Entertainment alle pijlers

Geld maakt gelukkig

09-07-2014 07:55 132 berichten
Sandra Schuurhof ontvangt dagelijks drie Nederlanders die in acute geldnood zitten. Het water staat hun aan de lippen en in GELD MAAKT GELUKKIG gaan zij tot het uiterste om het publiek voor zich te winnen. Want het publiek in de studio bepaalt hoeveel geld de deelnemers krijgen om weer uit de zorgen te komen. GELD MAAKT GELUKKIG is elke werkdag om 20.00 uur te zien bij SBS6.





Deskundig duo

De deelnemers worden kritisch aan de tand gevoeld door een deskundig duo, dat zorgt dat er geen vraag onbeantwoord blijft. Dit zijn voormalig sociaal advocaat Prem Radhakishun en budgetcoach Eef van Opdorp. Zij voorzien de deelnemers ook van nuttige tips, wijze raad en financieel advies.



Help mee

Ben je geraakt door één van de verhalen? Wil je een financiële bijdrage doen? Dat kan. Klik op de kandidaat van je keuze onder ‘Help de deelnemers’ en doneer een bedrag. Het maakt niet uit hoe hoog het bedrag is, alle hulp is welkom. Het bedrag gaat binnen een week naar de deelnemer aan wie je het hebt geschonken. Als het streefbedrag van de deelnemer behaald is, wordt dat aangegeven en krijgen zij het stempel: “Geholpen”. “Geld maakt Gelukkig” wil hiermee een positieve beweging in gang zetten waarin alle Nederlanders zorg dragen voor elkaar





Ik heb gisteren een aflevering gezien en heb er een heel dubbel gevoel bij. Bedelen op de tv, wie heeft het zieligste verhaal, waar is de schaamte van die mensen, wat is het nut van het panel ze geven zulke algemene opmerkingen dat het weinig toevoegt.
Eindeloos, zometeen Arjen Robben hè, op NL1
Onbegrijpelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal wat E 2200,00 voor een zolder .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 16 juli 2014 @ 20:31:

Eindeloos, zometeen Arjen Robben hè, op NL1 Oh dank je lieverd, ik was het straal vergeten
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Had Prem ook nog een paar open rekeningen liggen of zo, dat hij hiermee de kost moet verdienen?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wil iemand me uitleggen wat een kindje van 8 maanden aan een kinderkamer heeft? Krijg je daar nou een slechte jeugd van?
quote:boebezoebe schreef op 16 juli 2014 @ 20:53:

Had Prem ook nog een paar open rekeningen liggen of zo, dat hij hiermee de kost moet verdienen?Waarschijnlijk wel. Bij de IQ-quiz van een paar weken geleden zei hij dat hij alleen meedeed voor het geld. Ik vind het maar een naar mannetje.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren stopte de opgenomen aflevering voordat bekend werd wat de 3 ieders kregen aan geld.



Vertel me dat de jongen de hele 10000 euro kreeg en de eerste vrouw 0



Samen met haar vriend 10000 euro netto per maand verdienen bij de marine en dan nog een krediet van 37500 euro van de bank voor een motor,kleding en reizen pfffff dat ze haar baan verloor en toen 1600 euro netto verdiende in een andere baan en de relatie uitging was daarna pas dus ze had van hun gezamelijke inkomen ook wel die motor enzo kunnen kopen.die heeft gewoon teveel uitgegeven,meer een dubbeltje op z'n kant geval.
Ik weet het niet meer precies maar die jongen kreeg het meest. 1000 meer dan waar hij om vroeg en hij hield het allemaal zelf. Volgens mij kreeg hij 6400 en de dames 1700 en 1900 ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dat lucht op.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Jaa echt he eindeloos! En dan wordt je meer geld "gegund" dan je vraagt en het dan lekker zelf houden en andere geen "gunst" gunnen. Wat een ego trut!
Alle reacties Link kopieren
Dat vond ik ook niet netjes.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook sneu, vooral voor de vrouw met het oog-probleem. Ze had die 800 euro echt nodig en de vrouw van de gehandicapte zoon had 800 teveel. Maar ja, het zegt genoeg.



Het is natuurlijk al gênant dat je voor een paar duizend euro een tranentrekkend verhaal op tv moet verkondigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn post weggehaald, vond het wel te grof van mezelf. Nu ik de posts van jullie lees, had ik ,m kunnen laten staan .

Echt wat een vreselijk programma.

Prem en Sandra doen het leuk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 01 augustus 2014 @ 01:06:

Jaa echt he eindeloos! En dan wordt je meer geld "gegund" dan je vraagt en het dan lekker zelf houden en andere geen "gunst" gunnen. Wat een ego trut!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op vrijdag 01 augustus 2014 01:06 Jaa echt he eindeloos! En dan wordt je meer geld "gegund" dan je vraagt en het dan lekker zelf houden en andere geen "gunst" gunnen. Wat een ego trut!



Hahah vond ik ook.



Zowiezo, ik vind dat er nogal veel mensen zijn die "ja we hebben een huis, 24 abonnementen, 4 kinderen, 2 autos, 5 fietsen en een scooter, we gaan 4x per jaar naar centerparcs maar oh oh dat geld voor die traplift"
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 01 augustus 2014 @ 08:15:

[...]





Hahah vond ik ook.



Zowiezo, ik vind dat er nogal veel mensen zijn die "ja we hebben een huis, 24 abonnementen, 4 kinderen, 2 autos, 5 fietsen en een scooter, we gaan 4x per jaar naar centerparcs maar oh oh dat geld voor die traplift"



Jaaaa , Net zoals die vrouw van gisteren, man was door ziekte in zijn inkomen achteruit gegaan, goedkoper wonen , 7000 schuld (meen ik) bij de ZV, ja eigen risico hè? dat is 2x 360 euro per jaar.

Ze hadden veel bruiloften waar ze niet naar toe konden, want dacht ik geen geld voor in het envelopje, Nee mevrouw kon geen kleding kopen.

Nou ze stond daar naakt op het podium .

Enne nog nooit van de kringloop gehoord?

Prem en die vrouw vragen toch niet voldoende door.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Paupers zijn het!
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 01 augustus 2014 @ 18:52:

Paupers zijn het!Paupers en bedelaars
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik erger me mateloos aan dat ongenuanceerde geblaat van prem en eef. Naast dat ze niet genoeg doorvragen, lopen ze ook allerlei instanties af te katten. Bij de gemeente werken alleen maar mensen die niet weten wat ze doen en liefst geen cent uitgeven aan wmo, tandartsen die eerst betaald willen worden voor de vorife behandeling voor ze een nieuwe doen zijn graaiers, enz enz enz. Het is maar zeer zelden gewoon de schuld van de verkeerde keuzes van de bedelaars op dat podium. Blegh.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zie jij de schuldvraag voor je bij een gehandicapt kind Ginger?

Dan hadden de deelnemers maar geen kinderen moeten nemen?



Ik geef als eerste toe dat er heel veel verhalen bij zitten van mensen die echt verkeerde keuzes gemaakt hebben (wie laat er in godsnaam een lening die je samen aangaat alleen op jouw naam zetten )

Maar er zitten toch ook verhalen bij van mensen die door ziektes in de problemen geraakt zijn.

Ik snap wel dat je dan op deze manier uit de ellende probeert te komen (al zou ik het zelf echt nooit zo doen)
Je snapt best dat ik niet bedoel dat een gehandicapt kind krijgen eigen schuld is.

Het gros wat meedoet, heeft verkeerde keuzes gemaakt, en bij de een is dat nog ergens niet onlogisch en bij de ander is het echt dom gekluns. Maar nagenoeg iedere keer moet een derde partij het ontgelden bij eef en prem. En dat gaat nergens over. Dat is gewoon populistisch bashen van partijen die daar niet eens aanwezig zijn. Daar stoor ik me aan.
En ook bij mensen die zelf ziek worden, dat is heel vervelend, maar niet de schuld van de gemeente, wmo of de zorgverzekeraar. Maar die krijgen de volle laag. Das namelijk lekker makkelijk scoren.
Alle reacties Link kopieren
God wat een programma zeg . Best verbijsterend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven