Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?

29-07-2014 12:49 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic kwam de volgende vraag bij me op en in eerste instantie was die alleen voor de mannelijke forummers bedoeld, maar eigenlijk kan je hem breder trekken: In hoeverre heeft het lezen en schrijven hier je denkbeelden over vrouwen, mannen, politiek, maatschappij veranderd?



Ik heb gemerkt dat ik best veel leer hier over de motivatie van mensen, waarom ze dingen doen die ze doen en is mijn blik opener geworden voor andere denkbeelden. Concreet voorbeeld is de hele zwartepietendiscussie. Voorheen vond ik die onzin, maar nu begrijp ik beter de achtergronden.



Hoe zit dat met jullie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 30 juli 2014 @ 22:40:

ik kan mezelf hier niet zijn. dat is wel jammer.

dat is ook beïnvloeding toch?





Nee, dat zijn regels die je voor dat je je aangemeld hebt had kunnen lezen en weten.

Die regels beïnvloeden toch niet je kijk op de wereld; je denkt toch nog steeds zo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jou nooit iets staf-waardigs zien schrijven. Wel vind ik je eerlijk kort en bondig.
en toch ben ik een tijdje terug een week op non actief gezet ;)
ja nou bianca, het is meer dat hier soms iets wordt geschreven richting mensen waar ik normaal gesproken echt wel op zou reageren of anders

maar klopt wel ja, ik denk uiteraard nog steeds het zelfde dus geen invloed.
Alle reacties Link kopieren
Rochel, dat vind ik dus ook het mooie aan dit forum. Soms zit ik ook te lezen en denk ik, waaaat? doe normaal. Heb dan soms de neiging heel primair te reageren alleen dan wacht ik even en lees hoe er ook anders gereageerd kan worden ipv met bijv een botte bijl erin. En met die botte bij bedoel ik dan niet om iemand eens even flink onderuit te halen, meer omdat ik dan gewoon niet begrijp hoe iemand in een bepaalde situatie wil/kan blijven hangen en daar ogenschijnlijk niets aan doet/mee wil doen.
wij slapen nooit.
quote:rochel schreef op 30 juli 2014 @ 23:09:

en toch ben ik een tijdje terug een week op non actief gezet ;)En terecht. Je zit meestal te stangen en te zuigen.
zo is het maar net dickens
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 30 juli 2014 @ 21:17:

je moet NU bellen



Die ja.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 juli 2014 @ 22:11:

[...]



Joh.

Als je hiermee refereert aan je hekjes-topic, dan mag je me toch eens uitleggen hoe jij dat ziet.



Geef ik je vast cadeau hoe ik het ervaren heb: ik reikte je in dat topic een aantal eye openers aan, waar je me zelfs voor bedankt hebt. Tot ik 1 woord gebruikte dat jou in het verkeerde keelgat schoot, waarop je niets meer van me wilde horen of zien maar vond dat ik excuses moest gaan aanbieden voor het gebruik van dat woord (raaskallen).



Ik geloof niet dat ik je daar vervolgens iets door je strot heb proberen te douwen. Ik heb je uitgelachen, dat wel ja. Geen spijt van ook.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
I rest my case, your honour.



Was het door drank ingegeven, jouw reactie, of vind je gewoon dat je het beter weet?
En nee, ik ben niet geïnteresseerd in je reactie. Ik ga liever slapen.
quote:Dana schreef op donderdag 31 juli 2014 00:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Amand in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">Amand schreef op 30 juli 2014 @ 22:11</a>:</b>

[...]



Joh.</div></blockquote>

Als je hiermee refereert aan je hekjes-topic, dan mag je me toch eens uitleggen hoe jij dat ziet.



Geef ik je vast cadeau hoe ik het ervaren heb: ik reikte je in dat topic een aantal eye openers aan, waar je me zelfs voor bedankt hebt. Tot ik 1 woord gebruikte dat jou in het verkeerde keelgat schoot, waarop je niets meer van me wilde horen of zien maar vond dat ik excuses moest gaan aanbieden voor het gebruik van dat woord (raaskallen).



Ik geloof niet dat ik je daar vervolgens iets door je strot heb proberen te douwen. Ik heb je uitgelachen, dat wel ja. Geen spijt van ook. Heb je nou nog geen excuus gemaakt aam de Grote Geitenbreier! Foei
Die iPad app zuigt, metz.
quote:Amand schreef op 31 juli 2014 @ 01:16:

En nee, ik ben niet geïnteresseerd in je reactie. Ik ga liever slapen.Ik heb net geleerd door een link van Misia te volgen dat een opmerking als dit abusive is, psychisch geweld.
Jeetje.
quote:Amand schreef op 31 juli 2014 @ 07:40:

Jeetje.
Vivaforum bedankt! Door jullie kon ik werktechnisch vanmiddag een uitermate fijn gesprek hebben met een jonge vrouw die mij volledig in paniek opbelde over iets. Inmiddels al zoveel topics hierover gezien en gelezen dat ik haar een 'vivaforum' antwoord kon geven en ik haar rustig, kalm en met een plan het beste kon wensen! Ik vraag me serieus af wat ik had geantwoord als ik hier niet had gezeten, want persoonlijk 0 ervaring mee, ook niet in mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 29 juli 2014 @ 13:06:

Ik heb vooral geleerd dat je héél makkelijk door de pil heen zwanger kan worden.



+1

ik leer vooral dat er nooit over leuke momenten een topic word geopend in de relatie pijler, maar altijd weer dat geherrie,vreemdgaan of whatever. Soms word ik daar wel verdrietig van :( (ik heb goede hoop en vertrouwen in mijn vriend, maar de ene naar de andere topic zet me altijd even aan het denken)
quote:Amand schreef op 31 juli 2014 @ 01:22:

Die iPad app zuigt, metz.ik weet het. Wie staat er nu weer op je avatar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 31 juli 2014 @ 01:15:

I rest my case, your honour.



Was het door drank ingegeven, jouw reactie, of vind je gewoon dat je het beter weet?Vraag me steeds meer af waarom je in godsnaam die Jim Jeffbladiebla hebt weg gegeven? Op zowat elke posting van jou is ie van toepassing.

Wanneer een man overstapt van de inhoud naar de vorm, beseft hij heeft dat hij geen argumenten meer heeft.



Ik heb geleerd van het vivaforum dat wanneer je met een vinger naar een ander wijst er 18 vingers naar jezelf wijzen. Armand heeft me het schoolvoorbeeld voorgeschoteld!
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 juli 2014 @ 23:24:

[...]



ik weet het. Wie staat er nu weer op je avatar?Z'n broer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Miss-Communicatie communiceert best Raakk.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Alleen die 18 vingers, dat lijkt me wat veel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 01 augustus 2014 @ 12:24:

Alleen die 18 vingers, dat lijkt me wat veel.

Ach, overdrijven maakt de zaak duidelijk, denk ik dan.

En bij Armand vallen de kwartjes niet zo snel, dus ik dacht, laat ik maar eens goed overdrijven, kijken wat dat doet...

conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 01 augustus 2014 @ 12:15:

[...]



Z'n broer.
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven