Dagindeling baby 7 weken

31-07-2014 16:57 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 7 weken heeft vooral overdag veel moeite met in- en doorslapen. Op advies van kinderarts passen we nu wat strikter ritme toe; de bekende riedel van eten, 'spelen' en slapen. Helaas heeft het nog weinig effect.

Ik ben erg benieuwd hoe de dagindeling van andere baby's van ongeveer dezelfde leeftijd eruit ziet. Ik zit nu weer naast het bedje van een erg wakker en vaak huilend meisje en hoop op wat herkenning/ advies..Bedankt!
Waarom laat je haar liggen? Als ze niet moe is, is ze niet moe. Haal haar er gewoon uit en leg haar lekker bij je op de bank of in de box ofzo. Wie weet slaapt ze wel even als ze op je borst ligt?

En wat bedoel je met doorslapen? Hoe lang slaapt ze overdag dan aan 1 stuk?
Baby's slapen GEMIDDELD 20 uur op een dag. Die van mij sliep beduidend minder. Is ze verder wel gezellig als ze wakker is? Als je haar eruit haalt en aandacht geeft, vasthoudt en aait, is ze dan rustig?



Doe wat JIJ denkt dat goed is. Baby's doen nu eenmaal vaak hazeslaapjes. Laat je niet onzeker maken. Zolang je baby gezellig en tevreden is, hoeft ze niet perse op uur en tijd te slapen. Ze is nog zo klein!
Alle reacties Link kopieren
Ze lijkt wel moe. Gaapt veel en ziet bleekjes. Ze valt af en toe in slaap, maar 'schrikt' binnen een paar minuten weer wakker.

Ik vind het moeilijk om in te schatten of ze echt klaarwakker is of juist over haar slaap heen en daardoor extra alert.
Heb je een puckababy bv? Dochter hier sliep daarin veel beter toen ze zo klein was. Ze schrok ook vaak wakker vanwege haar armpjes waar ze dan even mee zwaaide. Met de puckababy was dit over
Alle reacties Link kopieren
Volgens CB zou ze na voeding en 'spelen' direct weer moeten slapen tot de volgende voeding. Aangezien ik ongeveer om de drie uur voed zou ze telkens minstens 2 uur 'moeten' slapen. Is dit wel reëel? En zo niet - misschien heel stomme vraag - hoe vul je dan de 'wakkertijd' in?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 juli 2014 @ 17:08:

Heb je een puckababy bv? Dochter hier sliep daarin veel beter toen ze zo klein was. Ze schrok ook vaak wakker vanwege haar armpjes waar ze dan even mee zwaaide. Met de puckababy was dit over Ik gebruik sinds gisteren een puckababy :-) Dit leek te werken (dochter is enorm onrustig, schopt en maait voortdurend), maar vandaag lijkt het haar te frustreren. Misschien moet ze wennen, ik blijf het nog wel even proberen.
Wennen kan idd. Dochter hier moest er de eerste keer niks van hebben. Had hem al afgeschreven eigenlijk, want ze probeerde zich echt eruit te wurmen. Na een week nog eens geprobeerd en daarna heeft ze er een maand of 4 heerlijk in geslapen
quote:Maline schreef op 31 juli 2014 @ 17:09:

Volgens CB zou ze na voeding en 'spelen' direct weer moeten slapen tot de volgende voeding. Aangezien ik ongeveer om de drie uur voed zou ze telkens minstens 2 uur 'moeten' slapen. Is dit wel reëel? En zo niet - misschien heel stomme vraag - hoe vul je dan de 'wakkertijd' in?Is niet echt reëel hoor. Baby's hebben slaapcyclus van 45 minuten en worden dus vaak daarna weer wakker. Ik vond het ook lastig om die overigen tijd in te vullen hoor. Maar ik zat in de winter, dus veel binnen. Ga er lekker op uit, wandelen met de wagen, neem een kleedje mee en ga in het park zitten met dochter op het kleed, bij erg warm weer badje in de tuin en voetjes erin of het babybadje en dan buiten badderen.
Mijn baby sliep ook geen 2 uur achter elkaar. 30 minuten 45 minuten hooguit. En dan weer wakker. Wel vrolijk en vriendelijk verder. Lag ook rustig om zich heen te kijken wat er allemaal gebeurde. maar 2 uur is niet echt reeel. Dat is een gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Is niet echt reëel hoor. Baby's hebben slaapcyclus van 45 minuten en worden dus vaak daarna weer wakker. Ik vond het ook lastig om die overigen tijd in te vullen hoor. Maar ik zat in de winter, dus veel binnen. Ga er lekker op uit, wandelen met de wagen, neem een kleedje mee en ga in het park zitten met dochter op het kleed, bij erg warm weer badje in de tuin en voetjes erin of het babybadje en dan buiten badderen.[/quote]



Dank voor je tips!! Het is dus niet zo dat baby totaal overprikkeld raakt en nooit meer zal kunnen slapen (dreigement van consultatiebureau) als ze 's wat langer wakker is?!

Het lastige is dat dochter totaal overstuur raakt in de wandelwagen en ik wat aan huis gekluisterd ben. Vandaag een draagzak besteld, lijkt me heerlijk als ik daarmee met haar kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, huilbaby gehad die niet sliep.

Inbakeren was hier wondermiddel. Dochter ging slapen, werd niet voortdurend wakker gewapperd en was na drie weken een tevreden baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:dophertje schreef op 31 juli 2014 @ 17:33:

Herkenbaar, huilbaby gehad die niet sliep.

Inbakeren was hier wondermiddel. Dochter ging slapen, werd niet voortdurend wakker gewapperd en was na drie weken een tevreden baby.Ik heb gisteren toevallig je topic gelezen. Wat een heftige tijd hebben jullie doorgemaakt. Wat ontzettend fijn dat het beter gaat!!
Mijn dochter sliep ook minder dan gemiddeld. Na een maand of twee-drie is ze vanzelf meer en beter gaan slapen overdag. Ze sliep verder veel bij mij op de arm, vaak na de voeding. In bed was overdag altijd drama.

Hoop dat de draagzak bevalt, succes! En bedenk dat je een baby niet kunt 'verpesten'.
Mijn dochter is nu 12 weken maar met zeven weken was het ongeveer zo:

06.45 eerste fles en weer slapen

10.00 wakker worden

10.00 - 11.00 aankleden, beetje kroelen, flesje

11.00 - 13.00 boodschappen doen, beetje huishouden, slapen, spelen

13.00 luchen met ander kind, weer een flesje

14.00 - 17.00 naar buiten, spelen, beetje huishouden, flesje, oudste kind ophalen,

17.00 -19.00 naar de speeltuin, flesje, slaapje doen, koken

19.00 -21.00 eten, spelen, oudste twee naar bed

21.00 badderen, flesje,, spelen,

Rond 22.00 kind valt in slaap en slaapt zonder wakker te worden tot ongeveer 07.00
Alle reacties Link kopieren
Dankje Liubi, leuk om 't 'schema' van een ander te zien! Hoe vaak en hoe lang sliep je dochter dan ongeveer tussen bijv. 11 en 13u/ 14 tot 17u? Lijkt alsof ze best vaak en lang wakker was!
Alle reacties Link kopieren
quote:nucky schreef op 31 juli 2014 @ 17:52:

Mijn dochter sliep ook minder dan gemiddeld. Na een maand of twee-drie is ze vanzelf meer en beter gaan slapen overdag. Ze sliep verder veel bij mij op de arm, vaak na de voeding. In bed was overdag altijd drama.

Hoop dat de draagzak bevalt, succes! En bedenk dat je een baby niet kunt 'verpesten'.Ben toch een beetje bang haar te 'verpesten', in die zin dat ze zo oververmoeid raakt dat ze echt niet meer kan slapen of alleen nog maar hazeslaapjes kan doen. Ben eigenlijk bang dat dat al het geval is. Gelukkig slaapt ze 's nachts sinds kort wel een aantal uur achter elkaar.
Mijn oudste dochter sliep met 7 weken twee keer 45 min. overdag, de jongste kon 4 uur achter elkaar slapen, dan had ze een voeding gehad, wilde ongeveer 1 1/2 uur later weer en viel dan voor uren in slaap. De middelste zat er tussen in. Inmiddels zijn mijn dochters 8, 6 en 3 en slapen 's nachts meestal prima.

Mijn oudste sliep alleen in haar eigen bed, nauwelijks in de kinderwagen, ik legde haar rond 10.30 uur en 14.30 uur op bed. 's Ochtends waren we meestal thuis, beetje huishouden doen en na de lunch ging ik meestal met haar naar buiten, om 14.30 weer terug, in bed leggen en dan even slapen.

Pas toen ze ouder werd ging ze naar twee keer 1,5 uur slapen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien in de box op haar buikje laten slapen? Lekker dichtbij jou in de buurt.
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 juli 2014 @ 17:13:

Wennen kan idd. Dochter hier moest er de eerste keer niks van hebben. Had hem al afgeschreven eigenlijk, want ze probeerde zich echt eruit te wurmen. Na een week nog eens geprobeerd en daarna heeft ze er een maand of 4 heerlijk in geslapen



Hier ook,

wat bij mij ook goed hielp om zoon wat langer door te laten slapen was een stuk wandelen. Vervolgens wandelwagen in de gang laten staan (rustig en wat donkerder) en daar sliep hij zo 3 uur achter elkaar in.
Wat een herkenning. We zijn onze zoon na 10 weken van dit drama in de puckababy gaan doen. Wij kregen het advies om het een week te proberen. Na 4 dagen ging het pas echt goed.



Ze moeten er aan wennen, opeens zitten je armen 'vast'. Geef haar wat tijd.
@Maline, ze sliep helemaal niet. Om 17.00 moesten we met de auto elke dag mijn oudste ophalen en meestal viel ze pas in de maxi cosi in slaap. Ze sliep dan ongeveer een minuut of 50.



Nu met 12 weken slaapt ze nog steeds niet overdag. Maar ze slaapt dus wel al vanaf drie weken door. Zelfs al toen ik nog bv gaf.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is nu 3,5 maanden en slaapt bijna niet overdag. Alleen maar hazenslaapjes. Het zij zo. Gelukkig slaapt ze snachts van 21 tot 7.



Enne... Dreigement van consultatiebureau..... Zijn ze nou helemaal besodemieterd....misschien heb je hetzelfde consultatiebureau als ik had (heb er een melding van gemaakt en toen kreeg ik een ander bureau, heel blij mee!) Ze zijn er om jou te helpen niet om je onzeker te maken!
Alle reacties Link kopieren
Een baby kan héél goed zijn of haar eigen dag indelen. Gaat wel over tegen de tijd dat je spruit volwassen is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels 4 maanden maar slaapt 's morgens en 's middags als ik geluk heb 3 kwartier en dan is hij er wel weer klaar mee.

Het CB kan lullen wat ze willen maar als jouw kind niet moe is dan zal ze niet gaan slapen. En wie weet vind ze het fijn om in de wandelwagen of in de box te slapen.

Derpje wilde een tijdje 's avonds niet in bed slapen dus sliep bij ons beneden en als wij naar bed gingen gaf ik hem een fles op z'n kamer en dan in bed .

Het is dan ook een gemiddelde de ene baby slaapt veel de andere niet.

En ga gezellig wandelen gewoon knuffelen leg haar in de box op haar buik om te oefenen wie weet vind ze de mobiel al mooi om naar te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven