Zwanger worden vanaf augustus '14!

30-07-2014 18:17 1019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij starten in augustus. Klets gezellig mee!



De tabel is inmiddels vol met Lavendel_3 als hekkensluiter maar meekletsen kan natuurlijk altijd!



NaamLeeftijdKindjeNOD Ronde #Bijzonderh.Kells8231/28 1 Uitgerekend eind april 26-8 intake VK Limoentaartje 28/30 1 Wacht nog een laatste cyclus af. Vpktje 30/29 12-09 2 Dropkee 24/28 1 28-08 1 afwachten hoe menstruatie verloopt na stoppen pil Louloutje 25/27 1 16/25-09 3 afwachten hoe menstruatie verloopt na stoppen pil Sproetje8430/30 1 8/9-09 2 Nijntje1984 30/29 2 6-09 2 Spicy1985 28/28 1 09/09 2 Celine* 24/26 1 21-08 1 Prulletje 29-30 1 01/09 3 (1 na mk) Xianta 34/28 1 19-08 Judithmarjoke 30/30 2 16-08 1 Musicofilia 28/311 05-09 2 Ilovemyshoes 30/35 2 03-09 2 Maantje 31/33 1 17-08 1 Potje_Sambal 30 2 25-09 2 onregelmatige cyclus, geeft nog borstvoeding Lavendel_3 25/30 1 08-09 2





Ga heen en vermenigvuldig u.
Alle reacties Link kopieren
Haha veel plezier dames ! Ik ga lekker niet ongesteld worden hoop ik
Alle reacties Link kopieren
@misocpfilia
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Wat is er al actief geschreven op de vroege ochtend! Leuk! Ik had in ieder geval flink wat bij te lezen.

Ik werk zelf in het onderwijs, woon en werk ergens in Zuid-Holland in een grote stad. Meer wil ik er niet over kwijt, ben toch stiekem bang dat een bekende mij herkend. Nu zou dat niet heel erg zijn, maar toch liever niet!



Zelf gebruik ik 2 apps, ladytimer en MBK. Ben deze gaan gebruiken nadat mijn spiraaltje is verwijderd, handig om je cyclus bij te houden en te volgen. Daarnaast vind ik het wel prettig om bij te houden wanneer ik vruchtbaar ben, alleen beide apps geven een andere dag voor de eisprong aan, haha. Lekker handig!



Mijn vriend was er zo'n eentje die er lange tijd nog niet aan moest denken, hij was er nog niet klaar voor zei hij terwijl ik al veel eerder wilde beginnen. Ik begin het nu spannend te vinden, zie ineens allerlei beren op de weg, wil alles perfect in orde hebben, terwijl hij meer het type is van we zien wel, wanneer is het perfecte klaar en is het ooit klaar en je hebt een zwangerschap ook niet helemaal zelf in de hand. Hij kan nu eigenlijk niet wachten.

Grappig om te lezen dat meer dames het zelf in de hand willen hebben en houden.



Hebben jullie al zwangerschapstesten in huis? Welke zijn aan te raden?

Wij gaan maandag op vakantie en als we op vakantie zijn heb ik mijn nod dus wil wel een test meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk worden alledrie de dames musicofilia, potjesambal en louloutje niet ongesteld. Het zou wat zijn!
Ik woon in het zuiden van het land en ben verpleegkundige. We hebben er wel lang over gesproken voor we begonnen, vooral mijn man kreeg na ons eerste gesprek nog net geen hartverzakking. Hij heeft er nu wel heel veel zin in, maar moest toen echt wennen aan het idee.



@ Nijntje1984, wij maken er geen extra gebruik van, niet dan ineens elke dag ofzo, maar ik laat er ook niet meer dan 2 dagen tussen zitten, maar dat doe ik anders ook niet, gewoon voor de zekerheid haha.



Ik gebruik ook period tracker, inderdaad erg handig. Hoewel ik in de volgens de app vruchtbare dagen dus geen positieve ovulatietest kreeg. Heb dat 2 maanden geleden ook gedaan en toen ook niet. Vraag me af of ik dan geen eisprong heb, net op de verkeerde dagen test of dat de tests van slechte kwaliteit zijn...



@ Celine, Ik had nog niet zo'n zicht op afscheiding dus daar let ik pas een week op, maar ik had vorige maand wel gemerkt dat ik na exact 2 weken een paar druppels bloedverlies had, en had ergens gelezen dat dit een teken van ovualtie kan zijn. Deze maand had ik die had ik woensdag, en ik was donderdag begonnen met testen (dag 11, terwijl de testbijlage zei vanaf 13e dag starten).



@ Sproetje84, ik heb tot nu toe alles van huismerk kruidvat genomen (ovulatie + zwangerschapstest), maar omdat ik dinsdag de zenuwen kreeg van weer negatieve ovulatietest heb ik toen clearblue ook gekocht (rib uit mijn lijf zeg goeiendag).



Welke merken ovulatietesten gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik waag me nog niet aan ovulatietesten, komt wel als het me te lang duurt allemaal Eerst maar eens zonder hulpmiddelen haha
Alle reacties Link kopieren
@vpktje, bedankt voor de tip voor de test. Las ergens ook iets over action testen die super goedkoop zijn. Als het nog even zou duren, hopelijk niet natuurlijk, geef je anders een godsvermogen uit.

Ik gebruik zelf (nog) geen ovulatietest. Ik lijk aan mijn buik te voelen wanneer mijn eisprong is en hou de app's ook in de gaten. Mocht het lang, wat is lang...., gaan duren kan ik zo'n test er altijd nog bij pakken.



Hebben jullie ook dat gevoel dat seks hebben nu ineens een andere dimensie krijgt? Het voelt ineens behoorlijk speciaal bij ons. Ook bij mij het gevoel dat mijn vriend van mij en met mij een kindje wilt.
Alle reacties Link kopieren
@Sproetje, ja dat herken ik wel! Heb er ook veel meer zin in ineens ;)



Ik heb bij de etos een 2pack testen gekocht van eigen merk om alvast in huis te hebben hoop dat ik ze snel uit kan testen.



Als app gebruik ik womenlog pro, wel fijne app! Nog geen ervaring met ovulatie testen maar ga het misschien toch maar eens proberen.



Ik woon in het midden van het land en ben manager (om het lekker vaag te houden )



@musicofilia mijn man had het zelfde op vakantie! Zaten we op het strand en zei hij de hele tijd ah dat kindje dit, dat kindje dat.



Spannend voor degene die ongesteld zouden zijn een deze dagen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis de Clearblue digitale zwangerschapstest liggen. Ik gebruik geen ovulatietesten, ik wil eerst maar eens kijken of het ook zonder lukt. Kan later altijd nog!



@Sproetje: wij hebben dat ook heel erg, het lijkt nu ineens veel intenser! Ben wel benieuwd hoe dat over een paar maanden zal zijn als ik dan nog niet zwanger ben



Als app gebruik ik LoveCycles. Makkelijke app en werkt (volgens mij) prima.



Spannend voor de dames die komende paar dagen gaan testen inderdaad! Ik duim alvast voor jullie!
Goedemiddag dames,



Jeetje wat wordt er al veel geschreven :-). Nu ff lunchpauze, dus kan ik weer even bijlezen, maar het is zoveel dat ik er echt ff doorheen moet scrollen, anders heb ik geen tijd meer om te eten, hahaha.



Hoe is het met de dame die dit weekend hun NOD hebben??? Begint het al te kriebelen?



Ik heb ook een app op mijn telefoon en volgens de app ben ik vanaf vandaag vruchtbaar en is de daadwerkelijke ovulatie over een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, wat wordt er veel geschreven! Wel gezellig en super leuk om jullie berichten te lezen!



@App: Ik gebruik ook period tacker! Ik heb na de bevalling vorig jaar geen pil meer geslikt (of naja 2 maanden ofzo, het beviel me absoluut niet) en wij hebben met condooms gevreeën.



Het plan was eigenlijk om rond deze tijd te stoppen met voorbehoedsmiddelen, maar het kriebelde begin mei al. En twee weken later had ik een positieve test in mijn handen. Met negen weken is dit dus misgegaan. Niet mijn eerste miskraam overigens, want voor mijn dochter ook al een keer een miskraam.



Ik ben dus docent in het VO en woon in het noorden van Nederland!



@Ovulatietesten: Die gebruik ik niet.



@Zwangerschapstesten: Kruidvat 2 voor 5 zijn erg gevoelig en prettig. En als er dan echt een 2e streepje komt dan koop ik meestal ook nog van een ander merk om te controleren.



Ik denk nog steeds dat ik ergens deze dagen of na het weekend een eisprong krijgt. De gynaecoloog had gezegd dat het niet perse zo hoefde te zijn dat ik een eisprong krijg, maar mijn lichaam vertelt iets anders. We wachten het maar af... Ik vind het zo spannend allemaal. Nu ik weer zwanger ben geweest wil ik zo graag weer...



Dit weekend zijn wij weg, dus ik lees wel bij en misschien reageer ik soms kort maar ik kan niet uitgebreid typen op mijn mobiel! Dan weten jullie dat!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Ha Leuk Judithmarjoke, aan de slag dit weekend ;)



@lemonpie, inderdaad grappig, leuk om zo'n nick te hebben, niet verstandig als je van zoetigheid houdt, dat is dan weer een nadeel haha.



@musicofilia, leuk beroep heb je. Heerlijk om nog even wat te gaan eten wat straks niet meer kan, ik ben ook van plan om nog wel even een fijne carpaccio te gaan drinken met een glas wijn voor we van slag gaan.



@ilovemyshoes, ik gebruik ook period tracker. Werkt wel fijn inderdaad. Mooie droom heb je gehad, grappig hoe je er dan toch mee bezig bent he. Ik denk dat ik me daar ook wel op kan verkijken, dat het nu heel relaxed voelt, maar later toch wel spannend.



@Kells82, als je nu gewoon gezond en gevarieerd eet dan is dat super. Met alleen foliumzuur ben je nu al helemaal goed bezig.



@Nijntje1984, lekker, geniet van je etentje!



@vpktje, hoe onregelmatig is je cyclus? Je ovulatie is 14 dgn voor je menstruatie, ik denk dat de test betrouwbaarder is dan de app. Maar met ovulatie testen moet je eigenlijk wel een aantal dagen achter elkaar testen in de vruchtbare periode. Ik heb zelf wel clearblue ovulatietesten in huis omdat die laatst in zo'n opruimingsbak van de E* tos lagen voor 5,-. dus had er wel wat meegenomen, maar weet niet of ik ze wel of niet zal gebruiken.



@Sproetje, wat fijn dat het nu extra bijzonder voelt, dat kan ik me heel goed voorstellen! Bijzonder dat je dit gewoon samen gaat doen he?



Hebben jullie qua frequentie voor het vrijen nog bedacht hoe vaak jullie dat gaan doen? Houdt je er rekening mee? of gewoon zoals altijd, zoals iemand eerder al schreef?



Wij starten in de vakantie, wel een fijn idee, lekker samen op vakantie een heerlijk vooruitzicht. Ik houd er wel rekening mee dat het een tijdje kan duren, maar dat is oke.



Over mijzelf; ik woon in midden NL. En ben werkzaam in de verloskunde/gynaecologie. Voordeel is dat ik van alles weet over zwanger worden, zwanger zijn, bevallen, kraamtijd een poosje daarna, maar het heeft ook nadelen want ik wil het heel erg goed doen, weet wat er niet goed kan gaan en dat het niet vanzelfsprekend is allemaal. De onbevangenheid is er niet en dat lijkt me soms wel jammer. Maar genoeg dames met vervelende ervaringen die ook niet meer onbevangen zijn.



Ik weet al wel een aantal jaar dat ik heel graag kinderen wil, maar ivm werk heb ik wel echt willen wachten. Ik vind het wel een spannend idee; wanneer is het een goed moment; is dat moment er wel? Financiën etc. Mijn vriend is wel nuchter, is er niet zo erg mee bezig, komt wel als het zover is zegt hij ook. Hij heeft er niet echt een roze wolk idee bij, ziet zwangerschap als iets wat nodig is om een kind te krijgen en dat het eerder nadelen met zich meebrengt dan voordelen. Ik denk dat het voor vrouwen toch wel anders is. Helemaal oké dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net bij action een zwangerschapstest gehaald. Er zitten er 2 in een doosje voor 1.49. Ze hebben ook ovulatietesten, die zijn iets duurder.

Bedankt saraa voor de tip van kruidvat!



Reageer later op de andere berichten.
Alle reacties Link kopieren
Vrijen nu inderdaad heel anders ! Ik kon het nooit zo snappen dat het er anders van wordt , maar je bent nu echt een kindje aan het maken op een hele mooie intieme manier. Daarom weiger ik ook het woord klussen te gebruiken, dat past er zo niet bij voor mijn gevoel !



Wij hebben vanochtend alvast grote schoonmaak/opruim gehouden in de (hopelijk ooit) baby kamer. We wonen nu vrij klein en hebben geen kamer echt over. Dus er moet veel weg en op een andere plek. Veel leuker opruimen met dit doel in je achterhoofd !
Alle reacties Link kopieren
@Limoentaartje: Wat een geweldige baan heb jij dan! Ik heb in het verleden wel eens gedacht om verloskundige te worden. Lijkt me echt zo'n mooi beroep. Maar inderdaad je maakt ook de nare kant mee. Het is echt niet altijd even leuk.



@Musicofilia: Nee klussen bluh! Ja dat is leuk he om er al een beetje mee bezig te zijn. Al durf ik dat nu pas echt na 12 weken denk ik. Ik zie echt op tegen die eerste, prille weken

Gelukkig is mijn verloskundige(praktijk) heel meedenkend en meelevend en weet ik zeker dat ik, als ik me echt zorgen maak, mag bellen. Dat heeft ze ook al gezegd tijdens ons laatste gesprek na de miskraam.



Laatst las ik ergens iemand (in een ander topic waar ik ook schreef) dat ze maar niet durfde te testen. Dat snap ik nu volkomen. Het liefst steek ik mijn kop in het zand en krijg ik met 8 weken (want laten we niet overdrijven, dan ga je echt wel een keer testen) een positieve test in mijn handen. Helaas reageert mijn lichaam heel erg op het hormoon waardoor ik alle keren al met 3.5 week wist dat ik zwanger was. Test of geen test.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Hahaha klussen om een kind te krijgen?



Wij moeten in huis ook nog het nodige doen om een tweede kindje kwijt te kunnen hihi maar dat heeft (nog) geen haast, eerst maar eens zorgen dat de tweede onderweg is!
Alle reacties Link kopieren
@Judithmarjoke: Hoe oud is jullie eerste?
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
@saraaa die is 16,5 maand een echte peuter al, rent het hele huis door en hij begint nu net te praten, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in huis moet er ook nog het een en ander gebeuren. Ben er alleen nog niet mee bezig. Eerst maar eens zwanger zien te worden! Ik heb al wel testen in huis. Ik heb ze van kruidvat en van die hele gevoelige waar je 4 dagen van te voor al kunt testen. In principe zou ik dus zondag al kunnen testen daarmee.



Ik werk trouwens in de kinderopvang. Helaas loopt volgende maand mijn derde contract af en heb nog niets anders. Mijn man heeft een eigen bedrijf en ik zal daar dan wat klusjes gaan doen.
@ limoentaartje, mijn cyclus is 28/29 dagen tot nu toe (2x dus hoe zeker ben je dan?). Ik heb vorige keer 5 dagen getest achter elkaar, en nu heb ik al 8 dagen getest, maar ik denk dat ik na vandaag of morgen maar opgeef en het volgende maand weer probeer. En dan al vanaf dag 7 ofzo. Ik heb het in mijn hoofd dat ik het gewoon een keer moet zien dat dat ding positief word, alsof ik het anders niet geloof dat ik überhaupt een ovulatie heb ofzo...
Lieve allemaal,



Ik kan mijn bericht niet terug vinden(ben nieuw hier snap niet hoe het allemaal werkt)



Wij zijn sinds deze maand begonnen met zwanger worden & oh wat ik het spannend. Wij hebben veel met elkaar gevreeen tijden ovulatie(zo goed als k het al kan berekenen) maar gisteren begon ik licht te bloeden en vanmorgen best wel heftig. Nu begint het weer af te nemen. Ik heb eigenlijk pas 13 augustus mijn menstruatie.



Wie weet wat dit is?



Heel veel succes allemaal super spannend!
Alle reacties Link kopieren
@saraa het lijkt me zo klote om na een miskraam weer verder te gaan. Je bent dan nooit meer zo onbevangen lijkt me. Fijn dat je daarin wel serieus wordt genomen !



Ik vind het sowieso heerlijk om wat meer ruimte te creëren nu. Mijn vriend kan moeilijk dingen weggooien en dit was wel een mooie aanleiding. Voor nu is het een hele opgeruimde studeerkamer haha .



@Vpk, wat lastig dat je je ovulatie niet uit de test kunt halen . Snap dat je gewoon een dikke vette streep wil zien !
Alle reacties Link kopieren
Dat zou zomaar een innesteling bloeding kunnen zijn roxanna!
Oh dat zal echt geweldig zijn!:) maar k bereid me overal op voor is ook pas de eerste ronde en vele doen er zoveel langer over.

Wat een TOP idee dit forum, zo kun je dingen vragen en elkaar een beetje steunen. Allemaal heel veel succes ik blijf jullie volgen en gezellig mee kletsen!



Liefs

quote:musicofilia schreef op 31 juli 2014 @ 14:41:

Dat zou zomaar een innesteling bloeding kunnen zijn roxanna!
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan iedereen die ovulatietesten gebruikt: waarom gebruiken jullie die dingen precies? Voor zover ik weet heb je een bepaalde periode dat je je eisprong hebt. Als je je cyclus kent, weet je toch ongeveer wanneer de eisprong is? Dus als je rondom die dagen seks hebt zou het toch goed moeten zijn?

Dit is geen oordeel hoor, maar even een interesse vraag



Klussen, wat een woord Bij ons is het hebben van seks wel veranderd. Vooral voor mij. Ik ga echt denken: misschien is het NU raak! Mijn vriend is daar niet zo mee bezig op dat moment...



Ik heb de vorige keer de zwangerschapstesten van de kruidvat gebruikt. Lekker goedkoop! En volgens mij worden ze ook wel goed bevonden. Zijn die van de Action goed? Die zijn wel extreem goedkoop zeg! Als ik er nog een kom, neem ik een voorraadje mee (woon in een gehucht waar nauwelijks winkels zijn..).



Morgen gaan de duimen draaien voor de eerste! Spannend potjesambal!



@roxanna, ik heb geen idee! Waarschijnlijk toch ongesteld geworden..? Hoe is je cyclus normaal?



@prulletje, hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven