Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
@roos : investeren in waardevolle zaken die minder een kick en rush bieden maar uiteindelijk op langere termijn wel voedend zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 30 juli 2014 @ 14:29:

[...]

Maar de reden dat het verkeerd schoot was omdat het nu net de persoon is die totaal niets van zichzelf laat zien hier.. Gesteld aan iemand die keurig in haar eerste post de reden benoemd om hier te komen schrijven..



En wel wat te laat .. Maar beter laat dan nooit... Welkom!! Oké ik snapte niet helemaal waar het nu tussen jullie om ging, maar nu wel en daarom snap ik je reactie ook wel sense-1970. Bedankt voor het welkom!
Alle reacties Link kopieren
Er worden hier wel vragen gesteld die tot de kern doordringen. Dat geeft stof tot nadenken.



Wanneer is een relatie goed?

Waarom laat ik het toe? Zoals hier geschreven is, iemand laat het toe ipv dat het je overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Geen contact meer gehad na het appje met fouteman .

Ik ben met man om tafel gegaan en heb uitgesproken wat ik mis in onze relatie.



Heeft veel goed gedaan en ik heb aangegeven dat ik gevoelig ben voor interesse vanuit mannen. Niet eerlijk geweest over wat er gebeurt is via de app maar wel in grote lijnen waar ik gevoelig voor ben.

Daarnaast ook dat ik best nieuwsgierig ben naar een vorm van een open relatie. Man wil dit absoluut niet. Begrijpelijk...

We gaan een sport zoeken om samen te doen, wie weet helpt het. De sfeer is in ieder geval al beter.



Zit ik alleen nog met fouteman. Ik weet wat ik moet doen, het contact verbreken zodra ik wat hoor. Wat ik wil in alle eerlijkheid is 1 keer afspreken en het daarbij laten.
Roodkapje, je kan altijd nog de bijbel gaan lezen, schijnt te helpen



Baba, samen een sport doen of stijldansen of wat ook lijkt me altijd zinnig, al is het maar omdat je dan gewoon een vast moment in de week echt samen bent.



Afspreken met fouteman, niet doen! Gewoon echt niet doen. Lees je wel eens op de relatiepijler?

Beetje appen. Beetje spannend, echt, serieus niks van plan, gewoon elkaar één keer zien, in eerlijkheid uit pure nieuwsgierigheid.

En dan... shit zomaar opeens in bed beland, van één komt ander verhaal. Gewoon niet doen!

Het was leuk en spannend, aju en tabee.

Je man wil het niet, het gesprek is gevoerd, zaak is nu dat hij je blijft vertrouwen.

Niet doen.
@roos : haha ik denk dat ik dan direct gillend gek in de armen van al mijn nummers spring ;)
quote:Rooss4 schreef op 30 juli 2014 @ 15:25:

Afspreken met fouteman, niet doen! Gewoon echt niet doen. Lees je wel eens op de relatiepijler?

Beetje appen. Beetje spannend, echt, serieus niks van plan, gewoon elkaar één keer zien, in eerlijkheid uit pure nieuwsgierigheid.

En dan... shit zomaar opeens in bed beland, van één komt ander verhaal. Gewoon niet doen!

Het was leuk en spannend, aju en tabee.

Je man wil het niet, het gesprek is gevoerd, zaak is nu dat hij je blijft vertrouwen.

Niet doen.Precies. Wat wil je met die ontmoeting bereiken? Afsluiting? Het is juist een stap verder weg van je man, van het vertrouwen van je man. Je zult er niet minder om gaan verlangen, juist meer. Voor je het weet zit je te zoenen, voel je zijn handen op je lijf. Zie dan nog maar eens nee te zeggen. Dat is nu echt makkelijker, nu je hem nog niet ontmoet hebt. Echt.
Loui, begrijp ik nu goed dat je het contact met nr 2 nu echt verbroken hebt?
quote:Rooss4 schreef op 30 juli 2014 @ 14:22:

Ah ja, herkenbaar Roodkapje.

Een soort instantkoffie. De bevestiging is een directe vervulling van een stukje behoefte maar zodra het door het water geroerd is smaakt het bagger

Doet me denken aan Jane, berichtje van jager, even hiephoi en daarna meteen weer het blootliggende gat.





En, terwijl ik dit las dacht ik idd, herkenning.



Gisteren met jager contact gehad. Donderdag een date, maar wat me gedeeltenlijk vooral weer aan het denken zette en blij maakte is dat hij

hetgene dat wij samen hebben wel bestempeld als relatie. Dat dit van mijn kant zo voelde wist ik, maar dat hij het ook zo voelt dat wist ik niet.



En hier inderdaad, meestal als ik wat heb dat me even doet donderen dan is het mijn eigen onzekerheid.
Baba, ik sluit me aan bij de rest, niet doen! Dit is echt vragen om moeilijkheden en je wilt na die ene keer echt meer!
@Roos, nog even terug komend op dat bloot liggende gat van jou, vind het een hele mooie verwoording, maar dat is inderdaad precies zoals ik het dan voel. Met meer dingen in het leven wel hoor. En dat gat, dat kun je alleen zelf op vullen, alleen weet ik (nog) niet hoe
Roos, had ik je al gewaarschuwd voor de Quick Responses op Secret Flirt? Of had je ze zelf al ontdekt?



Deze week kwamen er maar liefst drie voorbij.... Volgens mij wordt het tijd dat we ons standaard reactielijstje afstoffen...



Maar men-o-men, wat zitten er hele leuke, lekkere mannen met een open relatie tussen op dit moment Alleen wonen ze wat ver weg. Eentje komt zelfs uit Brabant en dat is eigenlijk niet mijn vijver. Maar ja, hij had zich dan ook vermomd als wonend in een andere provincie. En hij is echt leuk en dat is heel spannend. Eindelijk weer eens gewoon heel spannend!
@jane : wat ik heb ervaren is dat het hebben van een minnaar het zelfde kan werken als een verslaving. Je hebt een leegte wat gevuld moet worden dus je regelt een shot , dat bevredigd voor even en je hunker je al weer maar de volgende shot, zelfs het regelen van die shot is lekker omdat je dan de leegte niet voelt. Omdat je verslaafd ben wordt de rest bijzaak en voelt leeg waardoor je extra veel behoefte krijgt aan een nieuwe shot. Snap je de cirkel ? Wat bij mij hielp was bewustwording van dit patroon en voelen wat je echt nodig heb en het niet steeds buiten jezelf halen. Het is vooral een proce.
Roodkapje, ja, ik snap het circeltje wel. Vraag blijft alleen hoe daar mee om te gaan? En idd dat is een proces.
@jane : stoppen met deze destructieve cirkel , elke verslaafde denkt dat het wel mee valt omdat hij bang is om zijn verslaving los te laten en te veranderen. Er is geen kant en klare oplossing helaas maar ik zou vooral investeren in jezelf, echt alleen in jezelf waarbij je niemand anders nodig hebt. Misschien therapie om je basis te versterken, grenzen te voelen en aan te geven?
Roodkapje. Als je weet waar ik weg gekomen ben dan zul je al verbaast staan hoor! ik heb het heel moeilijk gehad met mezelf, jaren terug, wat ik ook deed, wie er ook in mijn omgeving waren, ik voelde me leeg, gewoon alleen maar leeg. Doe daar nog een zooi onzekerheid bij op en een depressie en hop. Niks ging meer. Ja huilen en me leeg voelen.



En nu, ben ik lang zo leeg niet meer, over het algemeen best gelukkig en lang zo onzeker niet meer. Dat het een lang lopend proces is en niemand hier even een pas klaar antwoord op heeft dat weet ik ook maar al te goed. Ik heb toen therapie gehad. Jaren later nog een keer. Nu wil ik dat niet meer. Ik ben wel even uit gepheut.



Voor jager had ik ook wel last van die leegtes. En, dat hij ze niet kan op vullen is me meer dan duidelijk. Dat kan niemand, dat kan ik alleem zelf. En, zo erg als ik het ooit wel gehad heb, zo erg heb ik het de laatste jaren gelukkog nooit meer gevoeld.



Grenzen aan geven, tjah, blijft moeilijk, maar ik leer het gelukkig steefs beter. Ook buiten jager om!
@jane : je komt van ver en hebt al een hoop bereikt , daar heb ik veel respect voor! Dat verklaart wel je gevoeligheid van deze verslaving waardoor de balans van jager naar positief en een verzetje toch is omgeslagen naar afhankelijkheid. Ik hoop dat je het je nu ook lukt om de balans wat te herstellen dan heb je weer een heleboel overwonnen :-)
Roodkapje, ik heb ook in de balans met jager nog wel even te gaan. Maar voel wel over het algemeen dat we de goede kant uit gaan



Al is het alleen al door in plaats van te gaan zitten kniezen gewoon afleiding te zoeken en dingen te doen die ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Over verslaving kan ik meepraten ja, het is nu 5 dagen geleden dat ik contact met minnaar op laag pitje heb gezet en is nog altijd moeilijk. Mijn kindjes zijn terug van vakantie en dat geeft gelukkig veel afleiding, overdag gaat het dan ook wel weer aardig goed. 'S avonds is een ander verhaal. Werk biedt afleiding en ik heb eigen woonruimte gevonden en ben druk aan het shoppen op marktplaats om inboedel bij elkaar te verzamelen. Maar ondanks dat allemaal mis ik hem enorm. Blijf volhouden en ik hou me aan de afspraken, maar: moeilijk hoor!!

Zie hem zondag overdag, samen besloten om toch even bij te praten, schijnbaar toch erg belangrijk om even in 'het echt' te zien hoe het gaat. Ik ben nu al zenuwachtig, wat zal ik zien in die mooie ogen? Hoe zal ik me daarna voelen? Het was de afspraak elkaar niet meer elke week te zien, maar we hebben allebei de dringende behoefte elkaar even in de ogen te kijken en te weten dat het goed gaat...lastig hoor dit.
@my: ik denk dat het blokkeren geen straf is maar bied hem op dit moment meer veiligheid en rust omdat jij niet aan de afspraak houd. Houd je nu even koest en bewijs dat je wel te vertrouwen bent dan komt hij wel weer.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
..
@my: oeioei nu echt even pas op de plaatst. Kost even tijd, herpak je! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven