.. Hoe kan ik dit ook dagelijks gaan doen?



Welkom Deesjedamian! Is irritant he in het ziekenhuis werken qua diensten.. Het enige voordeel vind ik dat ik tijdens een nachtdiensten-periode geen wijntjes drink, maar verder heeft het echt alleen maar nadelen.
Alle reacties Link kopieren
@jeetjemina Dat hoor ik wel vaker, een vast bedrag pinnen en dan daarvan de boodschappen doen die week/maand. Ik ben echter gewend gewoon steeds te halen wat ik nodig heb dus dat lijkt me best een uitdaging. Hoe doe je dat dan als je er op vrijdag achter komt dat je geen kaas/bananen/pasta meer hebt? Je eet dan dus alleen maar restjes op (wat je in huis hebt?) zeg maar?



@zomermeiske Goede quote!

En ja zwaar he die plank. Pff ik blijf ‘m ook heftig vinden. Maar wel gaaf om te merken dat ik eerst al instortte na 2 seconden en nu pas na een minuut :P.

En ja die geeft ook flink spierpijn he. Ik heb megaspierpijn van allerlei squats en lunches (?) bij de bodycombat afgelopen maandag. En vanavond ga ik weer sporten oei oei dat wordt pijnlijk ;).



@hannief Ik houd een beetje bij wat ik eet ja. Soms aan de hand van calorieën tellen, soms aan de hand van Weight Watchers Punten (tijdlang gevolgd).



@millefleurs Ja bodybalance is altijd heftig in het begin. Ik doe het nu al een behoorlijke tijd en het wordt echt makkelijker 



@violetje Ik heb eigenlijk geen idee of cappucino uit een automaat ook veel calorieën bevat? Maar gewone koffie of thee zal allicht beter zijn .



Ik baal ontzettend: dik een kilo zwaarder dan vorige week, bleek vanochtend op de weegschaal. Afgelopen (feest)weekend heb ik erg veel lekkers gegeten, toegegeven, maar de rest van de dagen heb ik normaal gegeten en heel veel gesport deze en vorige week. Dus meer dan een kilo vind ik dan ook weer overdreven . Laat in de tabel maar 78,5 staan, hopelijk zie ik dat snel weer terug verschijnen op mijn weegschaal.



Iedereen die wel goed gaat (is afgevallen), complimenten!



Enne, al dat gepraat over onder de 60 of 70 kilo is voor mij een héél ver-van-mijn-bed-show. Ik zit meer tegen de 80 aan helaas. Maar leuk voor jullie .

Welkom aan de nieuwelingen.
Alle reacties Link kopieren
@ Evaviva: ik snap helemaal dat je baalt!

Ik denk eerlijk gezegd dat die kilo er zo weer af is als je een paar dagen normaal eet en sport.

Daarnaast gaat het ook om gezonder worden he! En volgens mij haal je wel heel mooie resultaten met je Challenges en ben je lekker aan het sporten, dus je bent heel goed bezig!! Je kan t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven