Werk & Studie alle pijlers

De opmerking van mijn baas (!)

31-07-2014 16:13 221 berichten
Hoi!



Nou wat mij vanmiddag overkwam.. Ik heb een tatoeage (het is een sleeve, heel kleurrijk, allemaal lekkere dingen; cup cakes en snoep en kinderlijke dingen) Vind het persoonlijk erg leuk, kan begrijpen dat anderen daar anders over denken je hoeft tenslotte niet alles mooi te vinden.



Omdat ik ooit eens opgevangen heb dat mijn baas niet een hele grote fan van tatoeages is draag ik op mijn werk, ook met 29 graden netjes een vestje of iets anders met lange mouwen.



Vanmiddag tijdens de werkzaamheden piepte er een toefje slagroom onderuit en hij vroeg of ik tatoeages had, ik antwoorde met "ja" en vervolgens zegt hij; "als ik had geweten dat je tatoeages had bij je sollicitatie had ik je niet aangenomen"



Say whut?! Ik was nogal flabbergasted en antwoorde dat tatoeages niets af doen aan mijn werk of mij als persoon.. toen liep hij weg.



Wat moet ik hiermee?
quote:kadanz schreef op 31 juli 2014 @ 18:07:

[...]



Ik geloof je niet.

Echt niet.

Niet als je op het eerste gezicht je bankier, chirurg en piloot uit moet kiezen. No way.







Waarom worden negatieve gedachtes over tattoos als ouderwets bestempeld? Tattoos zijn niets nieuws. Dat getuigt des te meer van de kortzichtigheid van mensen die zich onderkladden en denken modern te zijn.





Haha, nou ik zou echt voor mezelf kiezen als ik een risk manager nodig zou hebben ipv zo'n saaie kantoorpik.



En ach jij denk zo en ik denk wat ruimer... en ja echt zo denk ik echt, moeilijk te begrijpen voor iemand zoals jij maar die mensen zijn er echt.
quote:gedanst schreef op 31 juli 2014 @ 18:05:

[...]





Dat voorbeeld was niet van mij hoor

Je hebt helemaal gelijk, het werd een beetje dans/zerig in mijn hoofd .
Alle reacties Link kopieren
Het is wel grappig als je je bedenkt dat massa's mensen zich laten tatoeëren en doorboren om zich te onderscheiden van de massa.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona, 3 minuten geleden





Nee hoor, creditanalysten en salesmanagers lopen ook in korte broek en slippers en hebben tattoo's die normaal bij klanten gesprekken en bezoeken netjes onder hun pak verdwijnen.



Dat zeg toch ook iedereen hier? Zolang je als werkgever geen klanten met ouderwetse gedachtes kwijt kan raken, is het je goed recht.



TO heeft zelfs in een functie waar geen klanten haar zien, netjes een afgedekte tattoo en nog roepen mensen hier dat ze kortzichtig is en moeten nog even hun mening en afschuw over mensen met tattoo's melden.



En dat vind ik echt pas kortzichtig en naar. Blech.Ik heb het toch de hele tijd over zichtbare tattoo's en verder is het gewoon de vrije keuze van de werkgever, mogen wij helemaal zelf beslissen waar we de tattoogrens leggen. Niet alle werknemers lopen in driedelig pak rond, een T-shirt verbergt veel minder, bijvoorbeeld.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 juli 2014 @ 18:10:

[...]





Met een vlindertje op je bil, zorg je er maar voor dat je geen bouwvakkersdecolleté krijgt tijdens je werkzaamheden. Bouwvakkersdecolletés zijn sowieso aanstootgevend. En hoe moet een werkgever anders weten wat jij op je bil hebt staan?Haar werkgever zei dat als hij had geweten dat ze een tattoo had hij haar niet had aangenomen. Ook niet als ze die altijd bedekte, dan nog had hij haar niet aangenomen.
quote:gedanst schreef op 31 juli 2014 @ 18:09:

[...]





Waarom stel je dan een vraag als je de antwoorden toch niet gelooft?Het waren retorische vragen. Een heel vervelende manier van discuzeuren als je het mij vraagt, want dat soort 'vragen' slaat alles dood. Juist omdat ze al bij voorbaat insluiten dat de vrager je toch niet zal geloven als je ze niet naar wens beantwoordt.
quote:kadanz schreef op 31 juli 2014 @ 18:07:

[...]



Ik geloof je niet.

Echt niet.

Niet als je op het eerste gezicht je bankier, chirurg en piloot uit moet kiezen. No way.







Waarom worden negatieve gedachtes over tattoos als ouderwets bestempeld? Tattoos zijn niets nieuws. Dat getuigt des te meer van de kortzichtigheid van mensen die zich onderkladden en denken modern te zijn.Het staat je volledig vrij om mijn antwoord in twijfel te trekken, maar ik heb net zo lief mensen die zichzelf onderkladden en denken modern te zijn: eigenlijk heb ik die liever dan mensen die een onberispelijke haardracht hebben. Met scheiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids, 1 seconde geleden

Het is wel grappig als je je bedenkt dat massa's mensen zich laten tatoeëren en doorboren om zich te onderscheiden van de massa.

En ze lopen allemaal met hetzelfde aarsgewei en sterretjes...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MarianneDavids schreef op 31 juli 2014 @ 18:14:

Het is wel grappig als je je bedenkt dat massa's mensen zich laten tatoeëren en doorboren om zich te onderscheiden van de massa.

Wie zegt dat dat de reden is om een tattoo te nemen, dat maak jij ervan.

Ik vind ze gewoon mooi, niets onderscheidend aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 juli 2014 @ 18:14:

[...]





Ik heb het toch de hele tijd over zichtbare tattoo's en verder is het gewoon de vrije keuze van de werkgever, mogen wij helemaal zelf beslissen waar we de tattoogrens leggen. Niet alle werknemers lopen in driedelig pak rond, een T-shirt verbergt veel minder, bijvoorbeeld.





Ben jij dan ook zo eerlijk om in de sollicitatiebrief te zetten dat je iemand afwijst vanwege de tattoo of verzin je een smoes, niet geschikt blablabla.



Ik heb het over een tattoo die je niet ziet.
quote:MarianneDavids schreef op 31 juli 2014 @ 18:14:

Het is wel grappig als je je bedenkt dat massa's mensen zich laten tatoeëren en doorboren om zich te onderscheiden van de massa.Oke, ik beken: ik heb piercings en tattoo's, maar wel omdat ik dat zelf mooi vind en niet om me te onderscheiden van de massa.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 31 juli 2014 @ 18:16:

[...]



Wie zegt dat dat de reden is om een tattoo te nemen, dat maak jij ervan.

Ik vind ze gewoon mooi, niets onderscheidend aan.Dat beweren mensen met (een) tatoeage(s) zélf.
verba volant, scripta manent.
quote:gedanst schreef op 31 juli 2014 @ 18:02:

[...]





Nee hoor, want als iemand een vlindertje op zijn bil heeft zie ik dat niet. En als je daarom wordt afgewezen tijdens je sollicitatiegesprek heeft die werkgever echt een probleem.En daar gaat je vergelijking met TO mank. Een tattoo op je bil zal onder normale omstandigheden inderdaad onzichtbaar blijven en je werkgever heeft er inderdaad geen ene reet mee te maken hoe de reet van zijn werknemer eruit ziet. Maar TO heeft een sleeve op haar arm, en ze heeft er zelf geen zorg voor gedragen dat het ding onzichtbaar bleef, al was dat dan natuurlijk een ongelukje. En ja, dan mag haar werkgever daar gewoon iets van zeggen al vinden jij en ik hem dan honderd keer een zeurpiet.
quote:MarianneDavids schreef op 31 juli 2014 @ 18:18:

[...]





Dat beweren mensen met (een) tatoeage(s) zélf.



Hoezo? Ik vind het gewoon mooi en ik vind mensen zonder ook mooi.

En mensen met en zonder scheiding en met en zonder mantelpakje.

Kan me namelijk geen bal schelen hoe je er uit ziet of dat je onderscheidend bent of niet. Als je je werk maar goed doet of een leuke vriend bent.

Is echt een rare denkwijze.
sja dik zijn kiezen de meeste mensen ook zelf voor, maar daar mag je dan niks negatief van vinden...maar een tekeningetje op iemand maakt stromen van oordelen los.



dikke mensen ook maar niet aan nemen? je kan ook af vallen namelijk...en die tattoo had je ook niet kunnen nemen of weg laseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat het probleem is als de tattoos gewoon afgedekt kunnen worden. Zolang je geen tattoo op je hoofd draagt, waardoor je een bivakmuts op moet naar je werk, zie ik het probleem niet. Waarom zou je aanstoot nemen aan een afbeelding van slagroom als deze gewoon kan worden bedekt?



Ik heb zelf trouwens geen tattoos, maar ik zou er geen problemen mee hebben als mijn dokter/piloot/ijscoman ze wel heeft, zo lang het geen aanstootgevende tattoos zijn (hakenkruizen o.i.d.) Het zijn maar plaatjes...
Alle reacties Link kopieren
Als ik als klant ergens kom, gelijk waar, kan het mij niet schelen als iemand vol staat met tatoeages. Zolang hij/zij vriendelijk is en me helpt.
Over tattoo's op je hoofd gesproken: een paar jaar geleden is mijn zoon aangereden, meneer die hem had aangereden belde mij zelf netjes op en bood aan even langs te komen om dingen te bespreken. Staat er een tanige meneer voor mijn deur met allerlei tattoo's op zijn hoofd en gezicht, met een lief kado voor mijn zoon en zichtbaar en hoorbaar aangedaan door het gebeuren. I rest my case.
quote:strikjemetstippels schreef op 31 juli 2014 @ 18:24:

sja dik zijn kiezen de meeste mensen ook zelf voor, maar daar mag je dan niks negatief van vinden...maar een tekeningetje op iemand maakt stromen van oordelen los.



dikke mensen ook maar niet aan nemen? je kan ook af vallen namelijk...en die tattoo had je ook niet kunnen nemen of weg laseren.Nou ja, ik kan me best voorstellen dat iemand die een diëtistenpraktijk runt of een fitness-centrum nou niet direct zit te springen om een moddervette receptioniste .
quote:redhothead schreef op 31 juli 2014 @ 18:30:

Over tattoo's op je hoofd gesproken: een paar jaar geleden is mijn zoon aangereden, meneer die hem had aangereden belde mij zelf netjes op en bood aan even langs te komen om dingen te bespreken. Staat er een tanige meneer voor mijn deur met allerlei tattoo's op zijn hoofd en gezicht, met een lief kado voor mijn zoon en zichtbaar en hoorbaar aangedaan door het gebeuren. I rest my case.Natuurlijk, getatoeëerden zijn net mensen en er doen een heleboel vooroordelen de ronde over mensen met plaatjes op hun lichaam. Dat laatste stoort mij ook wel, al heb ik ze zelf dan niet (zowel de vooroordelen als de tattoos ).
Ik heb niks tegen tatoeages op zich mits niet zichtbaar tijdens je werk (afhankelijk van het werk that is) maar als ik een financieel expert of een jurist nodig zou hebben en ik zie onder de kraag of manchetten dikke vette tatoos haak ik dus af. Want interesse hebben in je carriëre, vooral in de financiële sector gaat niet samen met tatoos die overal zichtbaar zijn, dat kan niet. Tatoeages overal die echt zichtbaar gaan no matter wat je aantrekt tot in de nek aan toe bij mij in het hoekje: Tokkie.

Maar een tattoo die tijdens het werk niet zichtbaar is: who gives a damn .

En wat de tatoeages zelf betreft: als ze gezet worden zijn die vast mooi, over 40 jaar niet meer want nogal bepaald verzakt . Waarom doen mensen het toch? Heb je het gezicht van je moeder op je lijf, is je moeder na jaren nog meer verzakt dan ze ooit was tijdens haar leven, nou, joeppie wat een compliment
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 juli 2014 @ 18:38:

[...]





Natuurlijk, getatoeëerden zijn net mensen en er doen een heleboel vooroordelen de ronde over mensen met plaatjes op hun lichaam. Dat laatste stoort mij ook wel, al heb ik ze zelf dan niet (zowel de vooroordelen als de tattoos ).Ja, ik voel me ook af en toe net een mens.
quote:mitsig schreef op 31 juli 2014 @ 18:24:

zo lang het geen aanstootgevende tattoos zijnGrappig, dat je zelf kennelijk niet ziet dat "aanstootgevend" zuiver persoonlijk is. Jij vindt hakenkruisen aanstootgevend, de werkgever van TO vindt, blijkbaar, slagroom aanstootgevend. En nu?
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat je baas gelijk heeft, dus ik vind het geen rare opmerking.

Zichtbare tattoos staan niet netjes vind ik.Zet er dan eentje op je bil, heeft niemand er last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 31 juli 2014 @ 18:39:

Ik heb niks tegen tatoeages op zich mits niet zichtbaar tijdens je werk (afhankelijk van het werk that is) maar als ik een financieel expert of een jurist nodig zou hebben en ik zie onder de kraag of manchetten dikke vette tatoos haak ik dus af. Want interesse hebben in je carriëre, vooral in de financiële sector gaat niet samen met tatoos die overal zichtbaar zijn, dat kan niet.



Van mij mag een advocaat best een zichtbare tattoeage hebben hoor. Al kan het zijn dat ik daardoor de eerste minuten van zijn of haar betoog mis, omdat de dan de tattoeage nog aan het bekijken ben. Maar dat zou ik ook hebben met een ingewikkeld kapsel of iets anders opvallends,



Het zou mij niet verbazen als de algemene opinie over tatoeages over 10 haar heel anders is dan nu. Namelijk nog geaccepteerder dan ze nu zijn. Het begon bij zeelieden en criminelen, nu komen ze in alle lagen van de bevolking voor. Bouwvakkers en voetballers mogen ze zonder problemen tonen, over 10 jaar juristen misschien ook wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven