Kinderen en speelplaatsen

30-07-2014 07:05 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was aan het buiten spelen gister met vriendjes. Ze mogen dan graag voetballen en ja daar wordt natuurlijk bij gepraat geroepen naar elkaar.

Toen ik eens ging kijken of alles goed ging werd ik aangesproken door iemand die woont aan het grasveld waarop ze voetballen.

Dit grasveld ligt bij ons in de straat maar ligt tussen flats in.

Ik kreeg te horen dat er meerdere klachten geweest waren over de kinderen , dat mensen zich er enorm aan stoorden dat er gevoetbald werd en dat het niet meer mocht.

Er werd letterlijk gezegd , " ik vind uw kind irritant" en anderen vinden de kinderen ook irritant.

Ik was nogal verbaasd om zo'n uitspraak. En dat heb ik ook gezegd.

Ter verdediging werd er ook aangevoerd dat het een eigen grond betrof en ze zijn er niet meer welkom , behalve als ze niet met elkaar praten tijdens het voetbal ;(

Hoe zou jij reageren?
quote:MadameQetesh schreef op 30 juli 2014 @ 09:15:

"Maar je kan wel wat te zeggen hebben over overlast, en bij ons zijn de kinderen van bewoners een stuk netter en rustiger dan de andere kinderen die wat verder weg wonen, die ouders zijn er niet om te corrigeren bij overlast gedrag...."



Je kunt kinderen ook zelf aanspreken op hinderlijk gedrag als de ouders niet in de buurt zijn.

Ik doe dat dus gewoon. Geen ouder in de buurt en wel overlast? Gewoon even aanspreken. Heel normaal. Werd vroeger bij ons ook gedaan.Wie zegt dat dat al niet gebeurt is? Ik zou als ik TO was de klachten serieus nemen en kijken of er een goede afspraak gemaakt kan worden, of inderdaad kijken of de gemeente ze niet een trapveldje kan aanwijzen. Hebben wij ook gedaan na jaren overlast en herhaaldelijk aanspreken, wat dus niet werkte.
quote:bloemetjepaars4 schreef op 30 juli 2014 @ 07:15:

Ik kan het me ook voorstellen dat het vervelend is als dat de hele tijd gebeurt , maar een uurtje na het eten? Ik vind het een beetje zeuren om het zeuren.Er zijn ook weinig speelplekken in onze buurt helaas.Dat uurtje na het eten is nu juist het uurtje dat veel werkende mensen net rust hebben na een dag werken. En waarom nog na het eten? Het is vakantie, die kinderen zijn de hele dag vrij. Ze kunnen de hele dag buiten spelen, wat voegt dat uurtje na het eten nog toe?
Alle reacties Link kopieren
Goede genade. Als kinderen na het eten in de zomer niet meer even buiten kunnen spelen waar gaan we dan naartoe? Wat een gezeur. Echt. Wat een gezeur. Dan ga je maar in een hutje op de hei zitten.



En dan het gemopper dat alles moet kunnen tegenwoordig. Het is niet snel goed. Als kinderen voor de tv zitten ook niet. Als het voetballen op normale tijden gebeurt (voor 21.00 ofzo), er niets vernield wordt etc dan moet er imo niet zo gezeurd worden. Het hoort erbij? Net als een langere bbq bij de buren enzovoort. Leven en laten leven.



Is die grond van de gemeente of van de mensen zelf? Want dat is essentieel voor de vraag of ze het kunnen verbieden. Is die grond niet van heb dan moeten de kinderen wel heel ver gaan wil het verboden kunnen worden. Is de grond ban de bewoners dan houdt het op.
Alle reacties Link kopieren
"Wie zegt dat dat al niet gebeurt is? Ik zou als ik TO was de klachten serieus nemen en kijken of er een goede afspraak gemaakt kan worden, of inderdaad kijken of de gemeente ze niet een trapveldje kan aanwijzen. Hebben wij ook gedaan na jaren overlast en herhaaldelijk aanspreken, wat dus niet werkte."



Ik reageer op het feit dat de buurkinderen blijkbaar wel aangesproken worden omdat hun ouderd er zijn. Er wordt geschreven dat de kinderen van verder zich niet zo netjes gedragen want geen ouders die hun corrigeren.

Dan is mijn conclusie echt niet zo raar hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 juli 2014 @ 08:54:

Vorige week op een bungalowpark geweest. Daar liepen echt jonge kinderen tot 22.00 of later te schreeuwen en geen ouder die er wat van zei.

Zo asociaalDat vind ik ook echt niet normaal nee..
Alle reacties Link kopieren
quote:kylie_ schreef op 30 juli 2014 @ 09:01:

Jeetje wat eten jullie vroeg. Je hebt het eerst over een uurtje na het eten en daarna over tussen 16 en 17 uur....



Oh dat wisselt hoor.

Meestal zo rond 17.30-18.

Dus dan voetbalt ze tussen 16-17 voor het eten of juist van 18.15-1915 zoiets en dan naar binnen toe.

De tijden wisselen weleens met de vakantie ;)
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke leuk dat kinderen buitenspelen en enthousiast zijn, maar sommigen gillen echt alsof ze gekeeld worden en ja, dat is irritant, óók als het slechts voor een uurtje is. Er kan echt wel een keer een enthousiaste kreet ontsnappen tijdens het spel, maar non-stop krijsen en gillen om het gillen? Nee sorry, dat vind ik geen normaal gedrag en daar mag je als ouder best op corrigeren. Of laat je je kind ook thuis in jouw achtertuin zo tekeer gaan? Of in je woonkamer? Waarom dan wel bij een ander?
Misschien lees ik erover heen, maar als jij klachten krijgt over jouw kinderen, ga je dan niet eerst controleren of het misschien klopt dat ze teveel lawaai maken?



Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er niet gepraat mag worden op een grasveldje.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens nessesmeisje. Daarom houd ik het ook steeds in de gaten hoe het gaat en hoeveel herrie ermee gepaard gaat , want nee tuurlijk mag dat niet .

Thuis niet en ook niet onnodig bij een voetbalwedstrijdje.

Helemaal stil kun je echter ook niet verlangen.
Bel de gemeente om te vragen van wie de grond is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 30 juli 2014 @ 10:08:

Misschien lees ik erover heen, maar als jij klachten krijgt over jouw kinderen, ga je dan niet eerst controleren of het misschien klopt dat ze teveel lawaai maken?



Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er niet gepraat mag worden op een grasveldje.



Ja tuurlijk wel ! We wonen er tegenover en ik ga best weleens op de slaapkamer staan om te kijken en te luisteren . En ook op het veld kijken.

Het ging ook niet alleen om mijn dochter , maar om het groepje waarmee ze speelt. Nog 3 of 4 andere jongens.

Helaas is in onze buurt weinig tolerantie als het gaat om de buur. En dat heeft niet alleen met geluid te maken.

Het is geven en nemen , maar dat kennen ze hier niet zo erg helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 30 juli 2014 @ 10:09:

Bel de gemeente om te vragen van wie de grond is.En dan? Als het van de gemeente is, is het wel oké om overlast te veroorzaken? Mensen hebben last van de kinderen, ik denk echt niet dat het gaat om wat gebabbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het flauw...ik hoor regelmatig schreeuwende kinderen buiten en kan daar niet mee zitten hoor.
Voor ons op een forum lastig te bepalen hoeveel lawaai het nu is, maar ik vind het maar vreemd.

Bij ons in de speeltuin zijn altijd kinderen en 's avonds hangen er pubers, niemand die klaagt.

Maar in een buurt verderop is een groepje jongens die steeds tegen de garagedeuren aan voetballen en daar zijn veel klachten over.



Volgens mij is de gemeente idd verplicht voor speelplekken in de buurt te zorgen.
quote:MadameQetesh schreef op 30 juli 2014 @ 09:40:

"Wie zegt dat dat al niet gebeurt is? Ik zou als ik TO was de klachten serieus nemen en kijken of er een goede afspraak gemaakt kan worden, of inderdaad kijken of de gemeente ze niet een trapveldje kan aanwijzen. Hebben wij ook gedaan na jaren overlast en herhaaldelijk aanspreken, wat dus niet werkte."



Ik reageer op het feit dat de buurkinderen blijkbaar wel aangesproken worden omdat hun ouderd er zijn. Er wordt geschreven dat de kinderen van verder zich niet zo netjes gedragen want geen ouders die hun corrigeren.

Dan is mijn conclusie echt niet zo raar hoor.



Je eigen kinderen kan je ook binnen halen of straffen als ze niet luisteren en bij andermans kinderen kan je ze alleen vragen om beetje rustig te doen, daar zit wel degelijk verschil in toch?



Maar goed, ik begrijp TO en ik begrijp de bewoners van die flat, hopelijk komen ze er samen uit.
Alle reacties Link kopieren
De gemeente is ook verplicht om voor speelplekken te zorgen , maar dat hoeven ze alleen te doen als er genoeg kinderen wonen van een bepaalde leeftijd.

Hier wonen er te weinig om dat te hoeven doen en dus gebeurt er niks.

Gelukkig is het bewonerscomite bezig met wat meer gelegenheid tot spelen.

Dus het is afwachten.
Alle reacties Link kopieren
En dat baby's zogenaamd niet kunnen slapen van een beetje lawaai is echt de grootste onzin... doelredenaties noemen we dat, de moeders vinden het zelf irritant waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 30 juli 2014 @ 11:15:

En dat baby's zogenaamd niet kunnen slapen van een beetje lawaai is echt de grootste onzin... doelredenaties noemen we dat, de moeders vinden het zelf irritant waarschijnlijk.



En dat mag ook.



Ik begrijp trouwens dat niet iedereen het voor het kiezen heeft, maar ik zou dan weer nooit met kinderen in een buurt zonder speelmogelijkheden gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:millefleurs schreef op 30 juli 2014 @ 11:22:

[...]





En dat mag ook.



Ik begrijp trouwens dat niet iedereen het voor het kiezen heeft, maar ik zou dan weer nooit met kinderen in een buurt zonder speelmogelijkheden gaan wonen.Zelfs in buurten met speel mogelijkheden zijn er altijd wel mensen die zeuren en ergens last van hebben....
Alle reacties Link kopieren
De situatie die je beschrijft lijkt op onze buurt. Hier ook een speelveld tussen 2 appartementencomplexen in.

Hier spelen/voetballen ook vaak kinderen, en ik vind het normaal dat daar wat geluid bij komt kijken, en ik erger me niet zo snel.

Maar mén,wat maken die kinderen soms belachelijk veel herrie.

Niet 'gewoon' even roepen of juichen,maar echt idioot hard gillen en schreeuwen, en dat gaat maar door, ook 'savonds laat nog.

Zo belachelijk hard en irritant dat ik m'n balkondeur vaak dicht doe, anders word dochtertje van 2 er ook wakker van, terwijl die aan de straatkant slaapt.

Misschien weet jij niet hoeveel herrie ze maken als je er niet bij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 30 juli 2014 @ 11:26:

[...]



Zelfs in buurten met speel mogelijkheden zijn er altijd wel mensen die zeuren en ergens last van hebben....



Uiteraard, maar dat is hier niet het geval. Vandaar dat ik me dat oprecht bedacht, dat ik dat niet zou willen.

Er zijn ook altijd zeikerds, maar als er in een speeltuintje speellawaai is vind ik dat echt anders dan ergens waar dat niet de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
quote:millefleurs schreef op 30 juli 2014 @ 11:38:

[...]





Uiteraard, maar dat is hier niet het geval. Vandaar dat ik me dat oprecht bedacht, dat ik dat niet zou willen.

Er zijn ook altijd zeikerds, maar als er in een speeltuintje speellawaai is vind ik dat echt anders dan ergens waar dat niet de bedoeling is.

Totdat dat lawaai ineens na 10u is omdat er pubers gebruik van maken... Zoveel mensen, zoveel wensen.



Nu zijn het de kinderen van TO, volgend jaar vinden die voetballen ineens niet meer interessant en staat de volgende groep daar te voetballen... er is altijd wel wat. En over dat uurtje zou ik mij persoonlijk niet zo druk maken, hoewel ook ik het irritant kan vinden dat gegil.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjepaars4, 6 uur geleden

De gemeente is ook verplicht om voor speelplekken te zorgen , maar dat hoeven ze alleen te doen als er genoeg kinderen wonen van een bepaalde leeftijd.

Hier wonen er te weinig om dat te hoeven doen en dus gebeurt er niks.

Gelukkig is het bewonerscomite bezig met wat meer gelegenheid tot spelen.

Dus het is afwachten.[



Kun je me een wetsartikel geven waarin die verplichting staat beschreven?



En 'speelplekken' hoeft natuurlijk geen voetbalveld te zijn, dat kan ook een pleintje met een wipkip zijn en een klimrek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij, TO, ben je gepikeerd omdat iemand letterlijk zei dat jouw kind irritant is. Zo erg is dat toch niet? Of is jouw wondertje nooit irritant?



Een keer een enthousiaste juich moet kunnen maar sommige kinderen schreeuwen de longen uit hun lijf en ja, dat is zwaar irritant. Ik hoor ze ook weleens: het lijkt soms of ze gillen om te gillen ... Aan 1 stuk door. Sorry maar dat is geen normaal gedrag!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij dan afvraag. Al de moraalridders, zitten die bij lekker weer nooit langer buiten? Praten ze na het zoveelste wijntje nooit eens te hard dan? Staat de bbq nooit verkeerd? Maar dat is natuurlijk niet erg want het zijn volwassenen. Kinderen daarentegen moeten in een hokje gepropt worden waar ze geen geluid maken en men ze niet opmerkt. En nee, ik heb het niet over dingen vernielen, feestjes en partijen verstoren door asociaal gedrag enzovoort. Ik heb het over buiten spelen op normale tijdstippen (tot uur of 21) waar ook weleens geluid bij komt kijken ja. Doodnormaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven