Paar dagen weg in Nederland, waar naartoe?

30-07-2014 20:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in september een paar dagen weg in Nederland, eventueel kan België ook.

Ik ben afhankelijk van het ov, dus een achteraf gelegen dorpje in Friesland o.i.d. is niet zo handig.



Ik zoek een locatie waar ik kan shoppen, waar iets van wellness in de buurt zit en waar je ook nog wat dingen kan bezichtigen (denk aan een kerk/moskee, museum, fijn restaurant).



Wie kan mij zeggen welke stad/omgeving leuk is om voor een dag of 3-4 heen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Haarlem.
quote:Mevrouw75 schreef op 30 juli 2014 @ 20:12:

Haarlem.Uiteraard!
Gouda
Alle reacties Link kopieren
Utrecht? Amsterdam? Den Haag?
Alle reacties Link kopieren
Haarlem inderdaad. Je kunt lekker wandelen in de duinen bij Zandvoort waar je met een paar minuten treinen zit.

Voor wellness kun je naar Sauna van Egmond in Haarlem noord, bus stopt er naast. Shoppen is leuk, Teylers museum, Frans Hals museum of Het Dolhuys zijn aanraders.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam en Utrecht kom ik al regelmatig vanwege familie. Den Haag ben ik ook al een paar keer geweest, maar is misschien nog een optie vanwege nabijheid van het strand.



Dames, wat is er leuk in Haarlem/Gouda? Ik zou zelf namelijk nooit op die steden gekomen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Himalaya, dat klinkt best leuk voor een paar dagen weg.



Zo te zien is Haarlem favoriet bij de meesten die tot nu toe gereageerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:lushcooking schreef op 30 juli 2014 @ 20:32:

Amsterdam en Utrecht kom ik al regelmatig vanwege familie. Den Haag ben ik ook al een paar keer geweest, maar is misschien nog een optie vanwege nabijheid van het strand.



Dames, wat is er leuk in Haarlem/Gouda? Ik zou zelf namelijk nooit op die steden gekomen zijn...





Je wilde shoppen: je kunt er fantastisch shoppen. Je kunt dus wellness doen in de sauna van Egmond, een dagje duinen en strand, een dagje musea met het Frans Halsmuseum, Teylersmuseum, het Dolhuys en nog een aantal musea. Je kunt de Bavo in, of niet, maar er gewoon omheen lopen. Je kunt een hofjeswandeling doen, je kunt uit eten, want hoogste horecadichtheid, dus je kunt ook op het terras zitten en je kunt stappen.



Wat wil je nog meer?
Maastricht is mooi en gezellig. Fiets huren en de heuvels in als je uitgeshopt bent. En dat Therme3000 of iets dergelijks zit redelijk in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wat wil je nog meer?Mosterd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit, ik ga naar Haarlem. Jullie zijn zo enthousiast, dat moet wel goed komen



Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 juli 2014 @ 20:38:quote:Wat wil je nog meer?Mosterd? Kan je ook in Haarlem krijgen;) dus ja graag. Met een (alcovrije helaas) Jopen ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Maastricht.
Alle reacties Link kopieren
De Jopenkerk in Haarlem is inderdaad leuk. Een oude kerk waar nu de Jopen brouwerij in zit. Mooi pand, lekker eten en drinken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zwolle, Terschelling, Goes, Cadzand
Alle reacties Link kopieren
Deventer; station, stad, water, thermen in de buurt..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Den Bosch, heerlijke sauna in de buurt.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:lushcooking schreef op 30 juli 2014 @ 20:39:

Ik ben eruit, ik ga naar Haarlem. Jullie zijn zo enthousiast, dat moet wel goed komen



Bedankt voor de tips!Top! Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven