vreemdgaan? hoe kom je achter de waarheid?

29-07-2014 21:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week zag ik "per ongeluk" op de Facebook van mijn partner dat hij een bericht had gekregen van een onbekend meisje voor mij hier uit de omgeving.



Het gesprek kwam er in het kort op neer:

Zei: hey ik hoor ik al even niks van je...

Hij: ja had even geen internet, maar wat wil je van me horen dan

Hij: nou hoor ik niks meer van jou

Hij: hè reageer eens.... Haha



Oke opzich vrij onschuldig behalve dat het al even niet zo goed gaat tussen ons, wat in eerste instantie van zijn kant kwam. Daarnaast heb ik het gevoel dat hij vaker weg is de laatste tijd wat ik niet echt kan controleren. Ook kennen ze elkaar (op Facebook) pas sinds kort.. Dus dat ze al "even" niks gehoord had van hem is misschien één of twee weken geweest.



Na dat eerste berichtje van haar ben ik steeds stiekem op zijn Facebook ingelogd om te zien of ze gereageerd had, maar niet dus.



Nu heb ik gister uitgesproken tegen mijn partner dat ik een raar gevoel heb en dat ik soms het gevoel heb dat hij vreemdgaat. Dat was uiteraard niet aan de orde volgens hem en ik mocht zijn appjes wel checken (waar die toen al even mee zat te spelen dus hij kon alles gewist hebben)



Nu wilde ik net nog even checken of die toch reactie had gehad, zie ik nu dat hij dat privebericht op Facebook heeft gewist. Dus ik ben echt boos en wil hem hiermee confronteren... Maar de vraag is of dat verstandig is.



Twee opties:

A: hij gaat vreemd, dan weet ik het liever nu en kan in hem beter confronteren met dit verhaal.

B: ik stel me aan en er is niks aan de hand. Ik weet zeker dat hij laaiend zal zijn dat ik ingelogd ben op zijn account, en de kans dat onze relatie dan door dit wantrouwen kapot gaat is groot.



Ik wil gewoon de waarheid, hoe zouden jullie deze ontfutselen zonder dat ik het inloggen moet toegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 30 juli 2014 @ 09:52:

Kijk ff bij gearchiveerde berichten. Grote kans dat daar al het gewiste spul zit



Dit!



Ik zeg altijd: in liefde en oorlog is alles geoorloofd.



Maar aan de andere kant zou ik wel even voor jezelf nagaan waarom je deze relatie nog wil als er zoveel wantrouwen is.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties opeens. Nu gaat opeens de discussie over of het geoorloofd is op iemands Facebook/mail whatever te kijkt. En nee dat is het eigenlijk niet. En zoals ik al eerder zei. We zitten niet in een "normaal" moment van onze relatie. Na 6 jaar is er opeens gigantisch de klad ingekomen en staat onze relatie opeens op knappen. Dat in combinatie met andere signalen maakt je wantrouwig waardoor je achter de waarheid wilt komen en dit soort dingen gaat doen....



Ik praat het niet goed.... Maar ik heb er ook geen spijt van. Ik zeg altijd maar als je niks te verbergen hebt.. En daardoor zal ik ook even verdrietig zijn als mijn vriend zich genoodzaakt zou voelen op mijn Facebook bijvoorbeeld te kijken omdat hij me dan blijkbaar niet vertrouwt.. Aan de andere kant zou ik dat prima vinden.. Ik heb immers niks te verbergen niet waar?
quote:juultje87 schreef op 31 juli 2014 @ 00:38:

Wat een reacties opeens. Nu gaat opeens de discussie over of het geoorloofd is op iemands Facebook/mail whatever te kijkt. En nee dat is het eigenlijk niet. En zoals ik al eerder zei. We zitten niet in een "normaal" moment van onze relatie. Na 6 jaar is er opeens gigantisch de klad ingekomen en staat onze relatie opeens op knappen. Dat in combinatie met andere signalen maakt je wantrouwig waardoor je achter de waarheid wilt komen en dit soort dingen gaat doen....



Ik praat het niet goed.... Maar ik heb er ook geen spijt van. Ik zeg altijd maar als je niks te verbergen hebt.. En daardoor zal ik ook even verdrietig zijn als mijn vriend zich genoodzaakt zou voelen op mijn Facebook bijvoorbeeld te kijken omdat hij me dan blijkbaar niet vertrouwt.. Aan de andere kant zou ik dat prima vinden.. Ik heb immers niks te verbergen niet waar?



als je relatie op knappen staat, zou ik dat Facebook gedoe er maar tijdelijk helemaal uit laten.



In plaats daarvan zou ik gaan praten met mijn vent....samen dingen doen om door de crisis heen te komen. dan moet je hem geen kans geven om elders zijn relatieleed uit te storten



in regel geldt dat relatiebreuken niet gelijmd kunnen worden door derden...



just saying
quote:juultje87 schreef op 31 juli 2014 @ 00:38:

Ik heb immers niks te verbergen niet waar?Vandaar dat je voor hem verborgen houdt dat je in zijn Facebook kijkt? Blijkbaar zijn jullie allebei niet eerlijk. Waarom wil je eigenlijk nog een relatie met die man, als je hem niet vertrouwt en zelf tegen hem liegt?
Ik snap die reacties nooit zo, 'waarom wil je nog een relatie met hem'. Alsof je met zoiets over één nacht ijs moet gaan? Je denkt bij de eerste twijfel, of het eerste ding dat gebeurt, toch niet meteen, 'boem klap, hee, ik wil eigenlijk geen relatie meer'?



De meeste mensen niet althans.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk doet hij dingen die jou niet aanstaan: Praten met andere vrouwen.



Jij gaat stiekem voor 'geheim agent' spelen en probeert zoveel mogelijk dingen boven water te halen. Maar wat heeft hij nou eigenlijk helemaal op faceboek verteld? Eigenlijk niets. Je heb van een mug wel een olifant gemaakt. In mijn ogen dan althans.



Eigenlijk zijn jullie dan allebei niet lekker bezig. Dus als het zo hoog oploopt vraag ook ik me af of dit samen nog toekomst heeft.



Vraag jezelf af of je dit argwanende gedrag ook bij vorige relaties vertoonde.
@Lily: Blijkbaar loopt de relatie al even niet zo lekker (zie OP), ze wantrouwt hem, controleert stiekem zijn Facebook en liegt tegen hem. Ik zeg niet dat ze die relatie dan meteen maar van de ene op de andere dag moet verbreken, maar het lijkt me wel handig als ze eens na gaat denken wat voor basis hun relatie eigenlijk nog heeft als er van beide kanten geen vertrouwen en geen eerlijkheid meer is. Die twee dingen zijn voor mij namelijk de basis voor een goede relatie.
Alle reacties Link kopieren
Het grootste problem in jullie relatie is jouw gebrek aan vertrouwen
beste TO



voel je niet schuldig om het controleer gedrag van jezelf hoor, dat valt in t niet vergeleken met eventueel vreemdgaan vind ik, hij heeft jou een reden gegeven om hem te wantrouwen, buiten jou om heeft hij contact met een ander meisje, of dat nu iets voorstelt of niet, jij voelt dat t niet goed zit....

dat is wat telt, want anderen daarvan vinden, maakt niets uit.

jij weet beter dan wie dan ook hoe jullie relatie is en of je wantrouwen terecht is of niet, vertrouw op je eigen gevoel.

dus daar hoef jij je niet bezwaard om te voelen als jij gaat uitzoeken of t terecht is of niet, en dat hoeft hij ook niet te weten.

ik durf te wedden dat iedereen er achter zou willen komen wat hun partner uitspookt als de relatie al niet lekker loopt, en dan ook nog contact met een ander meisje (potentiële rivaal) dat gevoel heb je niet voor niks,

als je dat nog niet hebt meegemaakt, snap ik dat je er anders over denkt, ik dacht er ook zo over, maar daar ben ik op een hele nare manier van terug gekomen.



ik wou dat ik toen eerder had gecontroleerd, dan had ik misschien nog t een en ander kunnen tegenhouden, of iig op tijd het gesprek met m'n partner kunnen aangaan...ik was te laat.



mocht t achteraf allemaal meevallen, wat ik voor je hoop, laat t dan gewoon los, en maak je er niet druk om, en dat hoef je ook niet op te biechten,

ik raad je wel aan een goed gesprek met hem te hebben, dat je probeert uit te vogelen hoe hij in jullie relatie staat, en wat jullie kunnen doen om dichter bij elkaar te komen, misschien is dat dan ook een wake-up call voor hem, en misschien begint hij dan zelf wel over dat meisje, en dan kun jij zeggen dat jij t niet fijn vind dat hij contact heeft met andere vrouwen, als er niks aan de hand is, zal hij het contact zonder moeite verbreken.



ik dacht ergens te hebben gelezen dat jullie 6 jaar bij elkaar zijn?

dat gooi je niet zomaar even weg, ook als er op dit moment geen vertrouwen is,..

dus ga dat gesprek aan en zoek het vertrouwen terug.

als de liefde er is, en je wilt graag bij je partner blijven maak je soms nou eenmaal rare bokkesprongen, en zo raar zijn ze niet eens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven