Zwanger worden vanaf augustus '14!

30-07-2014 18:17 1019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij starten in augustus. Klets gezellig mee!



De tabel is inmiddels vol met Lavendel_3 als hekkensluiter maar meekletsen kan natuurlijk altijd!



NaamLeeftijdKindjeNOD Ronde #Bijzonderh.Kells8231/28 1 Uitgerekend eind april 26-8 intake VK Limoentaartje 28/30 1 Wacht nog een laatste cyclus af. Vpktje 30/29 12-09 2 Dropkee 24/28 1 28-08 1 afwachten hoe menstruatie verloopt na stoppen pil Louloutje 25/27 1 16/25-09 3 afwachten hoe menstruatie verloopt na stoppen pil Sproetje8430/30 1 8/9-09 2 Nijntje1984 30/29 2 6-09 2 Spicy1985 28/28 1 09/09 2 Celine* 24/26 1 21-08 1 Prulletje 29-30 1 01/09 3 (1 na mk) Xianta 34/28 1 19-08 Judithmarjoke 30/30 2 16-08 1 Musicofilia 28/311 05-09 2 Ilovemyshoes 30/35 2 03-09 2 Maantje 31/33 1 17-08 1 Potje_Sambal 30 2 25-09 2 onregelmatige cyclus, geeft nog borstvoeding Lavendel_3 25/30 1 08-09 2





Ga heen en vermenigvuldig u.
Alle reacties Link kopieren
@nijntje84, prima om aantal dames op 16 te houden. We kunnen elkaar dan inderdaad een beetje volgen en een soort van beter leren kennen.
Maantje, welkom! Leuk dat je mee schrijft.



Soelemoes wat een lief berichtje! Dat vind ik nou echt leuk. Een hele fijne zwangerschap toegewenst!!



Nijntje, helemaal prima! Wat ik vaak zie bij 'tabeltopics' is dat er na een tijdje een kleiner clubje overblijft en de rest niet echt meer mee schrijft. Wellicht kunnen trouwe schrijvers die nog niet in de tabel staan tegen die tijd de plaats krijgen van mensen waar we al lang niets meer van hebben gehoord.



Spannend dat de NOD zo dicht bij is voor sommigen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemineetje wat hebben jullie veel geschreven in 1 dag. Ik lees morgen even terug.



Bedankt voor de knuffels vandaag. Ik wil er verder niet meer over praten.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een hele grote knuffel en een lichtje zodat je weer vol goede moed vooruit kunt kijken prulletje!
Alle reacties Link kopieren
Bijna goed musicofilia, vrijdag kan ik eventueel testen. Juli heeft er 31 ;)

Maar m'n cyclus is nog niet zoals ie hoort, laatste cyclus duurde 49 dagen en was de tweede of derde menstruatie sinds de geboorte van de eerste. Dus ik heb echt geen idee wanneer m'n vruchtbare dagen zijn maar gebaseerd op de dagen dat we zin in elkaar hadden zou ik op z'n vroegst vrijdag kunnen testen dus



Ook ik had uitgerekend toen ik zwanger bleek geen enkel symptoom. Ik testte toen iets te vroeg gewoon om de spanning weg te nemen. Voelde helemaal niks, en toen verscheen er ineens een suuuuuper licht streepje.



Momenteel heb ik wel 'last' v m'n buik. Hij is onwijs opgezet en al een paar dagen kramp en plopjes. Maar zoals ik al zei, gisteren moest ik ook een paar keer naar de wc rennen dus ik verwacht er niet veel van. maar vind t wel spannend worden hoor.



Musicofilia: ga je ook echt testen zondag of wacht je tot je een paar dagen overtijd bent?

En louloutje? Jij ook zondag testdag, ga je testen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja. *grijns* dat zou ik in al mijn enthousiasme vergeten. Nog een dagje langer wachten dan.



Ik haal wel testen in huis. Maar wacht denk ik tot maandag. Ligt er ook aan of ik menstruatie symptomen krijg. Ik geloof dat de kruidvat testen hier populair zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan over een week pas testen, maar voel ook alles al! Vooral hele pijnlijke borsten, maar dat heb ik altijd wel een beetje.

Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat gaat natuurlijk helemaal niet!

Ik ben echt aan het aftellen...
Jammer dat de tabel vol is! Maar ik schrijf dan toch gezellig mee en zie dan wel of er misschien een plekje vrij komt...

Hier in ieder geval sinds eind 2013 van de pil af, wilde graag weten hoe mijn cyclus was... En sinds mei aan t foliumzuur... En nu dus sinds een paar weken wordt het steeds echter! Vriend was eerst nog huiverig en daarom liet het nog even op zich wachten... En nu natuurlijk hopen dat t snel lukt.

Wat nemen jullie eigenlijk als NOD? Mijn eerste dag menstruatie is namelijk altijd alleen een heel klein beetje en dan begint het pas echt door te komen op dag 2 of 3 zegmaar... Weet nooit zo goed hoe je dan t beste kunt tellen!
Alle reacties Link kopieren
He meiden, leuk zal jullie volgen! Ik ben niet zo'n trouwe schrijver en heb soms even geen behoefte aan een forum, maar zal af en toe even komen spieken, ok?

Ik ben 32 en we denken ook aan een 2e kindje. Bij de 1e zwangerschap heel heel veel gedoe gehad, dus absoluut geen haast hier..

Hoop op een vruchtbare (na)zomer!! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heb ik even wat gemist! Super, de nieuwe tabel en goed om hem nu te sluiten. Dat houdt het een beetje overzichtelijk!



Niet veel tijd om te schrijven vanavond, maar zal morgen even bijlezen en schrijven! Fijne avond dames!
Alle reacties Link kopieren
@potjesambal, als ik zondagochtend nog niet ongesteld ben ga ik meteen testen. Kan dan echt niet wachten tot maandag hoor, haha!

Heb nog geen gekke symptomen.. Wat kramp, soms heel erg trek hebben. Dat was het eigenlijk wel, niet anders dan anders.. Dus denk dat het nog niet zo ver is.



Slaap lekker alvast allemaal! Morgen weer een nieuwe dag :-D
Hallo allemaal,



ik heb al een beetje mee gelezen, maar het lijkt me leuk om toch ook wat te posten hier. Ik ben in mei gestopt met de pil, maar we hebben toen tot begin juli met condoom gevreeën. Ik wilde graag eerst weten hoe mijn periode zou verlopen zonder aangezien ik al 15 jaar aan de pil was.



Ik ben 30, mijn man 29, en nu voor het eerst aan het proberen zwanger te worden. Het voelt wel erg vreemd na al die jaren hard te proberen om NIET zwanger te worden. Dat herkennen jullie vast.

Ik ben alles in een App aan het bijhouden (handig zeg, was aan het hannessen in mijn agenda, geen doen). Ik heb getracht mijn ovulatie te vinden met testen maar daar ben ik geloof ik niet goed in. Want heb nog nooit positief getest, herkennen jullie dit?



Groetjes Vpktje
Alle reacties Link kopieren
Oh een dag niet gekeken en zoveel gemist al! Ik ga snel terug lezen en dan kijken hoe ik mijn gegevens in de tabel kan zetten. Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Super Celine, dank voor het nieuwe topic en de prachtige tabel!

Ineens lijkt alles wel onderstreept te staan zoals ik het nu bekijk, zien jullie dat ook? Vreemd. Leest wel wat onhandig



@ Soelemoes, bedankt! Leuk jullie topic van vorig jaar ook, heel bijzonder om zo'n proces met zijn allen aan te gaan!



@ Prulletje. Fijn dat het achter de rug is..



@ Maantje, gezellig dat je meeschrijft ook. Als ik kijk naar mijn cyclus, dan pak ik de eerste dag van mijn menstruatie, dat je voor het eerst bloedverlies ziet. Dat is dag 1. Dat rekent ook het makkelijkste. Soms kan het wat weinig bloedverlies zijn en dat het na een paar dagen wat meer is.Toch zou ik dan die eerste dag als NOD pakken.



@ Lemonpie, leuk dat je af en toe even komt aanwaaien, gezellig.



@ Ilovemyshoes, ik las in het vorige topic dat je Vitamine B complex forte gebruikt. Die is niet speciaal voor zwangeren toch? Het kan zijn dat er teveel vitamine A in zit. Dat zit nl niet in vitaminetabletten speciaal voor zwangeren. Goed om even naar te kijken denk ik. Spannend dat je vanalles voelt! Onwerkelijk dat het ineens dichterbij komt he?



@ Potje-Sambal, spannend morgen. zou wel heel gaaf zijn als de eerste augustus2014vivaforumbaby zich al aandient



@vpktje, leuk dat je ook komt meeposten, inderdaad gek lijkt me als je er nu echt voor gaat!



@louloutje, vervelend van je kramp. Ik herken sommige symptomen ook inderdaad wel van gewoon klachten voor de menstruatie, zoals meer trek ( een goede reden voor extra chocola haha .



Gebruiken meer mensen een app zoals vpktje? Ik zelf heb een aantal apps op mijn telefoon gezet, maar een daarvan gebruik ik al langer omdat ik al 2 jr gestopt ben met de pil en een erg onregelmatige en soms lange cyclus hebt. Een normale cyclus kan overigens zijn tussen de 21-42 dagen. Best veel spreiding dus. Als het korter dan 21 dagen is, is er waarschijnlijk geen eisprong. Zelf had ik soms een cyclus langer dan 35 dagen, waarbij er ook geen ovulatie leek te zijn, hiervoor ook bij gynaecoloog geweest.



Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van jullie, welke regio iedereen woont, wat voor een soort werk ( globaal, niet herkenbaar). Ik vind de herkenbaarheid trouwens nu wel een klein beetje spannend, voor het eerst dat ik ook in een tabel sta. Maar voor alles is er een eerste keer! Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Celine voor het aanmaken!!! Heel fijn en handig zo!



Heel herkenbaar dat het gek is om nu eens niet bang te zijn om zwanger te raken!! Mijn cyclus is de laatste 2 keer een beetje van slag. Daarvoor was het standaard 25 of 26 dagen. Met dit laatste geven zou ik gisteren m'n eisprong hebben gehad maar met een langer cyclus dus ergens komende dagen. Ga dus ook niet meteen testen op mn NOD.



Ik slik trouwens de mama compleet vitamine van davitamon. Vond het wel handig dat je die kan blijven slikken ook als het gelukt is



Ben wel benieuwd hoe jullie mannen er in staan! Ik moet zeggen dat de mijne er eerder klaar voor was dan ik. Ik had (en heb...) nog steeds 100 argumenten waarom we het niet zouden doen terwijl hij meer zoiets heeft van dat komt allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@limoentaartjr ik werk in hrt onderwijs en kom uit hrt midden van het land.

Ach die herkenbaarheid zal wel mee vallen.



@spicey ik slik alleen foliumzuur en als het raak is ga ik over op mama vitamine van davitamon. vorigr x ook zo gedaan.

En misschien als hrt langer duurt dat ik wel eerder aan die vitamine ga.



@app ik heb een app op mijn tel. Period tracker werkt fijn.



Mijn vriend is er ook zeker wel meebezig. In het begin had hij nog zo ietd van misschien nog ff 2 maanden wachten maar inmiddels gaat hij er ook vol voor.



Vanavond lekker uiteten, sushi nu hetnog kan... en dan bestel ik ook gewoon een wijntje. Laat pas dingen staan na een positieve test. Ik drink alleen met etentjes of verjaardag en dan max 2 heel soms 3 dus moet kunnen.



Hoe is het met de meiden die rond hun vruchtbare dagen zitten? Maken jullie er goed gebruik van of niet meer dan normaal?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is er vrij nuchter onder. Hij vindt het ook wel beetje spannend en eng. Voor hem had het nog niet per se gehoeven maar staat er wel achter! Anders waren we er nog niet aan begonnen natuurlijk. Hij weet gewoon niet wat hij kan verwachten en heeft totaal geen ervaringen met kinderen.

Ik wil al het al best een tijd, maar het was gewoon niet verstandig, omdat ik nog studeerde/werk zocht. Nu ben ik afgestudeerd en heb ik gelukkig werk en zijn mijn contracten verlengd. Dus gelijk gestopt met de pil, haha!



Mijn werk globaal; het is schoolgerelateerd en werk dus veel met kinderen. Daarnaast woon ik in het zuiden van het land. Welke van de drie provincies zeg ik er maar even niet bij



Ben ook wel benieuwd naar de rest, maar begrijpelijk wanneer je niet te veel wil zeggen.. Je weet het maar nooit!



Ik gebruik geen app trouwens. Voor nu doen we het op de gok en is het sowieso afwachten of ik nu weer rond de 35 dagen zit. Vooralsnog zit ik op dag 32 nu!
Alle reacties Link kopieren
Terzijde: Grappig trouwens dat er een limoentaartje is en een lemonpie haha!
Alle reacties Link kopieren
Morning dames! Ik ben weer helemaal bijgelezen hoor!



@limoentaartje: ik gebruik ook een app sinds ik gestopt ben met de pil (december). Ik was al zo lang aan de pil dat ik eerst goed wilde weten wat mijn lijf zou doen als ik daarmee zou stoppen!

Ik woon in de omgeving van Amsterdam en zit in de marketing.



@spicy: ik slik ook alleen foliumzuur. Ik eet verder heel gezond en gevarieerd, dus extra vitaminen lijken mij nu nog niet nodig. Als ik eenmaal zwanger ben, ga ik wellicht overstappen op iets anders!

Mijn vriend is er ook helemaal klaar voor. We hebben er heel goed over gesproken en nu lijkt voor ons een mooi moment om te beginnen.



@nijntje: wij maken er goed gebruik van hoor, van die vruchtbare dagen!



Heerlijk trouwens dat de week alweer over de helft is en dat het weekend weer bijna voor de deur staat!
Alle reacties Link kopieren
@limoentaartje: thanks voor de tip! Heb even gekeken, maar zit geen vit A in. Ze zijn bijna op, dus ik stap daarna over op Davitamon compleet mama.



Ik gebruik trouwens de app period tracker. Wel een fijne app. Niet specifiek voor het zwanger worden, maar gewoon omdat ik het wel fijn vond om te weten wanneer ik ongesteld moet worden.
Maantje, ik tel de dag met bloedverlies als eerste dag. Ongeacht hoeveel het is.



Lemonpie, spiek en klets mee wanneer je zin hebt :-)



Vpktje, heel herkenbaar haha. Ik gebruik fertility friend als app. Mn vruchtbare dagen herken ik meestal aan m'n afscheiding. Misschien lukt het je om je ovulatie te herkennen door een app en je afscheiding in de gaten houden te combineren? Ik ben (nog) niet thuis in de tests.



Limoentaartje, geen dank! Alles onderstreept zien heb ik de laatste tijd ook af en toe. Als ik de pagina ververs is het weer weg.



Spicy, misschien had je bruiloft organiseren (stress) iets te maken met een andere cyclus? Mijn man verheugt zich heel erg en begint er ook vaak over hoe het is als de baby er eenmaal is. Wij hebben afwisselend van elkaar periodes gehad waarin de een zoiets had van 'het komt wel goed' en de ander allemaal beren op de weg zag. Nu staan we er allebei eindelijk achter (heb lang in wacht/dreamgirlmodus gestaan).



Nijntje, gelijk heb je! Nog even lekker genieten van al het eten en drinken dat je straks niet meer mag.



Ik woon in het midden van het land en doe kantoorwerk haha. Mijn cyclus is vrij regelmatig tussen de 27 en 29 dagen. Nu ben ik nog wel relaxt maar even kijken hoe ik met de spanning omga als ik op het wachtbankje zit. Droomde vannacht dat ik mn vruchtbare dagen was vergeten te benutten. Ik baalde flink haha.



Fijne dag dames!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om van iedereen zijn belevingen te lezen ! Ik forum nu mobiel, dus ik kan niet overal op in gaan .



Ik merk dat mijn vriend er helemaal klaar voor is. Op vakantie zag ik zijn blik wel eens afdwalen naar mannen met een baby en hij gaf aan zich er echt op te verheugen. Fijn te merken dat het zo welkom is!



Ik woon in regio Twente en ben werkzaam als muziektherapeut en in de zorg zelf. (Beetje herkenbaar misschien maar goed ik bespreek hier geen staatsgeheimen )



Wij zijn inderdaad ook nog sushi gaan eten als symbolisch moment haha. Dat ga ik wel missen !
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! Weer een dagje kantoren/forum vullen



Ik merk dat sinds dit topic zwanger worden "iets" meer voorin mijn gedachten zit hahaha man staat er helemaal achter, we wisten van tevoren al dat we meer dan 1 kind wilden, als het ons gegeven zou zijn

Zou zomaar dit weekend raak kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij lopen volgens mij precies gelijk Judithmarjoke! Wij hebben een druk weekend voor de boeg haha!
Alle reacties Link kopieren
Haha! Jaaa, dat is toch ook wat :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven