"vriendengroep"

30-07-2014 23:05 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_119186 wijzigde dit bericht op 05-04-2016 08:21
Reden: IVM herkenbaarheid verwijdert
% gewijzigd
quote:spasz schreef op 30 juli 2014 @ 23:20:

Die maat en ik deden dit samen, we waren beiden net zo erg. Hij heeft mij echt hard genaaid om het even plat te zeggen, dit ziet de hele groep ook zo..... Stel ik zou in die groep hebben gezeten (en misschien zie ik dit verkeerd omdat ik me er éigenlijk weinig bij kan voorstellen), dan zou ik jou 10x liever uitnodigen dan een snitch.
Alle reacties Link kopieren
quote:spasz schreef op 30 juli 2014 @ 23:56:

[...]





Kan het kloppen dat je dat 'uit' hebt staan in je profiel of begrijp ik het forum gewoon nog niet zo goed ?Ik begreep het forum nog niet zo goed. ;) Ik heb het nu aangezet.
quote:nikonlover schreef op 30 juli 2014 @ 23:22:

[...]





Hij heeft haar verraden bij de politie. Kom op, dat is één van de laagste dingen die je als vriend kunt doen. Zij heeft straks misschien een strafblad, geen baan etc.



@TO: Is het slim om dit op een bekend forum te zetten i.v.m. je rechtszaak?In hoeverre zijn ze vrienden? Net als rest van de groep; met TO wordt geen rekening gehouden verder. Denk ook dat het onredelijk is om in deze situatie iets te verwachten.
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 23:31:

Vrienden leer je pas kennen als er echt stront aan de knikker is. Zolang het lang leve de lol is, heb je niet in de gaten wie die zogenaamde vrienden zijn.



Ik ben door de jaren heen in de meest klote situaties nét die mensen kwijtgeraakt waarvan ik naïef had gedacht dat het vrienden waren. De werkelijke vrienden stonden op en die zag ik juist altijd als saaie kennissen. Het heeft mijn perceptie op mezelf, mensen en vriendschappen veranderd. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor.



Ik wens jou hetzelfde toe: dat je leert wat echte vriendschap is en als dat betekent dat je even niemand hebt in de tussentijd dan is ook dat goed. Kun je tenminste ongestoord aan jezelf werken zonder de afleiding van mensen die helemaal niets aan je leven toevoegen behalve ellende.Sensy, dit is de zoveelste post van jou waarvan ik denk: You're so right. Keep up the good work !
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 31 juli 2014 @ 00:03:

[...]





Sensy, dit is de zoveelste post van jou waarvan ik denk: You're so right. Keep up the good work !Helemaal mee eens. Zeer wijze woorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 31 juli 2014 @ 00:03:

[...]





Sensy, dit is de zoveelste post van jou waarvan ik denk: You're so right. Keep up the good work !Wow...dank je wel ik word hier echt even verlegen van.
Alle reacties Link kopieren
Dames, dank voor jullie reacties. Het helpt me echt verder.



@vivamila, ik was er niet vanuit gegaan dat de hele groep 'echte' vrienden waren maar had een specifieke handvol waarvan k dat wel verwachte...



@Sensy, jou posts zijn me idd ook eerder opgevallen en raken me enorm. D'r zit ook een logica in die volledig aansluit bij mijn gedachtegang en eye-openers doordat ik midden in de situatie zit en het niet overzie.



Nu naar bed, morgen met veel plezier (en dankbaarheid voor het hebben ervan) aan het werk. Morgen weer n dag
Vind het overigens bizar dat je op basis van 1 (!) verklaring drie dagen moet zitten, nu een strafzaak tegemoet gaat en je je elke twee weken moet melden bij de reclassering.

Misschien woon je nogal afgelegen en heeft de politie niet veel beters te doen? Anders kan ik me ook nog voorstellen dat mensen de handen van je aftrekken omdat jouw zaak geen kattenpis is blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op donderdag 31 juli 2014 00:23 Vind het overigens bizar dat je op basis van 1 (!) verklaring drie dagen moet zitten, nu een strafzaak tegemoet gaat en je je elke twee weken moet melden bij de reclassering.

Misschien woon je nogal afgelegen en heeft de politie niet veel beters te doen? Anders kan ik me ook nog voorstellen dat mensen de handen van je aftrekken omdat jouw zaak geen kattenpis is blijkbaar. Je weet ook niet wat voor drugs het waren. Misschien denkt de politie dat TO de hele jeugd van dorp x voorziet van GHB. Das niet handig ;)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Sorry vivamila, k ga niet in op de details van mijn zaak. Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Jij en een 'maat' regelden drugs voor jullie en jullie vrienden en nu jullie bij de politie in beeld zijn laten je vrienden je vallen.



Jouw 'maat' bedeeld jou een groter aandeel in deze activiteiten toe dan het in werkelijkheid was.



Tja.... Dit vind ik toch typisch een geval van 'wie zijn billen brandt....'. Zodra de politie in beeld komt is het gewoon ieder voor zich omdat men voor zichzelf de schade wil beperken en veel mensen gaan daarbij over spreekwoordelijke lijken.



Jouw 'maat' en jouw 'vrienden' hebben in jou de perfecte bliksemafleider gevonden en voor hen is het belangrijkste dat zij niet of zo min mogelijk in beeld komen bij de politie.



Loyaliteit duurt net zolang als de lol!
En met zo'n stelletje junks en verklikkers wil je nog vrienden zijn? Move on! Okee, je bent zelf ook niet vrij van zonde als je zelf ook gebruikt hebt, maar als je zegt 'n carrierevrouw te zijn geworden is het tijd dat stelletje junks achter je te laten.
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat jij een probleem heb met die gozer, mogen jou vrienden hem niet uitnodigen ( af en toe) dat maken ze toch zelf wel uit? Maar heel veel sterkte!
Iedereen is mooi
Snap dat je niet op details in wilt gaan, maar jeetje, 1 verklaring?! Anyway, wat ongelofelijk klote voor je. Ik zou je ook aanraden om verder te gaan met je leven en eens te kijken of je geen andere vrienden hebt of kunt maken, want het blijft natuurlijk je leven pijnlijk om dat figuur tegen te komen. Wat een dubbele pech btw, meestal word je voor kleine hoeveelheden gewoon vrij gelaten.



Ik vind je topic nogal herkenbaar btw, dus kijk uit wat je hier schrijft. Je weet nooit wie er van je bekenden meeleest.
Je avatar, herkenbaar. LOL.
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 23:31:

Ik ben door de jaren heen in de meest klote situaties nét die mensen kwijtgeraakt waarvan ik naïef had gedacht dat het vrienden waren. De werkelijke vrienden stonden op en die zag ik juist altijd als saaie kennissen. Het heeft mijn perceptie op mezelf, mensen en vriendschappen veranderd. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor.Heel herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 31 juli 2014 @ 08:40:

Dus omdat jij een probleem heb met die gozer, mogen jou vrienden hem niet uitnodigen ( af en toe) dat maken ze toch zelf wel uit? Maar heel veel sterkte!



Hi Sascha,



Nee, het is niet dat ze hem niet uit mogen nodigen. Ik heb ze gevraagd hem soms niet uit te nodigen zodat ik erbij kan zijn. Dit is teveel gevraagd.



Ja, slechts 1 verklaring was hier genoeg voor helaas . Ben me ook bewust van de herkenbaarheid, reden temeer het alleen over de relationele aspecten te hebben
Je hebt zelf je hand overspeeld door de drugs te regelen voor anderen. Dat dit je je baan heeft gekost kun je niemand anders dan jezelf aanrekenen. Je hebt zelf bewust het risico genomen dat dit het geval kan zijn als je je in je vrije tijd hiermee bezig houdt.



Dus deze groep vertellen dat je 3 dubbel gestraft bent is niet helemaal fair. Want zij hebben met 2 van de 3 straffen niets te maken, daar was je zelf bij betrokken.



Overzie in het vervolg wat de gevolgen kunnen zijn van je (prive)acties en laat deze vriendengroep voor wat het is. Mijn vrienden zullen er niet voor zorgen dat mijn leven overhoop wordt gegooid door de dingen die wij ondernemen.
quote:Doreia schreef op 31 juli 2014 @ 09:08:

Dat dit je je baan heeft gekost kun je niemand anders dan jezelf aanrekenen. *bijna*
Alle reacties Link kopieren
1) dat je vrienden de verklikker niet vragen om een keer thuis te blijven, is zwak. Dat hij dit uit zichzelf niet doet ook.

2) al je vrienden hebben geprofiteerd van de drugs die je geregeld hebt. Je nu laten zitten, noem ik stank voor dank.



Dit zouden niet mijn vrienden zijn. Jou eerder het vieze klusje laten klaren en je later laten stikken. Sterker nog, de aanwezigheid van de verklikker ten alle tijde boven de kans op jouw aanwezigheid stellen.



Les voor de toekomst: niet altijd de held willen uithangen en voor anderen shit regelen. Dat wil nog wel eens tegen je keren en jij merkt een extreme vorm daarvan.



Deze vrienden zouden mij geen goed gesprek waard zijn. Hun daden spreken zoveel meer dan woorden. Alle energie die je daar nog insteekt is verspilde moeite.
Buiten dat uiteraard de schuld toch wel bij jezelf ligt door bepaalde risico's te nemen, als iemand in mijn vriendengroep een van mijn vrienden zo zou verraden zou hij hier niet meer welkom zijn hoor. Ik zou echt je relaties met deze mensen eens heroverwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat dit nogal rauw op je dak valt.



Ik heb zelf ook een vriendengroep waarin het regelmatig voorkomt dat een of enkele personen zorgen voor de drugs voor iedereen. Nu ik jouw verhaal lees zie ik wel in wat voor een schade je dat zou kunnen toebrengen. Al kan ik me heel slecht voorstellen dat een van mijn vrienden zo zou handelen als jouw vriend heeft gedaan, maar dat had je zelf van te voren natuurlijk ook niet verwacht.



Verder mijn antwoord op je vraag of het reeël is om van je vrienden te vragen rekening te houden met het uitnodigen van deze 'vriend'. Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat daar rekening mee gehouden word. Natuurlijk ben jij verantwoordelijk voor je eigen daden, maar je vrienden hebben wel vaak genoeg beroep gedaan op jouw connecties. Uit respect naar jou toe vind ik het dan wel normaal om je nu niet te laten vallen.

En die 'vriend' zou het ook wel netjes staan om uit zichzelf niet elke keer te komen.. maar dat is slechts mijn mening
.
Alle reacties Link kopieren
@chloe



Zie je nu ook in hoe kwetsbaar de drugsregelaars zijn door de vraag van de groep? Ga je dit in de groep benoemen en er iets aan doen om het risico te verspreiden of minimaliseren?



Ben je bereid om zulk risico te lopen (of vrienden zulk risico te laten lopen) voor individueel recreatief gebruik?



Ik hoop het wel. Dan heeft niet alleen TO, maar ook een andere vriendengroep een les geleerd.
Alle reacties Link kopieren
To, heeft de groep na jouw arrestatie nog gebruikt?

De vraag is eigenlijk: hebben ze ook maar iets van deze ervaring geleerd?
Was je wel echt vrienden met hen of was het meer dat je erg nuttig was voor de groep, omdat jij als vanzelfsprekend voor de drugs zorgde? Gebruikten ze je voor henzelf of deed je buiten het feesten en drugsgebruik ook wel andere dingen met hen?

Grof gezegd: ben je nu niet meer 'nodig' voor deze groep? Schatten ze in dat ze bij jou geen drugs meer kunnen verkrijgen en zoeken ze alvast naar een nieuwe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven