date is gescheiden

28-07-2014 11:43 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Een tijdje geleden sprak ik met iemand via een online datingsite. Hij praatte openlijk over zijn scheiding die qua papieren nog niet afgerond is. Maar fysiek dus wel al 1 jaar uit elkaar.



-Is het verstandig om voordat de papieren rond zijn te daten?

-Voor de mensen die ervaring hebben met het daten van gescheiden mannen; waar moet ik op letten (red flags)?
Alle reacties Link kopieren
quote:penny11 schreef op 28 juli 2014 @ 14:24:

Ik zou erg voorzichtig zijn!!!



niet lang geleden zat ik in dezelfde situatie. Hij was al een aantal maanden uit elkaar (gescheiden) en de oorzaak was overspel.

Heeft me verteld dat hij daar "overheen" was en dat hij me niet zag als rebound. Ging 2 1/2 maand heel goed en dacht echt dat hij me heel erg leuk vond. Totdat de "drukte" op z'n werk hem te veel werd en hij me besloot te negeren. En dat is bijna 4 maanden geleden!Hij liet ineens niets meer van zich horen???
Alle reacties Link kopieren
quote:penny11 schreef op 28 juli 2014 @ 14:36:

dacht dat ik iets las over vreemdgaanIk bedoelde dat ik vreemdgaan een goede reden voor scheiding zou vinden bv.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel benieuwd zijn naar de redenen waarom hij gaat scheiden. Ik zou niet met iemand in een relatie willen stappen die geen blijk geeft van zelfreflectie en diezelfde fouten gaat maken in de nieuwe relatie. Ook zou ik niet met een man in zee gaan die bijvoorbeeld negatief over zijn ex praat. Dat zijn zo'n beetje de punten waar ik op zou letten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 28 juli 2014 @ 14:40:

Ik zou heel benieuwd zijn naar de redenen waarom hij gaat scheiden. Ik zou niet met iemand in een relatie willen stappen die geen blijk geeft van zelfreflectie en diezelfde fouten gaat maken in de nieuwe relatie. Ook zou ik niet met een man in zee gaan die bijvoorbeeld negatief over zijn ex praat. Dat zijn zo'n beetje de punten waar ik op zou letten.



Ik heb er wel naar gevraagd.. maar kwam dan uit op uiteenlopende toekomstplannen, en dat zij geen eigen leven/vrienden/hobby's had..



Ik moest wel achter mijn oren krabben toen ik dat hoorde..jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
dat zou ik echt een afknapper vinden, als iemand dat zei over zijn ex.

ik geloof dat soort dingen ook nooit zo.
wij slapen nooit.
Jeetje zeg, wat een achterdocht...



Ik ben zelf ook gescheiden, dat zal het verschil zijn, maar het lijkt mij echt totaal niet leuk om zo achterdochtig te beginnen met daten. Niet alle mannen zijn slappe zakken die vreemdgaan en verhalen ophangen. En iedere scheiding heeft zijn verhaal, kan me voorstellen dat hij niet direct aan een nieuw scharreltje verteld wat er allemaal heeft gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 14:47:

[...]

Ik heb er wel naar gevraagd.. maar kwam dan uit op uiteenlopende toekomstplannen, en dat zij geen eigen leven/vrienden/hobby's had..



Ik moest wel achter mijn oren krabben toen ik dat hoorde..jullie niet?Oftewel onverenigbare verschillen, zoals bij vele de reden is.
Alle reacties Link kopieren
verkeerd begrepen dus. Maar toch voorzichtig blijven



@ boerderijgeit: yep! kreeg nog een (laatste) berichtje dat hij te druk is (wat ik wel geloof, maar geen excuus vindt) en dat het allemaal boven zn pet gaat nu en dat hij het daarom rustig aan wil doen. En sindsdien reageert hij nergens meer op.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 28 juli 2014 @ 14:48:

dat zou ik echt een afknapper vinden, als iemand dat zei over zijn ex.

ik geloof dat soort dingen ook nooit zo.Ja precies..
Alle reacties Link kopieren
quote:dymo9 schreef op 28 juli 2014 @ 14:49:

Jeetje zeg, wat een achterdocht...



Ik ben zelf ook gescheiden, dat zal het verschil zijn, maar het lijkt mij echt totaal niet leuk om zo achterdochtig te beginnen met daten. Niet alle mannen zijn slappe zakken die vreemdgaan en verhalen ophangen. En iedere scheiding heeft zijn verhaal, kan me voorstellen dat hij niet direct aan een nieuw scharreltje verteld wat er allemaal heeft gespeeld.Waar komt deze agressie vandaan? Kom op zeg, als jij beweert dat achterdocht niet goed is..dan zou je ook op je woorden mogen letten. Ik ben geen scharrel, hou mijn benen goed dicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:penny11 schreef op 28 juli 2014 @ 14:51:

verkeerd begrepen dus. Maar toch voorzichtig blijven



@ boerderijgeit: yep! kreeg nog een (laatste) berichtje dat hij te druk is (wat ik wel geloof, maar geen excuus vindt) en dat het allemaal boven zn pet gaat nu en dat hij het daarom rustig aan wil doen. En sindsdien reageert hij nergens meer op. wat een pannekoek!
quote:privegraag schreef op 28 juli 2014 @ 13:57:

Kijk vreemdgaan bij hem hoeft niet bij jou te gebeuren. Iedereen verdient een tweede kans. Daarnaast is de tweede relatie nagenoeg altijd beter. Omdat jullie allebei perfect weten wat je wel en niet wilt.hahahahaha
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik het goed begrijp is de reden die hij opgegeven heeft om te gaan scheiden in jouw ogen eigenlijk geen goede reden? En nu ben je bang dat hij een type is die snel de handdoek in de ring gooit ipv knokt voor een relatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 14:47:

[...]



Ik heb er wel naar gevraagd.. maar kwam dan uit op uiteenlopende toekomstplannen, en dat zij geen eigen leven/vrienden/hobby's had..



Ik moest wel achter mijn oren krabben toen ik dat hoorde..jullie niet?



Lekker vaag antwoord van hem. Heeft hij dan een helder beeld van zijn toekomstplannen? Hem daar weleens naar gevraagd?

Belangrijkste is dat je hem leert kennen zonder dat je emotioneel betrokken raakt. Zo houd je helder voor jezelf of je hem een fijne man vindt of dat hij toch niet helemaal zuivere koffie is. Dat betekent dus aftasten, vragen durven stellen en vooral je eigen leven blijven leiden. Dat laatste was volgens hem toch een issue in zijn huwelijk? Ik zou zeggen, volg je eigen lijn en als hij een man van waarde is dan zal hij dat toejuichen. Zo niet, dan is het een zwakke vent die maar wat lult.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juli 2014 @ 15:02:

Maar als ik het goed begrijp is de reden die hij opgegeven heeft om te gaan scheiden in jouw ogen eigenlijk geen goede reden? En nu ben je bang dat hij een type is die snel de handdoek in de ring gooit ipv knokt voor een relatie?



Ja precies.. ik wil niet met iemand zijn die als het even minder is..meteen een uitweg zoekt. daar ben ik wel bang voor.



En als dit echt de enige reden is..dan ben ik niet overtuigd..tenzij hij natuurlijk nog niet alles wil vertellen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 28 juli 2014 @ 15:02:

[...]





Lekker vaag antwoord van hem. Heeft hij dan een helder beeld van zijn toekomstplannen? Hem daar weleens naar gevraagd?

Belangrijkste is dat je hem leert kennen zonder dat je emotioneel betrokken raakt. Zo houd je helder voor jezelf of je hem een fijne man vindt of dat hij toch niet helemaal zuivere koffie is. Dat betekent dus aftasten, vragen durven stellen en vooral je eigen leven blijven leiden. Dat laatste was volgens hem toch een issue in zijn huwelijk? Ik zou zeggen, volg je eigen lijn en als hij een man van waarde is dan zal hij dat toejuichen. Zo niet, dan is het een zwakke vent die maar wat lult.



Helder, in de zin dat hij iets serieus zoekt..

Maar je hebt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet, ik denk dat het beter is om hierbij te laten.. ik voel ook echt niet van ' interessant, lijkt me leuk om hem te daten'.. komt wel grotendeels door zijn motivering..
Alle reacties Link kopieren
quote:nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 16:07:

[...]

Ja precies.. ik wil niet met iemand zijn die als het even minder is..meteen een uitweg zoekt. daar ben ik wel bang voor.



En als dit echt de enige reden is..dan ben ik niet overtuigd..tenzij hij natuurlijk nog niet alles wil vertellen...

hmmm snap ik wel. Maar je zit nu nog helemaal in de besnuffelfase. Ik denk dat je het gewoon een kans moet geven als je hem echt leuk vindt. Ik denk niet dat iedereen gelijk het achterste van zijn tong laat zien. Klagen over je vorige relatie wordt altijd gezien als afknapper dus misschien houdt hij het even luchtig.



Mijn vriend was 4 maanden getrouwd toen zij vreemdging. In het begin van onze relatie was hij ook nonchalant, zo van vreemdgegaan dus hop eruit, maar gaandeweg besprak hij ook wel wat dat met hem heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juli 2014 @ 16:15:

[...]



hmmm snap ik wel. Maar je zit nu nog helemaal in de besnuffelfase. Ik denk dat je het gewoon een kans moet geven als je hem echt leuk vindt. Ik denk niet dat iedereen gelijk het achterste van zijn tong laat zien. Klagen over je vorige relatie wordt altijd gezien als afknapper dus misschien houdt hij het even luchtig.



Mijn vriend was 4 maanden getrouwd toen zij vreemdging. In het begin van onze relatie was hij ook nonchalant, zo van vreemdgegaan dus hop eruit, maar gaandeweg besprak hij ook wel wat dat met hem heeft gedaan.maar dat is het nou net... als de reden vreemdgaan was, zou ik direct accepteren...alleen is dat niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 16:19:

[...]

maar dat is het nou net... als de reden vreemdgaan was, zou ik direct accepteren...alleen is dat niet het geval.quote:nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 16:19:

[...]

maar dat is het nou net... als de reden vreemdgaan was, zou ik direct accepteren...alleen is dat niet het geval.

I know, maar wat ik er mee bedoel te zeggen, misschien heeft hij het topje van de ijsberg maar verteld en zit de vork in werkelijkheid heel anders in de steel.



Maar als jij er voor jezelf geen goed gevoel bij hebt dan zou ik lekker weer online verder daten. Meer mannen dan kerken
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juli 2014 @ 16:24:

[...]





[...]



I know, maar wat ik er mee bedoel te zeggen, misschien heeft hij het topje van de ijsberg maar verteld en zit de vork in werkelijkheid heel anders in de steel.



Maar als jij er voor jezelf geen goed gevoel bij hebt dan zou ik lekker weer online verder daten. Meer mannen dan kerken Haha.. ach, ik zie wel..
Waar er twee vechten hebben er twee schuld en als hij leuk is tegen jou waarom zou je dan gelijk in deze prille fase alles moeten weten? Misschien houdt ie zich expres beetje op de vlakte. En wat bij ex de reden is hoeft dus niet voor eventuele toekomst tussen jullie te gebeuren he!



Trouwens ik was op papier ook nog getrouwd toen ik mijn vriend leerde kennen. Omdat het huis wat ik met ex had nog te koop stond en het van de uiteindelijke verkoop prijs af zou hangen wat wij in ons convenant zouden zetten qua verdeling hebben we het op zijn beloop gelaten tot huis daadwerkelijk verkocht was. Dit wist mijn vriend ook en ik heb m steeds overal gewoon bij betrokken en laten lezen. Ook laten zien dat toen de boel geregeld was ik documenten op de post heb gedaan. Was geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Quote:

nina12 schreef op 28 juli 2014 @ 16:19:

[...]

maar dat is het nou net... als de reden vreemdgaan was, zou ik direct accepteren...alleen is dat niet het geval.



Ehm. Jij hoeft toch niet te accepteren wat zijn of haar reden voor de scheiding was?? Ik snap dat je voorzichtig bent maar je kan toch met iemand praten en er achter proberen te komen hoe iemand is? Misschien wilde die vrouw wel nooit sex, of hij juist niet. Of waren ze gewoon op elkaar uitgekeken. Werd zij ineens pot. Je weet het toch niet? En je hoeft zoiets toch ook niet meteen te weten?

Gebruik je gezonde verstand en je onderbuikgevoel, dan kom je meestal een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Wel als hij echt zo eerlijk is zou ik zeggen gewoon even proberen, maar dan wel echt houden op daten, dus geen andere dingen totdat de papieren rond zijn. Op zo een manier beschermd je jezelf toch een beetje als blijk dat het gewoon een verhaaltje van hem was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven