Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Beetje opruimen, breien, internetten, bezoek ontvangen.

Zelfde als gisteren eigenlijk.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Lieve Lama,



Merk je dat je kalmer bent nu er meer duidelijkheid is? En ik dacht als je weer aan het breien bent, kan je wel wat wol gebruiken!



Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je goed hebt geslapen Lama, ik hoop dat het een rustige dag voor je wordt met tevreden, mooie momentjes.

Komen je man en zoon weer op bezoek?



Ennehh...ik ben vast een muts maar ik weet niet hoe ik een pb stuur om achter je adres te komen
Op het plusje onder de avatar drukken Saar57. Ik hoop dat je een rustige dag hebt Lama, met wat afleiding en gezellig bezoek!
Alle reacties Link kopieren
quote:saar57 schreef op 31 juli 2014 @ 11:07:

Fijn dat je goed hebt geslapen Lama, ik hoop dat het een rustige dag voor je wordt met tevreden, mooie momentjes.

Komen je man en zoon weer op bezoek?



Ennehh...ik ben vast een muts maar ik weet niet hoe ik een pb stuur om achter je adres te komen Je moet gewoon het witte kruisje aanklikken onder mijn avatar. Het eerste van de vier symbooltjes.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je. Een goede en fijne dag gewenst.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:lamaatje schreef op 30 juli 2014 @ 20:25:

[...]



Hallo eentje,

Als je wil mag je lekker mee komen schrijven. Kun je een tipje van de sluier oplichten? Welke soort heb je en kun je nog behandeld worden. Zou je het fijn vinden om mee te schrijven of hou je het liever allemaal privé. Niet erg hoor. Gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt.



Lama, ik wil er best wel over schrijven. Ik heb borstkanker met uitzaaiingen in de lymfe. Ik heb al een operatie, chemokuren en bestralingen achter de rug. De laatste bestraling is bijna twee weken geleden. De artsen gaven aan dat de kanker nu wel weg zou moeten zijn en dat er geen controle meer zou plaats vinden.



Helaas heb ik al wel een kleine twee maand last van mijn rug (soms flink veel last). En in dit geval heeft dit nadeel een voordeel. Want om uit te sluiten dat de pijn afkomstig is van mijn spieren en niet van uitzaaiingen, is er afgelopen maandag een botscan gemaakt. Komende maandag krijg ik de uitslag.

(Ik noem mijzelf nu nog kanker patiënt, Ik wil zeker weten of de scan maandag goed is, hoe gek dat misschien ook klinkt)



Maar ik wil jou laten weten dat jouw topic mij helpt. Met je humor, relativering maar ook met je eerlijkheid. Dank je wel. Je bent een mooi mens, lama
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt dan even een spannend weekend. Ik heb ook een botscan gehad vanwege de rugpijn. Gelukkig was er niets aan de hand. Je mag niet vergeten dat chemo en bestraling ook heel veel schade doen. Pijnen kunnen weken aanhouden en dan weer weg zijn om op een andere plaats weer tevoorschijn te komen.

Zeker als je al ziek bent zijn ze voor de zekerheid erg snel met een botscan, want des te sneller kunnen ze behandelen.

Hopelijk is alles in orde, lekker opknappen en je gewone leventje weer hervatten.

En blijven schrijven als je daar behoefte aan hebt. Alle steun, aandacht en medeleven hebben mij veel goed gedaan. Ik ben/was net een sponsje.

En dan kunnen we ook weer andere plaatjes doen



odi et amo
[quote]lamaatje schreef op 31 juli 2014 @ 11:53:

Dat wordt dan even een spannend weekend. Ik heb ook een botscan gehad vanwege de rugpijn. Gelukkig was er niets aan de hand. Je mag niet vergeten dat chemo en bestraling ook heel veel schade doen. Pijnen kunnen weken aanhouden en dan weer weg zijn om op een andere plaats weer tevoorschijn te komen.

Zeker als je al ziek bent zijn ze voor de zekerheid erg snel met een botscan, want des te sneller kunnen ze behandelen.

Hopelijk is alles in orde, lekker opknappen en je gewone leventje weer hervatten.

En blijven schrijven als je daar behoefte aan hebt. Alle steun, aandacht en medeleven hebben mij veel goed gedaan. Ik ben/was net een sponsje.

En dan kunnen we ook weer andere plaatjes doen



Dank je wel voor het leuke plaatje! En inderdaad, ik merk dat als je kankerpatiënt bent, sommige zaken sneller gaan dan "normaal". En dat is dan wel weer fijn en handig.



Mijn gevoel zegt trouwens dat het inderdaad "gewoon" (spier-)pijn is. Maar zo af en toe sluipt er toch wel een (negatieve) gedachte binnen. Want wat als het niet goed is? Ik heb nog twee jonge kinderen. Eentje van bijna anderhalf en een ander van bijna 7. Die wil ik nog zien opgroeien! En dan heb ik ook nog een hele lieve man, die wil ik nog niet achter laten.

Ik ben zo blij met hem. Toen wij 12 jaar geleden trouwden, was de belofte in goede en slechte tijden. En nu blijkt dat hij er ook in minder goede tijden voor mij is. Dat wist ik eigenlijk wel, maar dat is nu alleen maar bevestigd.



Er zijn dus ook zeker mooie dingen naar voren gekomen in mijn periode van ziek zijn. Die aandacht waar jij het over hebt, die herken ik ook. Een heel mooi voorbeeld hiervan zijn mijn collega's. Ik krijg nl. elke woensdag (al ruim een half jaar lang) een verse warme maaltijd thuis bezorgd. Dat is zo behulpzaam en lief (en ik woon in een andere plaats dan waar ik werk)!
Alle reacties Link kopieren
Even een voor jou, Lamaatje.



Ook sterkte voor jou, eendje1977.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel mooi Eentje. Gelukkig heb ik die ervaring ook.
odi et amo
Eentje1977
Bedankt voor de knuffels!



Ik ben trouwens op zoek naar leuke plaatjes, maar dat lukt nog niet zo goed.



Lama, krijg je vandaag nog bezoek, en staat er nog meer in de planning? En wellicht een rare vraag, maar kun je alles nog eten en/of verdragen? En zo ja, is het eten in het ziekenhuis lekker? Mijn ervaringen met ziekenhuis eten is dat het altijd een verrassing is;-)
Alle reacties Link kopieren
Lamaatje, zomaar even...dag lieve vrouw.



Eentje voor jou ook heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Straks komt mijn man op bezoek. dan praten we even bij en als we uitgepraat zijn kijken we meestal nog een aflevering op netflix van de serie die we volgen.

Een boterham met kaas krijg ik momenteel niet weg. Dat is nu meer jam of smeerkaas. Maar dat heeft ook heel veel met sommige medicijnen te maken.

En ik heb na de bestraling een slokdarminfectie gehad en sindsdien kan ik ook niet zo veel meer bunkeren. De maag voelt snel vol aan. Maar de smaak is nog goed. Alleen soms de rare ervaring dat je ergens geen zin in hebt, maar als je eenmaal aan het eten bent dan smaakt het toch goed. En merk je ineens dat je toch honger had.

Misschien heb je diezelfde ervaring ook als je slokdarm meebestraald is.

Het eten is hier heerlijk. Keuze uit twee dingen. Er is altijd wel iets wat lekker is.

Morgen zal mijn zoon wel thuis komen. meestal komt hij met mijn man mee, maar die blijft een hele middag en dat is voor een jonge knul toch wel lang. Hij woont in dezelfde stad en kan dan makkelijker even voor een uurtje aanwippen. Maar we hebben ook veel contact d.m.v. facebook.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama,



Ik ben een stille meelezen op dit forum. Al weken wil ik je een berichtje sturen om je een hart onder de riem steken, maar ik wachtte op de juiste woorden.



De juiste woorden heb ik nog steeds niet gevonden, maar naar jou bericht van gisteren moest ik van mezelf wel een berichtje plaatsen.



Ik vind je een ongelofelijk sterk mens, waar heel veel hier op aarde veel van zou kunnen leren. Ik hoop dat je nog een paar mooie maanden hebt, samen met jou man en je zoon. Ze mogen trots zijn op zo vrouw/ moeder als jij!



Liefs weidevogeltje
Er komt niets op je pad wat men niet aan kan.
Gelukkig maar!



Ik kreeg van de dexametason altijd "snaai neigingen", en ik vroeg mij af je daar ook "last" van had. Uit ervaring weet ik dat zo'n gevoel in combinatie met misselijkheid (die ik van de chemo had) niet fijn is.
Alle reacties Link kopieren
quote:eentje1977 schreef op 31 juli 2014 @ 12:50:

Gelukkig maar!



Ik kreeg van de dexametason altijd "snaai neigingen", en ik vroeg mij af je daar ook "last" van had. Uit ervaring weet ik dat zo'n gevoel in combinatie met misselijkheid (die ik van de chemo had) niet fijn is.Ik kreeg er meer maagpijn van en hartkloppingen.
odi et amo
Die hartkloppingen, die zijn ook herkenbaar!



En heb je nog suggesties nodig van leuke series? Hier heb ik wat ongevraagd advies; white collar. Meer info; zie wikipedia link;



http://en.wikipedia.org/wiki/White_Coll ... _series%29



Deze serie volg ik momenteel met mijn man en wellicht is het ook iets voor jullie. Zo niet, dan vergeet je de suggestie maar snel
Hoi lamaatje, mijn naam zegt het al, ik ben een meelezer, heb wel ooit een account gehad maar nu weer een aangemaakt voor jou. Ik volg je topic al vanaf het begin, heb 2 gevallen van longkanker meegemaakt van zeer dichtbij. Ik wil je ook een hart onder de riem steken en je ook vertellen dat ik ondanks alles geniet van je droge humor. Ik wil ook graag een kaartje naar je sturen, ik weet ook nooit zo goed wat te zeggen maar probeer maar wat, geniet van alle leuke fijne en intieme momenten met man en zoon en vrienden, het is een cliche maar heb aan mijn zus gemerkt dat ze echt zeer intens kon genieten bijna tot op het laatste moment, dat gaf haar veel rust, natuurlijk zijn er ook de moeilijke momenten maar ook daar moet ruimte voor zijn. Blijf je volgen en misschien af en toe meeschrijven. Houdoe
Alle reacties Link kopieren
Met een lach en een traan Lurkert.

Je kunt me een pbtje sturen voor het adres door op het eerste symbooltje onder mijn avatar te klikken.
odi et amo
Kaartje verstuurd Lamaatje, nu maar hopen dat postnl meewerkt en het er voor het weekend is maar zo te lezen zit je niet zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd, Lama.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Kwam even je wollige vacht aaien Lama, hoe was je dag?



Morgen naar huis, samen met de boedelbak aan medicijnen? Ik hoop het voor je!, Ga duimen dat het lukt morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven