1-op-1 afspreken buiten je relatie om

30-07-2014 14:08 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



momenteel zit ik in een discussie met mijn partner over bovenvermeld onderwerp. Ik ben zelf wel iemand die een brede kijk op dingen (kan) hebben en ben heel benieuwd hoe anderen erover denken.



Mijn vraag, vinden jullie het kunnen om in een relatie, nog 1-op-1 dingen te doen met iemand van hetzelfde geslacht als je partner? Voorbeelden zijn 1-op-1 samen eten, een drankje doen of sporten? Zelf moet ik bekennen dat ik er wel moeite mee heb. Ik ben erg benieuwd hoe anderen hier in staan. En heeft het positieve/negatieve invloed op jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
En nog wat: hoe geïsoleerd wil je leven zeg, als je dat soort dingen verbied
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat. Geen enkel probleem. Mss moet je idd eens hulp zoeken als je zo jaloers bent.
Life is short. Eat dessert first.
quote:jo_anna86 schreef op 30 juli 2014 @ 16:16:

En nog wat: hoe geïsoleerd wil je leven zeg, als je dat soort dingen verbied Alles altijd maar samen doen brrrrr..
Alle reacties Link kopieren
Ik verbied niets... het is het geven van je mening van iets en ben benieuwd hoe anderen hierover denken. Zou wat zijn als ik mijn partner in "potje" doe om em bij mij te houden. Ik zie wel in dat dat niet absoluut niet gezond is en dat je elkaar de ruimte moet geven om dingen naast je relatie te doen.
Alle reacties Link kopieren
En stel nou dat je vriend bi was? Zou hij dan dus helemaal geen vrienden of vriendinnen mogen/kunnen hebben?

Ik vind het altijd zo'n vreemde redenatie. Mijn vriend heeft een vriendin gehad die gevoelens voor hem kreeg, die heeft hij toen afgekapt want hij heeft een relatie, klaar. Niet alle mannen laten zich in zo'n situatie verleiden hoor, beetje vertrouwen!
Erger je niet, maar verbaas je!
quote:cello1987 schreef op 30 juli 2014 @ 16:29:

En stel nou dat je vriend bi was? Zou hij dan dus helemaal geen vrienden of vriendinnen mogen/kunnen hebben?

Ik vind het altijd zo'n vreemde redenatie. Mijn vriend heeft een vriendin gehad die gevoelens voor hem kreeg, die heeft hij toen afgekapt want hij heeft een relatie, klaar. Niet alle mannen laten zich in zo'n situatie verleiden hoor, beetje vertrouwen!



Nou dit dus.!

Ik heb meerdere mannelijke vrienden en het laatste wat ik wil is met ze naar bed..
Alle reacties Link kopieren
quote:cello1987 schreef op 30 juli 2014 @ 16:29:

En stel nou dat je vriend bi was? Zou hij dan dus helemaal geen vrienden of vriendinnen mogen/kunnen hebben?

Ik vind het altijd zo'n vreemde redenatie. Mijn vriend heeft een vriendin gehad die gevoelens voor hem kreeg, die heeft hij toen afgekapt want hij heeft een relatie, klaar. Niet alle mannen laten zich in zo'n situatie verleiden hoor, beetje vertrouwen!Goed punt inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:delusion schreef op 30 juli 2014 @ 15:15:

Oke dames, en wat als je vriend 1 op 1 met een andere vrouw naar het strand gaat? Of wandelen bijvoorbeeld. Of stappen of 1 op 1 naar ene andere vrouw haar huis... Hoe zien jullie dat dan? Ik vind het persoonlijk erg vervelend als mijn vriend met andere vrouwen de deur uitgaat. Ik kan er niks aan doen, maar mijn maag draait er echt van om. Hij is dan ook vreemdgegaan tijd geleden, maar alsnog had ik dat altijd al. Ik vind het niet prettig. Hij heeft een vrouw, dus wat valt er bij de andere vrouwen te halen? Ik loop bij een psych voor mijn probleem, maar ik ben oprecht benieuwd naar meer verhalen. Heel veel vrouwen staan het dus toe: uit eten gaan met andere vrouwen, drankje doen met andere vrouwen en ik zie zelfs dat slapen geen probleem is. Daar trek ik wel echt een grens, hoor. Slapen doe je maar bij mij. Zelfde geldt voor stappen met andere vrouwen. Vind ik echt niet oke! Word er al misselijk van als ik eraan denk.Wauw, jij zit écht met jezelf in de knoop blijkbaar. Vind het wel erg goed van je vriend dat hij nog bij je is. Lijkt me heel moeilijk om met iemand met jouw issues te leven. Hoop dat je psych veel voor je kan betekenen.



Btw als een man bij zijn vriendin alles vind wat hij wil wat valt er dan te zoeken bij een ander. Ik zou er dus geen probleem van maken.

En als mijn partner bij een ander het beter heeft dan bij mij dan had het toch vroeg of laat wel stukgelopen. Hem opsluiten helpt dan toch niet.
Ik ga 1x per week klimmen met een collega. Mijn vriend gaat ook rustig met vriendinnen op stap of vrienden (bi/homo). Ik zie het probleem daarvan niet, in een goede relatie dan...



Aan de andere kant heeft mijn ex wel eens een hele dag in het park rondgehangen met een vriendin van hem, terwijl hij maar 2 uur weg zou zijn. Toen was ik wel . Maar goed, onze relatie liep toen al niet meer en ik zag duidelijk wat opbloeien tussen die twee.



Als een van de twee jaloers aangelegd is; laat weten wat je aan het doen bent en met wie. Wees er open over en maak het bespreekbaar. Als dit niet meer kan, wegwezen dan! (dat rijmt )
Alle reacties Link kopieren
Als iemand vreemd wil gaan, dan zoekt ie daar de mogelijkheid echt wel toe, dat houd je niet tegen door een afspraak met iemand van het andere geslacht te verbieden.

Sowieso geloof ik niet in verbieden, je kunt vragen of iemand rekening wil en kan houden met jouw rotgevoel ergens bij, maar dat is het en dan moet je voor jezelf beslissen of je vindt dat de ander voldoende rekening met je houdt of dat je eisen misschien te hoog liggen.



Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat alle vrienden van mijn man ook mijn vrienden moeten zijn, en andersom telt dat ook. We kiezen zelf wel uit met wie we in onze vrije tijd om willen gaan, van die gekunstelde vriendschappen waarbij de partners maar op moeten trekken met elkaar enzo vinden wij gruwelijk. Anderen doen het wel zo en gedijen er prima bij, dat is dan dus helemaal aan hen.
Life is too short to waste time matching socks
Ik vind dat het moet kunnen mits het echt platonisch is en er geen rare spanning hangt. Morgen ga ik buurten bij een vriend van me en een hapje eten in de stad. Ik was al bevriend met hem voor ik een relatie kreeg en hij en ik hebben nooit gedate gezoend gesekst of weetikveelwat. Dus waarom zou ik dat nu ineens wel gaan doen? Ik zeg niet dat mijn vriend niet mee mag, maar wat heeft hij eraan? Als ik had afgesproken met een vriendin had hij ook niet meegewild. Ik ben een individu, moet ik ineens als een soort siamese tweeling overal mijn vriend mee naartoe slepen? Die jongen heeft een vriendschap met mij en gunt me mijn relatie maar heeft verder niet veel raakvlakken met mijn verkering. Ik doe niks achter zijn rug om dat zou ik nooit doen! Als hij me niet vertrouwt dan kan ie me maar beter 3 hoog achter opsluiten want aangezien ik biseksueel ben zou ik ook niet meer met vriendinnen af mogen spreken dan zonder zijn toezicht. Haha moet er niet aan denken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man fietst veel, onder andere mountainbiken. Ik vind dat niet leuk, dat doet hij met anderen en dat zijn soms ook vrouwen. Soms gaan ze met z'n tweeën, soms zijn er anderen bij en ik vind dat allemaal prima. Hij heeft ook vriendinnen die ik niet of niet goed ken, waar hij mee gaat eten of borrelen. Lekker doen. Ik doe hetzelfde namelijk. Ik zou het heel benauwend vinden als dat niet meer zou kunnen. Moet ik dan alleen maar met vrouwen op stap? Dat gaat 'm niet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:delusion schreef op 30 juli 2014 @ 15:15:

Oke dames, en wat als je vriend 1 op 1 met een andere vrouw naar het strand gaat? Of wandelen bijvoorbeeld. Of stappen of 1 op 1 naar ene andere vrouw haar huis... Hoe zien jullie dat dan? Ik vind het persoonlijk erg vervelend als mijn vriend met andere vrouwen de deur uitgaat. Ik kan er niks aan doen, maar mijn maag draait er echt van om. Hij is dan ook vreemdgegaan tijd geleden, maar alsnog had ik dat altijd al. Ik vind het niet prettig. Hij heeft een vrouw, dus wat valt er bij de andere vrouwen te halen? Ik loop bij een psych voor mijn probleem, maar ik ben oprecht benieuwd naar meer verhalen. Heel veel vrouwen staan het dus toe: uit eten gaan met andere vrouwen, drankje doen met andere vrouwen en ik zie zelfs dat slapen geen probleem is. Daar trek ik wel echt een grens, hoor. Slapen doe je maar bij mij. Zelfde geldt voor stappen met andere vrouwen. Vind ik echt niet oke! Word er al misselijk van als ik eraan denk. Mijn man kan nog altijd voor zichzelf beslissen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even op een oud topic......ook mijn vriend heeft een aantal goede vriendinnen waar ik in het begin ook wel een beetje moeite mee had omdat ik het niet gewend was, heb zelf geen mannelijke vrienden namelijk. Nu 1,5 jaar later ben ik daarin gegroeid en heb ik daar geen moeite meer mee. Het is zelfs zo dat een vriendin van hem ook een vriendin van mij is geworden. Helaas heb ik onlangs een vervelend 'akkefietje' met haar gehad wat maar niet opgelost lijkt te kunnen worden(van haar kant). Ik merk dat ik er nu toch wel een beejte moeite mee begin te krijgen dat hij nog met haar afspreekt. Voorheen ging hij af en toe eens met haar sporten(beoefenen dezelfde sport) maar sinds dat 'akkefietje' gaat hij opeens veel vaker(elke week wel een keer) met haar sporten.



En toch zit me dat niet lekker ookal weet ik zeker dat hij echt niks voor haar voelt. Ik heb dit uiteraard met hem besproken en zijn reactie is dan dat ik niet van hem kan verwachten dat hij nu opeens het contact met haar verbreekt want hij heeft geen 'issues' met haar. Dat snap ik uiteraard en dat verwacht ik ook niet van hem. Maar als ik aangeef dat ik van af en toe een keer sporten naar elke week toch iets te vaak vind en niet zo gepast vind nu gezien de situatie tussen mij en haar dan ziet hij daar totaal het probleem niet van in en maak ik een probleem om niks. Stel ik me nu aan? Of.........
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je het vervelend vindt dat het contact opeens meer is geworden.

En dat je dat aangeeft lijkt me niet meer dan logisch. Wat je niet kunt verwachten, is omdat jij een akkefietje met haar hebt, dat hij daardoor niet meer afspreekt met haar. Het hangt er natuurlijk vanaf waar het akkefietje over ging maar als het niet ernstig is, staat het los van hen samen. Dus ja dat het contact opeens veel meer wordt, dat kan je vervelend vinden. Zou je het ook vervelend hebben gevonden wanneer je nog steeds goed met haar overweg kon?
quote:phoebe04 schreef op 30 juli 2014 @ 14:39:

Bedankt voor de reacties. Duidelijke meningen. Ik bedoelde met name ook meer 1 op 1 afspraken met nieuwe mensen die je tijdens je relatie ontmoet (collega s etc.). Als een vriendschap al voor de relatie is ontstaan vind ik het inderdaad niet kunnen als die vriendschap verboden moet worden als partner er niet mee eens is.



Maar los van bovengenoemde, ontstaat er niet veel stress/achterdochtigheid als je dit soort dingen in je relatie toelaat?MOSTERD
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je toch iets specifieker moet zijn over wat er precies tussen jullie is voorgevallen en waarom dat niet opgelost kan worden, want op deze manier is het wel heel vaag.



Is het trouwens echt zo dat je vriend heel veel meer met haar is gaan sporten, of valt het je nu ineens op? Mijn sportafspraken zijn ook altijd heel wisselend, soms wekelijks, soms wekenlang niet, al naar gelang het uitkomt. Waarschijnlijk is dat bij hen ook zo?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Feeksje, het topic is al van 2014 haha. Er is een nieuwe reactie van iemand die een vraag stelt. Ik gok dat de rest geen antwoord meer gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
Precies...dat is wat ik vervelend vind. Voorheen af en toe sporten naar elke week terwijl ik nu een akkefietje met haar heb. Wat mij betreft stelt het niet zoveel voor wat er gebeurd is maar zij ziet dat anders en wil ook niet meer met mij praten dus dan houdt het op! Het is heel jammer want we konden het juist zo goed vinden samen. Ik zou er geen moeite mee hebben als dat niet tussen ons in was komen te staan want ik vertrouw haar en hem ook wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
@handigmetgeld: Wat er gebeurd is doet er denk ik niet zoveel toe. Wat mij betreft stelde het niet zoveel voor. Ze was ergens teleurgesteld over maar wil het niet met me uitpraten dus dan houdt het op.



Het is wel echt zo dat mijn vriend nu vaker is gaan sporten. Hij ging voorheen een keer per maand met haar sporten en sinds dat akkefietje dus elke week en dat vind ik toch een beetje vervelend merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt haar blijkbaar zo boos gemaakt dat ze jou niet meer wil spreken? En jij vind dat dat 'weinig voorstelt'? Dat klinkt niet best. Of ze is heel vreemd en nukkig, of je hebt haar (onbewust?) toch meer aangedaan als dat je beseft. Tijd voor excuses en een goed gesprek, lijkt me?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk heb je alleen maar moeite met het feit dat ze iets vaker gaan sporten, omdat jij een akkefietje hebt met haar.

Was dat er niet, had je het niet erg gevonden. Dan ligt het dus alleen maar aan jullie akkefietje. En dat recht heb je niet om hem dat te verbieden, alleen omdat jij iets met haar hebt. Daar staat hij buiten, heeft hij niks mee te maken. Heel vervelend dat hij nog met haar omgaat, dat voelt ongetwijfeld niet leuk naar jou toe, maar ze waren als vrienden voordat jij bij hem kwam. Hij heeft geen ruzie....



Wat voor akkefietje is het?
Alle reacties Link kopieren
Het doet er toch echt wel toe waar het over gaat. Stel dat je knallende ruzie zou hebben om iets wat zij gedaan heeft, zou ik het nog begrijpen dat je verwacht dat je vriend achter je staat. Heb jij iets gedaan, of is het echt iets heel kleins, dan heeft hij daar niks mee te maken. En ja natuurlijk is het raar dat hij opeens sinds die situatie vaker gaat sporten met haar. Wie weet doet ze het bewust om jou te irriteren, en dat lukt haar prima. Je vriend ziet er geen probleem in blijkbaar, dus je kan zeggen wat je wil maar zolang je blijft zeuren hierover jaag je hem alleen maar meer weg.
Als jullie dat akkefietje niet hadden vond je het dus geen probleem? Ja dan vind ik het vreemd dat je er moeite mee hebt. Ik vind het ook vreemd dat je iets een akkefietje noemt terwijl zij blijkbaar toch heel erg is gekwetst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet in detail over het akkefietje dat doet er niet toe. Ik heb mijn excuses allang aangeboden maar ze is inderdaad nogal koppig en stelt hoge eisen. Op deze manier hebben bij haar al meer vriendinnen het toneel verlaten zegt mijn vriend. Hij kent haar al jaren namelijk, ik nog maar een klein jaartje. Maar inderdaad....hij staat hier volledig buiten, dat klopt. Ik heb inderdaad het recht niet om hem nu te verbieden om vaker met haar te sporten. Dat wilde ik even weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven