Geld & Recht alle pijlers

Wie helpt ons met bezuinigen.

23-07-2014 17:47 575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even moeite met alles financieel goed te overzien.

Bezuinigingstips zijn welkom.



We hebben wel een aantal zaken waar niet direct op te bezuinigen valt maar pas over 1 of 2 jaar vanwege contracten/abonnementen.



Kort gezegd komt er zo'n 2200 binnen iedere maand en gaat er 1800 aan vaste lasten uit.

Van het bedrag dat overblijft moeten de volgende dingen betaald worden:

- Benzine

- Boodschappen

- Uitjes/Extra's

- Kleding

- Kapper

- Studie



Situatie:

2 volwassenen en een dreumes.

Inkomen:

Wajong

WW (1,5 jaar lang vanaf vorige maand)
Alle reacties Link kopieren
Als je nu naar een psycholoog gaat dan kent hij je ook niet. Maak gewoon eens een afspraak en kijk of je je een beetje vertrouwd voelt. Zo nee, vraag dan of hij iets weet waar je terecht kan. Als je het wel fijn vindt kun je daar je verhaal kwijt . Ik weet hoe slopend dingen kunnen zijn, ik heb het zelf meegemaakt. Ik raakte ook overal de draad kwijt, was alleen maar moe, niets had orde meer. Dan is het juist heel erg prettig als er iemand alles voor jou op orde kan zetten! Je hoeft helemaal niet nu per direct hard aan jezelf te gaan werken, maar de eerste stap is gewoon wat rust krijgen denk ik. Een budgetcoach is al een enorme stap in de goede richting denk ik! Je komt er echt wel
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 29 juli 2014 @ 19:55:

Als je nu naar een psycholoog gaat dan kent hij je ook niet. Maak gewoon eens een afspraak en kijk of je je een beetje vertrouwd voelt. Zo nee, vraag dan of hij iets weet waar je terecht kan. Als je het wel fijn vindt kun je daar je verhaal kwijt . Ik weet hoe slopend dingen kunnen zijn, ik heb het zelf meegemaakt. Ik raakte ook overal de draad kwijt, was alleen maar moe, niets had orde meer. Dan is het juist heel erg prettig als er iemand alles voor jou op orde kan zetten! Je hoeft helemaal niet nu per direct hard aan jezelf te gaan werken, maar de eerste stap is gewoon wat rust krijgen denk ik. Een budgetcoach is al een enorme stap in de goede richting denk ik! Je komt er echt wel



Bedankt voor je reacties.



Ik ga er ook wel iets mee doen. Maar eerst moet het bij mijn man wat beter gaan. Anders is de uitputting te blijvend en zal ik niets aan de hulp hebben voormezelf.
Alle reacties Link kopieren
Breekt even in, een heel dierbaar persoon van mij, weduwe met kind op het voortgezet onderwijs, zij is voor 80% invalide, kan geen werk vinden wat ze lichamelijk aan kan, Leeft van een weduwe en wezen uitkering, rijdt auto heeft een invalide fiets, allemaal zelf betaald en spaart ook nog. Een bijstand moeder met 1 kind heeft meer te besteden, krijgt allerlei kwijtscheldingen enz. Zij zit net boven de grens. Het is geen vetpot maar het kan wel, Heb er veel bewondering en respect voor
het is nooit te laat om te leven
Lieve to, hoe gaat jouw man er voor zorgen dat het beter met zichzelf gaat? Ik heb het idee dat jij alle ballen hoog houdt en je bent ook nog moeder. Wil je die laatste, superbelangrijke, taak goed uit kunnen blijven voeren, dan zal niet alleen jij, maar ook jouw man nu actie moeten ondernemen. Dat is ook belangrijk voor jouw welbevinden.

Wat is het probleem als je gewoon eens vrijblijvend uitzoekt wat een klein autootje voor jullie op maandbasis scheelt. Niet om het meteen te doen, ik snap dat het echt allemaal heel veel is momenteel, maar wel om de cijfers eens goed onder elkaar te zetten. Schakel daarnaast budgetcoaching in en spreek je man aan op zijn rol als partner van jou en als vader in zijn gezin. Dit brengt plichten met zich mee, en het wordt tijd dat hij zich dat, ondanks een eventuele beperking gaat realiseren.

Succes meiske!
Overigens zeg ik niet dat je geen goede moeder bent he, maar ik vrees wel dat het allemaal zoveel is, dat je nog meer druk niet aankunt, en dan gaat je gezin er onder lijden. En dat is iets dat jij zeker weten niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2014 09:28
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:konijn82 schreef op 29 juli 2014 @ 23:40:

Lieve to, hoe gaat jouw man er voor zorgen dat het beter met zichzelf gaat? Ik heb het idee dat jij alle ballen hoog houdt en je bent ook nog moeder. Wil je die laatste, superbelangrijke, taak goed uit kunnen blijven voeren, dan zal niet alleen jij, maar ook jouw man nu actie moeten ondernemen. Dat is ook belangrijk voor jouw welbevinden.

Wat is het probleem als je gewoon eens vrijblijvend uitzoekt wat een klein autootje voor jullie op maandbasis scheelt. Niet om het meteen te doen, ik snap dat het echt allemaal heel veel is momenteel, maar wel om de cijfers eens goed onder elkaar te zetten. Schakel daarnaast budgetcoaching in en spreek je man aan op zijn rol als partner van jou en als vader in zijn gezin. Dit brengt plichten met zich mee, en het wordt tijd dat hij zich dat, ondanks een eventuele beperking gaat realiseren.

Succes meiske!Man man gaat begeleiding krijgen. Maar door lange wachtijden heeft alles lang geduurd. Er bestaat een kans dat hij weer op een wachtlijst komt voordat de daadwerkelijke behandeling begint.
quote:dana2.0 schreef op 29 juli 2014 @ 20:03:

[...]





Bedankt voor je reacties.



Ik ga er ook wel iets mee doen. Maar eerst moet het bij mijn man wat beter gaan. Anders is de uitputting te blijvend en zal ik niets aan de hulp hebben voormezelf.





En ondertussen blijft de situatie doorduren. Dat is niet goed voor je rust. Er moet echt snel wat gebeuren. Óf met bezuinigen, óf met je man. Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Anders gaat het van kwaad tot erger.



Zachte heelmeesters maken dan echt heel erg stinkende wonden.
quote:dana2.0 schreef op 30 juli 2014 @ 07:52:

[...]





Man man gaat begeleiding krijgen. Maar door lange wachtijden heeft alles lang geduurd. Er bestaat een kans dat hij weer op een wachtlijst komt voordat de daadwerkelijke behandeling begint.





En wanneer sla jij dan met je vuist op tafel bij dokter, behandelaar of wie dan ook, en zeg je dat jij op deze manier niet meer verder kan?



Eng, ja. Maar wil je wachten tot het echt crisis is? Dat is nog enger.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 30 juli 2014 @ 10:30:

[...]





En wanneer sla jij dan met je vuist op tafel bij dokter, behandelaar of wie dan ook, en zeg je dat jij op deze manier niet meer verder kan?



Eng, ja. Maar wil je wachten tot het echt crisis is? Dat is nog enger.



Heb ik gedaan.

Heeft helaas niets opgeleverd. Ja, er zou hulp kunnen komen over een half jaar of jaar. Maar daar ben ik op dit moment natuurlijk niet mee geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht voor de tussentijd voor mijzelf aan een psycholoog om er over te praten de moeilijkheden die ik ondervindt.

Maar de huisarts wilt hiervoor geen verwijzing geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dana2.0 schreef op 30 juli 2014 @ 10:45:

Ik dacht voor de tussentijd voor mijzelf aan een psycholoog om er over te praten de moeilijkheden die ik ondervindt.

Maar de huisarts wilt hiervoor geen verwijzing geven.



Wanneer was dat, ben je vanochtend bij de huisarts geweest?

Zo niet. Je schreef dat je een nieuwe huisarts hebt. Die denkt er misschien heel anders over dan de wat oudere arts die nu met pensioen is.

Dus zeker een poging waard om het bij deze huisarts te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is toch een flinke besparing bij de kpn kunnen regelen. Al de contracten kunnen worden beëindigd. En dat kan ingaan zodra ze onze toestellen die erbij horen hebben ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dana2.0 schreef op woensdag 30 juli 2014 13:04 Als het goed is toch een flinke besparing bij de kpn kunnen regelen. Al de contracten kunnen worden beëindigd. En dat kan ingaan zodra ze onze toestellen die erbij horen hebben ontvangen.Zie je nou wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 30 juli 2014 @ 13:05:

[...]





Zie je nou wel.



Wel flink ons best voor moeten doen.

Vele malen moeten bellen.
quote:dana2.0 schreef op 30 juli 2014 @ 10:43:

[...]





Heb ik gedaan.

Heeft helaas niets opgeleverd. Ja, er zou hulp kunnen komen over een half jaar of jaar. Maar daar ben ik op dit moment natuurlijk niet mee geholpen.Shit... Ik benijd je niet... Sterkte met alles! Je bent hartstikke sterk volgens mij, krijgt behoorlijk wat voor de kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Dana. Dingen gaan nooit vanzelf, ik ben blij dat het met de KPN gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
quote:dana2.0 schreef op 30 juli 2014 @ 13:04:

Als het goed is toch een flinke besparing bij de kpn kunnen regelen. Al de contracten kunnen worden beëindigd. En dat kan ingaan zodra ze onze toestellen die erbij horen hebben ontvangen.Goed bezig Dana! Het hele topic gelezen, en nu wil ik zonder iets inhoudelijks toe te voegen (want alle bespaartips zijn al langs gekomen) je even zeggen dat je dat met KPN goed geregeld hebt en verder heel veel succes wensen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt
Fijn dat je van die KPN-molensteen af bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:dana2.0 schreef op woensdag 30 juli 2014 13:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Wie helpt ons met bezuinigen."" class="messagelink">Fame schreef op 30 juli 2014 @ 13:05</a>:</b>

[...]





Zie je nou wel.</div></blockquote>



Wel flink ons best voor moeten doen.

Vele malen moeten bellen. Dat maakt niet uit. Dat is nog steeds voordeliger.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt.

Zijn er zeker blij mee. Een hele geruststelling.
Heel goed van jou!!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je van KPN af bent! Dat was echt belachelijk duur. Dat geld kun je nu wel beter besteden. Toch weer een meevaller!
Alle reacties Link kopieren
Dana, ik ga even "of topic" maar net zo belangrijk imho als besparen. Je zegt "niet nu, eerst moet man op de rit en dan pas Hulp voor mij". Heel begrijpelijke denkwijze maar een hele gevaarlijke. Je hebt het water tot de lippen staan op dit moment met de wetenschap dat je nog maanden of langer in dezelfde pompen-of-verzuipen zit qua mans problemen. Eenmaal goede begeleiding voor hem is dat ook niet 123 opgelost maar zal het langere tijd veel van hem en ook weer jou vergen. Tel daarbij op geldzorgen en onzekerheid omtrent werk. Lieverd, dat is niet de bedoeling!



Jij zal het zo zwaar hebben en krijgen dat verzuipen al op de loer ligt, laat staan als er nog een extra horde op duikt. JIJ kan niet wachten. Goede support en hulp voor jou NU is minstens net zo belangrijk als mans traject. Als mantelzorger, wat je toch ook deel bent, kun je het alleen aan als je ook minstens zo goed voor jezelf zorgt en opkomt als voor de ander. Dit is een bekende valkuil, menigeen stort volledig in en dan ben je zo ver van huis. Nu in jezelf investeren komt jou, hem en jullie ten goede. Gun jezelf, hem EN jou dat. Kan heel laagdrempelig en zonder ellendige wachtlijsten. Zo "klein" als gewoon mogen spuien kan je veel last van de schouders halen.



Voor man: kan het druk verminderen als hij tot de therapeutische begeleiding begint andere ondersteuning is? Bijvoorbeeld praktische ondersteuning van iemand waardoor jij 1 of 2 van de tig taken die jij (deels) op je neemt? Het wordt steeds beperkter, maar ik zit namelijk te denken aan bijvoorbeeld ondersteuning via thuiszorg (zorg natura) of de andere zorgkeuze: een persoonsgebonden budget. Daarin is kaf onder het koor, veel, maar kunnen bijv ervaringsdeskundigen hier op forum je helpen in zoektocht. Met een indicatie kunnen jullie zelf -binnen regels natuurlijk- veel bepalen. Keuze hulpverlener, hoe hij ondersteunt wordt, wanneer, waarin etc. De zoektocht kost tijd maar bij de juiste klik kun je vaak dezelfde week nog van start kan gaan. Want naast de kaf is er ook een selectiever aanbod van goede en zeer goede ondersteunen hierin met veel kennis, ervaring, inzicht en passie voor deze doelgroep. Goede hulpverleners zullen ook geen moeite hebben met referenties geven die je kunt checken zodat je goed beeld kunt krijgen.



Maar echt, zorg voor jezelf. Praten, sporten, uurtje zorgeloos hobby, therapie, wat dan ook als het voor jou maar druk van de ketel haalt. Nu druk beperken is vele malen makkelijker dan straks van een buren outfit terug te komen. Je bent een mens en geen enkel mens trekt dit eeuwig zonder af en toe pas op de plaats. Voel je niet "slap", het is juist sterk om te er- en herkennen dat je niet onbeperkt altijd alles kan. Dezelfde valkuil die je als moeder ook hebt, jezelf voor je kind wegcijferen leuk en aardig maar het kind lijdt eronder als jij daar aan onderdoor gaat. Zo ook hierin: bewaak de balans. Zorgen voor jezelf is onderdeel van zorgen voor een ander en zorgen voor het gezin. Taken care!
when you wish upon a star...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven