Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina

14-07-2014 17:20 1712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag de demonstratie in Den Haag tegen het geweld van Israel tegen de Palestijnen.



Wie heeft er wat van mee gekregen?



Speech die rond gaat op facebook.



https://www.youtube.com/watch?v=FsVmgLkrCcw
quote:Boo23 schreef op 30 juli 2014 @ 22:18:

[...]





Je moest even zoeken.. Er zullen wat bommetje gevallen zijn maar die 1000 betwijfel ik, trouwens aan alles wat Bibi zegt; bijvoorbeeld de 3 jongens die vermoord zijn teruggevonden. Hamas heeft nooit toegegeven, het is waarschijnlijk een criminele organisatie geweest..

Ik ben voor bevolking of deze nu in gaza of israel wonen.Maar een beetje meer voor die in Gaza dan in Israel
quote:StoraHuntur schreef op 30 juli 2014 @ 22:27:

[...]



En jij de Hamas activiteiten wel? Lieverd, wake up call, die zijn minstens zo erg. Wat denk je dat er zou gebeuren als de hamas het wapenarsenaal van Israel zouden hebben?



Ik ben geen lieverd. Waarom mag er nooit eens gezegd worden dat er ook in Israël mensen zijn die dit soort dingen zeggen en staan te juichen? Altijd worden de Palestijnen afgeschilderd als monsters, maar ondertussen zijn het wel hun kinderen die worden afgeslacht.

Hamas is de boosdoener hier, niet de Palestijnse kinderen.
Als er filmpjes opduiken van Palestijnen die staan juichen wordt het afgekeurd, en nu het een groep Israëlisch zijn die hetzelfde doen, wordt het goedgepraat en weerlegd met andere filmpjes. Waarom? Het is allebei net zo vreselijk. Het gaat wel om iemands kinderen hoor.
quote:liara schreef op 30 juli 2014 @ 22:36:

Als er filmpjes opduiken van Palestijnen die staan juichen wordt het afgekeurd, en nu het een groep Israëlisch zijn die hetzelfde doen, wordt het goedgepraat en weerlegd met andere filmpjes. Waarom? Het is allebei net zo vreselijk. Het gaat wel om iemands kinderen hoor.Eens. Maar helaas is het hoe het gaat in een oorlog. Dat brengt het slechtste in mensen boven. Ik vind het zelf moeilijk om daar een oordeel over te hebben: want hoe reageer je als je in een land woont (om het even welk land) waar je constant bedreigd en beschoten wordt? Waar je weet dat mensen aan de andere kant van de grens je haten, alleen om het feit dat je een inwoner van dat land bent? Ik kan alleen maar voor mezelf hopen, dat ik menselijk zal blijven denken mocht ik ooit in zulke omstandigheden komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 30 juli 2014 @ 22:31:

[...]



Waarom mag er nooit eens gezegd worden dat er ook in Israël mensen zijn die dit soort dingen zeggen en staan te juichen?

Zoals je ziet (althans, ik neem aan dat je dat gezien hebt), is het bericht over de Israëli's afkomstig van een Israëlische bron. Je weet wel, zo'n bron die volgens sommigen hier totaal onbetrouwbaar is.

Dat betekent dus:

1. Dat het bericht niet waar is, danwel niet vertrouwd mag worden. Want Joden. Dus per definitie onbetrouwbaar.

2. Dat Israël kritisch is op de eigen bevolking. Iets wat we van de Palestijnen en de meeste solidaire moslims niet kunnen zeggen.

Welke van de twee is het denk je?
quote:liara schreef op 30 juli 2014 @ 22:31:

[...]



Hamas is de boosdoener hier, niet de Palestijnse kinderen.



Dit ben ik 100% met je eens!

Hamas werkt dit geweld in de hand, dit is koren op de molen van hamas. Een terroristische organisatie kan alleen bestaan door intense haat te kweken en daar zijn ze sterren in.

En dit is niet "blaming the victim" maar een realistisch beeld hebben van wie/wat hamas werkelijk is!

Stel, hypothetisch, dat Israel per direct Gaza, de gehele Westbank én oost Jeruzalem aan de Palestijnen zou overdragen en geen grensposten/roadblocks etc zou bemannen, wat denk je dan met de Israelische burgers gebeurd?



En aub een eerlijk antword geven.
quote:meivogel schreef op 30 juli 2014 @ 22:45:

[...]





Eens. Maar helaas is het hoe het gaat in een oorlog. Dat brengt het slechtste in mensen boven. Ik vind het zelf moeilijk om daar een oordeel over te hebben: want hoe reageer je als je in een land woont (om het even welk land) waar je constant bedreigd en beschoten wordt? Waar je weet dat mensen aan de andere kant van de grens je haten, alleen om het feit dat je een inwoner van dat land bent? Ik kan alleen maar voor mezelf hopen, dat ik menselijk zal blijven denken mocht ik ooit in zulke omstandigheden komen.Ik weet dat dit is hoe het gaat in een oorlog, helaas. Maar waarom dit soort gedrag van de ene partij hier goedgepraat wordt en van de andere partij ten strengste afgekeurd is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap oprecht niet waarom er vanuit Israel een UN school gebombardeerd moest worden en een ziekenhuis op de eerste dag van het suikerfeest, dit valt toch niet onder zelfverdediging?
Alle reacties Link kopieren
@noesa



http://www.knack.be/nieuw ... social&utm_campaign=knack
love more, worry les
quote:unwrittensmiles schreef op 30 juli 2014 @ 22:48:

Ik snap oprecht niet waarom er vanuit Israel een UN school gebombardeerd moest worden en een ziekenhuis op de eerste dag van het suikerfeest, dit valt toch niet onder zelfverdediging?Omdat hamas daar wapens bewaard en de kinderen in de school en mensen in het ziekenhuis dan mooi van pas komen als menselijk schild. Want dat levert weer plaatjes op die goodwill kweken voor deze terroristische organisatie. En het werkt van ook jíj trapt er in.
Alle reacties Link kopieren
quote:unwrittensmiles schreef op 30 juli 2014 @ 22:48:

Ik snap oprecht niet waarom er vanuit Israel een UN school gebombardeerd moest worden en een ziekenhuis op de eerste dag van het suikerfeest, dit valt toch niet onder zelfverdediging?Als daar raket lanceerinstallaties stonden wel(Geen idee of dat hier het geval was).
quote:unwrittensmiles schreef op 30 juli 2014 @ 22:48:

Ik snap oprecht niet waarom er vanuit Israel een UN school gebombardeerd moest worden en een ziekenhuis op de eerste dag van het suikerfeest, dit valt toch niet onder zelfverdediging?Hoe verschrikkelijk ik deze aanvallen ook vind voor de bevolking: Hamas laat zich door de Ramadan en het suikerfeest ook niet weerhouden om te schieten. Dus dat is geen argument.
Alle reacties Link kopieren
Over Hamas;



Deze zijn oorspronkelijk zelf door israel en VS naar voren geschoven. Pas nadat ze verkiezingen hadden gewonnen, wat geen van beide staten had verwacht, wisten ze niet hoe snel ze deze partij als terror organistatie moesten wegzetten.



Waarom hebben ze op Hamas gestemd? Ze waren destijds enige organisatie die heeft geinvesteerd in scholing, zorg en infra.

helaas moeten de gazanen daar nu prijs voor betalen en is het volgens sommige hun eigen stomme schuld!
love more, worry les
quote:StoraHuntur schreef op 30 juli 2014 @ 22:47:

[...]





Dit ben ik 100% met je eens!

Hamas werkt dit geweld in de hand, dit is koren op de molen van hamas. Een terroristische organisatie kan alleen bestaan door intense haat te kweken en daar zijn ze sterren in.

En dit is niet "blaming the victim" maar een realistisch beeld hebben van wie/wat hamas werkelijk is!

Stel, hypothetisch, dat Israel per direct Gaza, de gehele Westbank én oost Jeruzalem aan de Palestijnen zou overdragen en geen grensposten/roadblocks etc zou bemannen, wat denk je dan met de Israelische burgers gebeurd?



En aub een eerlijk antword geven.



Weet je wat ik liever zou zien? Dat Israël de controle had over het hele gebied. Ik denk dat Israël eerlijk zou zijn tegenover al zijn inwoners, dus ook de inwonende Palestijnen/moslims en ze gelijke rechten en plichten zou geven. Ook zou Israël ze mee laten delen in hun democratie en welvaart.



Als Israël de Gazastrook, de Westbank en Oost-Jeruzalem aan Hamas zou geven, zonder roadblock, zouden ze per direct van de kaart geveegd worden.



Maar dat rechtvaardigt nog steeds niet dat er Israëlisch zijn die scanderen: er is morgen geen school, want er zijn geen kinderen meer. Ik was echt geschokt.



Ik ben echt, echt niet pro Hamas, maar dit kan toch ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 30 juli 2014 @ 22:50:

@noesa



http://www.knack.be/nieuw ... social&utm_campaign=knack



Dit zijn inwoners van Sderot, waar Keausje ook al naar verwees.

"Sderot, dat op minder dan een kilometer van de grens met Gaza ligt, is sinds 2001 het doelwit van Palestijns raketaanvallen. Die hebben er dertien mensen het leven gekost en voor miljoenen euro schade aangericht."
quote:liara schreef op 30 juli 2014 @ 22:48:

[...]





Ik weet dat dit is hoe het gaat in een oorlog, helaas. Maar waarom dit soort gedrag van de ene partij hier goedgepraat wordt en van de andere partij ten strengste afgekeurd is mij een raadsel.Nee, dat is ook niet goed. Het is triest gedrag van beide partijen.
quote:Boo23 schreef op 30 juli 2014 @ 22:56:

Over Hamas;



Deze zijn oorspronkelijk zelf door israel en VS naar voren geschoven. Pas nadat ze verkiezingen hadden gewonnen, wat geen van beide staten had verwacht, wisten ze niet hoe snel ze deze partij als terror organistatie moesten wegzetten.

Doe daar maar eens een bronvermelding van!
quote:liara schreef op 30 juli 2014 @ 22:56:

[...]





Maar dat rechtvaardigt nog steeds niet dat er Israëlisch zijn die scanderen: er is morgen geen school, want er zijn geen kinderen meer. Ik was echt geschokt.



Ik ben echt, echt niet pro Hamas, maar dit kan toch ook niet?Het is over en weer he, Palestijnen zijn de eerste die feestend de straat op gaan als er een Israëliër is gedood.
Hamas bliezen al lang en breed bussen en restaurants op voor ze überhaupt de politiek in gingen dus dat is echt de grootste kul.
Alle reacties Link kopieren
quote:unwrittensmiles schreef op 30 juli 2014 @ 22:48:

Ik snap oprecht niet waarom er vanuit Israel een UN school gebombardeerd moest worden en een ziekenhuis op de eerste dag van het suikerfeest, dit valt toch niet onder zelfverdediging?Israel valt altijd in de voor moslims heilige maanden aan. Is inmiddels traditie geworden. Tja en op de markt bommen gooien terwijl er een staakt vuren is van paar uur. Onee sorry ze hebben zeker zoals altijd een nieuw excuus; GRANAATAPPELS.
love more, worry les
quote:Wageningen1985 schreef op 30 juli 2014 @ 23:00:

[...]



Het is over en weer he, Palestijnen zijn de eerste die feestend de straat op gaan als er een Israëliër is gedood.Dat zeg ik toch! Maar waarom wordt het hier goedgepraat als de Israëlisch het doen en wordt het veroordeeld als de Palestijnen het doen? Het gedrag is bij beide partijen verachtelijk. Dat probeer ik te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja mensen, en daarbij komt dat het bericht afkomstig is van een Israëlische bron. Die zijn niet te vertrouwen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 30 juli 2014 @ 23:01:

Hamas bliezen al lang en breed bussen en restaurants op voor ze überhaupt de politiek in gingen dus dat is echt de grootste kul.Moet dat nu?? Het is al 11 uur ga mijn nest in. Misschien ben ik morgen in een goeie bui. peace.
love more, worry les
quote:Boo23 schreef op 30 juli 2014 @ 23:02:

[...]





Israel valt altijd in de voor moslims heilige maanden aan. Is inmiddels traditie geworden. Tja en op de markt bommen gooien terwijl er een staakt vuren is van paar uur. Onee sorry ze hebben zeker zoals altijd een nieuw excuus; GRANAATAPPELS.Ik geeft het op; ignorance zal idd wel bliss zijn.
quote:Noesa schreef op 30 juli 2014 @ 22:46:

[...]



Zoals je ziet (althans, ik neem aan dat je dat gezien hebt), is het bericht over de Israëli's afkomstig van een Israëlische bron. Je weet wel, zo'n bron die volgens sommigen hier totaal onbetrouwbaar is.

Dat betekent dus:

1. Dat het bericht niet waar is, danwel niet vertrouwd mag worden. Want Joden. Dus per definitie onbetrouwbaar.

2. Dat Israël kritisch is op de eigen bevolking. Iets wat we van de Palestijnen en de meeste solidaire moslims niet kunnen zeggen.

Welke van de twee is het denk je?



Het is toch te prijzen dat Israël kritisch is over zijn eigen bevolking? Maakt het dan minder erg wat de eigen bevolking scandeert?

Ik heb nergens gezegd dat ik Joden niet betrouwbaar vind, dus ik begrijp deze sneer naar mij eerlijk gezegd niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven