Zwanger: eiwit in urine, bloeddruk normaal

29-07-2014 18:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topic-titel zegt het al. Ik ben zwanger (vandaag 21 weken) en heb eiwit in mijn urine: 2+ (1+ is normaal, 3+ wordt zorgelijk). Mijn bloeddruk was eerder in de zwangerschap hoog, maar is nu normaal: 110/76.

Volgens de huisarts hoef ik me geen zorgen te maken, maar aangezien ik al wel mijn hele zwangerschap wat onzeker ben (oa gevolg van twee miskramen, medische indicatie waardoor ik bijna elke week controle heb, en mijn leeftijd), maak ik me dus wel zorgen. Althans, ik denk er de hele tijd aan.



Wie heeft hier ook ervaring mee en kan een beetje gerust stellen? Iemand ook tips om eiwitten in urine te verminderen/voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze het meerdere keren getest? Soms komt het doordat er afscheiding in je urine gekomen is. Een vriendin van me had dat ook. Toen ze nogmaals testten was het weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee, gewoon alleen vanmiddag. Urine was wel heel geconcentreerd. En ik heb redelijk wel last van afscheiding.

Ik heb morgen standaard controle in het ziekenhuis. Zal het daar eens vragen en misschien nig een keer laten testen.
Ja, heb ik ook gehad. Ben toen 24 uur in het ziekenhuis gebleven en al mijn urine verzameld. Daar bleek ik net op de grens te zitten. Het beeld is dan veel preciezer. Wel onder extra controle, maar er was niets aan de hand.



Afscheiding kan ook inderdaad! Heb he voor het plassen je vagina schoon moeten maken met water en watten?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoefde niet. Zal ik morgen vragen.

Was jou bloeddruk normaal of hoog? En je had 2+?
Mijn bloeddruk was aan se hoge kant, maar niet tè hoog. Wel wat gestegen. Mijn urine waarden waren hoog genoeg om me direct ba de uitslag op te nemen in het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik maar even afwachten wat ze zeggen morgen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag controle in het ziekenhuis. Voelde mijn kindje niet vanochtend, dus was redelijk gespannen. Bloeddruk was ook weer stuk hoger dan gister. Dus weer urinecheck nodig. Nu via het lab. Ook een bloedtest. De uitslag was perfect. Eiwitten zo laag dat ze nauwelijks konden meten. En bloed zag er helemaal goed uit. Ben erg opgelucht.

Waarschijnlijk gister toch wat afscheiding in urine. Moest vandaag mid-stream aanleveren.
Alle reacties Link kopieren
je moet altijd voor een zo schoon mogelijk plasje een mid stream inleveren. Daarnaast moet je met watten bollen je vagina/schaamlippen eerst goed schoonmaken alvorens je een plasje opvangt.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik nu ook achter

Had de huisarts me niet verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven