Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Wat een nieuws weer zeg lama, maar wat ontzettend fijn dat jullie er goed over kunnen praten en dat jullie niet je kop in het zand steken.



Ik weet niet meer te zeggen dan dat ik je nog veel mooie momenten met je gezin en anderen toewens en heel veel sterkte voor jullie.
Hoi Lamaatje,



Ook ik ben een stille meelezer. En ook ik heb een ziekenhuisadres voor een kaartje ontvangen. Maar om de een of andere reden lukt het mij niet om een kaartje te pakken, en er iets op te schrijven.

Wellicht omdat jouw situatie mij persoonlijk raakt. Ik heb ook kanker. Maar nu wil ik toch maar iets van mij laten horen, dan doe ik het toch maar via dit forum (hopelijk vind je dat niet erg ipv de snail mail).



Ik hoop dat je hier, nog zolang je dat nog wilt en kunt, op het forum en in dit topic actief kunt blijven. Ik hoop dat het helpt om de zaken van je af te schrijven, en om anderen te blijven inspireren. Dat laatste heb jij zeker bij mij gedaan.



Vanavond brand ik een kaarsje voor jou en je naasten.
Och Lamaatje, van het plannen van een vakantie naar dit. Wat gaat het toch rap allemaal. Hier net eerst even wat tranen gelaten, voor ik het toetsenbord weer kon vinden.

Vrijdag naar huis met een bolderkar vol met medicijnen. En van daaruit weer verder kijken. Was het altijd al de planning om ooit in een hospice te verblijven? Kun je kiezen hoe je de komende maanden in wilt en kunt vullen?



Ik wil jou, je man en je zoon een enorme geven. Vandaag was een zware dag voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
lieve mooie dappere lama. Bewondering en een diepe buiging voor jou moed. Je bent een voorbeeld. Ik wens jullie nog mooie momenten samen toe!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama, nog een stille meelezer van dit topic.



Dappere vrouw, omring je met degenen die je liefhebt!
music is my life
Alle reacties Link kopieren
Och Lama...



Wat Doreia zegt, schoot mij ook door het hoofd. Een paar weken geleden waren we nog aan het meedenken over een vakantie en nu is het woord hospice al gevallen. Niet te bevatten.

En al die medicijnen...



Wel fijn dat je vrijdag naar huis kunt. Naar je vertrouwde omgeving en naar je man en zoon. Hopeljk krijg je nog wat tijd om samen door te brengen. Goed dat alles geregeld is, dan hoef je daar niet meer achteraan.



voor jou, je man en zoon.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een knuffel van een stille meelezer die jou bewondert en veel respect heeft voor de manier waarop jij jouw ziekte draagt. Het blijft een klotebericht dat je vandaag gekregen hebt....
Alle reacties Link kopieren
quote:eentje1977 schreef op 30 juli 2014 @ 19:57:

Hoi Lamaatje,



Ook ik ben een stille meelezer. En ook ik heb een ziekenhuisadres voor een kaartje ontvangen. Maar om de een of andere reden lukt het mij niet om een kaartje te pakken, en er iets op te schrijven.

Wellicht omdat jouw situatie mij persoonlijk raakt. Ik heb ook kanker. Maar nu wil ik toch maar iets van mij laten horen, dan doe ik het toch maar via dit forum (hopelijk vind je dat niet erg ipv de snail mail).



Ik hoop dat je hier, nog zolang je dat nog wilt en kunt, op het forum en in dit topic actief kunt blijven. Ik hoop dat het helpt om de zaken van je af te schrijven, en om anderen te blijven inspireren. Dat laatste heb jij zeker bij mij gedaan.



Vanavond brand ik een kaarsje voor jou en je naasten.

Hallo eentje,

Als je wil mag je lekker mee komen schrijven. Kun je een tipje van de sluier oplichten? Welke soort heb je en kun je nog behandeld worden. Zou je het fijn vinden om mee te schrijven of hou je het liever allemaal privé. Niet erg hoor. Gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt.
odi et amo
Wat Doreia zegt: het gaat zo hard. Van het plannen van een vakantie naar dit. Sterkte Lamaatje, ook voor je naasten. Hopelijk hebben jullie nog veel mooie momenten samen.
Alle reacties Link kopieren
Goh Lamaatje, wat een k**bericht!

Weet niet wat ik moet schrijven.

Mijn gedachten zijn bij jou, je man en zoon ?
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij heel veel sterkte. Dit komt als een koude douche over me heen. Ben er stil van,..wens je heel veel sterkte lieve meid.

Wel heel fijn dat de arts het op een geode en lieve manier je heft verteld. Helaas hoor je weleens anders.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, weer verkeerde smiley!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een stille meelezer. Woorden schieten tekort, maar ik wil je toch heel veel geluk en liefde wensen voor de komende tijd. Moge alles een keer meezitten.

Ik vind je een zeer moedige en sterke vrouw en ik weet zeker dat je mensen hebt geïnspireerd (op het forum) - mij in ieder geval wel.



Ik denk aan je
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:lamaatje schreef op 30 juli 2014 @ 18:21:

[...]



Het is vreselijk Carmen om hem alleen achter te moet laten.

Mijn zoon redt het wel makkelijker. Die behoudt verder gewoon zijn eigen leventje. Daar is de impact veel minder.



Vergis je niet hè, Lamaatje, je bent en blijft zijn moeder. Je staat veel dichter bij je zoon dan de tweede echtgenote van zijn vader!! Dus ook al lijkt het alsof hij het wel redt, je kunt niet in zijn hoofd kijken.



voor jou

voor je man

voor je zoon
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lamaatje, wat een naar bericht kreeg jij weer zeg. Net als vele andere forummers check ik altijd even dit topic als ik het forum open. Ik kan helaas niet elke dag forummen, maar op de dagen dát ik dat wél kan, lees ik alles (wat er na de laatste keer dat ik op dit topic was geschreven is) bij. Ik denk daarnaast heel vaak aan je, want ik vind je echt een bijzonder mens en ik vind het erg verdrietig dat je zo ziek bent en dat je nu zelfs binnen een bepaalde tijd naar een hospice moet. Ik wil je ongelooflijk veel sterkte wensen!

Niet alleen jou, maar ook je man en zoon. Ik hoop dat jullie nog mooie momenten met elkaar zullen hebben de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijm vader had ook longkanker vreselijke ziekte.

Sterkte het lukt je echt wek om te genezen
Alle reacties Link kopieren
Lieve lama, ik ben ook een stille meelezer, en ik zit de hele dag met een dikke keel na het lezen van je berichtje. Ik wil jou je man en zoon heel veel sterkte wensen en ik vond nog een mooie tekst van een boeddhistische lama



Laat mensen delen in je wijsheid. Het is een manier om onsterfelijk te worden.



Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet helemaal met je eens Carenza. Misschien niet veel minder, maar wel minder. Ik moet zeggen dat we de laatste tijd wel meer naar elkaar toe gegroeid zijn. Vooral ook, omdat hij zelf met zijn arm zat. Hij lijkt ook een beetje op zijn moeder. Ikke zelluf doen.

En hij heeft heel lang een wietprobleem gehad met stelen e.d. en dat komt de relatie niet ten goede. Ik heb hem altijd zoveel mogelijk geholpen, maar sommige zaken moeten kinderen toch zelf aanpakken.

Ik hoop in ieder geval dat het hem niet zo zwaar aangrijpt dat hij weer gaat gebruiken. Dat zou wel erg zijn.
odi et amo
Lama: emmatwinkle is 13 jaar. Niet op ingaan.



Emmatwinkle, Lamaatje wordt niet meer beter...
Alle reacties Link kopieren
quote:irbaboon schreef op 30 juli 2014 @ 21:31:

Lieve lama, ik ben ook een stille meelezer, en ik zit de hele dag met een dikke keel na het lezen van je berichtje. Ik wil jou je man en zoon heel veel sterkte wensen en ik vond nog een mooie tekst van een boeddhistische lama



Laat mensen delen in je wijsheid. Het is een manier om onsterfelijk te worden.



odi et amo
Och Lama
Alle reacties Link kopieren
quote:emmatwinkle9 schreef op 30 juli 2014 @ 21:31:

Mijm vader had ook longkanker vreselijke ziekte.

Sterkte het lukt je echt wek om te genezenJa, het is een rotziekte meid.
odi et amo
He lieve lama,



Wat lees ik nu dan toch. Het voelt voor mij niet als een echt verrassing maar toch. Jeetje zeg ik ben er stil van.



Echt stil als in ik weet niet wat ik naar je met moet typen.



Lieve lieve lama ik kan alleen maar zeggen: neem alle hulp aan zodat je de komende tijd vol op kan besteden aan je gezin.



Ik denk aan je.
Alle reacties Link kopieren
@irbaboon, wat een mooie boeddhistische tekst!



Lamaatje, ik bewonder je nuchterheid, je moed en hoe je hier blijft reageren. Erg inspirerend.



Hopelijk kunnen we je blijven steunen door alle beríchtjes en kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Poeh Lamaatje, wat een confrontatie zeg!

Ik weet ook even nix te zeggen, alleen maar heel veel sterkte en ik hoop dat je de slaap een beetje kunt vatten vannacht *hug*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven