Ik denk dat het echt over is

23-06-2014 22:51 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Na vele topics over mijn vriend en vele waarschuwingen (Bella, enn) heb ik nu zelf een einde aan onze relatie gemaakt.



Het verhaal:

Hij woont ver weg dus we hebben afgesproken elkaar elke morgen een goede morgen te wensen. Ineens krijg ik sochtends een raar bericht dat niet voor mij bedoelt lijkt te zijn. Ik vraag hem wat dit bericht betekende want het sloeg werkelijk nergens op. Hij zegt me dat ik paranoïde ben en dom te denken dat het zou suggereren dat hij vreemd gaat.



Maar if it If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Dacht ik.



Ik heb gezegd dat we echt serieus moeten praten als hij weer hier komt in augustus. Hij negeerde me. Ik ben het zat genegeerd te worden dus ik heb gezegd dat het van mij niet meer hoeft. Dat het over is.



Nu zegt hij dat hij niet zonder mij wil en dat het mijn keuze is! Het is zulke omgekeerde psychologie. Als hij echt van me zou houden zou hij voor ons vechten.



Maar nu weet ik niet wat ik moet. Ik woon in zijn huis en heb geen geld om een deposito te betalen voor een andere huurwoning.



Ik heb nog niet eens gehuild. Ik ben best wel radeloos. Wat moet ik zonder hem? Ik hou van hem! Maar ik ben eindelijk sterk genoeg om te zeggen dat ik het niet meer accepteer hoe hij me behandelt.



Ik ben goed in m'n werk, iedereen is trots op mij. Alleen mijn vriend noemt me dom. Degene waarvan ik houd is de enige die me dom noemt. En dat accepteer ik niet meer.



Sorry voor mijn warrige post maar wat moet ik nu? Ik woon dus in zijn huis, en het is echt mijn thuis. Ik wil hier niet weg maar zal wel moeten. Hij woont in Africa. En zou willen dat ik op zijn huis let. Maar ik weet het niet meer.



Ik had mijn hele toekomst met hem uitgestippeld en nu is het over. Ik wil hem eigenlijk gewoon bij me hebben maar ik weet dat het niet goed voor me is.



Kunnen jullie mij supporten in mijn beslissing zodat ik niet terug val naar hem? Ik weet het echt niet meer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal wel huur voor wonen hier. Niet wat het normaal zou kosten, maar ik wilde wel betalen, had al lang genoeg op vriends zak geteerd toen we hier kwamen wonen. Oh my als ik nooit huur had betaald had ik nu ook wel wat meer geld gespaard voor een borg.



Anyways, waar een wil is is een weg dat is natuurlijk zo, maar misschien ben ik er inderdaad nog niet klaar voor.



Ik moet zo veel regelen, zou spullen in opslag moeten doen, of naar Nederland sturen. Opruimen, bepalen wat van hem of van mij is, enz enz. Ik kan dat er nog even niet bij hebben ben ik bang.



En ja ik zou wel een nieuwe huurder voor dit appartement willen vinden. Dat het over is tussen ons betekent niet dat ik hem haat. Ook betekent het niet dat ik verander als persoon. En ik zou graag willen dat er iemand komt te wonen die goed op dit plekje past zolang vriend in het buitenland zit.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
[quote]-Bladora- schreef op 08 juli 2014 @ 13:16:

Ik betaal wel huur voor wonen hier. Niet wat het normaal zou kosten, maar ik wilde wel betalen, had al lang genoeg op vriends zak geteerd toen we hier kwamen wonen. Oh my als ik nooit huur had betaald had ik nu ook wel wat meer geld gespaard voor een borg.



Anyways, waar een wil is is een weg dat is natuurlijk zo, maar misschien ben ik er inderdaad nog niet klaar voor.



Ik moet zo veel regelen, zou spullen in opslag moeten doen, of naar Nederland sturen. Opruimen, bepalen wat van hem of van mij is, enz enz. Ik kan dat er nog even niet bij hebben ben ik bang.



En ja ik zou wel een nieuwe huurder voor dit appartement willen vinden. Dat het over is tussen ons betekent niet dat ik hem haat. Ook betekent het niet dat ik verander als persoon. En ik zou graag willen dat er iemand komt te wonen die goed op dit plekje past zolang vriend in het buitenland zit.[/quote]



Dat siert je.



Doe het stap voor stap, in jouw tempo.

Toen je pas schreef dat het om een vergissing van jouw kant ging en dat je een berichtje van hem verkeerd had begrepen dacht ik dat je weer terug zou gaan. Ik vind het knap dat je dat niet doet en heb er vertrouwen in dat je voor jezelf de juiste keuzes zult maken.
Waarom wil jij die verantwoordelijkheid op je nemen? En ga je dan ook de huurder controleren? Wat nu als de huurder er een puinhoop van maakt, ben jij dan verantwoordelijk? Jij mag toch geen contracten opstellen voor een woningverhuur wat niet van jou is? Hoever ga je in je 'goedheid'?



Je kan de kamer accepteren per volgende week. En in deze week heel veel dingen doen (ja dat wordt megadruk, maar wie wat wil, moet er wat voor over hebben). Opslag kan in een dag geregeld zijn.



Kortom: je zoekt uitwegen. Doe dat niet, neem deze stap en je zal je veel fijner en opgeluchter voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gemachtigd om voor vriend te tekenen op het huur contract. Ik heb immers al een kamer hier verhuurd. Hij blijft wel verantwoordelijk voor zijn huis trouwens.



Ik snap wel dat jullie vinden dat ik snel snel weg moet wezen, maar ik kan dat nog eventjes niet.



Ik vind het allemaal al best genoeg zo voor nu. Ik werk ook nog eens 60 uur per week. In augustus heb ik twee weken vakantie, dan kijk ik wel weer verder vooruit denk ik.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Eens met doreia.... uitvluchten zijn het!



(waar een wil is, is een Bladora echt weg)
Lorem Ipsum
En in plaats van alleen je te focussen op je eigen verhuizing en de opslag van je spullen, bovenop je 60 urige werkweek, wil je ook nog een advertentie plaatsen voor een nieuwe huurder, gesprekken voeren met die nieuwe huurder, op afspraak de kamer laten zien, het contract opmaken en tekenen en zorgen dat de huur elke maand betaald wordt.



Waarom zou je dat willen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je pas gaat veranderen Bladora, als je inziet dat veranderen de enige optie is om hier zonder kleerscheuren uit te komen. Tot die tijd sus je jezelf in slaap met excuses en uitvluchten. Niemand kan jou vertellen wat je wel/niet moet doen, alleen als je pijn te groot wordt door de zoveelste teleurstelling dan is de kans aanwezig dat je uit jezelf wilt breken.



En dat houdt in dat je zonder om te kijken naar je verleden je handen uit de mouwen steekt en op je eigen (emotionele) benen gaat staan. Op dit moment wordt je nog te veel in beslag genomen door een vals gevoel van "goed willen zijn". Je bent pas een goed mens als je goed bent voor jezelf. De rest is allemaal een façade.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch die kamer gaan huren en ondertussen (daarna) de dingen regelen verder? Hij is er toch voorlopig nog niet. Heb je iig een plek om te slapen en nieuwe herinneringen te maken.
Precies, wat MEFunny zegt. Het is juist ideaal; zolang je ex nog niet terug is en er nog geen nieuwe huurder in zijn appartement zit kun je op je gemak die spullen uitzoeken en verhuizen. Maar dan moet je nu wel stappen gaan ondernemen om die andere woonruimte te huren!



Je bent gemachtigd om een kamer te verhuren namens je ex? Als jij er niet meer woont verhuur je geen kamer, maar een hele woning, want dan heeft die nieuwe bewoner het rijk alleen. Is dat de bedoeling, dat er een vreemde in het huis komt waar alle spullen van je ex nog staan zonder dat jij erbij bent om een oogje in het zeil te houden? De situatie is nogal anders nu.



Volgens mij hoop je stiekem dat je ex nog een groots en meeslepend (en vooral romantisch) gebaar maakt, en binnenkort met vioolmuziek, bossen rozen en flessen champagne op zijn knieën op de stoep ligt om je te smeken of je hem alsje-alsje-alsje-als-je-blieft toch niet wil verlaten. Jij kent hem beter dan ik, maar ik durf je nu al te voorspellen dat dat niet gaat gebeuren.
Bladora, hij komt toch in augustus terug? Dan kan hij toch zelf zoeken? Ik zou als ik jou was vooral zorgen weg te zijn voor hij terug komt.
Hoe is het nu?
Ben ook benieuwd. Nog contact met ex gehad TO?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bladora, hoe is het nu met je?

(Ik ben het, May. Heb weer een nieuwe verse nick)
Alle reacties Link kopieren
Hee Bladora,

Het is alweer een tijdje geleden, en ik vroeg me af hoe het nu met je gaat..
En deze ook even up!
Ik gok dat het weer bijgelegd is .
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Sorry voor de lange stilte. Het gaat erg goed met me! En met vriend is het lastig. Eigenlijk is hij gewoon zó arrogant dat hij denkt dat dit een fase is, dat het wel weer goed komt ofzo.



Deze week zijn een groot deel van de ramen in het (zijn) huis vervangen door nieuwe. Dat gaf een grote bende voor mij nu, maar ook dingen voor ex om over na te denken. Ik stuurde hem dus dat hij gordijnen moet gaan uitzoeken, omdat de oude niet meer passen. Stuurt hij doodleuk een berichtje; we gaan wel even samen shoppen om die uit te zoeken.. Eh nee!? Het lijkt of hij in zijn eigen droomwereld leeft waarin het wel weer goed komt als hij thuis komt. Ik heb hem gezegd dat ik graag zou willen dat hij bij z'n zus verblijft de paar dagen dat hij hier is. Hij heeft het dan weer ineens over samen behang uitzoeken.



Ik denk dat ik hem heel veel pijn ga doen als hij hier is, want dan gaat hij pas beseffen dat het echt over is.



Aan de andere kant heb ik hem een optie gegeven; samen praten en als hij mijn voorwaarden voor onze relatie wil aangaan wil ik het nog proberen. Toen zei hij doodleuk dat ik de vakantie al gecancelled had en dat dat mijn keuze is geweest en dat hij nu met z'n zoontje en broer gaat.



Dus ik heb gezegd; prima dan maar dan wil ik wel dat je bij je zus verblijft. Vond ie ook weer geen probleem.



Ik ben zoveel sterker nu! Ik,heb deze stap gemaakt, heb bijval van ouders en vrienden gehad en sta weer helemaal happy in het leven!



Ja uiteraard moet ik zijn huis nog wel uit. Maar hij vind het niet erg als ik hier nog een jaar blijf voor dezelfde huur. Dus ik ga gewoon rustig opzoek naar een plek voor mezelf.



Ik heb ook een hele leuke jongen ontmoet, misschien dat ik nog een topic open over hem. Vind het niet handig dat hier te doen.



Thanks voor alle support!



Bladora
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Als je zo sterk bent waarom gaf je hem dan nog een mogelijkheid?
quote:badmeester schreef op 01 augustus 2014 @ 07:08:

Als je zo sterk bent waarom gaf je hem dan nog een mogelijkheid?Bladora kan/wil niet alleen zijn vandaar ook de nieuwe jongen die al in beeld is voordat deze relatie afgerond is.
Je zit nog steeds in deze relatie Bladora. Want je stuurt hem berichten over zijn verbouwing en hoe het moet. En hij geeft dan een oplossing.

Sluit eerst deze relatie fatsoenlijk af voor je verder gaat met die nieuwe jongen. Wel zo eerlijk voor hem.



En ga uit dat huis van je ex. Je hebt daar niets meer te zoeken!
Ik snapte het eerst niet omdat hij eerst vriend wordt genoemd en daarna ex. Ik dacht: o, je hebt een vriend en een ex?



Ik begrijp niet waarom je in zijn huis zit en dat je voor hem bepaalt dat hij daar niet mag verblijven terwijl het zijn huis is? En ik begrijp ook de alinea niet waarin jij aan hem zegt dat je hem nog een kans wil geven en hij als antwoord geeft dat jij de vakantie hebt geannuleerd en dat hij nu met zijn zoontje en zus gaat? Dat zijn 2 verschillende onderwerpen toch?



Anyway..

Het is dus je ex en het is dus zijn huis. Dan moet je daar weggaan en ook niet voor hem bepalen dat hij er niet mag verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Never mind allemaal. Ik doe het op mijn manier en ik voel me goed.



Ik noemde ex per ongeluk 'vriend' omdat het gewoon in mijn systeem zit hem zo te noemen.



Er is geen nieuwe relatie, maar mag ik ook een beetje flirten?



Ik woon in zijn huis. Ja ik betaal huur en heb een huurcontract. Er woont nog een andere huurster. Hij is dus gewoon huisbaas en daarom hoeft hij hier niet te verblijven tijdens zijn vakantie.



Ik kan prima alleen zijn.



Ik gaf hem een kans omdat ik nou eenmaal geen superwoman ben. Ik wilde echt dat ik er alles aan gedaan had zodat ik mezelf tenminste niks kwalijk kan nemen.



Jullie hebben altijd ontzettend veel kritiek op wie ik ben, hoe ik het doe en hoe ik me voel. En toch kom ik het hier elke keer weer vertellen, om vervolgens weer afgebrand te worden.



Ik zeg dat ik me goed voel, neem dat dan van me aan. Ik ben er ontzettend klaar mee. Zal dan ook geen updates meer dien hier. Doei!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Open je dan ook geen topics meer met je nieuwe drama Bladora? Elk topic van jou gaat namelijk over hetzelfde. Dat jij niet voor jezelf kiest. En het is zo jammer dat jij dat niet in wil zien.

Je kiest ervoor om in problemen te blijven hangen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Je ex/vriend is een lamzak. Je kan niet nu opeens hem zien als huurbaas, want jullie gaan samen gezellig gordijnen uitzoeken. En behang. En alle andere dingen die stelletjes doen. En hij verleidt je straks weer het bed in. En voilá hij heeft weer wat ie wil en heeft jou weer waar je moet zijn. Spijtig.
Huh? Ik heb helemaal geen kritiek. Ik vind je reactie best extreem en onaardig. Ik vraag alleen 2 dingen waar ik niets van begrijp. Verder denk ik dat als je niks met de bijdragen doet en "never mind" zegt over de bijdragen, terwijl mensen toch echt heel aardig en behulpzaam hebben gereageerd, je hier voornamelijk zit om aandacht te krijgen, te horen dat je een sterke vrouw bent en dat iedereen meeleeft.. Klopt dat een beetje?
Jeetje Bladora, je hebt zoveel complimenten gekregen juist in dit topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven