"vriendengroep"

30-07-2014 23:05 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_119186 wijzigde dit bericht op 05-04-2016 08:21
Reden: IVM herkenbaarheid verwijdert
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia kan het beter verwoorden dan ik.



Overigens heb je je antwoord al wanneer de vriendengroep in de tussentijd heeft gebruikt. Drugs boven vrienden. Oftewel, junks.
Alle reacties Link kopieren
@ banaanaap



Ik zie inderdaad in hoe kwetsbaar iemand is, en dan voornamelijk wanneer je drugs regelt voor "iedereen". Zoals TO ook aangeeft zijn sommige echte vrienden en anderen horen gewoon in hetzelfde groepje. Deze mensen zullen er eerder lak aan hebben wat er met je gebeurd, zolang ze zelf die drugs maar hebben.



Ik ben inderdaad wel van plan dit verhaal als voorbeeld eens in de groep te gooien, om te kijken hoe de rest erover denkt. Zelf ga ik in ieder geval geen drugs meer regelen voor mensen die ik niet echt als eigen vriend beschouw.



De tweede vraag vind ik iets lastiger. Ik ga er namelijk vanuit dat mijn echte vrienden nooit zo zouden handelen als die vriend van TO heeft gedaan, en andersom zou ik nooit een ander verraden. Maar dat gaat inderdaad maar over een select groepje mensen.



Ik weet wel zeker dat ik in de toekomst beter na zal denken of er enige risico's zijn, en daar dan naar handelen.

Ik heb in ieder geval iets geleerd van dit topic!
.
Chloe, TO werd aangegeven door een 'goede vriend'. Dus geen kennis of vage bekende. Maar een goede vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij echt af wie er hier nu onredelijk is.



Jij bent degene die drugs regelt, levens verwoest (je eigen ;even incluis) en vervolgens voel jij jezelf onredelijk behandelt ?



Ik denk dat je heel blij moet zijn dat ze je buiten sluiten. De kans dat je nog een keer in de fout gaat wordt hierdoor een stuk kleiner.



Wat een onwijs dom wicht vind ik jou zeg.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
@ Doreira



Tsja, ik neem niet aan dat het nu nog zo'n goede vriend is.



Noem me naief maar ik noem iemand alleen een goede vriend wanneer ik iemand voor 100% vertrouw, en neem van mij aan dat ik dit niet snel doe. Ja, en dan vertrouw ik erop dat dit goed kan gaan.



In het geval van TO is het natuurlijk andersgelopen maar banaanaap had haar vraag persoonlijk aan mij gericht, vandaar even gereageerd vanuit mijn eigen situatie!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:chloe_lb schreef op 31 juli 2014 @ 11:16:



Ik ben inderdaad wel van plan dit verhaal als voorbeeld eens in de groep te gooien, om te kijken hoe de rest erover denkt. Zelf ga ik in ieder geval geen drugs meer regelen voor mensen die ik niet echt als eigen vriend beschouw.

Als je het verhaal goed gelezen hebt, weet je dit dus pas op het moment dat de situatie zich voordoet.

Geldt ook voor mensen die op basis van andere zaken in de problemen raken of ziek worden, dan leer je je vrienden pas echt kennen.



quote:De tweede vraag vind ik iets lastiger. Ik ga er namelijk vanuit dat mijn echte vrienden nooit zo zouden handelen als die vriend van TO heeft gedaan, en andersom zou ik nooit een ander verraden.Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Op het moment dat mensen hun eigen hachje kunnen redden, zijn ze tot veel in staat. Jij zelf waarschijnlijk ook. Het is op zo'n moment jouw toekomst, of die van een ander. Heel makkelijk om nu te zeggen dat je het nooit zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 31 juli 2014 @ 11:47:

Ik vraag mij echt af wie er hier nu onredelijk is.



Jij bent degene die drugs regelt, levens verwoest (je eigen ;even incluis) en vervolgens voel jij jezelf onredelijk behandelt ?



Ik denk dat je heel blij moet zijn dat ze je buiten sluiten. De kans dat je nog een keer in de fout gaat wordt hierdoor een stuk kleiner.



Wat een onwijs dom wicht vind ik jou zeg.



ik vind jou eerder een 'onwijs dom wicht'. Wat een onwijs bekrompen reactie, die mensen wilden het zelf. TO heeft mooi alle shit mogen opknappen en krijgt gewoon stank voor dank.



@ TO ik zou gewoon alle contact verbreken met deze 'vrienden'. Verder eens met Sensy.
Als je drugs gaat dealen - en dat doe je wanneer je de runner van een groep wordt - dan laat je je dus in met verkeerde mensen. En dan kan het dus ook gebeuren dat je daarmee flink in de problemen raakt. Dat is toch logisch? Ik hoop dat je er van geleerd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn de vrienden nog niet eens het grootste probleem.



Waar haal je de drugs vandaan? Geef je dat aan bij de politie? Wat vinden de "echte" criminelen ervan dat je ze aangeeft?



Ik zou daar banger van worden dan van het kwijtraken van een stelletje nepvrienden.
Alle reacties Link kopieren
Drugs regelen = dealer zijn. Dat lijkt me heel duidelijk. Sla het Wetboek van strafrecht er anders maar eens op na.



Die groep 'vrienden' vond jou bruikbaar toen jij nog drugs regelde. Ze zijn het drugsgebeuren een beetje ontgroeid en nu laten ze je vallen als een baksteen. Het waren dus geen echt vrienden, meer afnemers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven