Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valerie1808, 4 uur geleden

Mensen met haast die de roltrap nemen wanneer er pal naast de roltrap en trap is waar ze zo hard op kunnen rennen als ze willen.

Dus in Londen bijv snap ik het dat mensen aan 1 kant op de roltrap staan voor de doorlopers, daar is (volgens mij) geen trap en dus geen keuze. Als ik ochtendhumeur heb ga ik dan ook juist lukraak links of rechts staan. Kinderachtig... Ik weet het... doe het niet vaak. Als mensen zich zouden houden aan de regels die aan de zijkant op de roltrap staan (rechts staan, links gaan) dan ben je een stuk sneller als je de roltrap op loopt dan als je de trap op rent.
Alle reacties Link kopieren
Banenzwemmen (speciaal uurtje) 's avonds in het zwembad. Daar zijn altijd twee oudere dames (mét badmuts uiteraard) en zodra die het water ingaan worden het een soort drijvende verkeersdrempels waar jij dan iedere keer omheen moet zwemmen..grr..

Ga dan thuis met z'n tweeën in de badkuip zitten als je zo nodig nat moet worden tijdens het ouwehoeren..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 29 juli 2014 @ 13:25:

Banenzwemmen (speciaal uurtje) 's avonds in het zwembad. Daar zijn altijd twee oudere dames (mét badmuts uiteraard) en zodra die het water ingaan worden het een soort drijvende verkeersdrempels waar jij dan iedere keer omheen moet zwemmen..grr..

Ga dan thuis met z'n tweeën in de badkuip zitten als je zo nodig nat moet worden tijdens het ouwehoeren..



Inderdaad, altijd een bron van frustratie! Bij het sportzwembad hier wordt het hele zwembad verdeeld in banen, waarbij baan 1 dan wordt gebruikt door trage (hoofd mag niet onder) zwemmers, en zo steeds sneller tot de laatste baan. En toch mensen die perse in baan 3 ouw-bomma-schoolslag willen zwemmen terwijl alle andere mensen crawl aan het doen zijn. En dan zelfs niet willen veranderen van baan als je zegt dat ze in baan 1 moeten.



In Duitsland was het zelfs zo dat sommige mensen in een baan gewoon op en neer gingen zwemmen, dus niet in een cirkeltje. Dan zwom je er achter en keerden ze ineens terug op dezelfde lijn. Geen haar op mijn hoofd dat dan opzij ging, dan zwom ik er gewoon over.



En mensen die gewoon staan te kletsen aan de rand, zodat niemand nog de rand kan gebruiken om te keren.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die gaan barbecuen met aanmaakblokjes en kolen op het balkon van een flat. Ik heb ze er een keer op aangesproken, maar ze werden alleen maar boos en gingen dreigen me wat aan te doen als ik er een melding van zou maken.



In de flat is het verboden om op de balkons te barbecuen en een aantal klachten van mij en hun andere buren later barbecuen ze nog altijd gezellig voort. Als ik nu 's avonds wegga moet ik eerst al mijn was naar binnen halen, al is het nog niet droog, want anders ruikt het weer naar rook, bah.
@Nemesis, dat is dan ook wel weer waar!
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 29 juli 2014 @ 13:25:

Banenzwemmen (speciaal uurtje) 's avonds in het zwembad. Daar zijn altijd twee oudere dames (mét badmuts uiteraard) en zodra die het water ingaan worden het een soort drijvende verkeersdrempels waar jij dan iedere keer omheen moet zwemmen..grr..

Ga dan thuis met z'n tweeën in de badkuip zitten als je zo nodig nat moet worden tijdens het ouwehoeren..Eens hier!
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die vragen "Ga je nog op vakantie" en dan na jouw antwoord ongevraagd over hun eigen super de luxe leuke geweldige relaxte vakantie gaan wauwelen. Vervolgens krijg je ongevraagd ook nog een link van het hotel in je inbox.



Ook vind ik het irritant dat overal waar ik naartoe ga op vakantie zij ook al eerder zijn geweest en dat geweldig of niet geweldig vonden of in een plaatsje er vlakbij waren en blablablabla....shut the f*k up!



Rien du tout, ou out de suite?
Scarlet ik vind het hele gezeik over vakantie in de zomer ontiegelijk irritant.

Mensen gaan in de zomer vooral massaal op vakantie omdat je

anders voor lul staat of zoiets?

Ok ok, ik geef toe, ik ga volgende week ook , maar dat was niet gepland. (ik ben meegevraagd door een paar mensen. ja dan zeg je geen nee...)
Tja, waarom gaan de meeste mensen in de zomer op vakantie? Misschien omdat de school zolang dicht is, een reisje breekt de tijd dan lekker? Of omdat men 2 of 3 weken weg wil, de meeste schoolvakanties zijn niet lang genoeg.

En als je in eigen land of binnen Europa blijft is mooi weer ook prettig, dus dan kom je automatisch op de zomervakantie uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 28 juli 2014 @ 18:32:

Dan heb ik er nog een: ik erger me kapot aan die fruitvliegjes.

Heb iets in mekaar geflanst met een plastic flesje, citroensap en ene pijltje gevouwen van papier.

Dat schijnt te werken. Het wordt wel minder maar ze zijn er nog wel.



Doe een drup afwasmiddel in een glas.

Vul het glas voor 3/4 met azijn en 1/4 met water.

En de volgende ochtend zitten ze er allemaal in! !



Hier erger ik me aan de mensen om me heen die voor mijn gevoel alles meteen willen. Kopen ze een huis, zijn ze trots, maar ze hebben wel jaren lang gratis thuis gewoond. Zo kan ik het ook!! Grrr..
Ik erger mij aan mijn schoonpa die 20 kg wil afvallen maar er niks voor doet. Beweegt niet en maakt consequent de verkeerde voedingskeuze. Croissants voor ontbijt en dan graag 3, veel baco's op een dag en als lunch kalfsvlees met roomsaus. En maar klagen

En m'n schoonma erbij die de illusie heeft dat ze gezond eet maar ondertussen alleen wit brood lust en nooit groente en fruit eet
Alle reacties Link kopieren
Ik laat wel eens de hond uit voor mijn ouders, vind ik leuk om te doen. Maar ik erger me dan altijd aan van die vrouwen die dan ook met de hond lopen, en denken ''Oh wat leuk, allebei een hond. Laten we gezellig kletsen en de honden laten spelen'' zonder er bij na te denken of mijn hond wel overweg kan met andere honden. Hetzelfde geld trouwens voor mensen die de hond los laten lopen en zo op je af laten rennen. Mijn hond is heel erg angstig voor andere honden, omdat ze een keer is gebeten door een loslopende Jack Russel, en kan dus ineens zomaar uithalen als ze het zat is dat een andere hond aan haar snuffelt. De hond van mijn ouders is trouwens ook niet gesteraliseerd (Engelse Springer Spaniëls krijgen een lelijke vacht als je dit doet, ik weet niet waarom) en dan heb je ook van die mensen die dan boos worden als je hun hond wegjaagt. En als je dan zegt ''Mijn hond is loops, daarom loopt ze nu ook aan de lijn'' dan zeggen ze alleen maar ''Ach is toch leuk puppies! Zeker met van twee van die mooie honden!'' Nee dat is niet leuk, want dan hebben mijn ouders de zorgen voor de pups + dan krijg je van die vuilnisbakkies.. (Niks tegen vuilnisbakkies trouwens. Maar is zonde van een hond uit goede stamboom om daar een random ander ras op te gooien. Heb je wel veel kosten, maar de puppies kan je dan niet kwijt voor een prijs om die kosten er weer uit te halen)
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 29 juli 2014 @ 19:35:

Scarlet ik vind het hele gezeik over vakantie in de zomer ontiegelijk irritant.

Mensen gaan in de zomer vooral massaal op vakantie omdat je

anders voor lul staat of zoiets?

Ok ok, ik geef toe, ik ga volgende week ook , maar dat was niet gepland. (ik ben meegevraagd door een paar mensen. ja dan zeg je geen nee...)



Ja. Ben deze week een weekje vrij en de standaard vraag is "Ga je nog weg?"

Nee, waarnaar toe dan?

Ik ga zelf graag op vakantie maar ben net zo lief thuis.



Veel plezier met je vakantie dan maar!

Ik ga trouwens zelf naar....
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat herkenbare ergernissen!



Ik ga dit jaar niet op vakantie maar als je dan op je werk week verlof neemt constant die vraag 'oh naar waar ga je'...grrrr!



En idd misstortoise, hier ook een angstige hond en ik erger me blauw als mensen dan toch hun hond loslaten en laten komen snuffelen. Ik heb york van amper 5kg en onlangs komen er twee supergrote honden (bernersennen) los op ons af. De twee eigenaressen keuvelen gezellig verder. Aangezien ik weet dat mijn hond meteen bijt neem ik hem snel op (probeer dit zo min mogelijk te doen maar ja als hij 1x terug wordt gebeten door zo'n grote hond...). Daar sta ik dan met hond bijna boven mijn hoofd en die twee honden die me bespringen om aan mijn hond te kunnen. Roepen de vrouwen oh maar tzijn brave. Grrrr, hou u hond bij! Ben op dat moment gewoon verder gegaan en niks ervan gezegd maar wat had ik daar spijt van achteraf.



En dan ergernis van vandaag. Om 9u zou werkman komen voor reparatie. Om 8u40 zie ik op mijn oprit een busje stoppen maar niemand stapt uit dus ik wacht maar. Om 9u belt hij aan, zegt hij met een mega geirriteerde toon, ja ik ben hier al 20 min aant wachten. Euh? Had dan aangebeld eh! En hij is van 5km verder dus hij had zijn tijd ook gewoon beter kunnen inschatten denk ik dan.



Voila dat het ik ook weer ff van me af geschreven. :D
Alle reacties Link kopieren
Zucht vakantie......Mijn gesprekken daarin gaan zo:



"Ga je nog op vakantie?"



ik: Nee, ik ga eind September met zwangerschapsverlof en tot die tijd werk ik door



"Maar je hebt gewoon je vakantie dagen nog hoor!"



ik: Ja dat weet ik, maar mn man neemt zn vakantie dagen op als de baby er is



"Maar het is de laatste keer dat jullie met zn 2en zijn, ik zou echt nog even weggaan samen hoor!"



ik: Ja dat zou fijn zijn, alleen kost een kinderkamer en verbouwing genoeg, en heeft mn man natuurlijk geen 16 weken vrij



"Nou ik zou het gewoon doen hoor, nog ff lekker samen weg!"



Grrrrr
quote:Starshine schreef op 29 juli 2014 @ 20:58:

Tja, waarom gaan de meeste mensen in de zomer op vakantie? Misschien omdat de school zolang dicht is, een reisje breekt de tijd dan lekker? Of omdat men 2 of 3 weken weg wil, de meeste schoolvakanties zijn niet lang genoeg.

En als je in eigen land of binnen Europa blijft is mooi weer ook prettig, dus dan kom je automatisch op de zomervakantie uit.



Ja dat snap ik wel, maar het is ook wel een beetje een soort trend waar je bijna aan mee moet doen...



Dank je Scar, gaat lukken!

As: oehh wat irritant...



Oww kont ik heb volgens mij geen afwasmiddel. Kan het ook met handzeep, allesreiniger of iets dergelijks?
Hm, ik ervaar het niet zo wb vakantie. Ja ongeveer elke collega heeft gevraagd of ik nog weg ga, maar ik zeg dan gewoon van niet. Ik erger me daar niet aan, mensen hebben gewoon belangstelling.
Alle reacties Link kopieren
Tintin: Ja sommige mensen snappen echt niet dat ''Mijn hond doet niks hoor'' geen argument is, als de andere hond niet zo vriendelijk is. Mijn hond negeert andere honden volledig, en komt over als een enorme lieverd (is ze ook) maar ze vind het gewoon eng om besnuffelt te worden. Dat een hond niet gelijk gaat grommen en blaffen aan de lijn, betekend niet dat hij overweg kan met anderen. Liet de hond ook een keer loslopen bij een strandje met water gezien er toch niemand was en er normaal gesproken ook verder niemand komt (je moet nogal een kloterig paadje af, om er te komen). Ze had het super naar der zin. Balletjes apporteren en lekker zwemmen. Komt er zo'n gozer en die gooit meteen zijn Pitbull los van een afstandje (Want leuk, een andere hond). Ik nog gewaarschuwt, dat dat niet ging zo. Meneer vond dat lariekoek, ze waren toch lief samen zo. En voor ik haar kon aanlijnen om dan maar zelf weg te gaan, was het raak. Precies waar ik die man voor had gewaarschuwt. Mijn hond vond het niet meer leuk om constant achterna gezeten te worden en haalde uit, beet de Pitbull vol in zijn neus. En die man vloeken en tieren, dat ik zo'n aggressieve hond dan niet los moet laten. Tja sorry, ik had hem gewaarschuwd, moet je je hond maar niet van een afstandje losgooien hoor. Ik had bewust voor dat rustige plekje gekozen, omdat ze al bijna nooit kan loslopen om deze reden.



Ik kan me trouwens ook mateloos irriteren aan werklui die met van die grote vieze hosklossen zo je huis in lopen en de boel achterlaten onder het gruis. Ben blij dat ze dingen repareren enzo, maar de boel een beetje netjes achterlaten zou fijn zijn :l
Alle reacties Link kopieren
Buren die buiten gaan eten, niks mis mee natuurlijk. Maar in plaats van in de tuin gaan ze op het dakterras zitten. Met kooklucht en alles, recht onder slaapkamerraam van dochterlief. Die net naar bed ging (19:30). Maar niet kon slapen vanwege buurkind met knetterharde zeikstem.

Zo. Dat is er uit.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook niet op vakantie, omdat ik te moe ben.Maar altijd weer die vragen waar ga je heen op vakantie?Veel mensen leven alleen voor de vakantie lijkt het wel!



Erger me ook aan mijn buik die steeds dikker lijkt te worden met dat warme weer.



En de buurtjes met hun eeuwige gedweep over hun trouwdag.Jak get alife



In het zwembad krijg ik ook wat van die mensen die zonodig samen moeten gaan zwemmen, en dan niet aan de kant gaan als je er langs wil.Veel praten en amper vooruitkomen.Of aan de kant staat kletsen zodat niemand er kan keren.Of beweren aan waterpolo te doen, en dat dan iedere zwemmer die baantjes wil zwemmen er last van heeft! En de bal ook nog keihard tegen zich aankrijgt.Waarom geen apart uurtje voor dat nepperige " waterpolo"
Alle reacties Link kopieren
Jaa, dat van die fruitvliegjes kan ik beamen, werkt kei goed! Ik denk dat je wel iets anders zepigs kan gebruiken dan wasmiddel, het gaat er geloof ik om dat het oppervlakte van het water 'breekt' door het zeep. Wij gebruiken meestal appelcider azijn, als we dat niet hebben werkt ranja ook



Ik erger me aan mensen die woorden niet uit elkaar kunnen houden jou/jouw (jou ding), als/dan (groter als), mij/ik (groter dan mij), me/mijn (me huis)
Alle reacties Link kopieren
Door een ander topic te lezen bedacht ik me er nog 1:

Een vriendin van mijn moeder heeft het altijd over 'mama' als ze het tegen mij over mijn moeder heeft (ben 27??)
Ik erger me aan het feit dat ik nu 5 min verderop moet parkeren omdat de buren 3 auto's hebben op 1 adres. Ik kan slecht tillen en heb de auto dus het liefst voor de deur. Of iets ernaast. Maar we hebben bij onze huisjes geen oprit dus als je buren er 3 auto's neerzetten dan kom je in de knoei. En ja dat vind ik irritant.
Ik erger me een een stel waar we eerst bevriend mee waren, die altijd alles zo perfect mogelijk willen hebben en daarmee pochen en te koop lopen.



Hun inrichting, hun auto, hun kleding, hun eetgewoonten, hun vakanties, hun banen. Ze doen net of alles maar perfect is en alles moet zo duur en luxe mogelijk. En dan ook nog over de rug van anderen (egoistisch).



Bah erger me er groen en geel aan.
quote:Starshine schreef op 18 juli 2014 @ 13:37:

Nououou Marthe, in mijn bioscoop kun je via internet een bepaalde stoel reserveren. Dus als ik een stoel in het midden reserveer, is dat omdat ik niet pal vooraan een nekhernia van het omhoog turen wil oplopen. Dus als jij dan op mijn speciaal uitgezochte stoel zit, kun je opstaan.

edit: en nee, ik ga niet op de stoel naast je zitten als die vrij is, omdat ik geen zin heb in discussies met de volgende reserveerder omdat jij 'niet zo braaf' wil zijn.+1 Als ik van te voren bepaalde stoelen heb gereserveerd, dan wil ik daar ook zitten. En dan mag die ander idd opstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven