Mode & Beauty alle pijlers

Zichtbare tepels, mag dat van de modepolitie? ;)

30-07-2014 11:57 222 berichten
In de herfst gaan mijn siliconen eruit en heb ik weer een kleine cupmaat. Natuurlijk probeer ik het positief te bekijken en één voordeel lijkt me toch wel dat ik dan niet per se een beha hoef te dragen. Maar ja, met mijn gebrek aan gevoel voor mode vraag ik me toch af hoe je overkomt als je harde tepels zichtbaar zijn door je kleding? Is dat heel ordinair of maakt het niemand iets uit?
Tepelpiercings vind ik ook echt niet mooi om te zien door een shirt. Ik vind dat duidelijk iets met seks te maken hebben en dat zie ik liever niet op straat of aan de lunchtafel.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 31 juli 2014 @ 09:56:

Tepelpiercings vind ik ook echt niet mooi om te zien door een shirt. Ik vind dat duidelijk iets met seks te maken hebben en dat zie ik liever niet op straat of aan de lunchtafel.Dat vind ik grappig, ik zie het meer als een versiering, net als navelpiercings of tattoos. Nog nooit gedacht dat iemand het erotisch zou zien. Naief waarschijnlijk...
quote:millefleurs schreef op 31 juli 2014 @ 10:03:

[...]





Dat vind ik grappig, ik zie het meer als een versiering, net als navelpiercings of tattoos. Nog nooit gedacht dat iemand het erotisch zou zien. Naief waarschijnlijk... In je oor is het een versiering, of in het gezicht. Navel ook nog wel. Maar tepels? Net als een tattoo, het is maar net de plek waar het zit. Schouder ofzo is versiering, borst wordt al randje, onder de string is voor mij seksueel. Maar goed, dat is mijn mening he. Mijn. En mening. Dus niet van iedereen en ook geen wet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Geen Wet van Whopper?
Alle reacties Link kopieren
Wow... echt waar? Tepels zijn ranzig? Wow....



Ik draag altijd een bh (behalve als ik een hangdag op de bank heb) omdat de E-cups anders wel heul erg door mijn shirt dansen (en de stof van het shirtje mijn tepels open schuurt). Maar nooit padded, dat vind ik belachelijk. En met mijn formaat ziet dat er ook niet uit, ze zijn al groot genoeg van zichzelf.



In geval van kou zie je soms inderdaad mijn tepels door de stof van mijn shirt/jurk heenpriemen, nou en? Eén iemand die ik ken uit mijn stamkroeg vraagt dan steevast of Stieven op bezoek is, Stieven Nippels... Zegt meer over hem dan over mij overigens en ik trek me er niks van aan. Tepels horen er nu eenmaal bij en ik ga niet moeilijk doen om alles maar te verbergen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:millefleurs schreef op 31 juli 2014 @ 10:09:

Geen Wet van Whopper? Ja nou nee hoor, ik kies mij battles wel. Er zijn belangrijker dingen op de wereld dan andermans tepels. ( maar als ernaar gevraagd wordt geef ik graag mijn mening )
Ik vind de padded bh's fijner zitten.



Ik werkte langere tijd in een echte mannenwereld en daar voelde ik mij weleens ongemakkelijk als mijn tepels te zien waren. Kreeg daar ook weleens opmerkingen over. Toen zorgde ik er op een gegeven moment zeker wel voor dat ze niet te zien waren.



De modepolitie kan van mij het dak op. Die zijn niet van invloed op mijn kledingkeus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Claudia2010 schreef op 30 juli 2014 @ 13:43:

Heeft niks met tepels te maken, maar...ik vind soms mijn bh uittrekken einde van de middag zoooo lekker.Ik ook, heerlijk!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 30 juli 2014 @ 18:53:

[...]



Niks mis mee. Zelfs wel sexy, eigenlijk.



+1



helaas niet voor mezelf, ik ben er te onzeker voor + een iets andere vorm en formaat.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Thuis draag ik ook nooit een bh. Heerlijk om ze laten hangen in wijde kleding.
Alle reacties Link kopieren
Er is iets gebeurd in de paar jaar tussen mijn 2 studies in. Toen ik voor het eerst ging studeren, 19 en natuurlijk helemaal in de hippe scene, was het vrij normaal om alleen je bikinilijn te scheren (ok, en je benen en je oksels) en bh's met pads waren alleen voor ordinaire dames die push up wilden.



Toen ik 10 jaar later me nog eens onder de eerstejaars studenten begaf, merkte ik vooral iets aan het leeftijdsverschil omdat meiden zich opeens heftige zorgen maakten of ze down under wel geschoren waren voor ze op date gingen en maakten ook keiharde opmerkingen over zichtbare tepels, die opeens heel erg te maken hadden met sexuele opwinding. Tepels waren voor mij en mijn leeftijdsgenoten nooit 'zichtbaar' geweest. Ik schrok me rot. Wat was er gebeurd de afgelopen jaren?



En nu is een zichtbare tepel dus al onverzorgd, zelfs als je gewoon een bh aan hebt.
quote:ericito schreef op 30 juli 2014 @ 18:53:

Heb je plakkers voor!



"De XXX zijn gemaakt van zachte siliconen en geven de borsten een mooie natuurlijke uitstraling door tepels onzichtbaar te maken."







Ik moet nodig eens praktijkonderzoek doen net als Millefleurs. Dit weekend maar eens een terrasje pakken!



Interessant hoe tegengesteld de meningen zijn. Volgens mij vindt minstens vier op de vijf dat zichtbare tepels heel ordinair en onverzorgd staan en één op de vijf vindt het totaal niet interessant of wil zich niet houden aan wat de meerderheid vindt. Ik ben blij dat ik de vraag gesteld heb!
Alle reacties Link kopieren
Hasse, ik heb 85G en gewoon voorgevormd hooor, komt echt geen CM extra bij. Ik heb zo een volle vorm dat ik geen andere pas, die snijden dan in de bovenkant zeg maar. Alleen voorgevormd niet.

En ik ga altijd naar een speciaalzaak, dus het zijn het goedzittende BH's. En je ziet echt niet dat ik een voorgevormde BH heb hoor, of dat ze ineens een maat groter zijn.



Ik vind het gewoon veel mooier staan met, voor mijzelf sprekend.

Een ander moet doen wat ie wil, maar ik zou nooit een BH aantrekken waar mijn tepels uitsteken, ik vind dat dus echt gênant en voel mij dus echt niet lekker bij.

Dus laat ieder gewoon in zijn waarde, BH of geen BH.
quote:ikeaverslaafde schreef op 31 juli 2014 @ 10:32:

"De XXX zijn gemaakt van zachte siliconen en geven de borsten een mooie natuurlijke uitstraling door tepels onzichtbaar te maken."



Borsten zonder tepels zijn dus 'mooi natuurlijk'? Dat is de omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Op een mooie borst hoort een tepel, dát is natuurlijk!
quote:Capibara_ schreef op 31 juli 2014 @ 10:40:

[...]



Borsten zonder tepels zijn dus 'mooi natuurlijk'? Dat is de omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Op een mooie borst hoort een tepel, dát is natuurlijk!Ja, dat vond ik ook vreemd te lezen. Alsof de tepel er pas na je geboorte wordt opgeplakt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 30 juli 2014 @ 19:26:

Ook altijd zo leuk dat er van alles verzonnen wordt om ons vrouwen te laten geloven dat haar vies is - behalve ons hoofdhaar natuurlijk dan.



Als je dat afscheert, dan kun je helemaal alle hoon en verachting verwachten die er maar bestaat. Zou je dan zeggen: 'ja maar ik vind het hygiënischer, zeker in de zomers als ik zweet en zo', dan durf ik te wedden dat de modepolitie hier je krankzinnig zou verklaren en het liefst in een dwangbuis af zou laten voeren.



Maar verder zijn we heel vrouwvriendelijk hier hoor, in Nederland anno 2014. Want hoofddoeken vinden we stom, je moet er uit kunnen zien zoals je zelf wil. Maar oh wee als je je daarbij niet aan duizend-en-een geboden houdt over onreine haartjes, onzedelijke tepels, onverzorgde rimpeltjes, overjarige mode die echt niet meer kan, etc. etc. etc.

Maar dat is natuurlijk héél anders. Hulde!
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen waar jij je zelf het prettigste bij voeld !

En niets aantrekken van welke mening opinie dan ook.



Zelf heb ik mijn beide tepels gepierct (kleine ringetjes) dus ik draag eigenlijk altijd een bh met iets vulling. Wil er niet mee te koop lopen,zou ivm werk ook zeker niet kunnen.



Maar ook ik draag wel eens jurkjes/topjes/shirtjes waaronder een bh geen gezicht is.

Heb wel eens van die pads gebruikt maar dat vind ik niets.

Dus JA ook mijn (gepiercte) tepels zullen wel eens zichtbaar zijn door mijn kleding heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 31 juli 2014 @ 09:43:

[...]





Jammertieten???



De jammertiet:



Leg de tiet op uw platte hand. Alles wat eroverheen hangt, flubbert of drijft is jammer.

Meestal hangt de jammertiet richting het zuiden wat zonder bh geen aangenaam gezicht is.



Kortom inpakken en ophijsen die jammertieten.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Is toch geen gezicht, goed zittend ondergoed is zo belangrijk om je keding er mooier uit te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt dat aan het einde van de dag, terwijl je lekker in je topje op een terras hebt gezeten, tien kerels zich op je afrukken, moet je het vooral doen. Maar ik ben het we eens met Superhuisvrouw: een BH is een onderdeel van de kleding, ook als hij niet alleen een ondersteunende functie heeft.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Zelfs met een cupje A heb ik alles behalve pronte borsten (en ik ben nog jong en nog niet zwanger of dikker geweest), zou daarom nooit zonder BH rond lopen. Waren ze wel pront, had ik dat vast en zeker gedaan.



Je hebt tepels en tepels. Die van mij zijn kleiner dan gemiddeld en ik draag vaak dingen met een print of een wat dikkere stof, zou je dus niet snel zien. En anders: wat maakt het uit. Vind het voor de klas alleen niet netjes. Dan zou ik zeker een BH dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Het grappige is dat ik me er eigenlijk pas ongeveer een jaar ofzo van bewust ben dat zichtbare tepels not done zijn. Heb lang gedacht dat die padded bh's vooral gedragen werden door vrouwen met een kleine cup.



En nog steeds vind ik het wat lastig om om te schakelen dat dit dus kennelijk door veel mensen zo gezien wordt. In mijn grote cup maat zijn er wel padded bh's te koop, maar ik vind dat geen gezicht. Sluiten zelden goed aan en dan krijg je zo'n uitstulping/gat. Dat zie je bij kleinere cupmaten ook vaak maar dat ziet er dan iets minder raar uit.



Ik draag dus bh's zonder laagje, en doe dit ook op sollicitatie gesprekken, begrafenissen en wat voor soort belangrijke gelegenheid dan ook. Maar eigenlijk begrijp ik dus dat dit door veel mensen als ongepast wordt gezien, en zelfs als tokkie/asociaal of aanstootgevend. Hmz, ik moet er eens over nadenken :-)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft toch tepels.

Sinds wanneer moet je verbergen dat je die hebt? Je schamen voor tepels?

Als ik een polo of t-shirt aan heb, zie je ook dat ik tepels heb. Of mogen mannen zich niet schamen voor hun tepels?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft heeft het alles te maken met de plek waarop de tepels zitten.

Te laag, no go, op hoogte, perrrrrrima!
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven