Vraag aan 18/19/20-jarigen (over Facebook)

30-07-2014 21:02 16 berichten
Ik heb een vraagje voor jongvolwassen vrouwen. Een kennis van mij is vriend op het Facebook van haar dochter van 19. Als die dochter iets plaatst is mijn kennis altijd een van de eersten om het te liken of er een bericht onder te plaatsen.

Wat zou je ervan vinden als jouw moeder dat zou doen? Kan dat wel, of eigenlijk niet?

(Stiekem ben ik wel een beetje jaloers, want mijn dochter, die nog iets jonger is, heeft geen Facebook en als ze het wel zou hebben zou ik daar echt niet op mogen ).
Alle reacties Link kopieren
Dat je moeder alles als eerste liked en op reageert is zeker niet cool. Dat je je moeder hebt toegevoegd lijkt me zeer normaal. Zeker bij pubers van een nog jongere leeftijd. Op die manier houdt je in ieder geval controle op wat er daar gedeeld wordt. Maar die controle lijkt me niet meer nodig als je 19 bent.

Als dochter het zat wordt kan ze haar moeder makkelijk onder de negeer zetten, schijnbaar hebben ze nog niet dat punt bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen vinden het prima als wij wat liken of iets plaatsen. Als je je op die leeftijd nog voor je ouders schaamt, dan is er wel wat mis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zie bij vrienden van kinderen, kinderen van vrienden, is dat het juist heel cool is als je prima overweg kan met je ouders.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 19, heb ook facebook en mijn moeder ook. Heb er echt geen probleem mee. Vind het juist wel leuk dat ze ook met de tijd mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook vriend met mijn 13-jarige facebookende dochter. Liken doe ik niet, ik hou vooral een beetje in de gaten wat er gebeurt.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 21. Heb mijn moeder op facebook en ze reageert/liked mijn berichten meestal wel. Als ze reageert is het meestal om me veel plezier oid te wensen. Scheelt dat ik niet meer thuis woon. Dan is het heel handig om op de hoogte te blijven. Maar ze hoeft wat mij betreft niet gelijk op alles te reageren!
Ik ben 24 en mijn ouders liken standaard al mijn foto's :-D Ik like ook statussen en foto's van hen. Ik woon al jaren niet meer thuis, dus ik vind het ook gewoon dat we zo makkelijk van elkaar op de hoogte zijn tijdens vakanties ofzo.



Toen ik 16 tot 18 of 19 denk ik was, had ik wel Hyves. Daar zaten mijn ouders gelukkig niet op. Ik denk niet dat ik ze op die leeftijd geaccepteerd had eerlijk gezegd. Maar dat heeft niets te maken met me schamen voor mijn ouders, maar meer tegenover mijn ouders over mijn uitgaan en mijn vrienden Haha, dronken foto's waren in die tijd helemaal hot en happening onder ons...
Ik ben 22, en als ik wat op facebook plaats liket mijn moeder het vaak ook wel. Ik vind dat niet erg.



Een facebook-vriendin van mij plaatst elke dag allerlei dingen die niemand interesseren en steeds is het alleen haar moeder die het liket of die reageert (soms haar vriend). Dat is wel triest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 meestal is mijn tante de eerste die iets leuk vindt en dan meteen alles gevolgd door mijn moeder of oma. Ach ja ik vind het wel prima zo. Ik woon net als andere ook al een paar jaar niet meer thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 45 en mijn schoonmoeder van 79 liked ook alles van manlief en mijzelf en haar kleinkinderen. We vinden het wel leuk dat ze nog zo actief is met social media, al begrijpt ze soms niet precies hoe het werkt en oude foto's van jaren geleden nog gaat liken en van commentaar gaat voorzien
Ik denk trouwens wel dat hierdoor Facebook een langzame (of snellere) dood zal sterven. Wat begon als iets voor studenten is nu uitgegroeid tot een netwerk van 13 tot 100-jarigen. Ik vermoed dat de nieuwe generatie tieners geen behoefte heeft aan pa, ma, tig ooms en tantes en neven of nichten op hun sociale netwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist leuk dat mijn (s)moeke op mijn fb staat, en ze reageert vaak op mijn berichtjes, stuurt foto's van de poezenbrigade. Helemaal leuk!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Ik ben 30 en heb mijn ouders ook op fb. Ze wonen ver weg en blijven zo toch op de hoogte ze liken ook alles haha! Ik vind het wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben geen Facebook, maar ik zou het geen probleem vinden als ze dingen zouden liken of zouden reageren. Het wordt pas een probleem als je ouders gênante dingen over jou op Facebook gaan zetten. Dat doet een kennis die ik op Facebook heb over haar dochter. Statussen als "dochter is op vakantie, hopelijk voelt ze zich weer wat beter want ze had behoorlijk last van diarree afgelopen week" over haar dochter van 17 en dan tagt ze dat meisje ook nog eens.
Dat is wel gênant, vivaaaaa5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven