Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa_lynn schreef op 30 juli 2014 @ 18:47:

Weet iemand van jullie ongeveer rond welke tijd het amc mensen uitnodigen voor de intake etc.

Ik stond half juli 9 maanden op de wachtlijst en nu nog niets gehoord.

En omdat wachten gewoon lang duurt en ik met elk mailtje meer ga stuiteren hoop ik een richtlijn te hebben .



Herkenbaar! Ik open ook elke dag met veel nieuwsgierigheid de post.



Die ovutesten ga ik zeker een paar keer proberen. Heb geen idee hoe zoiets werkt, heb zulke soort testen nooit nodig gehad, ook nooit gedacht ooit eens in verwachting te zijn of iets dergelijks.



In ieder geval iedereen die in spanning wacht veel succes! Ik zou me geen raad weten als ik jullie was.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vlinder en Rosings, ik kom gezellig naast jullie op het wachtbankje zitten. Ik heb vorige week mijn eerste IUI poging gehad (na de deal IVF). Na dat hele hormonale circus voelt het nu wel erg rustig aan het front (lees: buik), kan me dus haast niet voorstellen dat ik zwanger ben. En ik weet dat dat niks wil zeggen, maar daarmee heb ik wel de rust gevonden om de eerste week redelijk frustratieloos door te komen. Inmiddels begint het toch wel wat te kriebelen en WIL IK TESTEN.... Nog een dag of 5 en dan mag ik van mezelf testen. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb plaats voor jullie gemaakt novaa en smiley, ben sinds gister van mijn eerste wachtbankje af. Op naar de volgende ronde!



Bibos, hoe gaat / ging jouw eerste wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
@Smile, dankje! Begon al aan mijzelf te twijfelen Mailen zat in de planning voor vandaag dus net ook gedaan.

Maar weer afwachten..



@Honeybaby, erg he.. ik praat soms zelfs tegen mn telefoon als er weer mails binnenkomen :p in de hoop dat DE mail erbij zit.



Ik heb ook het plan om vooraf een ronde ovulatietesten te doen zodat ik een beetje een idee heb van hoe en wat etc.

Naar wat ik begreep zijn de testen van action prima.



@Kipje, succes met je volgende ronde
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik ook reactie op mijn mail, maar ze kunnen niets zeggen en ik word vanzelf uitgenodigd voor de infobijeenkomst..
Alle reacties Link kopieren
@novaa, ik zit er pas sinds vandaag op, nog lang wachten dus....
Gister en eergister had ik lichtroze afscheiding in de ochtend. Vanochtend was het roder en ietsje meer maar nog niks wat op een menstruatie duidt. Vanmiddag is het weer helemaal gestopt.

Wel al een test gedaan vanochtend, helemaal omo-wit, ongesteldheid zou maandag pas moeten komen. En m'n humeur is om op te schieten PMS keer 1000.



Ik weet dus niks, want niet ongesteld, en geen positieve test. Nog even verder wachten, maar ik vind het wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ah Kipje wat jammer. Hopelijk volgende maand beter .



Smiley, sorry had er helemaal overheen gelezen dat jij ook op het wachtbankje zit. Sterkte!



En Rosings, heel veel sterkte met geduld hebben!! En jij natuurlijk ook Noa-Lynn. Dit hele traject is echt een aaneenschakeling van geduld hebben... Geduld hebben voor je intake, vervolgens geduld hebben voordat je mag beginnen, en dan tenslotte telkens weer geduld hebben op het wachtbankje. Pfff maar goed, tegen de tijd dat die kleine zich straks aandient zijn we wel geoefend in geduldig zijn ;).
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, en ik ben al niet zo'n ster in geduld... Ik vind het op zich wel meevallen omdat ze gewoon aangeven hoe lang je ongeveer moet wachten maar veel langer dan dat hoop ik dan ook echt niet dat het gaat duren.



Je had wel snel antwoord Noa Lynn! Wel prettig dat je automatisch uitgenodigd wordt, hoef je het zelf niet te regelen allemaal. Maar ja.. Het frustrerende is dat je het dus juist niet in de hand hebt. Ik blijf lekker doorlopen voor de meest gewilde brief ooit tot nu toe. Maar dat zeg ik vast ook weer als ik in de volgende fase zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie zo staan te springen zeg!

Ik zelf heb echt wel een soort van cold feet merk ik. Ben benieuwd hoe mijn gevoel zich verder gaat ontwikkelen de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hey, heeft iemand nog wat gehoord van Zoeter? Die is bij al uitgerekend toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 31 juli 2014 @ 21:36:

Wat leuk dat jullie zo staan te springen zeg!

Ik zelf heb echt wel een soort van cold feet merk ik. Ben benieuwd hoe mijn gevoel zich verder gaat ontwikkelen de komende tijd.



Hoe komt het dat je Cold feet hebt? Ik sta inderdaad te springen. Ik heb dan gewoon eenmaal een beslissing gemaakt en dan sta ik er zo ontzettend achter, dan wil ik ook niet zo enorm lang wachten. Het kindje is gewoon enorm gewenst!



Zoeter is in augustus uitgerekend staat hierboven, dus wie weet is die gewoon lekker van haar rust aan het genieten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry het heeft even geduurd voordat ik de rust vond hier te schrijven...



Op donderdagavond 24-07-2014 ben ik moeder geworden van een prachtige dochter. Met 38 weken en 2 dagen was ze uiteindelijk 52 cm bij 3980 gram. Ik ben uiteindelijk ingeleid en daar heel dankbaar voor.

de weeopwekkers uiteindelijk wat gingen doe, deden ze gelijk erg veel en kwam ik in een weeenstorm met weeën op rug en bekken terecht. Ontzettend heftig maar gelukkig kreeg ik de ruggenprik. Van 4 cm sprong ik toen ineens naar 10 cm. Mijn moeder was even wat te eten halen en kwam 2 minuten voordat ik echt moest persen binnen. Bizar genoeg was het persen ook al weer klaar voordat ik dacht dat ik begonnen was. Daar was ze eindelijk!!! En ze is zo mooi en lief!!! Mijn oudste dochtertje vraag de hele dag door: maggu kusje geven? Tuurlijk is ze ook wel jaloers, maar alles gaat boven verwachting. :-
Gefeliciteerd Zoeter!
Alle reacties Link kopieren
Ooooooh Zoeter gefeliciteerd!!!!! Wat heerlijk dat ze er nu is!

Mooie datum om te bevallen; toen was ik uitgerekend én jarig! :-)



Heel veel genieten gewenst voor jouw gezin!!!!





MMN
Alle reacties Link kopieren
Ook hier gefeliciteerd Zoeter!!! Hoelang heeft je persfase geduurd?



Die weeënstorm lijkt me wel heftig!



Heerlijk hoor die twee meiden!



Hier ook nieuws, want ik heb van de donor zaad gereserveerd bij het ziekenhuis voor een tweede. Binnen nu en een jaar moet ik dan beginnen. En dan heb ik in ieder geval voor 6 pogingen dezelfde donor als bij mijn dochter.

Nu had ik ook het plan om op zijn vroegst volgend jaar deze tijd voor een tweede te gaan, dus dat komt mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Zoeter!! Heel veel geluk met z'n drietjes!
when nothing goes right, go left!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zoeter! Geniet van je meiden!



En gavia wat een leuk nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Gavia! Een tweede is weer zo geweldig! Ik vond de zwangerschap weer heel zwaar, maar het resultaat is het zo waard!



Mijn bekken is momenteel weer langzaam aan het herstellen en we hebben naast de kraamzorg veel hulp van mijn ouders en zus. Vriendinnen willen ook graag helpen, maar op dit moment is dat gelukkig nog niet nodig. Voor mijn dochtertje wel zo rustig. We hebben gelukkig verlengde kraamzorg gekregen. Morgen de laatste dag en ik moet zeggen dat ik sinds vandaag ook echt weer veel zelf kan, dus dat komt precies goed uit.



Op de papieren staat dat de persfase 0 uur en 0 minuten heeft geduurd, maar dat klopt natuurlijk niet. Wel moest ik direct na het beginnen met persen stoppen, omdat het hoofdje stond. En direct daarna was het weer: begin maar met persen, ho stop en ze was er. Voor mijn eigen geval had ik ook nog niet iets gedaan. Het zal dus enkele minuten zijn geweest. Erg bizar. Ook had ik geen enkele schade van onderen, heel relax :-D



Nog gefeliciteerd met je verjaardag MMN, mooie datum idd :-D

Hoe gaat t nu met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wow zoeter, gefeliciteerd! Mooie lengte en gewicht. Was zelf precies zo! Geniet ervan saampjes.
Alle reacties Link kopieren
Mamminator en Zoeter gefeliciteerd met zoon en dochter! Alle goeds toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:zoeter schreef op 01 augustus 2014 @ 19:19:



Nog gefeliciteerd met je verjaardag MMN, mooie datum idd :-D

Hoe gaat t nu met jullie?



Weeënstorm is inderdaad heftig. Ik heb ook bijna de hele bevalling achter de feiten blijven lopen omdat de meeste weeën "bleven hangen" (niet wegtrokken) en dan kwam de volgende er alweer aan. Ook een uur persweeën wegpuffen was niet mijn favoriete moment. Maar net wat je zegt; het is het zoooooooooo waard!



Met ons gaat het eigenlijk heel goed! Hij heeft wel spruw, dus dat is wat minder. Maar was er snel bij en meteen begonnen met de behandeling met gentiaan violet en dat lijkt te helpen. Ook ik heb langer kraamzorg gehad, ik vond het heerlijk. En de laatste dag dat ze er was, was ook precies het moment dat ik dacht: ik ben er helemaal klaar voor! Het herstel qua energie gaat wel snel door het bloedverlies, dus dat is jammer. Wil graag de deur uit, al is het maar even naar het winkelcentrum om een ijsje te eten. Maar daar moet ik nog even geduld mee hebben, al gaat het wel eindelijk een stuk beter en ben ik niet na elk telefoongesprek compleet buiten adem....



Maar ik vind het genieten! Wat een wonder en jeeeeeeeeeeeeetje wat een onbeschrijfelijk gevoel van liefde overvalt je zeg.....



Ik had trouwens wel even een halve dag moeite met het idee dat hij niet op mij lijkt (vond ik dan) en dus alleen maar op de donor. Totdat ik foto's zag van mijn neefje en nichtje als baby en die lijken sprekend op elkaar! Grote opluchting!



Nou, ik ga maar eens eten. Ik eet als een beer, drink veel, veel tussendoortjes en toch al 4 kilo kwijt in de afgelopen 2 weken. Lang leve borstvoeding!!!!!



MMN
Alle reacties Link kopieren
..
If destiny speaks, I dont ask questions
Alle reacties Link kopieren
Welkom Samantha!
Welkom Samantha



Ik ben ongesteld. Ben er haast blij mee, wat een stomme week was dit zeg! Vanaf dinsdag al last van spotting. Vraag me af hoe lang deze menstruatie duurt.



Dadelijk even de donor+vrouw mailen, door de vakantie periode heb ik deze ovulatie week ruimte om 3x langs te gaan, kijken of dat in hun planning ook lukt. Vind het wel een grote aanslag op hun privé. ipv 2 dagen (1 onthouding, en 1 donatie) van hem voor mij een hele week. Maar met wat mazzel lukt het dan wel!



En anders wordt het zwemmers tellen enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven