Ex in bedrijf van je vriend! Help

29-07-2014 17:12 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend en woon samen met hem. Hij heeft een bedrijf met weinig personeel zoon 5 mensen waaronder zijn ex! Vanaf het begin maakt ze me het al moeilijk door mijn vriend tegen me op te zetten en me belachelijk te maken toen we een keer samen in de auto zaten en de telefoon handsfree stond. En ik was altijd degene die het gedaan had en moet me continu bewijzen en verdedigen ik niks misdaan heb. Toen heeft mijn vriend zelfs mij de toegang verboden tot de zaak. Ik voel me de dupe hiervan en kan met weinig mensen praten voor advies. Mijn frustatrties groeien hierdoor ik geef het vaak aan aan mijn vriend dat ik eronder lijd maar er verandert niks. Ik mag niks doen in het bedrijf wat ik zo leuk zou vinden. Kan iemand mij zeggen wat ik het beste kan doen? Heeft iemand dit zelfde probleem. Hij als directeur laat het zelfs toe dat ze me continu negeert waar verdien ik dit aan, logisch ga je zo wantrouwen maar dat begrijpt hij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal eens met jou hoor meid, dit is geen prettige situatie. Ik heb ook een bedrijf met mijn vriend en dat gaat prima hoor. Het lijkt me dat als je het beide wel ziet zitten, je ook veel kan delen op deze manier. Je zou er ook voldoening van hebben als je hem zou kunnen helpen hierbij lijkt me, dan heb je toch het gevoel dat je jezelf in kan zetten voor wat hij opgebouwd hebt. Je mag daar toch best trots op zijn..

Ik vind het ook niet normaal dat hij met haar over jullie relatie praat en over jou persoonlijk. En dat je privé graag ook echt aan jullie samen over wilt laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:vt2009 schreef op 30 juli 2014 @ 23:31:

Hoi allemaal. Allereerst dank jullie voor jullie reacties! Ik zal proberen het wat nader toe te lichten! Het probleem wat ik heb is dat het niet zakelijk blijft, als zij zich puur met het werk bezig hield zou ik er minder moeite mee hebben. Zo een voorbeeld ik heb ze betrapt een keer dat zij het negatief uitliet over mij tegen mijn vriend en hij het toeliet! Daardoor daalt mijn vertrouwen. Ze praten over de mindere dingen in onze relatie. Daarbij een ander voorbeeld hij bespreekt met haar hoe de tuin aangelegd moet worden waar ik mer hem woon, privé dus! Zij doet alle betalingen voor hem ook privé. En daar heb ik moeite mee omdat ik vind het gescheiden moet blijven en hij die dingen met mij zou moeten delen. Zij heeft een belangrijke functie in het kleine bedrijf en het lijkt wel alsof ze te veel macht heeft hij is bang dat ze wegloopt of zo. Zo heeft ze hem ook een keer gechanteerd met een personeelsfeest van mijn vriend toen zei ze als hij mij mee zou nemen zij thuisbleef. Terwijl ik met niemand problemen heb op de zaak. Ik wil daar niet 5 dagen in de week werken maar af en toe eens helpen zou ik wel leuk vinden, ik kom er ook niet vaak. En ja het lijkt alsof ik het bont gemaakt hebt maar dat is het hem nu net dat heb ik niet ik moet me alleen maar verdedigen. Zij moet mij niet omdat ik zijn vriendin ben





Dit alles ligt aan je vriend. Als hij alles toelaat. Dan sta jij nergens.

Heel moeilijk maar je vriend zijn ex zo zijn gang laat gaan. Dan zal het zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor jullie reacties diep van binnen weet ik wel wat me te doen staat, dit gaat niet veranderen
quote:vt2009 schreef op 31 juli 2014 @ 10:59:

Dank jullie voor jullie reacties diep van binnen weet ik wel wat me te doen staat, dit gaat niet veranderenWat ga je doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Men kan nu wel roepen dat jij weg moet blijven..maar kom op.

Je zou dan niet eens langs mogen komen in het bedrijf van JOU vriend? Omdat er gesteggel is met een ex?

Ja daaaag, gaat er bij mij niet in.



Je vriend kan wel mooi de "directeur" zijn, maar professioneel komt hij niet over.

Zakelijk en prive hou je zeker in dit geval gescheiden.

Prive betalingen doet ze?

vreemd hoor.

En bij 1 negatief woord over jou, had hij al in moeten grijpen.



Wat voor bedrijf is het?

En wat zou jij hierin kunnen betekenen?

Omdat je aangaf leuk te vinden om ook eens mee te willen helpen.

Heb jijzelf werk?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb jij een probleem met jouw vriend en niet met zijn ex.



Hij bespreekt dingen uit jullie relatie en regelt zijn financien via haar. Het is aan hem om de situatie te veranderen en om zich zakelijker op te stellen. Hij is lettelijk de baas en respecteert jou en jullie relatie niet op deze manier. Zij pakt hooguit de kansen die zij krijgt en zij is niet het echte probleem. Je vriend is het probleem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Precies zo zie ik het nu ook hij is het probleem. ,te hem praten lukt niet, heb hem 100 keer aangegeven het niet fijn is voor me en of hij er iets aan wil doen. Maar niks hij wil dit zelf zo de afstand tussen mij en haar. Maar waarom.... Dat klopt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:vt2009 schreef op 31 juli 2014 @ 10:59:

Dank jullie voor jullie reacties diep van binnen weet ik wel wat me te doen staat, dit gaat niet veranderen





Dit gaat ook niet veranderen. Ik zou heel eerlijk gezegd goed nadenken om de tweede keuze te biljven spelen. Een man die serieus is die zou niet eens zijn administratie door zijn ex te laten doen.

Waarom heeft die vrouw nog in zijn administratie te doen ???



Jouw vriend wil denk ik helemaal geen veranderingen ??

Anders zou hij haar minder invloed geven.
Alle reacties Link kopieren
Nee hij wil ook niks veranderen heb het er zo vaak over proberen te hebben en dat dit een grote frustratie van mij is. Als hij serieus met mij zou zijn en helemaal klaar was met haar dan ga je toch serieus met je eigen partner iets opbouwen. Zelfs hoe onze tuin aangelegd wordt bespreekt hij met haar wat mooi is en wat niet. En ik weet van niks sorry maar ik voel me daardoor niet belangrijk genoeg .
Alle reacties Link kopieren
Okey, over de gevoelige kant hebben we het nu wel genoeg gehad. Nu even puur zakelijk.



Hij heeft een klein bedrijf met een paar man/vrouw personeel. Zijn ex is intussen gedegradeerd tot medewerkster. En natuurlijk zal zij jaloers en pissig op jou zijn. Zou jij toch ook zijn in haar positie?



Maar ze is wel een hele goede werkneemster. Zo goed dat hij haar niet wil, maar waarschijnlijk ook niet kan ontslaan. Ik denk dat zij zo in het bedrijf verweven is dat als zij ontslagen wordt of uit eigen vrije wil weg zou gaan, zijn bedrijf failliet gaat.



Dus als je het niet kan- of wil accepteren dan moet je vooral weg gaan bij hem. Ik denk dat hij dan toch kiest voor zijn bedrijf. Daar komt zijn inkomen vandaan. Het zou dom zijn als hij haar zou ontslaan, bedrijf naar de knoppen en daar zitten jullie dan samen zonder inkomen.



Ik vertel jou: Dat gaat niet gebeuren, echt niet.



Accepteer het nu maar. En als je dat niet kan: 'zoek een andere man'.

Hij gaat niet zijn moeizaam opgebouwde bedrijf aan de kant zetten voor gevoelens van jou. Je ziet spoken. Hij ligt toch niet met haar te rotzooien op de zaak? Zijn ex- is zijn ex. Klaar.



quote:vt2009 schreef op 30 juli 2014 @ 23:31:

Zij doet alle betalingen voor hem ook privé.

Zij heeft een belangrijke functie in het kleine bedrijf en het lijkt wel alsof ze te veel macht heeft hij is bang dat ze wegloopt of zo.
Alle reacties Link kopieren
Maar Rob..luister..ehh lees

Ik vind wel dat vriend ex een halt toe moet roepen betreft uitspraken over TO, tevens heeft zij zich niet te bemoeien met prive zaken.

Uiteraard kun je het wel over een tuin hebben, ideeën opdoen oid, maar uiteindelijk beslissen TO en vriend daar zelf over.



Wat jij aangeeft dat ze wellicht n goede werkneemster is zal ook wel, en kan hij haar daarvoor ook aanhouden.
quote:vt2009 schreef op 31 juli 2014 @ 11:36:

Zelfs hoe onze tuin aangelegd wordt bespreekt hij met haar wat mooi is en wat niet. Waarom ben je daar zo jaloers op? Hij kan zijn tuinplannen toch bespreken met wie hij wil, dat is toch niets intiems of zo? Zou je ook zo jaloers zijn als hij het er met zijn broer over zou hebben, of met de buurman?
Alle reacties Link kopieren
Thanks maar dat is het probleem niet mijn probleem is dat de privé dingen buiten de zaak zouden moeten gebeuren en niet meer met haar
Alle reacties Link kopieren
quote:vt2009 schreef op 31 juli 2014 @ 11:29:

Precies zo zie ik het nu ook hij is het probleem. ,te hem praten lukt niet, heb hem 100 keer aangegeven het niet fijn is voor me en of hij er iets aan wil doen. Maar niks hij wil dit zelf zo de afstand tussen mij en haar. Maar waarom.... Dat klopt niet.Inderdaad, dat klopt niet. Rot voor jou.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hier proef (en schiet me gerust af als ik het helemaal verkeerd heb) is dit:



TO is (een stuk) jonger dan haar vriend. Vriend heeft (samen met zijn ex) dat bedrijf opgebouwd en heeft ex aan de kant gezet voor de jongere vriendin. Ex kent alle ins en outs van het bedrijf en heeft de administratieve leiding.



Om praktische redenen hebben vriend en ex, toen ze nog bij elkaar waren, de privéfinanciën op/via het bedrijf geregeld en die situatie bestaat ook nu nog, waarbij de uitvoering nog steeds via de ex verloopt.



Vriend slaat zijn ex (nog steeds) hoger aan dan zijn nieuwe vriendin als het gaat om (zakelijk) inzicht e.d. en bespreekt dus zaken van die strekking ook nog steeds met zijn ex. Zijn nieuwe (jongere) vriendin (en nou moet ik me voorzichtig uitdrukken) heeft hij met name om andere redenen gekozen.



Nogmaals, ik kan het allemaal helemaal mis hebben, maar dit proef ik een beetje uit het geheel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:vt2009 schreef op 31 juli 2014 @ 12:08:

Thanks maar dat is het probleem niet mijn probleem is dat de privé dingen buiten de zaak zouden moeten gebeuren en niet meer met haar

Blijkbaar is dat wel (een deel van) het probleem, je noemt het nu al voor de tweede keer. Zo gek is het niet hoor, om privézaken met je collega's te bespreken, dat maakt het werk alleen maar leuker als je ook eens over iets anders dan het werk kunt ouwehoeren. Ik denk ook dat niet het probleem is dat hij privézaken met collega's bespreekt, maar dat hij ze met die ene collega bespreekt die toevallig ook zijn ex is.



Hoe lang waren je vriend en die ex al uit elkaar toen jullie een relatie kregen? Waarom ben je zo onzeker over je relatie?
quote:vt2009 schreef op 31 juli 2014 @ 12:08:

Thanks maar dat is het probleem niet mijn probleem is dat de privé dingen buiten de zaak zouden moeten gebeuren en niet meer met haarJij bespreekt tuinplannen en wat mooi en niet mooi is niet met je vriendinnen, familie, je moeder, collega's? Jij verteld niets over je relatie aan buitenstaanders? Ik snap wel dat je haar de lading ex geeft, maar misschien geeft hij er die lading niet aan he, maar verteld hij dit omdat zij onlangs de tuin heeft laten doen en gebruikt hij haar als bron van informatie.
Op zich vind ik het niet zo vreemd dat ze zijn administratie doet. Ik heb ook wel privézaken gedaan voor mensen waarvoor ik werk. Ook lopen zakelijke en privé uitgaven soms door elkaar in een klein bedrijf. En ook ik bespreek privé dingen op mijn werk.



Nogmaals: waarom wil je helpen in dat bedrijf? Ik werk ook bij een klein bedrijf en geen van de partners helpt in het bedrijf, ze hebben wel wat beters te doen. Je vriend heeft toch personeel om het werk te doen, wat moet jij dan doen? Niets irritanter dan "de vrouw van de baas" die zichzelf heel wat vindt en wel even wat tijd vrij maakt om wat klusjes te doen. En dan werkt ex ook nog in het bedrijf. Je hebt daar echt niets te zoeken.



En voor die opmerkingen moet je echt bij je vriend zijn. Wat zegt hij trouwens als jij hem vertelt dat je die opmerkingen niet prettig vindt?
Wat maakt dat je zulke enorme territoriumdrang hebt dat je niet meer kunt relativeren?



Waarom maakt je je er druk over dat hij jou niet verdedigt naar zijn ex? Wellicht weet hij uit ervaring dat de snelste manier om zoiets te laten overwaaien is om er gewoon totaal niet op te reageren. Heb je hem daar ooit naar gevraagd - zonder verwijten?



Waarom maak je je er druk over dat hij het tuinontwerp met haar bespreekt? Collega's - ook collega's die elkaars ex zijn - spreken nu eenmaal niet alleen over werk, maar ook over privé dingen. Zou een gezellige sfeer geven als dat niet zo was. Iedereen heeft het in de pauze alleen over werk of houdt zijn mond... Waarom voel je je zo gepasseerd? Misschien hechtte hij wel waarde aan haar mening omdat hij wist dat zij er verstand van heeft. Zou het wel goed zijn als hij de mening van Kees van de boekhouding had gevraagd die net vorig jaar een geweldige tuin heeft aangelegd?



Waarom wil je je met zijn bedrijf bemoeien? Dat zou je toch ook niet doen als hij in loondienst was? Waarom nu dan wel? Is dat omdat zij er werkt en je je wil laten gelden? Of is dat ook omdat je vindt dat je als partner rechten hebt op bemoeienis? Je hebt je mond vol van het scheiden van zakelijk van privé. Waarom hoef jij dat niet?



Wat zou je willen? Dat hij haar voortdurend inwrijft dat JIJ zijn nieuwe partner bent en haar op haar plaats zet? Dat hij haar totaal negeert en alleen aanspreekt als hij een zakelijke mededeling heeft? Dat hij haar uit het bedrijf zet? En dat terwijl hij zelf wellicht totaal geen probleem ervaart? Dat voor hun de situatie wellicht volkomen duidelijk is en er al lang een balans is waar ze zich prettig bij voelen? Waarom zou hij dan van alles moeten gaan veranderen alleen omdat jij je onzeker voelt en je wilt laten gelden?



Als ik een probleem wil oplossen pak ik bij voorkeur de oorzaak van het probleem aan, in plaats van de gevolgen proberen weg te werken. Ik vermoed dat je vriend daar ook zo over denkt.
Ik snap dat de situatie lastig voor je is. Voor veel mensen voelt een ex in de buurt van hun partner toch bedreigend. Je zegt dat je met je partner gesproken hebt over de situatie en je denkt dat het niet gaat veranderen. Je komt op mij behoorlijk gefrustreerd over. De vraag is denk ik of je met die frustratie kunt omgaan of het een plek kan geven als de situatie niet verandert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven