Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Jemig Myself, herpak jezelf. Of je verliefd bent, kan ik niet beoordelen. Maar richt je energie ergens anders op. Vertrouw erop dat het goed komt en respecteer de afspraken die jullie gemaakt hebben.



Ik hoor van de mannen waar ik contact mee heb het keer op keer. Ze vinden veel vrouwen drammerig, claimerig en erg onzeker.



Miss, wat wil je in zijn ogen zien? Wat verwacht je van hem en wat wil je laten zien?
Alle reacties Link kopieren
Miss, lijkt het je echt verstandig met hem af te spreken? Ik snap het wel hoor, maar je maakt het jezelf wel heel moeilijk. Een paar weken terug heb ik dit ook gedaan met ex nr2. De dag nadat hij aangaf dat hij niet meer verder met me wilde, ben ik ook nog bij hem langs geweest om irl af te sluiten. Het waren met name huilpartijen van mijn kant, en we zijn uiteindelijk ook nog in bed beland. Absoluut niet de reden waarom ik die kant op ging, maar het is wel gebeurd. Het vlees blijft zwak. Was ook niet the greatest sex ever met hem, en het had (zeker achteraf gezien) geen toegevoegde waarde. Voor mezelf had ik liever afgesloten met een fijne gedachte ipv een pijnlijke.
Alle reacties Link kopieren
@ roodkapje, misschien wel, misschien niet. Hebben er beide behoefte aan. We hebben afspraken gemaakt, en via de app veel minder contact. Zouden we anders vrijdag en zaterdag waarschijnlijk de kroeg én later het bed ingedoken zijn, hebben we nu gewoon overdag een soort van koffie date. Moet weten of het goed met hem gaat, en andersom. Als ik (weer) verdriet in zijn ogen zie zal dat het niet makkelijker maken, maar ik hoop dat, dat inmiddels een beetje gezakt is. Misschien ook wel een beetje voor mijn eigen gemoedsrust hoor! Hoop gewoon dat het beter met hem gaat nu!
Alle reacties Link kopieren
@ Scheur: sterkte de komende tijd. Gelukkig zijn we hier open 24/7 dus schrijf het gerust van je af als je afleiding nodig hebt.quote:mikmakk schreef op 30 juli 2014 @ 10:42:

Ik was er altijd heilig van overtuigd dat ik niet om die redenen bij een man zou blijven (zekerheid, veiligheid, gezin...) echter naarmate ik ouder word en zelf kinderen heb, denk ik daar wel genuanceerder over. [...] Je moet beide blijven investeren om je relatie goed te houden. Ben daar sindskort weer bewuster mee bezig en merk meteen dat het z'n vruchten afwerpt én dat het een wisselwerking is.

Zo waar wat je zegt, Mikmakk. Ik merk hetzelfde in mijn relatie. Blijft wel de vraag hoeveel en hoelang je moet investeren. Soms heb ik ook echt het gevoel dat het dweilen met de kraan open is.



@ Baba, wat goed dat je het gesprek met je man bent aangegaan. Was hij verbaast over wat je vertelde of vermoedde hij al een beetje wat er speelde? Goed idee ook om een gezamenlijke hobby te zoeken! Afspreken met fouteman lijkt me een no-no. De kans is enorm dat jullie voor de bijl gaan. Wat wil je ermee bereiken? Zeg eens eerlijk, waar doe je het voor? Uittesten wat voor gevoel je elkaar geeft irl? Dat lijkt me sowieso al duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
@oranjexx. Dat begrijp je goed , het is goed zoals het was . Met nr 1 is er ook nog veel werk aan de winkel of besluit ik toch de relatie te beeindigen. Door me veel te veel te laten gaan met nr 2 is het onduidelijker geworden in hoeverre het nog zinvol is om samen verder te gaan. En zoals mijn eerder gedane belofte hem niet in steek te laten, houdt geen stand als het voor mij niet meer te te doen is. Nu na een tijd weg geweest te zijn zie ik wel dat nr 1 emotioneel veel en veel te veel op me leunt en veel ondersteuning vraagt. Hij vreet echt mijn energie op. Gelukkig hebben we twee huizen en ben ik alweer even alleen.

De keuze om aan een minaar te beginnen heeft zelfs de goedkeuring van mijn therapeute gekregen. Grappig moest ik opeens aan denken. Sommige hebben het over hun rusteloosheid, leegte , verslavingen. Zelf heb ik aardig wat therapie genoten in de afgelopen jaren ( behandeling van depressies) en daar is veel duidelijk geworden en helpt me om in de toekomst te voorkomen om weer in een depressie te geraken. Soms zijn er gebeurtenissen in een leven welke gaten slaan en je vormen/ vervormen zeker als het in je kinderjaren plaatsvindt. Dit veroorzaakt of kan veroorzaken dat er altijd een leegte zal zijn, een rusteloosheid, een op de vlucht zijn, destructief zijn en nog tal van andere zaken. Het schrijven en lezen op dit blog werkt ook therapeutisch wat heel fijn is.
Alle reacties Link kopieren
Sorry beetje vaag verhaal.
Loui, afleiding door een minnaar was in jouw geval zeer gewenst om het thuis vol te kunnen houden, begrijp ik van je. Minnaar vulde voor jou nogal wat hiaten op die je thuis te kort kwam. Ik begrijp heel goed dat die schaduwrelatie voor jou dus eerder een redding dan een vlucht was voor je huwelijk op dat moment.



Sta je open voor een nieuwe minnaar? Die bijvoorbeeld thuis de ruimte heeft om ook voor jou gevoelens te ontwikkelen?



Alweer een ex in de mailbox hier! Bankzitman, de eerste waar ik een beetje mee heb gerommeld na 1,5 appte. Hij dacht nog vaak aan me. Zouden we niet een keer...... Nou lekker ding, ik zet je onderaan de lijst. Wie weet. Ooit....
Alle reacties Link kopieren
Kan niet echt de slaap vatten. Op dit moment ben ik bezig mijn afscheid van nr 2 te verwerken. Ik stel me heel moeizaam open voor een ander en als ik dat wel doe hecht ik me eigenlijk te veel. Een nieuwe minnaar is nu niet wat ik wil. Dat ik weer ga vastlopen met nr 1 zit er dik in. Nu eerst mijn verdriet en verlies lijden daarna met nr 1 duidelijk maken dat ik naast hem met een ander een intieme relatie wil aangaan voor seks en meer. Door nr 2 is wel heel duidelijk dat nr 1 aan heel veel van mijn behoeften niet voldoet. En dat is wel nodig voor mijn eigen welbevinden/ geluk.
Alle reacties Link kopieren
Louioui, valt zwaar allemaal, ik kan het mij helemaal voorstellen! Heeft tijd nodig. Dat je denkt aan een nieuwe nummer 2 (tijdens je verwerkingsproces van oude nummer 2) geeft wel aan dat het heel belangrijk is voor jou, dat wat een 2 je kan geven.



Gisteren date gehad. Ik dacht dat we een paar uur hadden, maar het bleek dat hij korter tijd had. Die miscommunicatie was balen.



Verder voelde het als een combinatie van:::: van een koude kermis thuis komen, genoten van de grenzeloze seks, het was fijn met hem te zijn maar ik heb een heel onrustig gevoel nu erover (waarvan ik niet kan plaatsen waarom onrustig). Tips en ideeën zeeeeer welkom....



Er zijn kwartjes gevallen over zijn thuissituatie. NIET leuk, voel me half misleid. Ik begrijp nu heel duidelijk dat het echt niet gaat gebeuren en alle hoop is weg. Mijn daad op zich (dat ik aan mijn SV vraag samen verder te gaan) betekent dat ik zoekende ben. Ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet....



Hoe krijgen jullie dingen helder in het hoofd? Het voelt zo chaotisch nu bij mij, grote bollen wol in elkaar gewikkeld in mijn hoofd.



Krimp, heeft hij zaken anders voorgesteld dan ze zijn? Waardoor voel je half misleid? Het lijkt alsof jij de druk wat opvoert en hij daardoor wat meer openheid moet geven. Door zijn halve communicatie heb jij je een bepaald beeld gevormd en dat verder zelf ingekleurd?
Alle reacties Link kopieren
Krimp, onderzoek waar je exact naar zoekende bent. Heel vaak heb ik in een emotionele wir war gezeten. Het beste was afstand en zelfreflectie. Een echt eerlijk over en naar mezelf. Dus geen smoesjes, vluchtwegen en het verwarren van lust en liefde, compensatie zoeken etc.

Verder en dat is een beetje raar heb ik heel bewust mijn nr 2 zijn telefoonnummers onder zijn vrouw haar naam in mijn telefoon gezet. Dit om mij eraan te herinneren dat zij er is en een lichte afkeer bij mezelf voor hem te creeren. Het is ook gevoelsmatig ernstig veranderd door zijn verschijnen op de luchthaven terwijl mijn nr 1 daar was om me op te halen. Dit beeld deze twee mannen achter elkaar geparkeerd en staand naast de auto was zo raar en confronterend. Het vloeide in elkaar over en was het een realiteit ipv twee compleet gescheiden werelden. Het is een proces en denk ik heel goed en belangrijk om je eigen ware motivatie te vinden en wat echt belangrijk is, voor jezelf. En die stomme hormonen die vrijkomen bij fantastische seks beinvloeden je natuurlijk ook heel erg, dat is verwarrend vind ik.
Alle reacties Link kopieren
@ oranjexx



Ja. Idd!!! Door de nieuwe openheid is het beeld nu vollediger, ik denk dat je overigens nooit een compleet beeld krijgt. Maar ik heb mede door een onvolledig verhaal de kier gezien, om hem te vragen met mij verder te gaan. Door de nieuw informatie voelt het alsof ik opnieuw mijn plek moet definiëren nu, waar sta ik bij hem.
Krimp, ik snap dat het even aankomt, dat nr 2 zo duidelijk is geweest, maar ik vond zelf eigenlijk het verhaal wat je eerder deze week deed duidelijk genoeg. Hij wil niet meer dan minnaren met je. Aan jou om dat te accepteren, en als dat niet lukt hem vergeten.

Ik vind het tov je nr 1 wel bijzonder dat je vraagt aan nr2 om samen verder te gaan. Het is eerlijker om eerst te beslissen of je met nr 1 verder wil of niet. Los van of er iemand anders klaar staat. Nu nr 2 zo duidelijk is geweest moet jij je misschien eerst richten op die vraag.



Myself, waarom in hemelsnaam appte je? Ik vind het al heel gevaarlijk om zondag pas te antwoorden op zijn app van zaterdag. Hij had zaterdag blijkbaar even tijd, en zondag en maandag wist je niet of het veilig kon of niet.

Overigens, toen ik het nog stiekem deed, gebruikte ik geen whatsapp met mijn minnaars maar KiK of een ander chatprogramma. Waarvan ik alle meldingen uitzette, zodat het mijn partner niet opviel dat ik berichtjes binnenkreeg. Mijn nr 2 ook. En als ik dan even de kans had kon ik antwoorden, zonder bang te zijn dat het hem stoorde.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook dom om een afspraak te maken met fouteman. Ik dacht dat ik het zo kon afsluiten, hij zit nu zo onder mijn huid. Misschien valt het tegen en besef ik me juist als ik hem zie dat ik het niet wil en kan..



Maar zoals jullie zeggen, wat als ik juist dan meer wil. Dan geef ik man en mij geen eerlijke kans en zit er nog dieper in.



Ik vraag me ook af waarom ik zo bezig ben met fouteman en waarom ik dit heb gedaan.

Ik heb alles voor elkaar, en heb geen ongelukkig huwelijk.

En toch deed fouteman me zoveel en ben ik er zo in mee gegaan. Waarom doen we dat? Alles op het spel voor die spanning .
Madame Orange, a oui, de quick responses ken ik, die onoriginelen gaan onmiddellijk in de negeer!



Loui, jij hebt je partner ooit beloofd bij hem te blijven, ook als het echt niet goed met hem gaat. Ik ben ergens blij dat je nu voelt dat dit niet gaat, in elk geval steeds lastiger wordt. Het lijkt me zinnig dat je hem duidelijk gaat maken dat je andere wensen hebt, dan is het aan hem om je nog te houden aan je belofte of je te laten gaan. Hoe zit het met je gevoel voor hem? Hou je nog van hem, zijn er nog dingen wél leuk?



Myself, sta je nog in de negeer?

Je hebt wat onhandig gereageerd maar goed, is dat het eind van de wereld? Ik vind het ook wel een beetje lullig van hem dat hij je meteen blokkeert. Ik hoop voor jou dat je snel wat hoort, dit is rot.



Krimp, om je hoofd helder te maken is het goed om een paar dagen even afstand te nemen, even de telefoon in je kledingkast laten slingeren, afleiding zoeken en jezelf op vaste tijden toestaan je hoofd hierover te breken, de rest van de dag duw je de gedachten weg.

Je achterhaald de waarheid waarschijnlijk niet en hij heeft voor zijn vriendin en dochter gekozen. Het is zuur maar waar en jij hebt er geen invloed op.

En bedenk bij jezelf of je hem überhaupt nog wel als minnaar wil/kan hebben. Misschien wil je hem zo graag tot nr 1 maken dat hij de 2 positie niet eens meer kán bekleden in jouw leven.



Man-waar-ik-vrijdag-een-date-mee-zou-hebben is weg... naar de rampplek vanwege zijn werk.

Te gek voor hem (jaja ook erg maar ik snap dat het voor mensen met een bepaald beroep een enorme uitdaging is om dit te mogen doen). Ik juich het toe. En ik weet niet wanneer ik weer wat hoor, hij had immers de contactrem erop gezet. We gaan het zien.



Spannend avondje is verplaatst naar midden volgende week. Echt superveel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hi Roos



Dat ooit was feitelijk redelijk recent. Ja er zijn absoluut nog veel leuke dingen tussen ons. Wat een killer is zijn gebrek aan libido/ seks en als we seks hebben is het zo verdomde mager. Daarnaast is het voornamelijk leuk als ik veel moeite en aandacht in hem steek en hem op sleeptouw neem. Maar hij is creatief, sportief, grappig, onvoorspelbaar en nog steeds eenecht knappe kerel. We kunnen ook best goed de toestand in de wereld bespreken en hebben vette lol. Daarnaast zijn we een goed werkteam en hebben al heel veel prachtige projecten gerealiseerd. Over onze kinderen zijn we het in grote lijn ook eens. Daarnaast is hij echt dol op me ouderwets gezegd draagt me op handen . Hij laat me ook redelijk veel ruimte maar naar zijn inzicht. We botsen ook vaak en hij ziet niet echt hoe hij vaak mijn energie, tijd en ook letterlijke ruimte claimt. Hij heeft last van depressies en paniekaanvallen en door zijn handicap raakt hij vaak het overzicht kwijt of gaat heel andere dingen doen dan afgesproken. Het is een echte adhd op leeftijd en zijn medicatie maakt het ook niet echt eenvoudiger. Echt rare impulsieve acties vinden er niet meer plaats maar ik kan hem nou niet betrappen op empathie of sociaal gedrag.

Maar nogmaals ik ben heel blij met de verhalen van iedereen en ook de commentaren.
Alle reacties Link kopieren
..
Myself, probeer dat 'ik ben zo stom geweest' gevoel wat los te laten, wat een zelfkwelling!! Zonde van je energie. Wel wat kinderachtig trouwens dat ie je meteen blockt...



Baba, doe je ook iets met de adviezen hier? Volgens mij hebben inmiddels minstens vijf mensen tegen je gezegd: doe het NIET. Helpt het je als je het van een zesde hoort? Bij deze dan: doe het NIET! Ik heb tijden op hetzelfde punt gestaan als jij en ben uiteindelijk gezwicht voor de spanning en de lust. Maandenlang met m'n hoofd in de wolken gelopen en m'n gezin min of meer verwaarloosd. Nu ik weer wat bij m'n positieven ben en begin in te zien waarom ik deed wat ik deed, wou ik echt dat ik alles terug kon draaien.

Het einde van m'n leven als minnares is nabij. En het is goed. Momenteel beide ingewikkelde familietoestanden (totaal verschillende situaties en heeft verder niks met 'ons' te maken) en we trekken beide -gelukkig!- naar ons gezin toe ipv naar elkaar. Waar hij eerder aan mij begon te trekken als ik afstand nam, neemt hij nu zelf ook afstand. Denk dat ook hij wat van z'n roze wolk is afgedonderd.... Vermoed dat we nog wel een keer gaan afspreken zodra de omstandigheden dat weer toelaten om eea uit te praten. Liet ik me eerder binnen twee minuten weer compleet inpakken, ben daar nu niet zo bang voor. Omdat ik merk dat we er beide wel aan toe zijn om weer wat rust in ons leven te hebben.
Lees m'n bericht net terug... Ik klink wel wat stoerder dan ik ben heb er best last van. Maar probeer mezelf steeds voor te houden dat rotgevoel tijdelijk is en dat het gaat sleiten.... Toch?!!?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag aan het denken geslagen.



Ik heb mijn man duidelijk gemaakt dat ik niet verder wil met hem, niettegenstaande ik zwanger ben en binnen 6 weken uitgerekend ben (ik weet het, gruwelijk van mij)



Mijn nr2 en ik willen samen verder maar pas na de bevalling. Ik wil dat eerst op een normale manier kunnen beleven en van genieten (in de mate van het mogelijke in de situatie natuurlijk)



Mijn nr2 tracht zijn partner duidelijk te maken dat hij niet meer verder wil met haar. Maar voorlopig heeft ze hier geen oren naar of wil ze het nog niet snappen.

Nr2 wil dat zij vertrekt (is technisch gezien zijn huis) en zou willen dat ik dan bij hem, in zijn huis, kom intrekken.



Ik denk eerder aan de piste van eerst iets te huren voor mezelf en mijn kinderen dan wanneer de tijd rijp is dan bij hem in te trekken.

Nr2 is niet zo tuk op het idee dat ik eerst wat zou willen huren omdat ik dan inboedel moet aankopen en dan terug zou moeten verkopen wanneer ik bij hem intrek. Vindt het geldverspilling.



Ik weet nu niet meer zo goed wat ik moet doen of rekening mee houden.
@mikmakk: Ja. Hoewel ik me afvraag of het een goed idee is om nog eens bij elkaar te komen om dingen uit te praten. Pleister, in één keer, en zo.



Hier gaat het ook op en neer hoor, af en toe. Is niet meer dan normaal! Vandaag om meerdere redenen een k*tdag wat dat betreft. Maar het slijt, het slijt zeker. Morgen gaat het vast weer beter
Nell: oef, jeetje, heftig. Zomaar van het ene huis in het andere... die tussenstap lijkt mij heel verstandig. En met slim winkelen op Marktplaats, veel rondbazuinen dat je meubeltjes nodig hebt, kringloopwinkel kun je heel voordelig leuke dingetjes bij elkaar verzamelen die niet veel kosten. Is die geldverspilling echt zo belangrijk? Is het niet veel belangrijker dat je eerst rust in je kop hebt voordat je bij hem intrekt? Met al je zwangerschaps- en bevallingshormonen die rondrazen... even rust lijkt me een veel beter idee dan hop van hier naar daar.
Alle reacties Link kopieren
Myself, als hij je FB bericht nog niet gelezen heeft waarom stuur je er vandaag dan niet een berichtje achteraan. Zoiets in de zin van "Stom van me dat ik je gisteren dat berichtje heb gestuurd. Erg ondoordacht van me." Lucht jou misschien wat op en zal hij hopelijk begrijpen dat je beseft dat het niet slim van je was.
Alle reacties Link kopieren
..
Helemaal geen gek idee! 'Zeg, ik was een beetje emo gisteren en heb je een fb bericht gestuurd... Stom! Beschouw maar als niet verzonden ' Ofzoiets... Beetje nonchalant zou ik geloof ik doen.



Pff... Ik kreeg vanavond een berichtje, hij wilde me het liefst morgen zien of anders bellen. Aan de ene kant heb ik daar best behoefte aan, omdat het nu wat 'onaf' voelt ofzo. Maar heb (na lang twijfelen en zes keer m'n woordkeuze te hebben veranderd) gezegd dat ik dat niet wil. Ga het weekend weg met man, zonder kids, en wil me niet een dag van tevoren nog emotioneel laten beïnvloeden. Man heeft me nu nodig en ik wil er volledig voor hem zijn, niet half met hoofdbij nr2. Best trots op mezelf dat m'n verstand weer begint te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven