Werk & Studie alle pijlers

Afgestudeerd- wanneer OV niet meer geldig?

31-07-2014 20:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze maand afgestudeerd en nu wil ik graag weten of mijn OV in augustus nog geldig is. Ik kan hier op internet geen duidelijk antwoord over vinden. Aan de ene kant denk ik dat ik er geen recht meer op heb omdat ik deze maand ben afgestudeerd maar een studiejaar duurt van september t/m augustus. Weet iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is kan je op www.duo.nl zien tot wanneer je recht hebt op je studentenreisproduct.



Kijk hier op de website over je studenten OV even, of had je dat al gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer word je uitgeschreven? Als dat nog in juli is, istie augustus niet meer geldig!

Maand van uitschrijving is bindend



Gefeliciteerd trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer steeds in te loggen op DUO maar ik ben mijn wachtwoord vergeten :( Dus ik kan ook niet bij mijn gegevens! Super irritant!
Alle reacties Link kopieren
Je OV stopt als het goed is op de dag waarop jij je stufi stopzet. Meestal is dit dezelfde dag als waarop je uitgeschreven wordt/jezelf uitschrijft van je school.



Bijvoorbeeld:

Ik ben in juli afgestudeerd maar het schooljaar duurt tot 31 augustus. Ik heb besloten tot dan ingeschreven te blijven staan op mijn school en dus ook stufi te ontvangen (ik heb immers al voor een heel jaar collegegeld betaald dus dit mag).

Ik heb via studielink (weet niet of jij dat ook gebruikt) mijn opleiding stopgezet per 31 augustus

Bij DUO heb ik hetzelfde gedaan; stufi stopt op 31 augustus. Je OV valt ook onder die stufi, dus zou het gewoon moeten doorlopen, tenzij je het zelf opzegt.



Het kan ook zijn dat jouw school je uitschrijft, dan moet je zsm ook je stufi stopzetten want dan heb je daar geen recht op en moet je dat terugbetalen. Bel anders even je opleiding, als het goed is is die gewoon open (front office etc). Als je daar nog ingeschreven staat is er niets aan de hand!



Zou iig snel een nieuwe digi-d wachtwoord opvragen, want als je te laat bent met opzeggen kan je een boete krijgen en moet je al het teveel gekregen geld/ov terugbetalen! Handige is wel dat overheidspost in de vakantie behoorlijk snel is, omdat de meeste Nederlanders dan niets aanvragen Een verklaring omtrent gedrag duurt 6 weken, ik had hem binnen maar liefst 48 uur
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat je je studenten ov zelf stop moet zetten bij n automaat! Doe je dit niet krijg je voor elke halve kalendermaand die je er mee hebt gereisd een boete van 97 euro... En geloof me dit kan aardig snel oplopen :(
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een brief van DUO gekregen dat hij per 1 augustus geen recht meer heeft op een studentenreisproduct, en dit uiterlijk op 7 augustus stop moet zetten bij de ophaalautomaat.



Niet op tijd stopzetten kost idd ¤97,00 per halve maand.



Ik zou dit risico niet nemen TO
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben je je Digid wachtwoord niet vergeten, maar is die verlopen. In alle Digid wachtwoorden moet tegenwoordig een 'symbool' zitten ($#%, etc.), wat binnen een bepaalde tijd ingesteld moest worden. Iedereen die dat nu nog niet heeft, moet een herstelcode aanvragen. Via de post duurt dat ongeveer een week.
Liever elitair dan een pauper!
Hmmm, momenteel kun je als student sowieso niet meer gratis reizen met je OV kaart dus beter zet je de boel nu meteen stop.



Als je niet meer kan inloggen met je DigID als de sodemieter een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit kan 5 werkdagen duren (maar is meestal minder)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet mijn wachtwoord alweer :D En er staat bij mij gegevens dat ik in augustus nog stufi krijg. Een school jaar loopt van 1 sept t/m 31 aug. En zolang je nog stufi krijg, heb je ook recht op OV. Ik zal morgen voor de zekerheid nog even bellen. Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Weet ook dat je nog een jaar recht hebt op korting na je OV!
Alle reacties Link kopieren
Maar blijf je ook ingeschreven staan t/m augustus? Want daar gaat het om en DUO weet niet dat jij bent afgestudeerd als je dat niet zelf doorgeeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven