Sardinie Corsica Sicilie

30-07-2014 22:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



ik heb al zoveel gelezen over deze eilanden maar we komen er gewoon niet uit. Ik en mijn vriend(26jaar) willen midden september graag een eiland of een combinatie(zoals sardinie&corsica) van deze eilanden bezoeken 2-3 weken.

We zoeken avontuur maar ook ontspanning. We zijn geen resort/hotel mensen maar we gaan er graag op uit om unieke dingen te zien en te ondernemen. Wat zouden jullie ons aanraden op basis van ons profiel?

Alvast bedankt.

Groetjes, Nadja

Sardinie Corsica Sicilie

Totaal aantal stemmen: 5

Sardinie (20%)
Corsica (20%)
Sicilie (60%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nooit op één van die eilanden geweest maar ik zou zelf voor Corsica kiezen, daar spreken ze Frans, nou ja, wel een beetje anders dan in Parijs, en dat spreek ik heel wat beter dan Italiaans maar het komt misschien ook door de verhalen en foto's van een vriendin die er al tig keer is geweest.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat is avontuur? Wat bedoel je daar mee?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Sicilië de meeste afwisseling biedt, qua landschap, cultuur en ook stad/natuur. En je hebt ook nog de machtige Etna als bonus. Prachtig om te zien - en erg avontuurlijk, je weet nooit wanneer hij uitbarst . Ik vind het wel een eiland dat je niet mag missen.



Sardinië en vooral Corsica zijn rustiger en saaier, denk ik, maar ik ben daar nooit geweest . Corsica lijkt me ook echt een kampeereiland, maar dat is ook meer gevoel dan wetenschap.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tien jaar geleden een combi Corsica/Sardinie gedaan. Absoluut de moeite waard, 2 waanzinnig mooie eilanden. Sardinie heeft prachtige stranden en is natuurlijk Italie dus andere sfeer, heerlijk eten/drinken etc... En Corsica is wat ruiger, met hoge kliffen, prachtige baaitjes, hoge bergen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen op Corsica geweest en vond het prachtig. Schitterende bergen, kliffen aan zee, schitterend eiland om te wandelen, aan de oostkant zijn er ook zandstranden. Corsica heeft veel wandelroutes, van dagwandelingen tot de GR 20, een meerdaagse route over het midden van het eiland en ook meerdere routes van oost naar west of omgekeerd. Er is ook cultuur, grappige stadjes etc., geen heel woest nachtleven, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor de reacties!! Ik heb zelf ook wel een goed gevoel om Sardinië en Corsica beide te bezoeken. Het is geloof ik ook maar een uurtje met de boot?! Zijn er nog mooie kleine eilandjes in de buurt die de moeite waard zijn? Ik las iets over Maddalena ?
Vast ook een goeie keus, maar Sicilië is echt práchtig hoor. Zulke lieve mensen, heerlijk vers fruit overal voor een habbekrats, sowieso het lekkerste eten ooit in Italië gehad.

Mooie dingen om te zien, de Vallei vd Tempels bij Agrigento, Scala dei Turchi, bergdorpjes zoals Ragusa en Modica, maar ook gewoon de zee bij San Vito



Ragusa



Valle dei templi



Scala dei Turchi

Alle reacties Link kopieren
Sicilië! Er is zoveel te zien, heerlijk eten. Veel geschiedenis en prachtige natuur. Ben er net geweest en heb er vroeger gewoond.
En het eten









En naar deze als je naar Palermo gaat

Alle reacties Link kopieren
Ik was afgelopen weekend op sicilie. Lekker hoor!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 31 juli 2014 @ 10:32:

Ik was afgelopen weekend op sicilie. Lekker hoor!



Echt? Jaloers! waar was je?



Oh ze zouden mij lid moeten maken van het bureau ter promotie van Sicilië
Alle reacties Link kopieren
Letojanni.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Sicilie is echt een fantastisch eiland!!! Schitterende natuur, mooie historische gebouwen en interessante geschiedenis, heerlijk eten, leuke mensen...echt de vakantie van mijn leven gehad daar! Cefalu is echt een prachtig stadje tegen een berg gebouwd met schitterend uitzicht. Ik ben fan haha.
t zal wel
Letojanni ben ik dan weer niet geweest, maar was vast ook heerlijk. Serieus, ik kan gewoon niets opnoemen dat ik niet leuk vind aan dat eiland. Behalve dan de vliegprijzen er naartoe nu als last minute, anders zouden we vast weer gaan
Alle reacties Link kopieren
Zowel op Sicilie als Sardinie geweest, ik zou voor Sardinie gaan. Je kunt je je daar prima 2-3 weken vermaken. Ik vond Sicilie vooral heel vies, veel afval overal en veel verval. Sardinie is veel schoner, heeft mooie dorpjes en veel afwisselende natuur. Heerlijke privebaaien waar je prima kunt zwemmen. Ik ben alleen in het noorden geweest, de tijd ontbrak om naar het zuiden te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het afhangt van wat je zoekt. Wil je vooral rust, strand en natuur, dan lijken Sardinie en Corsica me prima. Wil je méér, dan zou ik rondreizen op Sicilie. Juist de afwisseling die het eiland biedt is zo boeiend. En het is echt niet overal vies en vuil hoor, dat is onzin. Ik weet niet of je met openbaar vervoer wil reizen, maar dat is op Sicilie ook heel goed te doen (trein en bus). En omdat je zegt dat je iets unieks zoekt, de Etna is heel erg uniek en een bezoek aan de vulkaan is bijzonder de moeite waard. Ik heb veel gereisd en het behoort tot een van mijn hoogtepunten.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op beide eilanden geweest (op Corsica zelfs twee keer in verschillende gebieden) en ben zelf meer fan van Corsica dan van Sicilie. Sterker nog, ik vind Corsica FANTASTISCH!!! Ik vond Corsica een stuk mooier qua natuur en stranden (gewoonweg adembenemend). Qua cultuur is er op Sicilie denk ik meer ja. Eten is in beide gevallen prima en heerlijk. Corsica is wel een stuk duurder (qua accomodaties en eten)!! September is idd een goede maand. In juli en aug zou ik de eilanden mijden (i.v.m. drukte en hitte). Naar Sicilie kun je prima met Elizawashere. Voor Corsica hebben wij zelf accomodaties gezocht (die geweldig waren) en ik heb dus nog wel wat tips voor je. Vliegen naar Corsica is trouwens nog best gedoe (rechtstreeks is er weinig en goedkoop is het zeker niet). Tip: vlieg naar Nice, Marseille of Bordeaux en vanaf daar door naar Corsica. Bij Corsica is het Zuid-Oosten (Porto Vecchio)/Zuiden (Bonifacio), Westen (nabij Porto/Piana) en richting het Noord westen (tussen Calvi en Bastia en richting Cap Corse) echt prachtig. Het Oosten is minder indrukwekkend, zo heb ik begrepen. Het binnenland ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Corsica en Sardinie combineren lijkt mij zelf ook super en kan prima met de boot ja. Overigens had ik het over vliegen naar Corsica, maar rijden tot Nice of Genua kan natuurlijk ook en dan met de boot over (ben je wel even zoet qua tijd).
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 31 juli 2014 @ 10:43:

Letojanni.Daar heb ik gewoond en ik heb er familie. Ik was er in juni
Alle reacties Link kopieren
Sicilie vond ik fantastisch. Etna (met de trein daar omheen is ook leuk), wandelen bij Francavilla en snorkelen bij Isola Bella zijn echt aanraders.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Sicilië natuurlijk!

Oké oké ik ben niet geheel onpartijdig, ik ben half vandaar .



Met de andere eilanden heb ik geen ervaring dis daar kan ik je helaas niet mee helpen.



Sicilië is machtig mooi, het uizicht als je je in een stadje wat op een berg staat begeeft, de vriendelijkheid en warmte van de mensen.



Veel cultuur en veel dingen te ondernemen, en het eten...oh het eten!



Veel succes met je keuze TO!

(die van mij staat al vast )
Alle reacties Link kopieren
Kijk wel uit als je in Sicilië een auto gaat huren. Het eigen risico afkopen is echt enorm duur. Wij betaalde in 2007 ruim 25 a 35 euro per dag om het eigen risico af te kopen. ook vond ik er veel industrie langs de kust. Mensen vond ik niet erg aardig in September,maar waarschijnlijk hadden ze een overdosis toerisme gehad.



Er waren wel een paar mooi plaatsen zoals Notte en een paar mooie andere plaatsen.

Wat ik in Italie vervelend vind is dat je veel prive strandjes hebt.



Maar dat is mijn mening. Iemand anders vind Sicilie helemaal het einde. Ik zou er zelf nooit meer naar toe willen gaan. Al kreeg ik het cadeau.



Zelf zou ik kiezen voor Corsica/Sardinie. Ben er nooit geweest,maar lijkt me mooier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Notachav schreef op vrijdag 01 augustus 2014 10:26 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Sardinie Corsica Sicilie"" class="messagelink">Fame schreef op 31 juli 2014 @ 10:43</a>:</b>

Letojanni.</div></blockquote>Daar heb ik gewoond en ik heb er familie. Ik was er in juni Gekkenhuis!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Oja kijk ook hier even



http://sicilie.startpagina.nl/

http://sardinie.startpagina.nl/

http://corsica.startpagina.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven