Welke e-reader?

31-07-2014 14:53 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een e-reader aan te schaffen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke hebben jullie en hoe bevalt deze?
Alle reacties Link kopieren
Kobo glo en bevalt goed.
Alle reacties Link kopieren
Die ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ga even zoeken. Dank je
Alle reacties Link kopieren
Kobo Aura, en zeer tevreden
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ik had de bebook. Erg tevreden mee. Helaas is ie gesneuveld door blootstellen aan teveel fijn woestijnzand. Gewoon weer een nieuwe gekocht, zelfde merk en die gaat weer prima. Oppassen in woestijngebieden alleen
Kobo glo heb ik ook. Erg fijn.

de Aura is volgens mij zonder ingebouwd lampje.

Daar zou ik niet op besparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 31 juli 2014 @ 15:03:

Kobo glo heb ik ook. Erg fijn.

de Aura is volgens mij zonder ingebouwd lampje.

Daar zou ik niet op besparen.Aura is met ingebouwd lampje, en is ook duurder dan de Glo, dus ik denk dat je abuis zit
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Sony prt 3. Zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees via de Aldiko app op mn iPad. Bevalt heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo Auro en zeer tevreden! Werkt makkelijk en snel, heeft een ingebouwd leeslampje. Kan deze aanraden
Mag ik even inbreken in dit topic? Heeft de sleepcover bij de Kobo Glo of Aura nog toegevoegde waarde?



Heb een weekje de Glo van een vriendin geleend. Iedere keer moest ik hem opnieuw inschakelen, dat duurde zo'n 15 seconden, daarna het boek wat ik aan het lezen was selecteren en dan pas kon ik lezen. Scheelt zo'n sleepcover iets? Als in openen en lezen, zonder al dat opstartgedoe?
Alle reacties Link kopieren
quote:12twister schreef op 31 juli 2014 @ 16:13:

Mag ik even inbreken in dit topic? Heeft de sleepcover bij de Kobo Glo of Aura nog toegevoegde waarde?



Heb een weekje de Glo van een vriendin geleend. Iedere keer moest ik hem opnieuw inschakelen, dat duurde zo'n 15 seconden, daarna het boek wat ik aan het lezen was selecteren en dan pas kon ik lezen. Scheelt zo'n sleepcover iets? Als in openen en lezen, zonder al dat opstartgedoe?Ik heb de e-reader in een cover en als ik het openklap, kan ik meteen gaan lezen. Ideaal!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen met een Kobo. Weet iemand wat het verschil is tussen de Glo en de Aura? Op internet wordt ik niet veel wijzer...
Alle reacties Link kopieren
Hier staan ze naast elkaar uitgelegd

http://www.libris.nl/kobo_ereaders
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de simpelste kiezen.

Zelf het ik de Kobo Touch, zonder ingebouwd lampje. Ben ik ook erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Dank je!
quote:Dropje70 schreef op 31 juli 2014 @ 15:22:

[...]



Aura is met ingebouwd lampje, en is ook duurder dan de Glo, dus ik denk dat je abuis zit

Idd. Ik was met de Kobo Touch in de war.

Die is al te koop vanaf een euro of 70 en heeft geen ingebouwd licht.
quote:12twister schreef op 31 juli 2014 @ 16:13:

Mag ik even inbreken in dit topic? Heeft de sleepcover bij de Kobo Glo of Aura nog toegevoegde waarde?



Heb een weekje de Glo van een vriendin geleend. Iedere keer moest ik hem opnieuw inschakelen, dat duurde zo'n 15 seconden, daarna het boek wat ik aan het lezen was selecteren en dan pas kon ik lezen. Scheelt zo'n sleepcover iets? Als in openen en lezen, zonder al dat opstartgedoe?

Dat is toch gewoon een kwestie van instellen hoe snel dat ding uit gaat.

Bij instellingen : bij slaapsters en bij energie de vinkjes verzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Kobo Glo. Zeer tevreden en kan hem iedereen aanraden. Met name het ingebouwde licht is heel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo zonder lampje, maar had achteraf toch liever die met lampje gehad. Ik lees vaak in de avond en dan is het al snel prettig volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje tussendoor: ik heb een Kobo glo. Helaas loopt deze steeds vast zodat ik hem moet resetten wat veel tijd kost (soms gebeurd dit om de twee bladzijden). Hebben hier meer mensen last van of heb ik gewoon pech en moet ik hem omruilen? (hij is twee maanden oud)
Alle reacties Link kopieren
quote:marretje23 schreef op 05 augustus 2014 @ 12:46:

Even een vraagje tussendoor: ik heb een Kobo glo. Helaas loopt deze steeds vast zodat ik hem moet resetten wat veel tijd kost (soms gebeurd dit om de twee bladzijden). Hebben hier meer mensen last van of heb ik gewoon pech en moet ik hem omruilen? (hij is twee maanden oud)



Ik had dat ook met een kobo glo, ik werd gek van dat ding. Gelukkig kreeg ik mijn geld terug.

Nu heb ik een Kindle Paperwhite, in alle opzichten een veel beter en stabieler apparaat. Nog nooit vastgelopen, en hij voelt ook stukken degelijker.

Als je calibre gebruikt kun je je nederlanse epubs-boeken binnen een paar seconden omzetten tot het goede formaat, dus ik kan er alles op lezen.
Mijn (nieuwe) Kobo glo is ook 2x vastgelopen in de vakantie.

Ik kijk het nog even aan.
Mijn kobo glo begaf het op de eerste vakantiedag, ik baal er gigantisch van. Het ding is nog geen anderhalf jaar oud en niet gevallen of nat geworden. De pest is dat we de aankooppapieren niet kunnen vinden. Ik zou toch maar weer voor de glo kiezen vanwege het ingebouwde lampje maar ben wel het vertrouwen kwijt.
http://download.kobobooks ... o/koboglo_warranty_nl.pdf



Hier staat hoe te handelen met terugsturen.

Ik heb de mijne nog geen maand en wacht nog even. zit een jaar beperkte garantie op.

Wel jammer dat je zelf de verzendkosten moet betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven