Uitgerekend in de tweede helft van maart 2015

22-07-2014 21:18 392 berichten
Een topic voor iedereen die is uitgerekend in de tweede helft van maart 2015. Hier kletsen we verder!



Als je meeschrijft kun je zelf je gegevens wijzigen en aanvullen.



Gebruikersnaam: tweedehelftmaart2015

Wachtwoord: TweedeHelft!



NaamLeeftijdUitgerekende datumAndere kinderen?BijzonderhedenHartje04 259-3-20151e kind MeisjeLovebug 3512-3-20155e kind MeisjeJazzthedayaway 2314-3-20151e kind Blue833016-3-20151e kind Nieuwsbrief2616-3-20151e kindsuuus88 2617-3-20151e kind 11-11 echo Loupie3522-3-20152e kind Carmhen3422-3-20152e kind Meisje Aghamora3022-3-20152e kind een verrassingVeraaa 272e kind Sojaboonn 2422-3-20151e kind MeisjeFryskjuffie2922-3-20151e kind een verrassingGroeneaardbei3225-3-20152e kind MeisjeLiselotyve3026-3-20152e kind JongetjeMup42331-3-20153e kind Meisje, 13-11 20-weken echo

Een hele dikke voor lovelylady89, Bengelie en Mel88



Hier vind je deel 1: Uitgerekend na 15 maart 2015!
thx mup ja dat is waar, en ik vind t wel leuk om met mijn collega er lekker over te kunnen kletsen haha, zij is iets verder dus ik kan mooi zien wat me te wachten staat..
Alle reacties Link kopieren
Hoi ben ik weer! Drukke week gehad, leuk om te lezen wat jullie bezig houdt!



Ik ben afgelopen weekend uit mijn ruimzittende broek geknapt.... echt erg! Volgens m'n vriend heb ik een dikker hoofd gekregen (bedankt!) en m'n borsten doen erg zeer. Ben ook moe!

Misselijk ben ik niet, daardoor heb ik wel een beetje het gevoel dat er iets 'niet goed' is.... Maarja misschien moet ik me maar even gelukkig prijzen met alleen bovenstaande klachten

Ik moet nog 2 weken wachten voor m'n intake + echo 1... Duurt lang!!!



Goed om te horen dat er al hartjes kloppen wat een heerlijk gevoel zal dat geven!!
.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, hartje!



Ik heb 20 augustus de intake en 1 september pas de eerste echo. Ik vind zo'n intake zo zinloos, mocht er iets mis zijn. Snap niet dat ze niet eerder een echo doen. Of later de intake. Nou ja, ben blij dat ik een datum heb om naar toe te leven.



Nieuwsbrief: oei Ben je dan al in gewicht aangekomen of is het gewoon pech? Slechte kwaliteit broek ofzo?



Fryskjuffie: ik zou het, denk ik, ook vertellen. Hoe is de verstandhouding met je leidinggevende?



En moe, ja dat herken ik wel. En een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend loupie! Bij mij was het gelukkig geen crohn. Tijdens laatste ongesteldheid coloscopie gehad dus geen risico's met het roesje gelukkig. Mijn pds heb ik al jaren maar gewoon doorzetten he! Constant moe en buikpijn. Toen het bommetje barstte ben ik thuis komen te zitten. Blijkbaar had m'n lichaam rust nodig want na 7 maand proberen en niet eens sex gehad tijdens eisprong was het onverwacht raak! Nu weet ik dus niet of m'n darmen nog raar doen vanwege pds of zwangerschap. Net zoals m'n moeheid haha! Internist geeft aan dat het geen risico's geeft, heeft wel wat extra bloedonderzoeken gedaan, nou prima! Nu gewoon lekker gezond eten en proberen m'n werk weer langzaam (maar wel voor sept.) op te pakken... Wou jullie hier eigenlijk niet mee lastig vallen, maar kan t nog niet echt kwijt hihi! Iedereen vraagt meelevend hoe t is en ik kan niks over de zwangerschap vertellen! Waaaah!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook erg onzeker, maar dan omdat ik me deze keer veel slechter voel dan bij de vorige zwangerschap. Vorige keer heb ik buiten vermoeidheid eigenlijk in het begin nergens last van gehad.

Wij hebben het nog aan niemand verteld, ook omdat ik me erg onzeker voel. Vorige keer al dag na test verteld en nu wil ik eigenlijk liefst wachten tot na de echo. Schoonmoeder kan haar mond niet houden (is al vaker gebleken) dus als we het haar vertellen ben ik bang dat het uitlekt als we het dan ook niet meteen aan broers en zussen vertellen.

Op het werk wil ik het ook pas na de echo vertellen, maar dat is meteen in de 1e week van de vakantie dus dan wordt het na de vakantie. Nu dus nog 2,5 week mondje houden.



Bij de verloskundigenpraktijk hier doen ze overigens echo en intake altijd tegelijk, zo rond de 9e week. En ze beginnen dan met echo en daarna pas intake, anders ben je er toch niet met je koppie bij volgens de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wat een gezellige drukte hier!



Fryskjuffie, ik ben de vorige keer zwanger geworden terwijl ik een paar maanden ziek thuis was, en toen ik weer kwam reintegreren viel dat niet zo goed, zacht gezegd. "Tja, daar had jij natuurlijk alle tijd voor."Ik had wel een vast contract, maar het was me duidelijk dat het niet gezellig zou zijn geworden na mijn verlof, dus toen kon ik alsnog hoogzwanger een nieuwe baan zoeken. Wat overigens wel gelukt is Nu zit ik weer een beetje in het hetzelfde schuitje, mijn aanstelling loopt tot december en men heeft gezegd dat ik me in principe geen zorgen hoef te maken, maar ja, je weet maar nooit. In ieder geval neem ik het woord ouderschapsverlof niet in de mond voordat ik mijn vaste aanstelling in huis heb ;) .

Je bent half september 12 weken en per 1 oktober moet je nieuwe contract ingaan? Ik zou er dan denk ik zelf voor kiezen om niets te zeggen totdat alles definitief is of je in ieder geval een toezegging op papier hebt. Zou dat niet iets eerder dan 1 oktober zijn? Als je werkgever flexibel en begripvol is tov zwangerschap, dan zal het hem ook niet zo veel kunnen schelen of je het nou met 12 of 14 weken vertelt. Hij weet ook dat er slechtere werkgevers zijn dan hem. Vindt hij zwangerschap vervelend? Dan snijd je jezelf mogelijk in de vingers door het vlak voor je contractverlenging te zeggen. Desnoods verzin je iets, dat je bij de laatste echo een week vooruit werd gezet of dat je nog een extra onderzoek hebt gehad dat je af wou wachten en het daarna nog aan je vrienden wilde vertellen voordat je het helemaal wereldkundig maakt, of zoiets. Als je na je zwangerschapsverlof ouderschapsverlof wilt of parttime wilt werken, dan is er nog tijd genoeg om dat te regelen. Je kunt het zelf natuurlijk het beste inschatten, maar denk vooral aan jezelf en ga je niet schuldig lopen voelen ofzo hoor!



Theo, ook voor jou, probleem van het bedrijf, niet van jou hoor. Wijzelf en natuurlijk onze bibs komen nu gewoon even op de eerste plaats.



Ik ben ook wel blij dat ik eerst echo heb en anderhalve week later intake. Morgen MvM, vind ik ergens ook best spannend want ik heb deze keer maar 2 testen gedaan 2,5 week geleden (digitaal 3-4 weken en een heeeel licht streepje), itt de vorige keer toen ik wel over 10 testen heb geplast.



Loupie en juffie, wat vervelend zeg die darmproblemen! Ik hoop voor jullie allebei dat dit tijdens de zwangerschap niet op zal spelen!



Nieuwsbrief, dat is ook wat zeg, van je broek! Moet wel slechte kwaliteit zijn geweest, lijkt me duidelijk!



Ik denk dat het helemaal niets zegt of je wel of geen last hebt van kwaaltjes. Ik ken mensen die nergens last van hebben gehad en die ieder denkbaar kwaaltje 9 maanden lang hebben gehad, in beide gevallen kun je een gezonde baby baren dus dat zegt niet zoveel. Ook kan 1 persoon 2 verschillende zwangerschappen hebben. We zullen eerst maar gewoon de echo's moeten afwachten, vrees ik.



Mup, lijkt me ook heel leuk voor je dochters. Je kindje heeft straks misschien wel 2 extra moedertjes, haha. (Als ik zie hoe mijn nichtjes altijd met mijn zoon omtuttelen , zo lief).
Alle reacties Link kopieren
Hoi carmhen, mijn leidinggevende staat er wel voor open denk ik. Probleem is dat je voor een directeur vaak maar een nummertje bent he! De toezegging van m'n nieuwe contract op papier incl handtekening ligt er al een paar maanden. Maarja dat was voor mijn ziekte en zwangerschap! Ik moet er nog maar even rustig over nadenken...
Alle reacties Link kopieren
Wie wil mij toevoegen?



Sojaboonn 24 jaar 22-03-2015 uitgerekend!
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Welkom sojaboon!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewell!!!
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Soja is het je eerste kindje en hoe voel je je?



Reageer vaak via mijn telefoon en merk vaak dat ik niet alle topics kan lezen... Zie alleen de topic waar als laatste is op gereageerd...



Fijne avond iedereen! Ga slapen lees morgen bij
Alle reacties Link kopieren
quote:mup423 schreef op woensdag 30 juli 2014 22:33 Soja is het je eerste kindje en hoe voel je je?



Reageer vaak via mijn telefoon en merk vaak dat ik niet alle topics kan lezen... Zie alleen de topic waar als laatste is op gereageerd...



Fijne avond iedereen! Ga slapen lees morgen bij





Het is idd mijn 1e kindje! Ik vind het zo super spannend! Ik ben echt nog wat onzeker want je hoort veel over miskramen enzo dus ik hoop dat alles goed komt, ik ben erg blij als we het 1e trimester gepasseerd zijn haha.



De ochtendmisselijkheid is sinds 4 dagen echt extreem erg, het blijft zowat de hele dag! Bah, dat vind ik wel erg lastig.. Hoe is dit bij jullie?

Hier nog goede tips voor?



Ik drink nu een glas cola, maar ik kan zo lastig eten dus ben bang dat mijn rijstkorrel te weinig voedingstoffen binnenkrijgt.



super leuk om met jullie mee te schrijven!!
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Oh! Ik heb al een echo gehad, een pretecho. Toen was ik vroeger zwanger en was het hartje nog niet te horen. Nu ben ik 6,5 week zwanger, nu ga ik morgen weer om te kijken of alles goed is met het hartje. Ik ben super zenuwachtig!!



Vorige keer was erg speciaal maar een hartje horen is wel heulll erg speciaal.



Slaap lekker allemaal
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
quote:sojaboonn schreef op donderdag 31 juli 2014 00:13 Oh! Ik heb al een echo gehad, een pretecho. Toen was ik vroeger zwanger en was het hartje nog niet te horen. Nu ben ik 6,5 week zwanger, nu ga ik morgen weer om te kijken of alles goed is met het hartje. Ik ben super zenuwachtig!!



Vorige keer was erg speciaal maar een hartje horen is wel heulll erg speciaal.



Slaap lekker allemaal Spannend!!! Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Hey sojaboon, waarom heb jij zo vroeg al echo's dan? En vandaag wel t hartje kunnen horen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



ik wil ook graag meeschrijven als dat kan!

Ik ben Marie en ik ben (net) 21.

ben vandaag (volgens mijn eigen berekening) 6 weken en 5 dagen zwanger van de 2e.

Mijn zoontje is nu 6 maanden (ja snel ik weet het, was gestopt met de pil niet in de verwachting dat het gelijk de eerste maand al raak zou zijn) maar ben er super blij mee!

12 augustus heb ik de eerste echo!
Joepieeeee!!!!! we hebben het zien en horen kloppen!! Pfff We zijn zo blij!!

Moet over 2 weken weer heen voor een echo en zal me nu ook aanmelden bij een verloskundigenpraktijk, daar heb ik jullie mening eigenlijk wel een beetje bij nodig, ik heb met mijn jongste 2 kinderen bij dezelfde praktijk gezeten (mijn oudste is een prematuur en is dus in het ziekenhuis geboren en mijn tweede is thuis geboren omdat ik het ziekenhuis niet kon redden.. Mijn moeder kon mijn zoon letterlijk net opvangen. Hier was dan ook verder niemand bij behalve mijn moeder en mijn exman.

alleen we hebben sinds kort een nieuwe praktijk in het dorp en nou vinden vriend en ik dat we hier het beste heen kunnen gaan omdat het voor ons samen ook nieuw is en deze praktijk dat ook is en dus niets van mijn voor geschiedenis weet, maar aan de andere kant weet de andere praktijk wel alles van mijn laatste 2 zwangerschappen en bevallingen.. wat zouden jullie doen??



Mijn darmen zijn nu helemaal op de loop (letterlijk ) ik heb een paar zakjes laxeer poeder gebruikt een paar dagen geleden en heb het idee dat ik leegloop.. ook ben ik nog steeds niet helemaal fit.. het hoorde allemaal bij de zwangerschap zei de gyn. maar ja beter vaak naar de wc dan verstopt zitten..



Hoe gaat het verder hier?
Oh ben 14 maart uitgerekend
welkom sojaboon en marie!!



wat fijn lovebug!!!



heel veel vrouwen hebben al vroeg echo's heb ik het idee, waarom is dat? ik.krijg m pas bij 9,5week...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!



Heb ik zelf bij een pretecho bureau Jan Koning gedaan! Ik wilde zeker weten dat het zo was dus vandaar was ik daar geweest alleen toen kon ik nog geen hartje zien waardoor ik vandaag terug ben geweest.



Het hartje van mn spruit klopt goed jippie :)! Heel erg leuk om te zien.
Angels are often daughters in disguised
super sojaboon! ! goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Jeej, nog meer kloppende hartjes, wat fijn Lovebug en Sojaboon!



Welkom Marie, en gefeliciteerd met je zwangerschap!



Lovebug, ik zou denk ik kiezen voor de praktijk waar jij je het beste bij voelt. Als die mensen jou al kennen, tja, dit blijft toch een nieuwe zwangerschap met alles wat daar bij hoort, intake en controles ed. En het is nu eenmaal zo dat jij het al een paar keer eerder hebt gedaan, dan ga je toch wel vergelijken denk ik. Het belangrijkst is dat jij je straks prettig voelt bij de bevalling. Maar ja, dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen ;)



Theo, het beleid mbt vroege echo's verschilt een beetje. Wat ik er van heb begrepen, is dat een verzekeraar 2 echo's tot 12 weken vergoed. Sommige praktijken bieden standaard een vroege en een termijnecho (met 10-11 weken) aan, sommige doen alleen een termijnecho en bewaren de tweede echo voor medische noodzaak. De meningen zijn ook verdeeld hoe nuttig een echo bij 8 weken is, het kan daarna immers nog mis gaan dus sommige mensen vinden het een onprettige schijnzekerheid. (Na 11-12 weken kan het natuurlijk ook nog misgaan maar die kans is veeeel kleinder, gelukkig.) Zelf vind ik zo'n vroege echo toch wel prettig, een so far so good-gevoel.



Zo, ik zit me hier nu een partij misselijk te zijn achter mijn bureau, blegh. En mijn zoon was achterlijk vroeg wakker vanochtend, dat helpt ook niet echt. MvM is gisteren geweest, op hun test had ik een mooie dikke streep, dat was erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Ik meld me aan, maar ik weet niet of ik veel zal schrijven. Ik schrijf ook al mee in een ander topic: een napraat groepje van mijn vorige zwangerschap, dochter is nu 15 maanden en zal bijna 2 zijn als de nieuwe spruit geboren wordt.



Ik ben 30 jaar en dit is dus ons tweede kindje, ik ben nu 6 weken. Afspraak bij de vlos op 18 augustus en 25 augustus de eerste termijnecho + combinatietest. Uitgerekend op 26 maart 2015.



Vorige keer was ik echt enorm misselijk en heb ik zelfs in het ziekenhuis gelegen, ivm uitdroging. Nu vooral erg bang dat het weer gebeurt, maar tot nu toe beperkt het zich tot ochtendmisselijkheid (dus een cracker eten voordat ik eruit kom) en dat ik de hele dag gewoon wat moet blijven eten om het gevoel te onderdrukken. Daarnaast erg veel moe, dus op tijd naar bed en waar ik kan pak ik af en toe nog een uurtje slaap. Verder merk ik dat mijn buik al aardig opgezet is, maar dat schijnt bij een tweede normaal te zijn , ik kan mijn broeken al niet meer dicht XD. Bij een tweede merk ik dat het wel heel fijn is dat ik al weet wat er ongeveer komen gaat.



Ik doe dit keer mee aan MvM die komen volgende week langs.

Nu maar afwachten tot de eerste echo, ben heel benieuwd!



Wat fijn dat de eerste kloppende hartjes al te zien zijn, helaas moet ik nog even wachten. Vorige keer had ik ook met 6 wk al een echo (ivm de uitdroging), was dat in het ziekenhuis. Nu moet ik net als de rest wachten tot 10 weken en dat duurt lang!



Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed en leuk nieuws hier allemaal dames! Super!





Wat doen jullie tegen die verschrikkelijke misselijkheid? Ik kan daardoor maar half functioneren, zo vervelend.. Krijg ook weinig eten naar binnen op deze manier!

Tips zijn super welkom haha
Angels are often daughters in disguised

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven