Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Dat is heel erg confronterend, Lamaatje. Het hospice, het laatste station. Maar gelukkig mag je voordat je daar terecht komt, naar huis.

Naar je eigen omgeving, je eigen mensen, je eigen spullen . . . . . .

Bracht die arts het nog wel een beetje tactvol? Zo'n gesprek is voor beide kanten moeilijk, als arts breng je slecht nieuws maar je blijft toch ook mens??

Vanuit Noordholland een

Alle reacties Link kopieren
quote:winters schreef op 30 juli 2014 @ 18:00:

O Lama.....



Het overlijden van je kamergenoot, het bericht van de longarts...

Dan komt het wel heel dichtbij nu...



Fijn dat je naar huis mag vrijdag. Lekker thuis bij je man en zoon.



Ik ben blij dat je gelukkig goed met je man kan praten nu



Echt, een hele dikke knuffel!!



Ja, dat is fijn dat hij nu ook zijn behoefte uitspreekt en mijn zoon is ook erg betrokken. Informeert iedere dag hoe het gaat. Loopt er gelukkig niet voor weg. Het is toch ook moeilijk als je zelf als 28 jarige knul midden in het leven staat. De tweede vrouw van zijn vader is een paar jaar geleden ook overleden aan kanker, dus dit is voor hem al de tweede keer dat hij dit proces meemaakt.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama,



Alweer zo'n heftig bericht. Ik lees al een tijdje mee op je topic maar ik wist maar niet de juiste woorden te vinden, net als nu. Eigenlijk wil ik jou en je gezin gewoon heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat jullie nog van elkaar kunnen genieten in de komende tijd. Ik vind je een prachtig mens en ik leer veel van hoe jij omgaat met deze gruwelijke ziekte.



Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Het was een goed gesprek Carenza. Ik hou wel van die directheid.

Oke, dan maar even in de tranen, dat is niet erg. Hij wilde geen valse hoop geven en heeft eerlijk gezegd dat hij heel somber was over het verloop van mijn ziekte. Ik vind dat moedig.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Wat akelig Lamaatje, en wat confronterend om zulk nieuws te krijgen.

Wel mooi dat je je zoon dicht bij je hebt en dat je man er voor je is. Je schrijft altijd heel liefdevol over hen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 30 juli 2014 @ 18:14:

Het was een goed gesprek Carenza. Ik hou wel van die directheid.

Oke, dan maar even in de tranen, dat is niet erg. Hij wilde geen valse hoop geven en heeft eerlijk gezegd dat hij heel somber was over het verloop van mijn ziekte. Ik vind dat moedig.



Ik vind jou ook heel moedig. Het gaat zo snel ineens en je schrijft het zo nuchter op. Van binnen moet het kolken.



Ik denk aan jou en je gezin.
Alle reacties Link kopieren
quote:carmen5 schreef op 30 juli 2014 @ 18:18:

Wat akelig Lamaatje, en wat confronterend om zulk nieuws te krijgen.

Wel mooi dat je je zoon dicht bij je hebt en dat je man er voor je is. Je schrijft altijd heel liefdevol over hen.

Het is vreselijk Carmen om hem alleen achter te moet laten.

Mijn zoon redt het wel makkelijker. Die behoudt verder gewoon zijn eigen leventje. Daar is de impact veel minder.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Ach lama wat een confronterend nieuws! Sterkte met de verwerking van weer een klap
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama, ik wil je graag heel veel liefde, kracht en sterkte toewensen
Alle reacties Link kopieren
Lama wat je zegt over je zoon is waar. Natuurlijk is het voor hem Vreselijk maar hij houdt zijn eigen leven.



Je man zal een hele nieuwe invulling van zijn leven moeten vinden



Op die manier hebben wij het als gezin wel

Ervaren toen we in een vergelijkbare situatie zaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook al heel wat papier weggesnotterd vandaag hoor Boomschors.

Acceptatie maakt het verdriet niet minder, het geeft alleen wat meer zekerheden om aan vast te houden. Geen valse verwachtingen meer.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren




Lieve Lama, in gedachten ben ik bij je. Ik check meerdere keren per dag je topic om te lezen hoe het met je gaat. Ik weet nu even niet wat te zeggen behalve dat ik hoop dat je in de tijd die je nog gegeven is, nog een fijne tijd zult hebben met je man en je zoon.



Veel liefs, Hvm
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama,

Ik kom toch maar even uit de mee lees modus...

Wil jouw en je naasten heel veel sterkte wensen voor de komende periode.

Ik heb hier net een kaartje voor je liggen ,maar die zal ik nu niet naar het zkh sturen...aangezien je vrijdag daar ontslagen wordt.



Heel veel liefs
Alle reacties Link kopieren




voor al jullie steun en lieve berichtjes
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 30 juli 2014 @ 18:21:

[...]



Het is vreselijk Carmen om hem alleen achter te moet laten.

Mijn zoon redt het wel makkelijker. Die behoudt verder gewoon zijn eigen leventje. Daar is de impact veel minder.



Wat een pijn, Lamaatje.



Misschien is de impact voor je zoon minder, maar je bent vermoedelijk (als hij op de rest van de mensheid lijkt) de belangrijkste persoon in zijn leven. Dat is nu eenmaal zo met moeders, hij is in jouw buik gegroeid, er is onvoorwaardelijke liefde.

Hij zal je vast vreselijk gaan missen. Hopelijk kunnen hij en je man elkaar steunen.



Nu je zulk vreselijk nieuws hebt gehad denk je nog steeds

aan anderen. Waren er maar meer als jij, dan zag de wereld er mooier uit.
Alle reacties Link kopieren
Lama, ik weet niet zo goed wat te schrijven. Ik hoop zo dat je deze levensfase zonder al te veel ongemak door kunt komen. Wens jou en je liefsten sterkte met dit nieuws.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Lama, weet even geen woorden. Hou je in gedachten even stevig vast.

Wat er ook gebeurt de komende tijd, we zullen er voor je zijn, ook al is het maar vanaf de andere kant van een scherm.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama, hier nog een meelezer. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe voor de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig... wat een heftig bericht zeg. Ik zit hier met een b.. vol tanden... wat moet ik nou zeggen? We kennen elkaar niet maar ik schrik hier echt van, wees er van overtuigd dat ik met jou en je familie, vrienden en omgeving meeleef.



Sterkte meis...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lamaatje
Alle reacties Link kopieren
Big hug voor jullie 3...

Iedereen hier denkt aan jullie. En ik stuur je graag nog een kaartje. Laat maar weten waar het naar toe gestuurd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:karima52 schreef op 30 juli 2014 @ 19:05:

Big hug voor jullie 3...

Iedereen hier denkt aan jullie. En ik stuur je graag nog een kaartje. Laat maar weten waar het naar toe gestuurd kan worden.Moet je me even een PBtje sturen Karima
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Och lamaatje wat een nieuws , ook al hield je er al rekening mee in je achterhoofd het blijft zwaar kl*te om dit zo zwart/wit van een arts te horen.

En net als zovelen hier ben je in mijn gedachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven