Hoe erg is 40 plus zijn?

29-07-2014 19:44 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar en nu al erg bezig met ouder worden en verval. Het lijkt me doodeng ouder en lelijker worden. Het verval, de rimpels, kringen, vlekjes, lichaam niet meer strak.



Ik doe nu wat ik kan om jong te blijven maar iedereen moet er aan geloven ook ik uiteindelijk. Mijn enge leeftijd is 30 jaar maar ik denk dat ik er nog goed uit kan zien tot 40 dan zullen rimpels en minder strakke huid onvermijdelijk zijn. Ik wil gelukkig geen kinderen dus dat scheelt in slappe huid, striae en hangborsten maar nog.



Voor de 40 plus vrouwen hier hoe is het om zo oud te zijn? Krijg je nog aandacht van mannen, word er naar je gekeken en hoe ga je er mee om.



Ik snap dat voor sommige vrouwen uiterlijk niet belangrijk is dus dat zal minder spelen. Voor iemand als mij is het heel belangrijk. Lijkt me heel leeg leven als het wegvalt.



Iemand die me kan geruststellen voor de toekomst? En niet de cliche dingen als je moet blij zijn als je de 40 kan halen genoeg mensen die het niet halen, gaat om innerlijk blabla.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 11:52:

[...]





Je herinnert je vast de Willebrordschool die nu is afgebroken. Een oude buurvrouw van me was daar onderwijzeres. Er waren moeders die hun kinderen tot aan hun tafeltje met de kinderwagen afleverden. Dat zijn geen kindertjes die om de één of andere reden niet kunnen lopen. Nu ze in de Keizerstraat zitten kan dat niet meer met die trappen.Zielig toch! Is kindermishandeling.
Alle reacties Link kopieren
dat red ik niet Marianne.

ze razen hier als een gek voorbij, gedrogeerd door plaspillen en bloedverdunners.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 30 juli 2014 @ 11:52:

of dat ze je bijna platrijden met zo,n snelle scootmobiel.

ze kijken niet uit, blik op oneindig en gassen maar.Als ik er ooit eentje weet te bemachtigen, dan laat ik hem opvoeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 11:57[/message]:

[...]



Als ik er ooit eentje weet te bemachtigen, dan laat ik hem opvoeren.



ik wil er dan eentje met hetzelfde geluid als mijn auto.

dan heb ik toch nog het idee in mijn 5 cilinder te rijden.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 30 juli 2014 @ 12:00:

[...]





ik wil er dan eentje met hetzelfde geluid als mijn auto.

dan heb ik toch nog het idee in mijn 5 cilinder te rijden.Ja cool!!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 30 juli 2014 @ 11:56:

dat red ik niet Marianne.

ze razen hier als een gek voorbij, gedrogeerd door plaspillen en bloedverdunners.



Ik ben ooit bijna door zo'n ding verpletterd tegen de draaideuren van de bieb. De vent die dat flikte heeft volgens één van mijn buren al meerdere bekeuringen gekregen omdat hij veel te hard rijdt met dat ding.



Cateautje, je kent vast die kerel wel met al die speelgoedbeestjes aan zijn scootmobiel. Dat is ook zo'n hork. Hij woont ergens in de buurt van de Vondelweg. Ik liep vanaf de Jonker Frans met een buurvrouw in de richting van de Mariniersweg, zij liep met een rollator. Hij reed haar bijna van het hellinkje af, zij kon wel even wachten volgens hem.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben als man nu 41 jaar. Ik zag er behoorlijk tegenop om 40 te worden. Ik heb me verjaardag ook niet gevierd, was zelfs niet eens in nederland.

Dit jaar wordt ik 42, en ik zal net zoals vorig jaar een etentje geven, en wat familie uitnodigen voor me verjaardag. Meer niet



Ik vind mezelf niet lelijker geworden, heb eigenlijk nog net zoveel aandacht als vroeger.



Mijn kapster is 47 geworden dit jaar. Zij ziet er nog steeds goed uit, net of ze nog ergens halverwege de 30 is. Goed figuur, beweegt veel en natuurlijk een mooie haardos die regelmatig blond gemaakt wordt. Rimpels valt mee, ze gebruikt nooit overdreven make-up



Ik denk dat goed bewegen, gezond leven, (niet roken) en niet teveel stress in je leven, je uiterlijk langer laten stralen.



Mijn moeder zag je soms echt in een jaar tijd wel 10 jaar ouder worden. Vooral door de stress en haar gezondheid, raakte ze erg gerimpeld. Echter dit was vanaf 55ste
nobody said it was easy
Alle reacties Link kopieren
van mij mogen ze het scootmobiel rijbewijs invoeren.
wij slapen nooit.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 12:03:

[...]





Ik ben ooit bijna door zo'n ding verpletterd tegen de draaideuren van de bieb. De vent die dat flikte heeft volgens één van mijn buren al meerdere bekeuringen gekregen omdat hij veel te hard rijdt met dat ding.



Cateautje, je kent vast die kerel wel met al die speelgoedbeestjes aan zijn scootmobiel. Dat is ook zo'n hork. Hij woont ergens in de buurt van de Vondelweg. Ik liep vanaf de Jonker Frans met een buurvrouw in de richting van de Mariniersweg, zij liep met een rollator. Hij reed haar bijna van het hellinkje af, zij kon wel even wachten volgens hem.Ja, ik ken die klootviool. Volgens mij is dat compensatie voor alles dat hij niet meer kan of waarschijnlijk nooit gekund heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 30 juli 2014 @ 12:06:

van mij mogen ze het scootmobiel rijbewijs invoeren.Van mij ook. En pak dan meteen van sommige oude mensen het rijbewijs af.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 12:27:

[...]





Van mij ook. En pak dan meteen van sommige oude mensen het rijbewijs af.En dat van iedereen die jonger is dan dertig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 12:27[/message]:

[...]





Van mij ook. En pak dan meteen van sommige oude mensen het rijbewijs af.en van mannen met een midlife crisis.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 30 juli 2014 @ 12:37:

[...]





en van mannen met een midlife crisis.Met sportwagen, sigaar en rode sjaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 12:39[/message]:

[...]





Met sportwagen, sigaar en rode sjaal.en een rood hoofd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 30 juli 2014 @ 12:40:

[...]





en een rood hoofd.Hahaha, we bedoelen hetzelfde type!
Alle reacties Link kopieren
dat zijn van die mannen die schelden om hun eigen fouten te verbloemen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 30 juli 2014 @ 11:09:

[...]





Maar wel een pubermeisje dat getrouwd is, met kinderen, een vaste baan, een kophuis en haar leven verder prima op orde.



En jij oma?



Hopelijk geldt dit ook voor jou later.



http://www.faqt.nl/vraag- ... e-hersencellen-dood-gaan/
Life is short. Eat dessert first.
Wat is dit topic uit de hand gelopen
Wees lief voor elkaar vrede.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 29 juli 2014 @ 19:48:

Helaas geen serieuze reacties men voelt zich dan waarschijnlijk teveel aangesproken.



Aangesproken? Nee hoor! Men vind je een zeurpiet.



Stel je niet zo aan zeg.

Ga een cursus volgen, aan je eigen ontwikkeling werken en kijk eens met andere ogen naar mensen boven de 40.

Zien die er zo ongelukkig uit?

Ik zie liever een levenslustige 40-plusser dan een 20-er die constant met zichzelf bezig is.



En over de overgang: die komt niet bij alle vrouwen hard aan. Ik heb nauwelijks ergens last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 19:47:

Aandacht van mannen? Ja van verkopers omdat ze je iets willen aansmerenNou, je hebt nog genoeg mannen die liever voor een rijpe vrouwen gaan, waaronder ik.
Alle reacties Link kopieren
Life begins at 40 en het gaat errug lekker! Wat afzakt kan ik in het ergste geval altijd nog op laten hijsen. Gelukkig kleine tietjes dus die blijven zo goed als nieuw. Overgang nog niet in zicht en aandacht teveel.



Iedere leeftijd heeft zijn charme, voor en nadelen. Ik geniet van de reis en zie wel wat het mij verder brengt. Zolang ik gezond en goed van geest blijf maak ik me totaal niet druk over dingen waar ik toch geen invloed op heb. Ouder word je, of je moet voortijdig van een brug springen.
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 19:59:

[...]





BH? Na je veertigste gooi je die tieten gewoon over je schouders, blijven je grote oren lekker warm in bed.Zo bespaar je inderdaad wat kosten.
To,iedere leeftijd heeft zijn charmes.Maak je niet druk!
quote:Dropje70 schreef op 29 juli 2014 @ 20:03:

[...]





Mij lijkt het eerder leeg als je buiten je uiterlijk totaal geen ''inhoud'' hebt.



Ik ben met mijn 44 jaar nog steeds ijdel en modebewust, en zie er nog steeds goed uit, maar er is meer in het leven....



Maar ja, daar kom je vanzelf wel achter als je later groot bent.Helemaal mee eens!Ik besteed ook graag aandacht aan mijn uiterlijk,blijf dat ook doen,zie er goed eruit en wat anderen over me denken dat interesseert me niet en daarnaast zijn er ook veel meer andere dingen in het leven dan alleen uiterlijk zoals mijn familie,vrienden,sport,hobbies en mijn vrijwilligerswerk etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven