Whatsapp van collega

30-07-2014 08:39 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een whatsappje gekregen van mijn collega waar ik mee werk of ik vandaag wat wil gaan drinken met hem. Maar ik weet niet wat ik moet antwoorden. Ik vind hem heel aardig en kan goed met hem opschieten, maar meer ook niet en vind het nu moeilijk om hem vanmiddag te zien op het werk.



Gisteravond had ik als smoesje voor mijzelf dat ik dit wel met hem zou bespreken op het werk en nu vind ik het steeds enger worden. En twijfel ik nu toch nog te appen.



En misschien bedoelt hij dit niet eens als date.... maarja waarom dan appen.



Ik weet niet wat ik moet doen.... nu appen of straks op het werk bespreken... of nu appen en op het werk gewoon doen alsof er niks gebeurd is lijkt mij ook zo raar...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk zijn denk ik dan maar.

En als je zin hebt in een drankje wel doen en dan kenbaar maken dat je dit gezellig vindt , maar meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een drankje...ik zou gewoon gaan of niet maar het voorlopig echt zien als een drankje. Als hij namelijk gewoon een drankje bedoelt maak je jezelf behoorlijk belachelijk door te doen of hij je ten huwelijk vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu appen: "sorry, nee geen tijd voor en eerlijk gezegd ook niet zo'n behoefte aan."

Straks op werk gewoon normaal doen.
Alle reacties Link kopieren
Spreek hem er gewoon op aan ipv te appen. Dat rare gedoe van tegenwoordig om alles maar via de Whatsapp te doen. Vind je het gek dat het zo onduidelijk is allemaal. Het lijkt wel alsof niemand meer normaal met elkaar praat.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Je kan nu appen: Joh, ik heb er even over nagedacht, maar liever niet. Ik zie je zo wel op het werk, groetjes.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 30 juli 2014 @ 08:44:

Spreek hem er gewoon op aan ipv te appen. Dat rare gedoe van tegenwoordig om alles maar via de Whatsapp te doen. Vind je het gek dat het zo onduidelijk is allemaal. Het lijkt wel alsof niemand meer normaal met elkaar praat.Eens. geschreven communicatie leent zich niet voor gevoelige dingen. Wel voor: "Joh, neem jij zo nog een krop sla mee?", maar dit soort dingen zijn lastiger.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 30 juli 2014 @ 08:43:

Ik zou nu appen: "sorry, nee geen tijd voor en eerlijk gezegd ook niet zo'n behoefte aan."

Straks op werk gewoon normaal doen.Ja dat vind ik moeilijk omdat ik goed met hem kan opschieten. Maar ik zou het wel moeten doen ja.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb mijn oude baas ook net geappt

Hey, ik ben vrij vandaag, zullen we zo even lunchen samen?

X



Ik mag toch hopen dat hij er niets meer van aan het maken is dan een lunch zeg!



Met andere woorden

Relaxxxxxxx, misschien wil hij gewoon wat drinken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook vrolijk naïef terugappen: 'Leuk! Wie gaan er verder mee? Zal ik X & Y vragen?'
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 30 juli 2014 @ 08:45:

Je kan nu appen: Joh, ik heb er even over nagedacht, maar liever niet. Ik zie je zo wel op het werk, groetjes.Dit zou ik doen. Luchtig en vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 30 juli 2014 @ 08:45:

Je kan nu appen: Joh, ik heb er even over nagedacht, maar liever niet. Ik zie je zo wel op het werk, groetjes.Dit
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 juli 2014 @ 08:51:

Oh, ik heb mijn oude baas ook net geappt

Hey, ik ben vrij vandaag, zullen we zo even lunchen samen?

X



Ik mag toch hopen dat hij er niets meer van aan het maken is dan een lunch zeg!



Met andere woorden

Relaxxxxxxx, misschien wil hij gewoon wat drinken



Als ie dit bestelt, is het foute boel hoor



"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Jullie zien elkaar vanmiddag op het werk.

In plaats van jou te appen had hij het je ook real vanmiddag kunnen vragen. Dat hij dat niet durft doet stelt jou gelijk voor een probleem.



Nu zit jij er mee. Mooi is dat. Hij legt gewoon de bal bij jou en jij loopt daar nu steeds over te piekeren.



Ik zou niet terug appen. Gewoon vanmiddag zeggen: "George, (als hij zo heet), ik vind je een leuke vent. Ik kan goed met je opschieten maar meer zit er niet in. Gezien het appje wat je stuurde kreeg ik een andere indruk. Het lijkt me beter dat we dat we dat maar niet moeten doen".



Je blijft gewoon lachen terwijl je dit zegt en er wordt niet een vervelende situatie gecreëerd. Jullie moeten samen op het werk immers ook verder. Dus met een vervelende sfeer is niemand gediend.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, probleem, probleem. Het probleem is meer volgens mij dat TO niet goed weet hoe ze nee moet zeggen. Het is toch niet meteen een kutstreek of zo als iemand eens een (wellicht onhandig over Whatsapp) onschuldig kansje waagt? Ik neem aan dat het verder geen comprimerende situatie is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:emdeee schreef op 30 juli 2014 @ 08:47:

[...]





Ja dat vind ik moeilijk omdat ik goed met hem kan opschieten. Maar ik zou het wel moeten doen ja.Wat is nou het ergste dat kan gebeuren?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Begrijp dat dat een lastige is! Want wanneer kun je 'r nou vanuit gaan dan dat iemand met 'samen een drankje doen', 'samen gaan lunchen/uit eten' iets méér bedoelt dan alleen gewoon dat drankje of etentje?



Als je er ook de 2e keer op ingaat? Of de 5e keer? Stel, je gaat 3 weken elke vrijdag in op het voorstel voor een drankje op een terras, de week daarna een lunch en daarna een etentje. Dan kan 't toch ook zo zijn dat die ander dat opvat als: "Hé, zij ziet mij ook wel zitten!" en dat hij dan hoop krijgt?
Alle reacties Link kopieren
"yette, 31 minuten geleden

Je kan ook vrolijk naïef terugappen: 'Leuk! Wie gaan er verder mee? Zal ik X & Y vragen?'"



Dat heb ik ook een keer geprobeerd. Toen zei hij: "Niemand" en zat ik daar alsnog alleen met hem. Ik ben hier ook heel slecht in, maar eerlijk zijn is wel beter.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Note to self: berichten via whatsapp betekenen dat je minimaal sex wil, een relatie en eigenlijk trouwen. Ongeacht de inhoud van het bericht.





Ooit leer ik wel hoe deze tijd werkt. Dank TO voor dit nieuwe inzicht.
Je maakt het in je hoofd misschien wel groter dan het is. Ik kan uit je post opmaken dat jullie al eens eerder samen zijn weggeweest. Daar is toch ook niks uitgekomen? Maak het jezelf niet zo moeilijk. Zeg gewoon ; nee dankjewel, punt. Anders blijf je tot aan je pensien rondjes draaien. Hij overleeft jouw afwijzing echt wel hoor.
Pensioen ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 30 juli 2014 @ 08:45:

Je kan nu appen: Joh, ik heb er even over nagedacht, maar liever niet. Ik zie je zo wel op het werk, groetjes.Vreselijk om je zo op te stellen vind ik.
Terug appen, dat het je heel leuk lijkt, want hij is echt de grote broer, die je nooit heb gehad?
Alle reacties Link kopieren
Lastig, je wilt er niet gelijk van uit gaan dat hij een date bedoelt.

Maar via whatsapp is dat het misschien wel. Je wilt hem ook niet direct afwijzen voor de goede verstandhouding op werk. Misschien kun je er iets van maken van: ik houd werk en prive liever gescheiden? Of zeggen dat je eigenlijk al een afspraak hebt dan. En er lekker vaag over blijven waardoor de boodschap ook wel duidelijk is. Of ben ik nou lullig bezig? Ik vind straight zeggen van nee ik wil niet met je afspreken en meer zit er niet in. En dan vrolijk op werk gaan doen ook niet zo'n succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp helemaal niets van de reacties hier. Waarom is het via whatsapp ineens een 'mogelijke date', en zou het dat als hij het normaal gevraagd had niet zijn? Als je zin hebt om wat te gaan drinken zeg je ja, als je geen zin hebt zeg je nee, en tijdens zo'n drankje kun je toch snel genoeg inschatten wat zijn bedoelingen zijn, en op tijd zeggen dat je vanavond nog een date hebt en daarom snel weg moet?



Whatsapp is niet echt een charmante manier om iemand te vragen, dus juist dan zou ik ervan uitgaan dat het 'gewoon een drankje' is. Als je echt iets wilt met iemand nodig je toch persoonlijk uit? Dit lijkt veel meer op een 'mijn vrienden hebben afspraak voor vanavond verschoven, dus ik zit ineens met een gat in mijn agenda, eens kijken of we daar nog wat leuks van kunnen maken'.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven