vriend heeft vrouwelijke huisgenoot

30-07-2014 11:37 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met iets en ik weet niet wat ik er mee moet. Ik wil graag mijn verhaal delen, misschien dat jullie iets hebben waar ik wat aan heb.



Ik heb nu zo`n anderhalf jaar een relatie met een man. Tot aan mei ging het goed. Toen kwam hij met het verhaal dat een vriendin van hem in de schulden zat en onderdak nodig had. Aangezien hij een groot huis heeft met 3 slaapkamers en er alleen woont heeft hij ruimte genoeg dus zou ze bij hem een kamer gaan huren.

Hier zou zijn 200 euro in de maand voor gaan betalen. Met deze constructie houd zij genoeg geld over in de maand om haar schulden af te betalen. Dit was een tijdelijke oplossing. Ik ben hier vanaf dag 1 niet blij mee geweest, we hebben hier veel ruzie over gehad en uiteindelijk heb ik gezegd tijdelijk Oke, maar ik vind tijdelijk wel max 6 maanden. Hij heeft dit ook niet met mij overlegd maar gewoon medegedeeld dat dit ging gebeuren.



Uiteindelijk zijn zij samen tot een tijdsduur gekomen van max 15 maand. Dat houd dus in tot aan augustus 2015. Ook hier hebben we weer ruzie over gehad want ik noem bijna anderhalf jaar niet tijdelijk meer. Dit was voor haar de enige optie om compleet uit de schulden te komen, ze had aan een paar maand niks. Familie kan ze niet heen want heeft ze geen contact mee en vrienden heeft ze niet veel.

Ik heb vanaf het begin al aangegeven dat dit veel invloed heeft op onze relatie.. Wij zien elkaar alleen sweekends i.v.m. werk maar de ene keer was ik bij hem en de andere keer hij bij mij.



Ik kom bijna niet meer bij hem over de vloer, dit ook omdat de huurster 2 katten daar in huis heeft rond lopen en ik behoorlijk allergisch ben voor die beesten.



afgelopen weekend ben ik 1 keer daar 2 uurtjes geweest, zodra ik daar de tuin al in kom zie ik al dat ze behoorlijk veel veranderd heeft aan de tuin en de inrichting in huis.. leuk tuinsetje in de tuin, zwembadje in de tuin, ligbedje in de tuin. andere plantjes voor de ramen, allerlei anders accessoires in huis veranderd, En dat steekt mij enorm! Normaal gesproken kwam ik daar over de vloer en als er nieuwe plantjes moesten komen regelde ik dat voor hem.. Ik weet niet waarom ik dat gevoel zo heb maar wordt hier echt niet blij van..





Ik heb een paar week geleden aangegeven dat ik hier heel moeilijk mee om kan gaan, en dat ik het niet zie zitten om dit nog tot augustus 2015 vol te gaan houden, en dat ik niet weet of ik dit wel wil. hij werd toen kwaad en voelde zich voor een ultimatum gesteld.



Ik wil wel weer met hem het gesprek aan gaan maar ben bang dat het allemaal weinig zin heeft. Hij snapt niet waarom ik alles zo als een bedreiging zie.



Hij ziet het zo: Het is zijn huis en hij beslist of hij daar iemand laat wonen en niet ik.



Ik heb op internet kamerverhuur gevonden met ongeveer dezelfde prijzen, de links daarvan heb ik naar hem gestuurd met de vraag of hij daar met haar over kan hebben. Als ik wilde dat ze er uit ging moest ik daar zelf maar met haar contact over zoeken. sorry hierin voel ik mij dus niet serieus genomen.. Ik heb al zo vaak aangegeven dat ik hier mee zit en mij hier niet gelukkig onder voel en er wordt vanaf zijn kant niks mee gedaan.. Het enige wat ik te horen krijg ik dat ze niet weg kan want ze blijkt nog dikker in de shit te zitten als dat we dachten.





lk weet het niet meer..
dat heb ik net ook tegen hem gezegd, en dan krijg ik als antwoord als ik wil dat er dingen veranderen moet ik ook offers brengen!



TO, jij brengt alleen maar offers, je vriend bepaalt alles en zijn huisgenote bepaalt met hem mee.



Jij bent tegen een huisgenote, je vriend neemt haar in huis.

Jij zegt toe voor een halfjaar, je vriend geeft een contract voor 15 maanden.

Jij bent allergisch, vriend staat katten toe waardoor jij niet vaak meer langs kunt komen.

Jij vind het vervelend dat huisgenote dingen verandert in huis, vriend laat het toe.



Ik sla er vast nog wel een paar over.



Vervolgens stelt hij ook nog eens voor dat die huisgenote dan in jouw huis moet gaan wonen en jij bij hen intrekt.



TO, dat laatste is de limit. Als je dat doet en het botert niet tussen jullie dan kan hij je gewoon uit zijn huis zetten. Die huisgenote die in jouw huis woont heb je dan nog niet zomaar uit jouw huis. En waar sta je dan? Gewoon op straat denk ik.



Het is dus goed dat je dat zelfs niet in overweging neemt. Ik vind dat je vriend absoluut verkeerd bezig is en van jou teveel offers vraagt. Hij houdt absoluut geen rekening met jou en jouw gevoelens.



Ga bij jezelf te rade of je nog wel in deze relatie wilt zitten. Ik heb nog geen pluspuntjes gelezen.
En welke offers zou jij dan moeten brengen en hoe zit het met de offers die hij voor de relatie moet brengen?
Trap in elk geval niet in het samenwonen en zij in jouw huisje-verhaal. Doe je ook niet, denk ik, maar toch roep ik het nog maar even.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben jij degene die al alle offers brengt.
Alle reacties Link kopieren
Jíj moet nog meer offers brengen?



Woehaha die vent die spoort niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
De inwonende vriendin is zijn prioriteit, jij niet.

Jammer , maar helaas.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Die katten eruit lijkt mij stap 1. Ik heb zelf veel katten rondlopen die anders in t asiel zouden zitten, dus richting de katten vind ik dit lastig om te zeggen. Maar lijkt me toch dat als je vriend maar een beetje om je geeft hij stelt dat vriendin er mag blijven wonen, maar de katte onder geen beding. Voor hem een klein offer, voor jou een gebaar en voor de huurster een probleem maar lijkt me niet haar grootste als ik het zo lees. Als ie dat niet als voorwaarde wil stellen, dan moet je ook je conclusies trekken...
Alle reacties Link kopieren
Tss die vent neukt haar echt wel hoor...
Alle reacties Link kopieren
Het is juist super tof van je vriend. Ik zit zelf in een kut situatie en ik wou dat ik zo een vriend of vriendin had die mij zo kon helpen..

De vraag is waarom is het zo erg? Vertrouw je hem niet? Jullie kunnen toch goeie afspraken maken? Zoals ik iemand al zag zegge om het weekend het huis voor jullie alleen?

Ruzie maken en zeggen dat zij weg moet heeft blijkbaar geen zin want hij wil haar helpen en gaat haar niet op straat zette met dr katten. Ik snap ook wel dat je het kut vind .. het is ff wennen maar maak er het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Je zou voor de grap tegen je vriend moeten zeggen dat je ook een huisgenoot hebt gevonden. Toevallig die knappe mannelijke collega, kennis etc. Wel zo gezellig voor jou want sinds je vriend een huisgenote heeft voel je je best wel eenzaam. Eens kijken hoe hij reageert?!



Als je je relatie nog wilt redden zou ik een poosje bij vriend gaan logeren. Dan kun je even peilen hoe de relatie tussen je vriend en de huisgenote is. Just friends? Of betaalt ze inmiddels de huur in natura?



En natuurlijk gaan die katten eruit! Daar zoeken jullie snel een ander adres voor. Ze heeft alleen maar schulden dus kan die katten toch niet onderhouden. Natuurlijk zit jij nu opeens ook altijd op de bank, aan tafel, ben je in de badkamer, de tuin....En slaap je naast je vriend in bed. Eens kijken of ze dit nog echt zo leuk vindt en toch niet liever een van de door jou gevonden kamers wil bewonen. Of misschien is dit voor haar de motivatie om snel haar schulden af te betalen of schuldhulp te zoeken ipv allerlei nieuwe spullen en huisdieren aan te schaffen.



Mocht er meer aan de hand zijn dan gewoon vrienden dan merk je dit snel genoeg. En dan trek je gewoon de stekker uit de relatie. Laat je in geen geval 15 maanden aan het lijntje houden!
Alle reacties Link kopieren
Heb een deel van de reacties gelezen en vind het lastig om te reageren, aangezien ik een vrouwelijke huisgenoot ben. Woon nu al een tijd met m'n beste vriend in een huis. Niet omdat ik een schuld had en ook geen afgesproken periode van tevoren. Dus echt een huurcontract et cetera et cetera.



Mijn huisgenoot is aan het daten met verschillende vrouwen afgelopen periode en er was 1 dame die hier moeite mee had, zonder mij te hebben gezien. Ze maakte er volledig haar eigen verhaal van, terwijl er nog nooit iets is gebeurd tussen ons en er ook nooit iets zal gebeuren.
Als er wordt voorgesteld om haar in haar huis te doen dan snap ik niet wat er mis is met de kamers die TO aandraagt. En dan snap ik ook niet waarom vriend niet vaker bij TO zit. Zoals het nu klinkt woont hij dus gezellig samen met een ander.



Ik heb ook een keer een kamer gehuurd bij een vriend en die kamer mocht ik inrichten zoals ik wilde maar de rest van het huis was off limits. We hadden een schema voor koken en de badkamer en dat was prima want ik respecteerde dat. Hij had ook vriendinnetje namelijk en laatste wat ik wilde was daar tussen gaan zitten. Weekenden was ik meestal weg.
Die vriendin loopt lekker in jouw territorium te pissen en ik denk dat jouw "vriend" er stiekem wel van geniet. Hij doet 0 moeite om jou het gevoel te geven dat je belangrijk voor hem bent.

Geen woorden meer aan vuil maken, nog één keer langs met zijn spullen en de jouwe daar weghalen. Geen gesprek, geen discussies.

Jullie relatie en jouw leven wordt gewoon ruim anderhalf jaar on hold gezet en dat hoef je niet te pikken. Er zijn hele leuke mannen die liever met jou samen zijn, dan dat ze de koene ridder uithangen bij een zielige jonkvrouwe. Jouw vriend geniet wel van zijn rol als reddende engel en heeft een vrouw in huis die het daar lekker gezellig voor hem maakt. Jij krijgt niet eens een kans.



Opgeflikkerd met die kneus.
Alle reacties Link kopieren
Mops



Wat breng je het weer charmant!

Maar wel eens.



Alles goed met jou?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik wel dat het moet kunnen, als man met een vriendin huis delen. En samen eten is makkelijker als je een huis deelt dan dat je er de deur de deur voor uit moet, maar het klinkt niet alsof hij veel investeert in jullie relatie (en veel in de al dan niet puur vriendschappelijke relatie met zn huisgenote).



Al die dingen die je opnoemt zoals de katten icm jouw allergie en huis opnieuw gedecoreerd door haar etc., ik zou me er ook bedreigd door voelen. Het lijkt er niet op dat jij op plaats 1 komt.
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 juli 2014 @ 21:45:

Mops



Wat breng je het weer charmant!

Maar wel eens.



Alles goed met jou?



Ik ben een beetje moe, dan word ik doorgaans een stuk minder charming :-)

Verder alles goed, ben aan vakantie toe.

En hoe gaat 'ie met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ook moe en erg warm maar geniet gelukkig van drie weken bouwvak!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 juli 2014 @ 22:04:

Ook moe en erg warm maar geniet gelukkig van drie weken bouwvak!Bofkontje! Ik moet nog één dag, en dan mag ik 3 weekjes uithijgen. Ben eraan toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste pagina met reacties gelezen.



Ben ik de enige die het best een rare situatie vindt als een man samenwoont met "een vriendin", terwijl hij daarnaast ook een relatie heeft?



Oké, hij helpt haar uit de brand, maar er zijn meer opties in Nederland om uit je schulden te komen en bovendien is 15 maanden behoorlijk lang.
Hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog niet gepraat, hij moest overwerken en kon daar niet onder uit.(vakantie periode en bedrijf sluit na morgen voor 2 week)

Vanavond komt hij bij mij om over deze situatie te praten.



de opmerkingen van katten er uit vind ik lastig. 1 Kat had ze al voor die tijd en ik kan me voorstellen dat je die niet zomaar weg doet.. Hij heeft tenslotte voor ze er kwam wonen daar akkoord voor gegeven.



Ik vind inderdaad dat hij meer rekening met mij had moeten houden, en dat kan alsnog als er dingen veranderen en duidelijke afspraken gemaakt worden.



Het idee van haar in mijn huis dat gaat niet door. Zoals het nu tussen ons gaat wil ik nu niet eens samenwonen.



Ik wil gewoon een stukje begrip van zijn kant en daar weer normaal over de vloer komen. Hij begrijpt het niet want ik kan volgens hem daar net zo vaak komen als dat ik zelf wil, heb zelfs een sleutel. Het obstakel katten en geen privacy snapt hij niet.



we zullen zien wat het gesprek brengt vanavond, indien niet positief moet ik toch maar eens nadenken of ik zo`n vriend wel wil..
Alle reacties Link kopieren
Het in huis halen van een vriendin in nood, zou ik niet erg vinden. Zijn huis, zijn beslissing. Het gevoel krijgen dat ik geen prioriteit ben wel, daar zou ik over vallen. En naar handelen.
Alle reacties Link kopieren
het gesprek ging niet echt goed. ik ben rustig gebleven en mijn zorgen geuit over onze relatie. Verteld hoe ik me voel en deze situatie ervaar. Gelukkig geen ruzie gehad maar met zijn antwoord schiet ik niks op.



Hij gaat haar niet uit huis zetten. Hij gaat haar ook niet vragen op zoek te gaan naar andere woonruimte. Als ik wil dat ze weg gaat moet ik dat zelf maar met haar bespreken!



Ook gaat hij haar niet zeggen dat ze de katten weg moet doen, het enige wat hij wil doen is vragen/zeggen dat de katten naar buiten moeten als ik langskom.



Qua privacy in zijn huis wil hij niet aan haar vragen om 1 avond in de week weg te gaan.Ze huurt een kamer en dan kun je iemand niet verplichten om het huis uit te moeten. Wel wil hij haar vragen om die avond als ik er ben niet in de woonkamer te komen.



Maar al met al om het verhaal kort te sluiten, het is mijn probleem dat ik er niet mee om kan gaan! dat waren letterlijk zijn woorden...



daar moet ik het dan maar mee doen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageerde hij toen jij zei dat dit dan het einde van de relatie is.....??
Alle reacties Link kopieren
"Maar al met al om het verhaal kort te sluiten, het is mijn probleem dat ik er niet mee om kan gaan! dat waren letterlijk zijn woorden..."



je verdient beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven