Vriend vindt mij onaantrekkelijk

30-07-2014 21:42 218 berichten
Hee allemaal,



Ik schrijf al een poosje mee onder een andere nick maar ik heb even een andere nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid!



Afgelopen weekend heeft mijn vriend mij verteld dat hij mij helemaal niet heel erg aantrekkelijk vond/vindt en heeft getwijfeld om een relatie aan te gaan vanwege mijn uiterlijk. Ik weet al mijn hele leven dat ik niet moeders mooiste ben, maar mijn vriend heeft mij altijd het gevoel gegeven dat ik de mooiste vrouw voor hem ben. Net zoals mijn ouders mij altijd het gevoel geven dat ik het mooiste kind ben.. En misschien ben ik dat ook wel voor mijn ouders



Ik heb best een lange poos moeite gehad met mijn uiterlijk, vooral toen ik een puber was. Daarvoor was ik er nooit mee bezig, maar rond mijn 13e kregen al mijn vriendinnen aandacht van jongens en kreeg ik niks. Toen kreeg ik eens een vriendje en moest ik achteraf horen dat hij mij lelijk vond, maar mij wel ontzettend aardig en grappig vond. Dus rond die leeftijd boven ik objectief naar mijzelf te kijken en zag ik dat ik geen standaard mooi meisje ben.



Ik ben geen standaard mooi meisje, maar ik doe wel genoeg aan mijn uiterlijk om goed voor de dag te komen. Dat vind ik belangrijk. Ik ben door de jaren heen toch wel tevreden met mijzelf geworden en ik accepteer het dat ik nou eenmaal niet mooi ben, maar dat ik wel een leuk mens ben. Ik heb een leuk sociaal leven, liefste familie en vrienden, ik ben sociaal en ik ben tevreden.



Toen ik een puber was, ben ik wel eens out of the blue lelijk genoemd door leeftijdsgenoten. Toen raakte het me heel erg, kon ik heel lang verdrietig zijn en mijzelf verstoppen vanwege mijn uiterlijk. Nu noemt niemand mij nog lelijk en ben ik tevreden met hoe ik eruit zie en wie ik ben, maar toen mijn vriend afgelopen weekend zei dat hij mij niet aantrekkelijk vond, maar toch wel heeeeel erg leuk.. vond ik het toch behoorlijk naar om te horen. Ik voel hetzelfde als vroeger..



Eerlijk gezegd best heel erg klote.



Ook al weet ik best dat ik echt niet mooi ben, ik dacht toch echt dat hij mij wel mooi vond. Ik heb in tijden niet meer gevoeld hoe het voelt om gekwetst te worden, maar nu heb ik dat nare gevoel de hele tijd. Nu ik dit typ kan ik wel weer janken en ik weet niet zo goed waarom.. Maar ik vind het vervelend en naar. En echt heel beledigend, terwijl ik het dus wel weet allemaal.



Het kwetst me dus gewoon heel erg.. Misschien een zeikverhaal.. Hopelijk herkent iemand zich hierin. Of heb ik gewoon ff leuke woorden nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat zij het uit moet maken, ik zou me zelf niet prettig voelen bij iemand die me nooit aantrekkelijk heeft gevonden (en dan heb ik het dus niet over mooi, maar echt aantrekkelijk). Ik zou me dan heel kwetsbaar voelen, op een negatieve manier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:hatsetats schreef op 30 juli 2014 @ 23:19:

[...]



Nou en? Wat maakt dat uit? Dan heeft ie het 'expres' aangesneden, so what? Zo gaat het soms, dan wil je wat kwijt en stuur je het gesprek die richting uit.

Natuurlijk, en dan trap je iemand die van je houdt even lekker de grond in. Welk doel moet dat dienen?

Ik zou persoonlijk zo'n lul dan de laan uitsturen. Zo gaat dat soms......
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 31 juli 2014 @ 00:11:

Ik zeg niet dat zij het uit moet maken, ik zou me zelf niet prettig voelen bij iemand die me nooit aantrekkelijk heeft gevonden (en dan heb ik het dus niet over mooi, maar echt aantrekkelijk). Ik zou me dan heel kwetsbaar voelen, op een negatieve manier.



Dit begrijp ik. Daar zou ik ook niet blij mee zijn, maar gekwetst? Dat niet. Ik zou opstappen want kennelijk zit hij er dan met andere intenties in (makkelijk voor de neuk ofzo)



Toch heb ik niet het idee dat hij haar niet aantrekkelijk vindt, want ze schrijft zelf dat hij haar heeeeeeeel leuk vindt. Misschien haalde ze 'mooi' en 'aantrekkelijk' door elkaar. Een leuk persoon vind ik al heel snel aantrekkelijk, terwijl ik een mooi persoon onaantrekkelijk kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 30 juli 2014 @ 23:51:

Tja, het mag, maar ik heb niet zoveel met eerlijk zijn puur omdat het kan, eerlijk zijn om het eerlijk zijn.





Eens.



'Nou lieverd, dat nieuwe geurtje is echt het allersmerigste geurtje wat ik ooit heb geroken. En die bos bloemen die je hebt uitgezocht is spuuglelijk'.



100 % eerlijkheid is zo overschat iets...........
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 30 juli 2014 @ 23:47:

[...]





Dat vind ik in dit geval niet zo simpel. Zelfs als ik eruit zou zien als Doutzen Kroes, ik noem maar iemand, al zou de hele wereld me verder mooi vinden, dan nog zou ik het kut vinden om te horen dat mijn eigen partner me nooit aantrekkelijk heeft gevonden, dan nog zou dat heel hard aankomen.Weer eens.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft hij zelf het woord 'aantrekkelijk' gebruikt, maar misschien haalt hij dan mooi en aantrekkelijk door elkaar. Of misschien vindt hij haar op een andere manier heeeeeel leuk, niet leuk in de zin van aantrekkelijk, maar leuk in de zin van een leuke persoonlijkheid, slim, een goed gevoel voor humor, een fijn karakter, interessant, getalenteerd. Dat is natuurlijk ook een enorm compliment, maar toch zou ik het wel een gemis vinden als ik zou weten dat mijn partner me niet fysiek aantrekkelijk vindt en dat ook nooit heeft gevonden. Juist bij mijn partner zou ik dat toch wel graag willen. Zelfs als je van jezelf weet dat je echt mooi bent en door veel mensen mooi gevonden wordt lijkt het me heel naar als juist degene met wie je seks hebt en aan wie je je fysiek bloot geeft zich niet fysiek tot je aangetrokken voelt. In mijn ogen heeft dat niet te maken met haar onzekerheid uit het verleden, hooguit wordt het rotgevoel daardoor versterkt.



Maar ik hoop dat hij het inderdaad anders bedoelde, dat hij mooi en aantrekkelijk door elkaar haalde of dat hij haar tenminste ergens in de relatie wel fysiek aantrekkelijk is gaan vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oei. Dit soort dingen kan je beter niet vragen. Want eigenlijk wil je het antwoord niet weten.



Uiterlijk is maar een onderdeel van het totaalpakket. Eigenlijk wil je ook geen vriend die alleen op je uiterlijk is gevallen toch?
quote:emmylou schreef op donderdag 31 juli 2014 00:03 Hij zal geen klootzak zijn, maar erg tactisch is hij niet. Hij snapt toch ook wel dat je zoiets niet zegt. Niet mooi, tja, dat is subjectief, maar onaantrekkelijk? Damn zeg, lekker dan.Er zijn mensen die gewoon eerlijk een vraag beantwoorden
Alle reacties Link kopieren
voor mij is elkaar aantrekkelijk vinden wel belangrijk.

al is het maar de manier waarop hij zijn scheve tanden blootlacht ofzo.

als ik dat aantrekkelijk vind, vind ik hem aantrekkelijk.
wij slapen nooit.
hoe ziet een standaard mooi meisje er tegenwoordig eigenlijk uit?

zoiets als zo'n gefotoshopped gevalletje in fashion magazines? met van die plastic koppetjes en dito tandjes?



ik weet nog wel toen ik foto's van die Kim Veenstra zag... wow, dacht ik... wat een knappe meid. Totdat ik haar hoorde praten... en toen was alle magie weg.



ik wil maar zeggen.... waar de een mee weg loopt, loopt een ander van weg.

Je hoeft niet knap te zijn om aantrekkelijk te zijn. Die zogenaamde 'good looks' hebben is geen garantie voor een prettig leven weet je.



eerlijk zijn is gewenst... maar teveel eerlijk zijn kan kwetsend zijn.



zilver randje aan je donkere wolk: je vriend voelt zich vertrouwd genoeg om je dit te zeggen. Beter zo, dat je weet hoe hij er tegenover staat.... als dat hij zegt dat je de mooiste bent en intussen zijn ogen goed de kost geeft.

kijk gewoon naar wat hij allemaal voor je doet of laat.... als je gevoel daar goed over is... is er geen vuiltje aan de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Kim Feenstra is praktisch doof. Daarom praat ze zo.
Alle reacties Link kopieren
Ach meissie toch. Wat een vervelende opmerking heeft je vriend gemaakt. Volgens mij heeft hij niet eens goed in de gaten hoe hij jou daarmee gekwetst heeft.



Iedereen is 'mooi' op zijn eigen manier. Jij bent waarschijnlijk 'heel mooi' in karakter, vrolijkheid. Dat is jou sterke kant. En daarom heeft jou vriend jou gekozen. Dat hij nu zo'n vervelende opmerking maakt komt lullig en pijnlijk aan. Soms zeggen mensen. bijvoorbeeld in een boze bui, wel meer lelijke dingen tegen elkaar waar ze later ontzettend veel spijt van hebben.





Mijn ervaringen zijn dat hele mooie vrouwen dat ook weten van zichzelf en daardoor vaak toch wat arroganter, en verwaande karakters blijken te hebben ontwikkeld. Niet allemaal natuurlijk, maar in mijn eigen ervaring was dat steeds wel van toepassing.



Een gewoon leuke vrouw heeft dat veel minder en is vaak gezelliger om mee om te gaan.



Als ik zou mogen kiezen tussen.

A. Een type fotomodel met een verwaand en arrogant karakter.

B. Een gewoon leuke vrouw met een fijn, leuk en lief karakter.



Dat kan ik je wel vertellen dat ik kies voor B.

Uiterlijk is leuk meegenomen. Maar het karakter is veel belangrijker.



Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen opbeuren en je het weer een beetje ziet zitten. Krijg je van mij een virtueel bosje bloemen, Fleuur.



Wat een lieve post, Rob!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie. ik probeer het ook even van de andere kant te bekijken: Zou het niet kunnen dat hij het heeft gezegd in de hoop dat je meer aandacht aan je uiterlijk besteedt? Gebruik je wel eens make up? Wat voor kleding draag je? Ben je verzorgd? Ik zeg niet dat je moet veranderen maar misschien zou je persoonlijke verzorging beter kunnen?



Het kan natuurlijk ook zijn dat je jezelf heel goed verzorgd. Dan zou ik tegen je vriend zeggen dat het niet gaat werken tussen jullie en dat is niet leuk voor je:(



Toen ik eens 7 kilo afviel veranderde ik van stevig naar slank. Ik voelde me de hele dag zo goed! ik voelde me sexy en mooi, veel meer dan daarvoor. Als je je goed voelt straal je dat ook uit. De aandacht die ik opeens kreeg van mannen werd ook vertiendubbeld.



Misschien is er bij jou ook ergens redelijk eenvoudig winst te behalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 31 juli 2014 @ 00:11:

[...]



Natuurlijk, en dan trap je iemand die van je houdt even lekker de grond in. Welk doel moet dat dienen?

Ik zou persoonlijk zo'n lul dan de laan uitsturen. Zo gaat dat soms......

Echt, als je je daarom de grond ingetrapt voelt moet je wat aan jezelf gaan doen.

Man, hoe meer topics ik hier lees, hoe blijer ik ben met mezelf, mijn man en onze relatie. En hoe blijer man mag zijn met mij, zichzelf en onze relatie.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het tegenovergestelde probleem. Ik zeg tegen mijn hopelijk aanstaande dat zij een echt mooie vrouw is. En Ik meen dat oprecht.

Maar zij wimpelt dat af als een typische mannenopmerking, en dat ze maar heel gewoontjes is.
Praat met je vriend en vraag waarom hij een relatie met je heeft. Want dat is een feit. Hij vond je misschien niet aantrekkelijk maar nu ben je dat wel. En het gaat dus NIET alleen over uiterlijk



Rob uit Zeist: je deugt wel.
quote:fleuur schreef op 30 juli 2014 @ 22:14:

Het was wel duidelijk dat zijn opmerking mij raakte dus verdedigde hij zichzelf met dat hij ''gewoon eerlijk'' was. Hij heeft het ook gezegd omdat ik best veel kan hebben. Ik kan meestal goed relativeren en ik kan tegen kritiek, dus hij heeft gedacht dat ik het wel goed zou oppakken. Over subjectiviteit gesproken.. Er bestaan mensen die echt niet mooi zijn. Vervelend genoeg. En toevallig heb ik nou echt geen mooi hoofd . Maar ik verzorgd mijzelf goed, draag leuke kleding en doe genoeg aan mijn uiterlijk om er leuk bij te lopen.Nee leiverd, je dénkt dat je best veel kan hebben. Maar ook al zeg je: kom maar op, ik kan het aan... dan nog is het aan hem om te bedenken: wat bereik ik ermee door zo bruut eerlijk te zijn? Hij had kunnen weten dat het je een kutgevoel zou opleveren, want NIEMAND hoort graag dat iemand niet op je uiterlijk is gevallen. En daarna begin je jezelf te vergoelijken! Je gelooft zelf dat je lelijk bent?! Echt, mijn hart breekt voor je. Jij hebt een dikke betonnen muur voor je geplaatst en nog lang niet met jezelf in het reine.
Alle reacties Link kopieren
dubbel geplaatst.
Wat lief Rob.



Ik snap dat Fleuur uit het lood geslagen is door deze opmerking. Ik denk dat geen enkele vrouw, hoe mooi ook, dit met een begrijpende glimlach zou wegwuiven. Of je vroeger nou wel of niet onzeker was. Je eigen partner... die moet je juist proberen nooit te kwetsen.



Alle reacties Link kopieren
quote:smoothie84 schreef op 31 juli 2014 @ 08:56:

Wat een rotsituatie. ik probeer het ook even van de andere kant te bekijken: Zou het niet kunnen dat hij het heeft gezegd in de hoop dat je meer aandacht aan je uiterlijk besteedt? Gebruik je wel eens make up? Wat voor kleding draag je? Ben je verzorgd? Ik zeg niet dat je moet veranderen maar misschien zou je persoonlijke verzorging beter kunnen?



Het kan natuurlijk ook zijn dat je jezelf heel goed verzorgd. Dan zou ik tegen je vriend zeggen dat het niet gaat werken tussen jullie en dat is niet leuk voor je:(



Toen ik eens 7 kilo afviel veranderde ik van stevig naar slank. Ik voelde me de hele dag zo goed! ik voelde me sexy en mooi, veel meer dan daarvoor. Als je je goed voelt straal je dat ook uit. De aandacht die ik opeens kreeg van mannen werd ook vertiendubbeld.



Misschien is er bij jou ook ergens redelijk eenvoudig winst te behalen?





Nee, juist niet! Daarmee geeft ze toch toe dat ze vindt dat hij gelijk heeft?

Waarom moet zij de underdog zijn en zich aanpassen aan zijn wensen v.w.b. haar uiterlijk?

We leven niet meer in 1870!



Het feit dat ze zich weer goed gaat voelen over haarzelf moet juist niet afhankelijk zijn van uiterlijke aanpassingen op zijn verzoek.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 juli 2014 @ 09:09:

Praat met je vriend en vraag waarom hij een relatie met je heeft. Want dat is een feit. Hij vond je misschien niet aantrekkelijk maar nu ben je dat wel. En het gaat dus NIET alleen over uiterlijk

Dit. En dat wat GrumpyCat zegt.



Aantrekkelijkheid zit niet in mooiheid. Ik weet zeker dat hij je aantrekkelijk vindt, maar misschien niet de allerknapste. Maar ja, wie is dat nu wel? Zelfs Doutzen is prive niet zo allerknapst als op de catwalk.



En wat een paar pubers je ooit hebben gezegd, dat moet je echt achter je laten. Ik weet ook heel goed dat ooit 25 jaar geleden mij werd toegezongen 'wat ben je lelijk van dichtbij'. Maar als het weer eens opspeelt dan besef ik dat onbekende puberjochies dat soort dingen alleen maar doen om je reactie te zien, omdat ze het leuk vinden te kwetsen, of ze nu menen wat ze zeggen of niet.

En ik ben aardig opgedroogd, jij ziet er ongetwijfeld ook beter uit dan toen. Probeer eens met andere ogen naar jezelf in de spiegel te kijken, jij mag er zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:idisrom schreef op 31 juli 2014 @ 09:03:

Ik heb het tegenovergestelde probleem. Ik zeg tegen mijn hopelijk aanstaande dat zij een echt mooie vrouw is. En Ik meen dat oprecht.

Maar zij wimpelt dat af als een typische mannenopmerking, en dat ze maar heel gewoontjes is.De meeste vrouwen weten helemaal niet hoe ze charmant een compliment moeten accepteren. Een typisch vrouwelijke eigenschap.
quote:kenza_b schreef op 30 juli 2014 @ 22:12:

Nja als je weet dat je lelijk bent, moet je verder niet zo zeuren erom Zo zeg, jij bent pas bot! Ga je schamen!
Alle reacties Link kopieren
Geinig dat iedereen over de opmerking van Rob over mooie dus arrogante vrouwen heen leest :D
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven