Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Alle reacties Link kopieren
@EvaViva:

Op de een of andere manier komen we altijd wel uit met ons maandbedrag, tenzij er een feestje oid te vieren is natuurlijk.

We kunnen altijd wel kopen wat we willen, en hebben aan het einde van de maand niet alleen nog maar restjes over ofzo.

Dus eigenlijk is een maandbedrag meer psychisch dan dat het echt nodig is geloof ik ;). Voor mijn gevoel kan ik zo meer het overzicht bewaken...

Balen dat er een kilo bij is gekomen! Maar voor je het weet is die er vast weer af! Succes met sporten straks en hopelijk daarna niet zo'n spierpijn!



@Deesjedamian: Welkom! Je lijstje van vandaag ziet er netjes uit.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag (bijgewerkt 21.00 uur):



O: twee speltboterhammen met filet americain, drie kopjes koffie met sojamelk

T: 2 kiwi's

L: 250 gram magere kwark met bosbessen, frambozen, noten en honing

T: 2 koekjes

A: wokmaaltijd met kip, garnalen en rijst

T: kop koffie, koekje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de bemoedigende woorden Jeetjemina en Hannief Ik hoop dat jullie gelijk hebben!



Ja, sporten doe ik in ieder geval wel genoeg .



En bedankt voor de uitleg over het maandbedrag. Hoe heb je dat bedrag bepaald dan, een gemiddelde van een paar maanden boodschappen berekend? En als je nou opeens zin hebt in iets wat buiten het budget valt, koop je het dan ook echt niet?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik pas op mezelf woonde schreef ik alle uitgaven (dus ook kleding bijv) op in een schrift. Per maand telde ik die bedragen op.

Na een paar maanden kon ik het gemiddelde berekenen.

Sinds twee jaar wonen vriend en ik samen. We hebben afgesproken 240 euro per maand te pinnen en daarvan hebben we het tot nu toe ongeveer wel "gered". We letten over het algemeen wel goed op aanbiedingen, maar we kopen ook wel gewoon waar we zin in hebben. Als we nog 4 euro hebben en we hebben ongelooflijke zin in biefstuk, dan kopen we die ook gewoon. Het is meer een richtlijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:



O: 2 beschuiten, 1x kaas, 1x hagelslag, glas jus verse jus d'orange

T: schaaltje magere yoghurt met perzik

L: 3 speltboterhammen, 1x kaas, 1x rauwe ham, 1x kalkoenfilet, drinkyoghurt

T: kiwi gold, sinaasappel

L: gordon bleu, witlofsalade met gekookt eitje, sinaasappelpartjes, ananasstukjes, blokjes kaas en een scheutje slasaus
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is goed bezig!

En wat zijn we actief bezig met schrijven, zoveel om op te reageren.



Goed idee van het verwennen als je een doel hebt gehaald!

Ik ga ook iets bedenken!



@Evaviva. ik heb ook een maandbedrag, ik ga er standaard overheen maar als ik hem ophoog ook...

Ik probeer zoveel mogelijk in te plannen van te voren en ongeveer 10-20 euro over te houden na de boodschappen voor extra dingen/of vergeten dingen



Volgens mij vroeg iemand mij nog ergens wat voor doel ik heb opgegeven op de sportschool: Vet verliezen.



68 is voor mij een magisch getal! Als ik die echt haal dan boek ik een reis naar Afrika.

Ik was toen ik 14 was al 68 kilo, daarna alleen nog een keer op dat gewicht gezeten (eind 2012) maar dat kwam door een heel ongezond leven. Lees te veel werken en feesten en te weinig eten.



@Hannief, ik probeer mijn callorien bij te houden, maar het is niet makkelijk vind ik (lees kwart paprika, beetje komkommer).

Ik ben niet zo van het afwegen



Sorry voor alle mensen waar ik niet op reageer, er is zoveel!



Lijstje vandaag:

O: overnight oak

T- nectarine

L: falafel burger

T- Choco ijsje (zucht)

D: Iets lichts (moet me koelkast nog legen voor de vakantie)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op 30 juli 2014 @ 16:45:

Toen ik pas op mezelf woonde schreef ik alle uitgaven (dus ook kleding bijv) op in een schrift. Per maand telde ik die bedragen op.

Na een paar maanden kon ik het gemiddelde berekenen.

ik deed dat ook altijd, en dan kreeg ik te horen Joh doe niet zo moeilijk...
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetmadness schreef op 30 juli 2014 @ 17:11:

[...]





ik deed dat ook altijd, en dan kreeg ik te horen Joh doe niet zo moeilijk... Haha, ik vond het een fijne manier om overzicht te houden! Zou niet weten hoe ik dat anders had kunnen doen. Fijn dat je het herkent!
Haha, dat heb ik vroeger wel 100x geprobeerd, maar meestal geef ik dat op na een paar dagen, zie het nut er gewoon niet zo van in..

Wij storten sinds deze maand een bepaald bedrag op de gezamenlijke rekening en dat is alleen voor boodschappen, etentjes en avondjes uit zeg maar, ben benieuwd hoe het er het einde van de maand voorstaat.



Lijstje van today:

O: boterham met kaas en glas melk

T: 2 biscuitjes (ondanks de taart en zak met spekjes op het werk)

L: 2 volkoren boterhammen met leverworst en een cracker met kaas

T: 2 plakjes gelderse worst

D: tagliatelle met gerookte zalm, ui & knoflook



Eigenlijk moet ik gewoon magerder beleg eten, maar hou gewoon echt minder van kipfilet & ham en dat soort dingen..

Probeer me nu iig te houden aan het 2x tussendoortjes-schema, omdat dat je verbranding beter op gang zou houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens uitgerekend bij het Nibud wat ik uit mag geven per week en kom dan ongeveer op 125 euro per week, puur aan boodschappen. Wij hebben dan ook een gezin van 5 met drie groeiende kinderen en een man met een fysiek intensief beroep, geen kantine op ons werk, dus alles mee van huis. Wat een geld he?



Planken kan ik ook een minuut ongeveer, maar dat is wel afzien!

Gegeten vandaag:

O: drie zilvervlies rijstewafels met pompoenhummus

T; koffie, handje ongebrande noten

L: 4 plakjes rauwe ardennerham met daarin gerold sla, met een beetje dressing.

T: terrasje, met een ijskoffie, espresso en een thee

T: laat eten, dus een appel na het boodschappen doen, op de fiets opgegeten

D: salade, entrecote paar stukjes brood met zeezoutboter. glaasje rode wijn.

Wil vanavond nog wat fruit eten!



Oh ja, kleding zoeken was een ramp! Nauwelijks hemdjes in mijn maat. Wel een extra broek gekocht, zo'n model tot net over de knie, merkloos, bij de bristol. Met dit weer fijner dan een lange. Mooi hemdje van Nike gezien, verkeerde maat. ga maar eens online kijken...
Alle reacties Link kopieren
Las vegas, ik koop kipfilet en ham graag bio of bijvoorbeeld die kipfilet van de plus die ovengebakken is. Echt wel heerlijker dan 'fabrieksvlees'. En anders zelf een kipfiletje bakken en in plakjes snijden? Filet americain is ook erg slank.
Alle reacties Link kopieren
Zo, even de tabel bijgewerkt op mijn verse leenlaptop



@Papilio, Johannaknots & Ietjefietje: willen jullie je weegresultaat nog doorgeven voor in de tabel? Misschien hebben jullie dat gedaan, maar ik heb even teruggelezen en kan het zo niet vinden...



@Lemonade: van jou heb ik ook nog geen complete gegevens



Van de volgende mensen heb ik nog geen gegevens en heb ze even niet meer gezien (volgens mij, als ik het mis heb: ROEP! ) dus daarom heb ik jullie uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden:



- Annicka

- Lammy

- Daan6

- Tutjelutje

- LadyVera



Als jullie nog meewegen, laat je even horen!



En Deesjedamian & Millefleurs: ik heb jullie toegevoegd aan de tabel, laten jullie nog even jullie gegevens achter?
Alle reacties Link kopieren
Heel lief, maar ik hoef niet in de tabel. Ik weeg me dus niet/nauwelijks en heb ook geen streefgewicht meer. Ik ga puur af op hoe ik me voel, hoe mijn kleding zit. Ermee bezig zijn en me sterker en strakker voelen is voor mij eigenlijk genoeg. Daarbij wegen spieren meer dan vet en had ik weinig spiermassa. Ik hoop dat na een jaar duidelijk vooruit te hebben zien gaan!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het gemist,maar hebben we nog een vaste weegdag??



Net een uer heerlijk gespor,hardloopbootcamp en daarna een zelf gemaakt fruit ijs gegeten uit mijn nieuwe apparaat de yonanas,echt heerlijk!!!Tot morgen.
afvallen
Alle reacties Link kopieren
Slim van je Millefleurs, die appel. Dat doe ik ook als ik na het sporten nog boodschappen moet doen: even snel wat kleins eten om een snaaibuien te voorkomen.



Het gaat ZO snel hier dat ik bijna niet op iedereen kan reageren haha! Ik forum graag mobiel, zit alleen op de laptop om de tabel bij te werken, dus dan is dat bijna geen doen



Ik heb net eens mijn kcal geteld, ik wil er niet zo mee bezig zijn omdat ik dan als ik eigenlijk verzadigd ben toch nog wat pak omdat ik dan 'te weinig' zou hebben gegeten. Of me rot voel als ik er boven zit. Maar eens in de paar dagen bekijk ik het even om te zien of ik op de goede weg zit. Vandaag nog geen 1600 kcal, terwijl ik dacht dat ik met die koekjes toch best wel eens die 2000 grens zou kunnen hebben gepasseerd. Dat was dus weer een meevaller.



Ik probeer nu uitsluitend gezonde en voedzame dingen te eten: veel groenten, wat fruit en alles volkoren, spelt, zilvervlies, you name it.. De gezonde varianten dus. Maar dan ook alleen als ik honger heb.

Na mijn kwark-lunch had ik nog honger, dus ik ben even een rondje gaan lopen en toen ik daarvan terug kwam was ik wel verzadigd. Dat was wel een eye-opener voor me. Ik wist dat dat zo werkte maar had er nooit echt aandacht aan besteed. Een tip van mijn kant dus!



Hoe drukker ik ben, hoe minder ik taal naar voedsel. Ik eet gewoon regelmatig, maar als ik veel thuis hang ga ik meer snacken. Dan leef ik van maaltijd tot maaltijd. Dus die drukke werkperiode komt me eigenlijk wel goed uit
Alle reacties Link kopieren
Millefleurs: helemaal goed, dan haal ik je er weer uit!



@Skinnylinny: woensdag is de vaste weekdag
Alle reacties Link kopieren
@Coconutt: Leuk dat je het totaal aantal kilo's ook onder in de tabel hebt gezet!

Als ik het goed begrijp heb je vanmiddag kwark gegeten, maar daarna had je nog honger. En toen je een rondje had gelopen was het hongergevoel weg? Komt dat doordat de kwark dan "zakt"? Wel een goede tip overigens!
Alle reacties Link kopieren
LasVegas, nog gefeliciteerd met je verjaardag!



Voordat ik het vergeet, er was iemand die vroeg waar je de meergranen wraps kan kopen, kan bij de AH.

Verder is er zoveel geschreven, echt leuk:)

Valt alleen nu even niet tegen op te reageren.



Mijn gegevens voor in de tabel:

Lengte: 1.83

Startgewicht 23/7: 96,8

Tussentijds doel: 90

Huidig 30/7: 95,4

Afgevallen: 1,4



Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik me elke woensdagavond weeg, dit om te zorgen dat de situatie zo goed mogelijk overeen komt.



Mijn lijstje van vandaag:

O: 250 gram magere kwark, banaan, blauwe bessen, lijnzaad, glas jus d'orange

T: niets, had laat ontbeten

L: wrap met huttenkase, komkommer en gerookte zalm, glas spa rood

T: snack a jack cocos/choco en 2 kiwi's, glas water

D: rijst met groene curry met daarin kip, paprika en courgette, glas water

T: 2 rijstwafels met pindakaas, glas spa rood



Sport: 30 minuten intensieve groepsles, 15 minuten cardio, veel water gedronken.



Verder ben ik blij dat dit zo'n actief topic is en iedereen lekker bezig is. Wil vanaf nu ook weer wat meer reageren en het bijhouden haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik dacht: we doen het tenslotte samen!



Ik had vaker gelezen dat het tot 15 minuten na een maaltijd duurt voor je hersenen door hebben dat je gevoed bent. Dus als je nog honger hebt na een maaltijd je even moet wachten met de tweede ronde.



Ik nam net nog een waterijsje, en dacht "wat een vreemd stokje", is het een dropstaaf!
Alle reacties Link kopieren
Ahh, goed om te weten!

Heb je een dropstaaf ingevroren?! Of was het zo'n ijsje met dropsmaak?



Netjes Lemonade, 1.4 kg in een week :-).
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Lemonade, wat een goed resultaat zeg! Ga zo door



@Jeetjemina: het waren ijsjes van mijn huisgenoot, en het stokje hoorde zo. Wel lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:Coconutt schreef op 30 juli 2014 @ 22:51:



@Jeetjemina: het waren ijsjes van mijn huisgenoot, en het stokje hoorde zo. Wel lekker M'n kwartje is geland! Ik snap het
Alle reacties Link kopieren
bij elkaar een uur gefiets van/naar werk lekker tempo, merk dat ik nu totaal niet meer voel dat ik een half uur flink heb doorgetrapt, conditie gaat dus vooruit! Fijn om te merken



Verder alleen even mijn lijstje van vandaag;



Thee

Volkorenboterham met boter & halvajam



Thee

Groene smoothie: snijbiet,banaan,appel,water



Italiaanse bol met boter,sambal,veldsla,30+ kaas,komkommer en Cherrytomaatjes

Thee

Flesje water



Klein Schepje pastaschotel (eten van werk)

Flesje water 2x



2x Volkorenboterham sandwichspread & Cherrytomaatjes

Flesje water 2x



Rijstwafel pure chocolade

Flesje water



Thee 2x

150gr magere kaneel-appel kwark
Alle reacties Link kopieren
Lengte: 174

Gewicht 75,3

Streef 68
Alle reacties Link kopieren
lekker kort door de bocht haha, ik kwam thuis van mn werk en was zo moe. Ik zal straks ff reageren op de rest.



Mijn gewicht vandaag was 73,8 . Misschien hield ik vocht vast?!

Mja iig -1,5 kilo sinds eergister. Toch wel bemoedigend



Zet m op allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven