Tips over budget Thailand

30-07-2014 18:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik ga binnenkort 3 weken op vakantie naar Thailand.

Ik start 3 dagen in Bangkok, dan 7 dagen naar Phuket, 5 dagen Koh Samui en als laatste 6 dagen Koh Tao.



De reis en accommodaties zijn al geboekt en betaald, alleen ben ik benieuwd wat ik daar nog kwijt zal zijn. Verblijven zijn o.b.v. Logies en ontbijt.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Misschien heeft een van jullie ervaring met Thailand?



Hoor natuurlijk ook graag tips en aanbevelingen!!



Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Tsja je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Ik ga altijd uit van 50¤ pp per dag ,daar kan je in Thailand heel goed van eten en excursies doen.



Voor meer tips kijk maar in het Thailand topic.
Alle reacties Link kopieren
Eens met dolfje wat betreft het net zo duur maken als je zelf wilt. Ik ben 3x in Thailand geweest.

De eerste keer ging ik backpacken, toen was Thailand mijn eerste land en deed ik echt alles zo goedkoop mogelijk. Toen heb ik gemiddeld 18 euro per dag uitgegeven. 2 jaar later ging ik met vriendinnen, toen hebben we goedkoop gedaan, maar hadden we niet zo veel tijd waardoor we redelijk snel hebben gereisd (dus weinig dagen 'niks' doen), toen waren we 25 euro per dag kwijt gemiddeld. En dit jaar ben ik met mijn vriend geweest, toen hebben we lekker luxe gedaan, eigenlijk niet echt op geld gelet, en toen waren we uiteindelijk ook maar 40 euro pp per dag kwijt.
Ik zou ook zeker 50 euro aanhouden pppd. Kun je van eten, cocktailtje drinken, 'ns een excursie doen en nog wat souvenirs shoppen. Als je 'n duikcursus wil doen zul je vast meer nodig hebben, geen idee wat dat kost.
Als je heel basic zou willen eten van de straatkraampjes kan het vast veel goedkoper, maar persoonlijk zit ik liever op 'n goed terras luxe seafood te eten met 'n alcoholische versnapering erbij
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar drie weken naar Thailand geweest. Inclusief vluchten ( Amsterdam - Bangkok en vice versa, Chiang Mai - Bangkok en Koh Samui - Bangkok), twee keer de nachttrein (naar Chiang Mai en Surat Thani) en alle hotels, excursies, eten, drinken en massages was ik 1600 kwijt.

Ik bheb mooie accommodaties uitgekozen van denk ik 19 euro pppn. Verder echt niet op geld gelet.

We hebben 5 dagen een scooter gehuurd, zijn naar het elephant nature park geweest, hebben een kookcursus gedaan en hebben quad gereden.

De vlucht naar Thailand was maximaal 600 euro, de binnenlandse vluchten bij elkaar 60.



Tips: Scooter huren! Maar wel voorzichtig doen natuurlijk

En massages, veel massages. Als ik daaraan terugdenk...
Alle reacties Link kopieren
Mich_me Dat heb je goedkoop gedaan!!
Alle reacties Link kopieren
We hebben trouwens uitgebreid gegeten, goed gedronken, veel fruit(shakes) genomen. Heel veel massages genomen en verder dus helemaal niet op het geld gelet.

Bij onze uitgaven zitten ook souvenirs, een paar dagen shoppen en vervoer als tuktuks, taxi's en de trein.



Nog een tip, afdingen! En de taxi altijd op de meter!

Veel plezier! Ik zou zo met je mee willen
Alle reacties Link kopieren
Wij waren toen ook minder dan 2000¤ kwijt voor 2 personen in ruim 3 weken. Het precieze bedrag weet ik niet meer maar we zaten onder de 50 euro pp incl hotels.

Wij gingen wel elke dag echt uit eten,ik bedoel dus zittend in een restaurant in plaats van aan een kraampje. Ben tenslotte op vakantie.



Oh en echt gebeurd,wij sloegen sommige restaurants over want die waren een stuk duurder. Na omrekenen scheelde het een euro of iets dergelijks
Alle reacties Link kopieren
Ja, haha. Op een gegeven moment hadden mister vriend en ik uitgebreid geluncht met drie soorten steak, fruitshake, biertje en dessert. Kregen we de rekening: 1024 baht. Wij helemaal in de war "we worden vast genaaid, echt belachelijk!". Is dat dus 23 euro...

Voor daar heel duur, voor ons hier niet.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Mag ik vragen waar jullie hebben geboekt? Klinkt verleidelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven