Gezondheid alle pijlers

Verstandskies trekken roken.

30-07-2014 14:25 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn verstandskies is een uur geleden getrokken, gewoon bij de tandarts met veel verdoving. De verdoving is nog niet uitgewerkt en het bloed nog alsnog heb ik zonet een sigaret aangestoken.



Ik weet dat het niet mag enzo maar zoek eigenlijk verhalen van mensen die ook gewoon meteen gerookt hebben en waar het goed mee is gekomen. Ben bang voor nabloedingen ect.
Alle reacties Link kopieren
quote:maar zoek eigenlijk verhalen van mensen die ook gewoon meteen gerookt hebben en waar het goed mee is gekomen. Ben bang voor nabloedingen ect.ah, wie er dus aan overleden is: niet reageren....
Alle reacties Link kopieren
"Carenza, 13 minuten geleden

Dan haal je toch ff nicotinepleisters?? Waar zit je verstand TO ???"



Ach ja joh. Want van je verslaving af komen is een piece of cake.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Toen mijn verstandskies was getrokken had ik zoveel pijn en ongemak dat ik niet eens fatsoenlijk kon drinken. Laat staan roken!
Gewoon gerookt 2x, direct na buitenkomen uit ziekenhuis al.. Nergens last van gehad, niet langer hersteld en geen extra ongemakken.... (of het slim was tja... nu zou ik het niet meer doen ) maar als antwoord op je vraag... BIj mij kon het geen kwaad
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 30 juli 2014 @ 15:13:

Eh... niet om vervelend te doen maar in een e-sigaret zitten ook giftige stoffen. http://nos.nl/artikel/580 ... schuwt-voor-esigaret.htmlMaar nog wel veeeeeeeeeeel minder schadelijk dan analoog roken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
e-Liquid

In een elektrische sigaret wordt een e-Liquid door een gloeispriaaltje verdampt. Een e-Liquid bestaat uit een basis vloeistof, nicotine en smaakstoffen. De basis vloeistof is meestal propyleenglycol, een niet toxische vloeistof die is goedgekeurd voor gebruik in voedsel, cosmetica en geneesmiddelen. De nicotine wordt gewonnen uit tabaksplanten. Voor de smaakstoffen worden alleen stoffen gebruik die goedgekeurd zijn voor consumptie.

Nicotine

De nicotine die wordt gebruikt in de e-Liquids voor elektrische sigaretten wordt gewonnen uit tabaksplanten. Nicotine is schadelijk voor de bloeddruk, hart- en bloedvaten. Mensen met hart- en vaatziekten wordt afgeraden een elektrische sigaret te gebruiken. Mensen met een allergie voor propylene glycol wordt het gebruik van een elektrische sigaret afgeraden. Daarnaast zijn vloeistoffen met nicotine, die worden gebruikt voor de e-sigaret niet geschikt voor personen onder de 18 jaar of zwangere vrouwen.

Het gemiddelde toxische gehalte is ongeveer gelijk aan sigaret vervangers zoals nicotine kauwgom of pleisters. Het niveau kankerverwekkende stoffen van een elektrische sigaret ten opzichte van een normale sigaret blijk na onderzoek tot 700 maal lager te liggen.



Schadelijke stoffen

Wanneer men een trekje neemt van een normale sigaret worden er naast nicotine nog een hoop andere, zeer schadelijke stoffen door de longen opgenomen. Denk hierbij aan teer, koolmonoxide en diverse andere toegevoegde chemische stoffen om een betere smaak te geven. Vaak wordt de tabak vanwege de kleur en smaak ook gebleekt met chemische middelen, wat de gezondheid van de roker zeer zeker niet ten goede komt.



Onderstaand een overzicht van stoffen die een sigaret bevat en die kort door de bocht genomen, schadelijk zijn voor uw gezondheid. Mede door de verbranding van deze stoffen zijn ze nog schadelijker dan normaal.

Teer

Teer wordt veelal gebruikt om objecten af te sluiten van zuurstof en water. Wanneer men een sigaret rookt komt dus deze teer in de longen terecht. Het resultaat is dat de trilhaartjes in de longen worden voorzien van een laagje teer waardoor deze minder goed functioneren en de roker op den duur last krijgt van benauwdheid.

Koolmonoxide

Koolmonoxide zorgt er voor dat het bloed minder goed zuurstof op kan nemen. Bij normale rokers gaat de conditie en gezondheid door deze stof dus hard achteruit. Het beschadigt ook de vaatwanden.

Andere giftige stoffen

Arseen: Wordt onder andere gebruikt in mierengif.

Benzeen: Wordt gebruikt in chemische wapens, zoals napalm.

Cadmium: Zit onder andere in batterijen en accu's. Formaldehyde: Wordt gebruikt als ontsmettingsmiddel en bestanddeel in verf.

Nitrosaminen: Worden gebruikt voor de vervaardiging van onder andere balonnen en condooms.

Methanol: Wordt gebruikt als brandstof voor raketten en gevechtsvliegtuigen.

Waterstofcyanide: Veelal gebruikt als industriële pesticide.

Een elektrische sigaret heeft ongeveer dezelfde vorm als een normale sigaret. In een elektrische sigaret zit een microprocessor die registreerd wanneer de gebruiker lucht aanzuigt. Een verdamper zorgt er voor dat er aan de lucht een microscopisch klein druppeltje nicotine wordt toegevoegd. Op deze manier wordt er niets verbrand en komen er geen schadelijke stoffen vrij zoals teer, koolmonoxide en andere chemische oplossingen.



Zodoende is een elektrische sigaret, ofwel e-sigaret een stuk minder schadelijk dan een normale sigaret. Ook veroorzaakt de elektrische sigaret nauwelijks overlast voor de omgeving en is de geur van de damp erg neutraal.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:ivo70 schreef op 30 juli 2014 @ 15:19:

[...]





ah, wie er dus aan overleden is: niet reageren....
Alle reacties Link kopieren
Ik rook zelf niet, maar ik snap wel dat je het op zo'n moment niet kunt laten. Vooral ook omdat je wel gespannen bent (lijkt me) als je een kies moet laten trekken.

Ik heb geen verstand van tanden en kiezen, maar misschien kun je het op de een of andere manier afdekken als je gaat roken? Bijvoorbeeld met een tampon ofzo? Zodat je het aantal schadelijke stoffen dat rechtstreeks in je kies komt beperkt? Ik weet wel dat roken sowieso niet goed is voor ontstekingen (ook niet elders in je lijf) en dat je weerstand ervan omlaag kan gaan, dus stoppen is altijd slimmer, maar ik snap dat je daar nu niks aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een of twee per dag mag, als je het absoluut niet kunt laten, maar je loopt risico op een kaakontsteking en dat is geen grapje.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die gewoon een peuk op stak; en die had dus ook een kaakontsteking. Maar, gewoon door roken hoor!
Een tampon in het gat douwen......lees ik dat nou goed?????????
Alle reacties Link kopieren
2 x wat laten trekken.

De eerste keer na de verdoving wel gewoon gerookt. Wel minder als anders, niets aan het handje.

2e keer braaf 4 dagen niet gerookt, en gruwelijke ontstekingen gekregen. Nog nooit zo veel pijn gehad als toen!

Dus tja.....
Alle reacties Link kopieren
Het mag niet voor niks niet. Maar gezien je andere topics ga je toch lekker eigenwijs doen. Maar niet komen huilen als je een kaakontsteking krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 30 juli 2014 @ 21:29:

Een tampon in het gat douwen......lees ik dat nou goed?????????



Hahahaha nee niet erin. Hoop voor TO dat het niet zo'n gapend gat is.



Er tegenaan bedoel ik; zoals de tandarts ook doet als hij getrokken is. Eentje zonder touwtje.

Geen idee of dat voldoende afdekt hoor, maar ik probeer even mee te denken. Want als je echt verslaafd bent, is dat niet roken echt geen optie, lijkt me. Zelfs als je weet hoe dom het is om te roken en welke enorme risico's daaraan hangen.
Alle reacties Link kopieren
4 verstandskiezen laten trekken.

Alle keren gewoon gerookt.

Ik betwijfel of het genezingsproces anders was verlopen als ik dat niet gedaan had.

Bij maar 1 heb ik behoorlijk gebloed en veel napijn gehad.

Nee, het mag niet, maar het lijkt me sterk dat veel rokers zich daar iets van aantrekken.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik heb direct toen ik buiten stond weer een sigaretje aangestoken, heb nergens last van gehad. Geen bloedingen of veel napijn.
Kiki, rook jij in zwangerschap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven