Zwanger! Even schrikken zeg!

30-07-2014 14:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve forummers.



Vanwege anonimiteit heb ik een nieuw account aangemaakt.



Al een jaar of 9 slik ik trouw elke dag de pil.. Uit voorzorgsmaatregelen heb ik 2 weken geleden een test gedaan.

Hij is gewoon positief! Wat? Super positief!



Even schrikken.. Maar stiekem ook gelijk erg blij!



Nu is het zo dat ik pas 24 jaar ben en mezelf redelijk jong vind om nu al te beginnen. In een ideale situatie was ik rond mijn 27e moeder geworden. Na een lang gesprek met mijn vriend hebben we besloten om het kindje zeker te houden, nou eigenlijk kwam het niet in ons op om het weg te halen.



Mn vriend heeft een goede vaste baan en ik studeer nog (jup niet super ideaal) als het goed is beval ik precies tussen schooljaren in en in het ergste geval heb ik wat maanden vertraging.

We wonen samen.



Ik ben er nu aan gewend en eigenlijk erg blij.. Maar hier ook meteen mijn angst;



Mijn OUDERS!!



Ik ben gewoon bang om het te vertellen, pff nu ik er aan denk draait mijn maag om. Ergens voel ik me een slechte dochter. Waarom weet ik niet, ik wil graag even van me afschrijven.



Ik type op mijn mobiel dus sorry voor de verkeerde interpuncties etc.



Liefs Sojaboonn
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je?? En hoe raak je zwanger door de pil heen?
Waarom doe je een test?

In de 25 jaar dat ik de pil geslikt heb, heb ik nooit een test gedaan.

Je weet dus ook niet hoe lang je zwanger bent?
Allereerst gefeliciteerd!!



Ik denk wel dat het kindje slechter terrecht kan komen hoor, jullie situatie is misschien niet helemaal zoals jij het in gedachte had maar het moet toch zeker kunnen?



Laat het eerst even zelf bezinken en ga dan naar jullie ouders. Die zullen misschien wel schrikken maar gun ze de tijd, dat komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 6,5 week zwanger en daarnaast doordat ik diarree heb gehad heeft de pil waarschijnlijk zijn werk niet gedaan.



En daarnaast uit voorzorgsmaatregelen doe ik eens in de zoveel tijd een test. We zijn erg vruchtbaar in de familie. Had dus niet verwacht dat hij positief zou zijn door 1 x buikloop
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Charriejj!
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dan dan je 6.5 week zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker schrikken. Maar je bent echt niet de enige studerende moeder hoor!. Zelf studeer ik ook nog, ik ben mijn master rechtsgeleerdheid aan het afronden en ik ben zwanger van de derde. Wat doe jij voor studie?



Het gaat je zeker wel lukken als je hulp hebt van familie/vrienden om je heen. Zoiets aan je moeder vertellen is ook moeilijk. Ik wil je een tip meegeven, geef er vooral geen negatieve wending aan. Als ze zien dat jullie er echt heel blij mee zijn is dat voor ouders denk ik veel fijner. Succes met vertellen en van harte gefeliciteerd natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet ongesteld werd.
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefelicireerd. Ik was ook enorm bang voor de reactie van mijn ouders jaren terug.

Maar deze is me absoluut meegevallen. Je zult het toch moeten vertellen, als jij en je vriend er blij mee zijn. Het is inderdaad niet het slechtste scenario, eigen huis je vriend een vaste baan. En die opleiding komt uiteindelijk ook wel goed. Hoelang moet je nog met je opleiding?



Success.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij een pretecho bureau geweest met goede apparatuur. Hier kunnen ze vanaf heel jong zien of het hartje klopt en hoe ver je bent. dus vandaar weet ik hoe ver ik ben!



Over 2 weken heb ik een afspraak bij de verloskundige.



Bedankt mamavan3!! Ik doe maatschappelijk werk en dienstverlening en ben bijna klaar!

Bedankt voor je positieve kijk en tips! En tof dat je ook studerende moeder bent. Erg leuk :Imao:
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook wachten tot je de eerste echo heb gehad! Zijn jullie er ook wat meer aan gewend, heb je het gezien miss dat je je dan wat zekerder voelt om het te vertellen!



Maak je niet te druk komt wel goed! Het is jullie leven en zo te horen hebben jullie een stabiele relatie dus geen probleem toch. Het is even jammer van je studie maar dat komt ook wel goed dat is niet het ergste.



Gefeliciteerd geniet ervan!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry je heb al een echo gehad :-) eens met mama3 gewoon zeker vertellen of doe het met een orgineel cadeautje ofzo!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:dance01 schreef op woensdag 30 juli 2014 14:36 Je kan ook wachten tot je de eerste echo heb gehad! Zijn jullie er ook wat meer aan gewend, heb je het gezien miss dat je je dan wat zekerder voelt om het te vertellen!



Maak je niet te druk komt wel goed! Het is jullie leven en zo te horen hebben jullie een stabiele relatie dus geen probleem toch. Het is even jammer van je studie maar dat komt ook wel goed dat is niet het ergste.



Gefeliciteerd geniet ervan! Dankjewel! We hebben een hele fijne stabiele relatie. Vriend is 6 jaar ouder dus voor hem eigenlijk de perfecte leeftijd haha. Ik ben erg benieuwd naar de eerste echte echo bij de verloskundige idd. Nog eventjes afwachten.
Angels are often daughters in disguised
Allereerst gefeliciteerd! Wat fijn dat je er zo positief in staat.



En wat is nou een perfecte leeftijd? Die is er niet. Er is altijd wat. Een kind verandert drastisch je leven en dat hoeft op je 27e echt niet per definitie makkelijker en idealer zijn dan 24. Je klinkt vrij stabiel. En ja je studeert nog, maar er zijn mensen die zich in nog benauwendere situaties bevinden.



En met je ouders, ja natuurlijk is dat spannend. Maar jullie zijn blij, je klinkt erg positief en ik denk toch echt dat dat zeer belangrijk is. Koop je niet alles mee hoor, maar een mooi begin is het toch zeker wel. Denk dat je ouders jullie positiviteit en blijdschap heus oppikken.
Alle reacties Link kopieren
24 jong???? dat vind ik al oud.. Tegenwoordig worden ze pas zwanger op hun 30e.... Kan toch niet is je kind 20 dan ben je 50...
Hakuna Matata
quote:055199400 schreef op 30 juli 2014 @ 14:48:

24 jong???? dat vind ik al oud.. Tegenwoordig worden ze pas zwanger op hun 30e.... Kan toch niet is je kind 20 dan ben je 50...



Nogal een botte reactie. Want iedereen kan uiteraard zwanger worden en heeft er alles over te zeggen. Iedere vrouw vind op die leeftijd al haar geluk met een man en is binnen no time zwanger en baart meteen een gezond kind.



Ga toch weg, geen toffe reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:055199400 schreef op 30 juli 2014 @ 14:48:

24 jong???? dat vind ik al oud.. Tegenwoordig worden ze pas zwanger op hun 30e.... Kan toch niet is je kind 20 dan ben je 50...



waarom kan dat niet? Kun je dan geen leuke/goede ouder meer zijn?

Ik kreeg mijn 2e toen ik 36 was, oei oei. Dan ben ik wel 56 als hij 20 is
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh wacht.. kwartje valt. Excuus!!



Edit: Vanuit gaande dat je dit sarcastisch bedoelde?
Nummer huppeldepup meent het volgens mij.

Het is zelf een tienermoeder, dus dat verklaart haar beeld.
24 jong om zwanger/moeder te worden?

Oh okay, ik was op die leeftijd bewust zwanger. Vind het niet jong....ook niet oud. Gewoon een prima leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:055199400 schreef op 30 juli 2014 @ 14:48:

24 jong???? dat vind ik al oud.. Tegenwoordig worden ze pas zwanger op hun 30e.... Kan toch niet is je kind 20 dan ben je 50...Het is te hopen dat je dit sarcastisch bedoeld, anders
Life is short. Eat dessert first.
En pfff, bang voor je ouders? Waarom, je woont samen, hebt een stabiele relatie, je vriend werkt. Okay, je studeert nog. Nou boeiend, ik had al twee kinderen toen ik alsnog ging studeren. En as we speak doe ik alweer een opleiding. Je bent echt geen uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op woensdag 30 juli 2014 14:44 Allereerst gefeliciteerd! Wat fijn dat je er zo positief in staat.



En wat is nou een perfecte leeftijd? Die is er niet. Er is altijd wat. Een kind verandert drastisch je leven en dat hoeft op je 27e echt niet per definitie makkelijker en idealer zijn dan 24. Je klinkt vrij stabiel. En ja je studeert nog, maar er zijn mensen die zich in nog benauwendere situaties bevinden.



En met je ouders, ja natuurlijk is dat spannend. Maar jullie zijn blij, je klinkt erg positief en ik denk toch echt dat dat zeer belangrijk is. Koop je niet alles mee hoor, maar een mooi begin is het toch zeker wel. Denk dat je ouders jullie positiviteit en blijdschap heus oppikken. Jij ook bedankt met je positieve feedback! Je hebt zeker gelijk we bevinden ons in een stabiele situatie. En het is zeker zo dat het misschien op mn 27e nog beroerder was uitgekomen vanwege carriere etc! Haha eigenlijk plan je zoiets nooit op een perfect tijdstip.
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
quote:055199400 schreef op 30 juli 2014 @ 14:48:

24 jong???? dat vind ik al oud.. Tegenwoordig worden ze pas zwanger op hun 30e.... Kan toch niet is je kind 20 dan ben je 50...Haha, ik ben dan al bijna 60

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven