Ivf behandeling als alleen staande met kinderwens

31-07-2014 21:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames ik zit zo te twijfelen nou ook weer niet maar zijn er misschien meer vrouwen die een kinderwens hebben maar geen partner hebben. ik ben 27 jaar jong. en heb een kinderwens maar door 2 behoorlijke stuk gelopen relatie en huwelijk. zit ik toch te denken om alleen voor een kindje te willen zorgen. omdat ik toch al aardig de kant van de 30 dicht in de buurt is. wie kan me advies geven over hoe en wat en waar ik daarvoor terecht kan. ik wil binnenkort eerst eens een gesprek gaan hebben met mijn huisarts. maar wat kunnen jullie adviseren. en waar kan ik de juiste info vinden. ik weet dat ik natuurlijk zwanger kan worden. maar geen partner en voorlopig staat mijn hoofd er de komende 5 a 7 jaar niet naar een man te vinden.



wie kan me advies geven en zijn er meerdere vrouwen die bewust kiezen voor alleen staande ouder. ??? ik hoor het graag alle informatie is welkom.

liefs mickydogs87
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
Alle reacties Link kopieren
Dapper plan TO! Maar ik denk dat je je plan nog wel wat beter moet overdenken. Een kind in je eentje kan uiteraard prima, en als je aan de eisen voldoet, zul je mogelijk ook wel in aanmerking komen voor donorzaad. Ik vermoed dat je nog wel wat items hebt voordat je hieraan moet beginnen. Geen idee of je in aanmerking komt voor IVF, volgens mij gaat het dan toch meer om vruchtbaarheidsproblematiek?



Wat maakt dat je, als je voor jezelf helder hebt dat je het alleen wilt gaan doen, de man als zodanig volledig wilt bannen? Als je zo'n negatief manbeeld hebt, is het misschien slim daar eerst aan te werken. Is er b.v. niet een goede vriend in je omgeving die je wel vertrouwt? Praat daar eens mee, niet alle mannen zijn slecht. Een betrouwbare manspersoon in het leven van een kind is niet slecht hoor, al is het niet de vader.



Ik ben het dus wel een beetje eens met MadameQetesh. Denk goed na en zorg dat je zelf wel voldoende in balans bent.



Succes!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Werk aan jezelf zodat het mannen issue opgelost is voor je zwanger bent.

Mijn vader overleed toen ik tiener was. Wij hebben hem intens gemist, terwijl mijn moeder het echt heel goed gedaan heeft. Je ontzegt je kind een vader, zaak om te zorgen dat jij het beste in jezelf naar voren haalt.

Jouw leeftijd, relatieproblemen (je wil geen relatie), hint naar eerder misbruik: eerst hulp dan kind.
Ivf krijg je alleen als is geconstateerd dat zwanger worden op de natuurlijke manier niet mogelijk is.

In jouw geval geen optie dus.



Sta je onder behandeling van een psych?
quote:-kuuk- schreef op 31 juli 2014 @ 22:37:

[...]





Al eens gehoord van KI?! Waarom zou je meteen voor ivf kiezen als dat niet meteen noodzakelijk is?

Mijn hemel, wat een heftige reactie zeg! Er zitten heel wat opties tussen ´iemand van straat trekken als dekhengst´ en ivf. En ivf is niet ´even iets´ om zomaar aan te beginnen. Als het medisch noodzakelijk is kan het een uitkomst zijn. Maar er is waarschijnlijk geen arts die TO zomaar een ivf-procedure laat starten.



Dat was een GRAPJE, als in poging om een beetje humor in te brengen...

Ik doelde helemaal niet op IFV, het ging mij gewoon om het feit

dat TO een kind wil, niet de manier waarop.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 31 juli 2014 @ 22:32:

[...]



Jeetje. Zou je niet eerst eens aan je issues gaan werken? Want dit klinkt niet echt gezond hoor. Stel dat je een zoon krijgt , heb je daar dan ook geen vertrouwen in? Ga eerst een gewoon wat vrijblijvend daten, daar hoeft echt geen relatie uit te ontstaan. En ontdek ook eens dat mannen best leuk kunnen zijn, en seks ook.

Zoals jij er nu tegenaan kijkt zie je een kind als een soort redding, een alternatief. Lijkt me niet écht ideaal.

Dit dus.

Alleenstaand moederschap is een prima manier om voor te kiezen, maar als je het doet vanuit zoveel frustratie denk ik dat je toch net niet door de procedure komt. Hoop ik ook eigenlijk.

Ik heb twee zoons als bewust alleenstaande moeder en die zoons worden nu man. Gelukkig heb ik niet voor het alleenstaand moederschap gekozen vanwege zoveel negatieve ervaringen als jij, waardoor ik het geweldig vind om te zien hoe mijn knulletjes transformeren naar echte mannen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij heeft dit op haar 30 ste gedaan. Na een jaar kon ze geïnsemineerd worden en zij was bij uitzondering de eerste keer meteen zwanger dus met 32 is ze bevallen. Er komt nog best veel kijken bij inseminatie dus ik vindt t ook niet zo jong.
Hoezo wordt het de eerste vijf-zeven jaar niets om een partner te krijgen? Heb je in deze periode dan wel tijd voor een evt. kind? En hoe wil je dat doen met werken? Heb je een goede baan die zorgt voor stabiel inkomen? En heb je backups, mensen die je kind kunnen overnemen?



Ik denk dat jij nu alleen maar de roze wolk ziet, maar een kind is vaak loei en loeizwaar, vooral in je eentje. Onderschat dat niet. Je kunt de zorg niet even delen. Denk aan slapeloze nachten etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 27 wél heel jong. Ik was tien jaar ouder toen ik mijn tweede kreeg! (binnen twee maanden zwanger en perfect gezond kind). Ik ben het er helemaal mee eens dat je er 'op tijd' bij moet zijn, en natuurlijk nemen je vruchtbaarheidskansen na je 30e af. Dat is gewoon een gegeven.



Maar... de meeste vrouwen worden ook na hun 30e nog gewoon zwanger en de meeste bevallen van een gezond kind. Ik vind 27 niet per se te jong om kinderen te krijgen, maar wel voor deze drastische stappen. Vanuit zo'n instabiele situatie is wachten een betere optie dan nu overhaast een kind nemen.



Gecombineerd met het feit dat TO blijkbaar getraumatiseerd uit een relatie is gekomen. Ga dat eerst eens rustig verwerken! Daarna is er nog tijd genoeg. Mocht het echt niet lukken om een partner te vinden, dan kun je alsnog besluiten het alleen te doen. Maar, inderdaad, vanuit de juiste motieven. Die heb je nu niet.



Ook ik heb ooit nagedacht over alleenstaand moederschap. Zo'n beetje op de valreep heb ik mijn man ontmoet en samen hebben we twee dochters.



Ik vind het moederschap fantastisch, maar het lijkt me behoorlijk zwaar om alles alleen te doen. Praktisch maar ook emotioneel. Nooit iemand om mee te overleggen, om je geluk of zorgen mee te delen. Hoe ga jij dat oplossen, TO? Heb je iemand in je omgeving die je hiermee kan ondersteunen?



Heb je iemand in je omgeving die een vaderfiguur voor het kind kan zijn - heel belangrijk als je een zoon krijgt? Hoe ga je daarmee om als je geen enkele man meer vertrouwt?



Kortom: nog genoeg te doen voordat je zo'n ingrijpend besluit neemt.
quote:mickydogs87 schreef op 31 juli 2014 @ 22:29:

hallo bedankt voor de vele tips. daar heb ik veel aan.

het eerste wat ik las! dat een vader ook de kans moet krijgen ( ik wil graag alleen voor een kindje zorgen zonder een vader erbij ) en 2e ik kies er bewust voor om geen partner meer te willen ik ben het vertrouwen in de man kwijt geraakt waardoor ik die optie niet zie zitten. 3e en om zwanger te raken door gemeenschap nou nee dit heb ik zoveel in mijn huwelijk tegen mijn zin in moeten doen nou nee dank je. 4e ik wist ook niet welke middelen er waren hoor ik wist alleen dat er een ivf behandeling was om zwanger te worden. maar die tip van het inseminatie met een anonieme donor lijkt mij het beste optie. 5e waarom zo jong omdat ik voor mezelf een grens getrokken heb en die licht tussen de 27 en 32 jaar in. 6e ik doe het echt niet om mijn ego te strelen ik heb al zo lang een kinderwens en zie ernaar uit om een mooi wonder te mogen ontvangen. als alleen staande moeder kies ik dus bewust voor.



7e je kind kiest er niet voor om zonder vader ter wereld te komen. Dat is niet perse een reden om als single helemaal geen kind te krijgen, wel iets om heel goed bij stil te staan en te bedenken of jij je evt kind alles kunt bieden wat het oa op sociaal emotioneel vlak nodig heeft.



Bij het lezen van jouw berichten komt het over alsof je nog geen moment vanuit een ander perspectief dan dat van jouzelf hebt gedacht. Hopelijk opent dit topic je ogen dat jouw wens niet zo simpel is als jij denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat als je kind zijn/haar vader wil leren kennen? Je vertrouwd geen man dus dat zal wel niet mogen!! Wat als het een jongen is en hij vraagt waarom hij geen vader heeft? Wat zeg je dan? Sorry zoon, ik vertrouw geen mannen dus heb het in m'n eentje gedaan en gun jou geen vader! Wie gaat met hem voetballen? Gezellig naar truckstar of tt in assen? Met wie kan hij later praten over z'n scharreltjes wie leert m autorijden, mss een motor!



Zijn allemaal van die kleine dingetjes die een kind gaat missen!! Een kind hoort op te groeien met 2 ouders. (Vind ik)
Alle reacties Link kopieren
quote:snuzzle schreef op 01 augustus 2014 @ 09:16:

Wat als je kind zijn/haar vader wil leren kennen? Je vertrouwd geen man dus dat zal wel niet mogen!! Wat als het een jongen is en hij vraagt waarom hij geen vader heeft? Wat zeg je dan? Sorry zoon, ik vertrouw geen mannen dus heb het in m'n eentje gedaan en gun jou geen vader! Wie gaat met hem voetballen? Gezellig naar truckstar of tt in assen? Met wie kan hij later praten over z'n scharreltjes wie leert m autorijden, mss een motor!



Zijn allemaal van die kleine dingetjes die een kind gaat missen!! Een kind hoort op te groeien met 2 ouders. (Vind ik)Hoe kortzichtig
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:snuzzle schreef op 01 augustus 2014 @ 09:16:

Wat als je kind zijn/haar vader wil leren kennen? Je vertrouwd geen man dus dat zal wel niet mogen!! Wat als het een jongen is en hij vraagt waarom hij geen vader heeft? Wat zeg je dan? Sorry zoon, ik vertrouw geen mannen dus heb het in m'n eentje gedaan en gun jou geen vader! Wie gaat met hem voetballen? Gezellig naar truckstar of tt in assen? Met wie kan hij later praten over z'n scharreltjes wie leert m autorijden, mss een motor!



Zijn allemaal van die kleine dingetjes die een kind gaat missen!! Een kind hoort op te groeien met 2 ouders. (Vind ik)



Jij vindt echt dat dat soort dingen niet door een moeder gedaan kunnen worden?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 01 augustus 2014 @ 08:15:

[...]





Dat was een GRAPJE, als in poging om een beetje humor in te brengen...

Ik doelde helemaal niet op IFV, het ging mij gewoon om het feit

dat TO een kind wil, niet de manier waarop.



Ow... is dat het...

Schrijf er dan niet bij dat je kromme tenen krijgt van bepaalde opmerkingen. Je wekt daar namelijk de indruk mee dat je geërgerd bent.



TO, succes met je keuze. Maar ondertussen zal je door een aantal reacties ongetwijfeld begrepen hebben dat IVF niet meteen een logische keuze is.
quote:snuzzle schreef op 01 augustus 2014 @ 09:16:

Wat als je kind zijn/haar vader wil leren kennen? Je vertrouwd geen man dus dat zal wel niet mogen!! Wat als het een jongen is en hij vraagt waarom hij geen vader heeft? Wat zeg je dan? Sorry zoon, ik vertrouw geen mannen dus heb het in m'n eentje gedaan en gun jou geen vader! Wie gaat met hem voetballen? Gezellig naar truckstar of tt in assen? Met wie kan hij later praten over z'n scharreltjes wie leert m autorijden, mss een motor!



Zijn allemaal van die kleine dingetjes die een kind gaat missen!! Een kind hoort op te groeien met 2 ouders. (Vind ik)



Hoewel ik vind dat TO inderdaad eerst aan haar mannen-issue zou moeten werken (dat je geen zin hebt in een relatie vind ik tot daaraan toe, TO, maar wat je schrijft over dat je mannen niet vertrouwt klinkt niet gezond), vind ik dit wel een heel kortzichtige reactie.

Zo zie ik mijn vriend ook niet met ons kind naar truckstar of de tt gaan of motor rijden. Dat doen echt niet alle mannen hoor en niet alle kinderen vinden dat leuk. Verder praten de meeste kinderen niet met hun ouders over hun 'scharrels', alsjeblieft zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 31 juli 2014 @ 22:32:

Ga gewoon elk weekend naar de kroeg.

Leuker dan ziekenhuis in ziekenhuis uit, en de kans dat je zwanger raakt is dan denk ik net zo groot.Leuk voor het kind en de verwekker
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 12:45:

[...]



Leuk voor het kind en de verwekker Inderdaad. En gelijk een soa erbij, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even een paar dingen vermelden.

tuurlijk als het kindje zijn vader wil kennen is dat voor mij geen probleem. ik vertrouw de mannen niet meer heb ik in het verleden veel te vaak gedaan waardoor ik als een huisslaaf werkte en een boksbal werd of een sexspeeltje als het maar voor de mannen zelf waren en aan mij werd niets gevraagd. moet ik nog even verder gaan. en het idee dat ik maar een kroeg in moet duiken nee dankje ik ben tegen drank dan is dat niet echt een plek om daar rond te hangen. ik heb overgens al teveel mee moeten maken waardoor ik zulke keuzes heb kunnen maken. En dan nog even iets ik heb al 3 kinderen maar zijn ontvoerd door de vader en er zijn teveel uitzichtloos of ik ze weer terug krijg. en omdat ik overal om me heen moeders met hun kindjes zie lopen of spelen dan denk ik dat wil ik ook zo graag met mijn kinderen doen wand moeder gevoelens zit er al in en daar kom ik niet van af. waardoor ik dus bewust voor kies om alleen een kindje groot te brengen. en naar de tt of truckstar of auto of motor rijden hoef je echt geen man voor te zijn zulke mensen moeten maar eens van die onzin praat afstappen dat het alleen voor mannen zijn om zulke dingen te kunnen doen hoor. Ik rij zelf auto en ga a.s. naar assen toe en vrachtwagens kijken vind ik ook leuk en auto`s kijk vind ik ook leuk en motor rijbewijs spaar ik ook al voor dus het is niet alleen maar voor een man hoor om zulke dingen met het kindje te doen en al zou het kindje een jongen zijn is van je eigen. daar bouw je een vertrouwens band mee op al vanaf dat het kindje in je buik zit. en dan nog ik heb al 2 jongens en 1 dochter. en die worden mij ontnomen. maar ik ga binnen kort met de huisarts bespreken of ik er goed aan doe en wat me daarnaar te wachten staat.
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
Kun je een KID-behandeling en het onderhoud van een kind in je eentje financieren? Heb je een goed netwerk van familie en vrienden? Kun je de zorg voor het kind goed combineren met een baan? Ben je psychologisch stabiel?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 12:45:

[...]



Leuk voor het kind en de verwekker dat zie ik niet zo zitten om maar elke weekend de kroeg in te duiken. dan weet je ook niet wie de vader is toch ?? en z`n type ben ik niet dus begin er maar niet aan. om zo zwanger te kunnen worden.
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 augustus 2014 @ 08:26:

Kun je een KID-behandeling en het onderhoud van een kind in je eentje financieren? Heb je een goed netwerk van familie en vrienden? Kun je de zorg voor het kind goed combineren met een baan? Ben je psychologisch stabiel?Ik ben zeker stabiel hoor en heb hulpverlening en die zeggen ook dat ik niet stabieler kan worden dan hoe ik me leven heb opgepakt. En ik heb zeker een goede en sterke netwerk om me heen staan me te kunnenhelpen.
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 01 augustus 2014 @ 09:23:

[...]





Hoe kortzichtig ben geen kortzichtig type en heb er heel goed over na gedacht.
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
En financieel lukt dat ook allemaal in je eentje?



Bereid je wel voor op pittige of confronterende vragen die gesteld zullen worden om te bepalen of je geschikt bent voor het (bewust) alleenstaand ouderschap. De vraag naar donoren is groter dan het aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je energie beter kunt gebruiken om je drie ontvoerde kinderen terug te krijgen.



Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
quote:mickydogs87 schreef op 02 augustus 2014 @ 08:12:

Ik wil even een paar dingen vermelden.

tuurlijk als het kindje zijn vader wil kennen is dat voor mij geen probleem. ik vertrouw de mannen niet meer heb ik in het verleden veel te vaak gedaan waardoor ik als een huisslaaf werkte en een boksbal werd of een sexspeeltje als het maar voor de mannen zelf waren en aan mij werd niets gevraagd. moet ik nog even verder gaan. en het idee dat ik maar een kroeg in moet duiken nee dankje ik ben tegen drank dan is dat niet echt een plek om daar rond te hangen. ik heb overgens al teveel mee moeten maken waardoor ik zulke keuzes heb kunnen maken. En dan nog even iets ik heb al 3 kinderen maar zijn ontvoerd door de vader en er zijn teveel uitzichtloos of ik ze weer terug krijg. en omdat ik overal om me heen moeders met hun kindjes zie lopen of spelen dan denk ik dat wil ik ook zo graag met mijn kinderen doen wand moeder gevoelens zit er al in en daar kom ik niet van af. waardoor ik dus bewust voor kies om alleen een kindje groot te brengen. en naar de tt of truckstar of auto of motor rijden hoef je echt geen man voor te zijn zulke mensen moeten maar eens van die onzin praat afstappen dat het alleen voor mannen zijn om zulke dingen te kunnen doen hoor. Ik rij zelf auto en ga a.s. naar assen toe en vrachtwagens kijken vind ik ook leuk en auto`s kijk vind ik ook leuk en motor rijbewijs spaar ik ook al voor dus het is niet alleen maar voor een man hoor om zulke dingen met het kindje te doen en al zou het kindje een jongen zijn is van je eigen. daar bouw je een vertrouwens band mee op al vanaf dat het kindje in je buik zit. en dan nog ik heb al 2 jongens en 1 dochter. en die worden mij ontnomen. maar ik ga binnen kort met de huisarts bespreken of ik er goed aan doe en wat me daarnaar te wachten staat.



Beste TO,



Ik kan er niks aan doen, maar vind je totaal niet stabiel overkomen! Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt en gaat doen. Maar ik vraag me af of het een juiste keuze is.

Sterkte
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
'Weer iets met kinderen willen doen' terwijl je al 3 kinderen hebt vind ik geen goede reden voor zo'n behandeling eerlijk gezegd.

Gelukkig ga ik er niet over.

Ben je er nog mee bezig om de kinderen terug te krijgen?



Verder klink je wat betreft mannen echt niet stabiel vind ik. Je bent gebruikt als boksbal en seksslaaf en "jou is niets gevraagd". Dat is nogal wat. Ben je daar echt overheen? Kun je daar echt mee omgaan, draag je dat echt niet over aan een kind? Je enige strategie lijkt nu vermijding op dit punt, klinkt niet heel gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven