Even spuien...

31-07-2014 20:23 45 berichten
Ik weet niet zeker of het hier of bij hoort, denk toch meer bij psyche.



Week 2 van de schoolvakantie zit er nu bijna op en ik word gek.



Sinds een maand of 3 zit ik thuis (overspannen en verleden dat.mij heeft ingehaald) en mijn man is ook thuis met een burnout.



Sinds een maandje weten wij dat onze zoon (enigst kind, 5,5 jaar) ADHD heeft. Hiervoor krijgen wij binnenkort begeleiding om beter met hem om te kunnen gaan.



Hij heeft zojuist weer een uur lang een temper tantrum gehad.

Ik heb een erg kort lontje en moet heel erg oppassen om dit niet op hem af te reageren.



Het vergt zo enorm veel energie. En die heb ik even niet. Gisteren groepstherapie en individuele therapie gehad. Daar ben ik nog helemaal kapot van.



Normaal kan ik hem in zo'n bui makkelijker negeren, maar nu niet. IK denk datik het mij nu ook teveel aantrek.

Maar dat komt denk ik.vooral door fysieke en emotionele uitputting.



Ik weet niet wat ik hiermee wil. Ik denk gewoon even klagen.

Zit er even doorheen.
Laat de ADHD niet op de voorgrond staan, dat maakt hem niet anders dan andere kinderen. En ja, soms ben je gewoon boos of je kinderen zat, dat is heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wie kan jullie de komende tijd ondersteunen? Heb je daar al over nagedacht?
Kan hij niet een paar dagen per week naar de opvang?



Ik heb vorig jaar ook tijdens de vakantie thuis gezeten met burnout, toen gingen de kinderen gewoon naar de opvang.
Laat je niet meezuigen in de ellende die ADHD lijkt, je bent in therapie met hem en dat is mooi genoeg. Je mag gewoon boos en moe zijn, waardoor dat dan ook komt. Voel je niet schuldig.
Kan hij ook op kamp? Logeren bij familie of goede vrienden?

Jullie bordjes zijn allemaal nu even te vol



Vraag hulp Polka! Ik heb Dorian morgen ook uitbesteed om een vriendin te helpen met een huilbaby, die al 3 dagen geen oog dicht doet en een vriend die op zijn wallen naar het werk gaat.



Gun jezelf iemand die jullie even een (mid)dagje komt helpen.
quote:Doreia schreef op 31 juli 2014 @ 20:34:

Kan hij ook op kamp? Logeren bij familie of goede vrienden?

Jullie bordjes zijn allemaal nu even te vol



Vraag hulp Polka! Ik heb Dorian morgen ook uitbesteed om een vriendin te helpen met een huilbaby, die al 3 dagen geen oog dicht doet en een vriend die op zijn wallen naar het werk gaat.



Gun jezelf iemand die jullie even een (mid)dagje komt helpen.En dat is ook een slim plan, af en toe iemand vragen die wil oppassen zodat jij iets leuks en ontspannends kunt doen met je partner.
Advies 1: ga lekker veel met hem naar buiten, naar de speeltuin, het bos... Alles waar hij zich uit kan leven, scheelt weer in de energie.



Advies 2: laat zoontje lekker uit logeren gaan, zodat jullie even rust hebben.



Advies 3: je zoon heeft veel baat bij duidelijkheid, regelmaat en structuur. Geef hem die. Maak een planbord waarop je de planning voor de dag of voor die week zet, in mooie picto's. Kwestie van plaatjes zoeken op internet.



En heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook met vriendinnen en mn schoonzus. De kinderen gaan allemaal over en weer. En als ik naar therapie ga en dochter naar haar tante dan pak ik even een uurtje extra. Kindloos.



Zoek wat hulp.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Helaas tijdelijk even geen oppas. Kids van mijn zwager zijn nu dagelijks bij opa en oma, en die in combi met mijn zoontje mixt niet zo lekker. Continu ruzie...



Hij mag daar wel logeren, maar de andere kids zitten er ook van vroeg tot laat.



Kamp oid en opvang is helaas ook geen optie. En voor de vakantiewerk hier met bouwen is hij nog te jong.



Speeltuinen zoeken we regelmatig op, maar daarnaast is het gewoon erg vermoeiend.



Verder hebben we weinig familie en vrienden waarop we kunnen terugvallen. Het is allemaal te vet weg of hebben hun eigen sores.



Morgen zal het ook vast wel weer gaan, ik.heb al een speeltuin ingepland morgen voor c.a. 3 uurtjes.

Het is alleen nu even erg lastig.

Nog steeds is hij bezig en ligt hij te dreinen en te stammen in zijn bed...

Negeren werkt niet echt.



Kon ik alles maar even 'uit' zetten...
Alle reacties Link kopieren
Is men op de hoogte van het feit dat jullie zó op je tandvlees lopen? Of heb jij voor iedereen bedacht dat zij niet kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jij en je man elkaar niet wat meer afwisselen? Zo help je elkaar ook wat meer rust gunt. Pak in de avond even 2 uurtjes de fiets en ga met een boek ergens op een bankje in het park zitten.. Laat je man hem meenemen boodschappen doen zodat jij even tot rust komt.. Alles met zijn drieën doen, heel gezellig maar jullie hebben in deze situatie individuele oplaadtijd nodig
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Kids van je zwager hebben geen andere opa en oma zodat jullie kind naar opa en oma kan? Of heb je nu even de puf niet meer om zelfs dat te vragen?



Ik maak me zorgen polka. Wie kan jullie gezin bij de hand nemen en hier doorheen leiden?
Mediteren.
Alle reacties Link kopieren
Of loop eens binnen bij het CJG. Overal in Nederland zijn de buurtteams erg in opkomst en mijn ervaring is dat er weinig wachttijden zijn. Wellicht kunnen ze met jullie meedenken naar een oplossing.
Mijn zusje zit zelf in interne therapie en kan dus niet. Naar de genoemde opa en oma en zwager is er geen familie.



Kids hebben wel een andere opa en oma, maar niet in vaders tijd. En hij moet gewoon werken...



Vrienden die we hebben zitten in groningen, andere druk met verhuizen, en andere zijn op vakantie.

Is dus echt even geen andere optie. Volgende week donderdag weer.



Wat kan cjg betekenen?



Ik heb geen idee doreia, weet het echt niet.

Man werkt sinds kort ook weer 4x 4 uur p.w.

En daarnaast heeft hij zijn eigen therapie ivm ass constatering.

Hij zit zelf ook wel aan zijn taxi.
Waarom kan hij niet op kamp? Je hebt speciale kampen, heppie is bv heel erg leuk.

Bij veel gemeentes hebben ze ook kindervakantieweken, kinderen vanaf 4 zijn dan de hele dag onder de pannen. Is zoiets bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat het CJG kan betekenen kan ik zo niet zeggen. Google eens op jouw plaatsnaam en/of jouw buurt en buurtteam of wijkteam. Misschien staat daar wat info. En kijk anders eens op de site van jouw Centrum Jeugd en Gezin. Want dat er iemand met jullie mee moet kijken naar een oplossing lijkt mij wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat opvang geen optie is en ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar ik ken wel kinderen die naar de opvang, zodat de moeder (in het geval wat ik ken) bij kan komen. De opvang werd betaald door de gemeente, voorzover ik weet. Maar misschien komt er nog iemand langs die meer thuis is in de regelgeving. Ik zou dus wel contact opnemen met de GGD en aangeven dat je echt ondersteuning nodig hebt en nu. Stel je voor dat je zoon één of twee dagen per week naar een BSO zou kunnen gaan, dan heb jij toch even wat tijd voor jezelf.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als het te ver is naar Groningen, dan komt Groningen toch bij jullie?
Het wijkteam kan met je meedenken en weet naar welke instanties/ organisaties je kan gaan voor ondersteuning oid.



Heb je een duidelijke dagindeling? En ja.....tv kijken of spelletje op de ipad hoort daar ook bij. De dag is soms lang....even tv kijken kan dan echt geen kwaad. Echt een rustmomentje voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen wonen we in een andere regio (hier al over de helft van de zomervakantie), anders zou ik je zo graag helpen door een middagje op te passen, helemaal niet reëel want je kent mij niet persoonlijk enzo maar ik voel zo met je mee!



Hier ook 1 kind, jongen van 3,5 (en retedruk) en ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.



Zelf ga ik regelmatig even hardlopen als vriend thuis is, dan kan ik echt mijn hoofd even leeg maken. Is dat misschien iets voor jou?

Je bent eigenlijk maar even weg maar het geeft even zo'n gevoel van vrijheid, even eruit in je eentje en gedachten op 0.
Alle reacties Link kopieren
Het CJG zou ik niet benaderen, zij lossen geen opvangproblemen op en voor je het weet heb je jeugdzorg aan je broek hangen.



BSO afnemen. Een andere oplossing zit er niet op. En als het financieel lastig wordt, even voor de vakantie andere prioriteiten stellen. Zo doen anderen dat ook.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens op nieuwetijdskind.com lezen bij catogorie ouders en adhd onderwerp.



Overigens vindt ik het overkomen alsof de situatie , het kind, als een last is voor jouw/jullie. Zo voelt het kind zich dus ook, want energetisch straal dit uit. Een kind moet zich geliefd en welkom voelen vooral adhd kinderen zijn extra gevoelig. Kinderen zijn sowieso gevoeliger voor energie , werk aan je eigen stress en doe ontspanningsoefeningen, en wees liefdevol naar jezelf zodat je dat ook oprecht liefdevol naar je kind kan zijn. Ga wandelen, lees en leer over je zelf, bv bij een burn out heb je niet naar je lichaam geluisterd en raad ik het boek, luister naar je lichaam aan en iets over de TAO. Realiseer je dat je kind onschuldig is en alleen maar liefde en structuur en een uitlaatklep, van gevoelens, spelen, nodig heeft. Maar kijk en werk aan jezelf! Omdat kinderen vaak onze frustraties voelen en deze gaan uitleven zal je echt zien als jij beter in je vel zit, zit hij dat ook!



Ps; Begin aub niet met medicijnen voor adhd.
Alle reacties Link kopieren
Waterval laat je eens informeren over de transitie van de jeugdzorg en alle veranderingen die erbij horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven