Bloedverlies tijdens zwangerschap

28-12-2013 22:07 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na afgelopen jaar drie miskramen gehad te hebben en twee keer geopereerd ben aan de schade daarvan, was het deze maand eindelijk weer gelukt.

Vandaag ben ik 5 weken zwanger, de test is nog steeds zeer positief.



En toch heb ik vanmiddag helderrood gebloed.

Ik ben me wezenloos geschrokken.

Ik heb er zo'n verdriet van en voel me even heel naar en zielig.



Heeft iemand ervaringen of tips?

Ik weet niet zo goed wat nu...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Gelijk heb je, dan kijken ze later maar.
Alle reacties Link kopieren
oh even niet gekeken hier en er is weer een hoop gebeurd. balen zeg Em! echt rustig aan doen he! merk aan mezelf nu ik een week geen bloedverlies meer heb ik steeds meer weer aan het doen ben. hebben ze nog onderzoek gedaan?



hier nu een week bloedverliesvrij. t voelt allemaal ook wel oke, maar durf er niet niet mee bezig te zijn omdat andes de schrik weer zo groot is als het weer gebeurd. slaat nergens op he.
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb266 schreef op 14 juli 2014 @ 12:53:

Gelijk heb je, dan kijken ze later maar.



Hahaha dankjewel, ik voelde me al een heel opstandig kreng



Souries, wat fijn, een bloedvrije week!

Hopelijk duurt het nog even ja.

Ik heb inderdaad op momenten dat ik niet bloed, altijd juist het idee dat dát vreemd is, terwijl het zo juist zou horen.

Schrik inderdaad niet als het terugkomt. Als je er gevoelig voor bent, blijft dat vaak weet ik inmiddels van verhalen.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Nou is toch wel goed hoor als je mondig bent.
Rustig aan Em! En idd een beetje van je afbijten kan geen kwaad. Ik zou ze vragen wat t plan is als ze een poliep zien. Willen ze daar nu niks mee dan kijken ze nu ook maar niet. Moeten ze er eventueel iets mee, dan kun je t overwegen. Of idd een inwendige echo, dat stelt niks voor, heb ik tijdens de zs een paar keer gehad ook ivm operaties aan bm-hals.



Wij krijgen een zoon Em! Gelukkig wisten we t, want we hebben pas vorige week een naam kunnen vinden die we beiden mooi vinden, wat een strijd, hihi!
Alle reacties Link kopieren
@Hopen, wat fijn dat jullie een naam hebben gevonden!

Dat was bij ons ook zeeeeeer moeilijk.

Voor een meisje zijn we nu echt tevreden, voor een jongen een compromis gevonden waar we ons allebei in kunnen vinden.

Ik vond twee namen erg leuk, mijn man combineerde die twee zegmaar tot de naam die we nu hebben.



@Souris, nog steeds bloedvrij?



@Lunaaa, ben benieuwd naar jou!



@Hgjb, dank voor je advies, mondig zijn is inderdaad goed maar heb hier natuurlijk ook met het kindje te maken, bedacht ik me later. Iedereen zegt of wil weer andere dingen en ik heb er niet genoeg verstand van om precies te weten wat het beste is voor kleintje. Best verwarrend...



Heb toch maar weer laten kijken en daarmee is uitgesloten dat er iets geks zit. Gelukkig maar!

Maar het raadsel is daarmee nog niet opgelost natuurlijk.

Dus nu weer thuis, heeeeeeel rustig aan.

Het voelt eigenlijk als wachten op de volgende bloeding, dan word ik weer opgenomen.

Maar ben nu mooi wel 33 en een halve week!

Mag de tijd ietsje sneller gaan?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Je bent al super ver dus als de baby toch komt dan komt het vast goed. Maar dat het lang duurt dat snap ik helemaal. Is ook niets aan aan om zo zwanger te zijn. Al die stress. Sterkte ermee.
Fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk heel lang nu ;) en idd zit je in een redelijk veilige periode al, maar hoe langer het kindje blijft zitten hoe beter, dus lekker niks doen. Wachten duurt lang, vraag iedereen om lekker koffie te komen drinken om je dagen te breken en je te vertroetelen ;) zet m op, het beste hoor!



Ja heel fijn om uit de naam te zijn !!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je weer thuis bent!

Maar inderdaad je bent al heel ver, nog heel even tot je bij 37 weken bent!



Hier dus nog niks, zit nu op 40+2, dus het wachten vind ik wel mooi geweest
Alle reacties Link kopieren
@lunaaa zo vlak voor de warme dagen zou lekker zijn succes met wachten!!



@emm fijn dat je weer thuis bent, maar dat tijdbomgevoel is vervelend he! Hoop dat je wat afleiding hebt!



Hier vanmorgen naar de vk geweest voor controle. Vroeg of ze een echo wilde maken en dat deed ze gelukkig. Voor zover zij kon zien was de placenta al iets opgeschoven en ligt hij nu tegen de rand ipv er overheen! Ze denkt dat hij nog wel meer opschuift en ik dus gewoon een normale bevalling tegemoet ga :D dat is je dag fijn beginnen. Hopen dat het bloedverlies daarmee ook weg blijft!
Alle reacties Link kopieren
Mooi, Souris, goed nieuws!

Ik zou het over een tijdje wel nog eens laten controleren als ik jou was. Bij mij keken ze drie weken later nog eens en toen zat hij toch wel 3 cm lager dan ze eerst dachten...



Maar het is een goed signaal. Alleen nog maar omhoog, die placenta!



Tijdbomgevoel valt mee, ik voel me rustig maar weet wel dat een ziekenhuisbezoek er ongetwijfeld weer aankomt.

Heb mijn tasje dus klaar hangen, en dat is prettig.

Is het nodig, kunnen we gewoon gaan.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames;



Hoe gaat het hier?



Ja je hebt gelijk hoor Emm. Ik heb over 2 weken normale controle en dan na 3 weken nog een echo met 32 weken. Maar als ik weer de zenuwen krijg dan bel ik gewoon. Ben nu vooral nog zenuwachtig voor de bruiloft van mn zus in september. Is best een eindje rijden en blijf t liefst in een straal van max een uur rond mn huis en ziekenhuis maar september is nog ver.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik goed Souris!

Maar misschien is het bloedverlies dan wel een stuk minder?

Hoe ver ben je dan?



Hier morgen 35 weken. 30 weken geleden opende ik dit topic, eigenlijk zeker wetende dat het niet goed zat. Gek om over na te denken! Ben echt aan het aftellen nu, al geloof ik het soms nog steeds niet helemaal...



Lunaaa en Frambloosje, inmiddels bevallen, hoe gaat het met jullie?



En Hopen, hoe gaat het met jou?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Alweer 35 weken, lekker! Inderdaad aftellen nu



Hier gaat het goed, druk met een peuter en baby, en gebroken nachten, maar kleine man drinkt, slaapt, en huilt ;)



Nog heel even voor jou en dan mag je kleine komen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic niet gevolgd en kom het eigenlijk nu pas tegen. Even een snelle reactie terwijl ik nu babygirl aan het voeden ben (die zich eigenlijk pas rond 2-08 had moeten laten zien).



Uit jullie reacties Em en souris te lezen begrijp ik dat jullie bloedverlies hebben door de placenta. Hebben jullie ook een preavia?

Ik heb zelf nu mijn derde kindje gekregen waarbij deze laatste zwangerschap ook totaal geen roze wolk was door ziekenhuis opnames ivm bloedverlies. Uiteindelijk ben ik met 35.5 middels een spoedkeizersnede bevallen. Gelukkig gaat alles goed met de kleine meid en gaat mijn eigen herstel ook spoedig.

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het wel. Ik merkte tijdens mijn zwangerschap dat er niet heel veel bekend was over de placenta preavia en dat zelfs de adviezen per arts nogal eens wisselden. En daarnaast vooral veel horrorverhalen op internet, wat je liever niet wilt weten en wat ook absoluut niet zo hoeft te zijn.

Heel veel sterkte in ieder geval en hopelijk kunnen jullie nog genieten van de zwangerschap en blijven de kleintjes nog even binnen zitten.
Hi Em! Mijn wondertje ligt nu naast me. Ze is fantastisch en doet het erg goed. Ben zó verliefd op d'r!! Ook hier loopt nog een vrolijke peuter rond, die d'r kleine zusje zeker net zo leuk vindt. Druk, vermoeiend maar gezellig!



Jij al weer 35 weken!!! Jeetje! Je mag bijna, veilig en wel, bevallen.

Ik ben trots op je, dat je dit allemaal vol houdt!

Ik hoop dat je kan genieten van de laatste zware loodjes
Em wat een mijlpaal!! Nog even volhouden en jullie wonder dient zich aan.



Inmiddels kan ik uit ervaring vertellen dat t prachtig is! Onze zoon is 18 juli geboren met een spoed keizersnee doordat ik complicaties kreeg, maar hij is gezond en super knap ;)

Hij was 3 weekjes te vroeg maar mocht na 3 dagen samen met mij naar huis en hij doet t prima. Een heel zoet mannetje!



Succes meis! We lezen graag wanneer jullie wonder er is!
Alle reacties Link kopieren
Hopen van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een mooi nieuws



Frambloosje wat goed te horen dat het goed gaat met jou en je kleine meisje. Wat lijkt me dat een heerlijk gevoel!



Samantha, ik heb geen Placenta Preavia gelukkig. De placenta lag bij mij wel aan de lage kant.

De oorzaak van mijn bloedverlies is nog steeds een beetje vaag.

Wat heftig zeg, dat jouw kleintje met 35.5 al kwam!

Kreeg je weeën, of kwam je dochtertje in de knel?



Met 35 weken ben ik het nu echt wel zat aan het worden...

Ik zou blij zijn als het kindje veilig en wel uit mijn lijf is.

Hopelijk blijft hij nog een weekje of twee/drie zitten, dat vind ik een prima tijd
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Framboos van harte gefeliciteerd!



Wel fijn dat je grens preavia hebt, ik neem aan dat je dan in ieder geval op een natuurlijke manier kan bevallen? Of is het afhankelijk van of je nog bloedverlies krijgt?



Bij mij was het in het begin nogal onduidelijk. Bij 20 weken werd een preavia gezien, met de luchtige mededeling dat het vaak wegtrekt en dat ik wat bloedverlies kon krijgen. Met 30 weken ineens heftig bloedverlies met ziekenhuis opname. Het bloeden stopte vrij snel en op de echo werd geen preavia meer gezien. Ik ging er dus vanuit dat het bloeden kwam door het opschuiven van de placenta. Een week later onze buitenland vakantie geannuleerd (had er geen goed gevoel bij) en een weekje in nl geweest. Met 32 weken ineens weer een bloeding en toen bleek bij een echo dat er nog wel een preavia was, maar dat het maar aan een kant lag waardoor het blijkbaar bij 30 weken gemist is. Achteraf gezien is de bloeding van 32 weken heel nuttig geweest anders hadden ze het nooit geweten. Er was namelijk toen ook een vermoeden van een vasa preavia, dus bij een normale bevalling zou ons kindje waarschijnlijk overleden zijn. Uiteindelijk werd de keizersnede gepland op 36 weken omdat het risico op een spontane bevalling vermeden moest worden. Met 35 weken viel ik van de trap waardoor waarschijnlijk de placenta is gaan bloeden, binnen een uur is ons kindje toen ook gehaald. Doordat ze van mijn situatie wisten waren er al voorzorgsmaatregelen genomen (bloed bestellen, kinderarts wist van mijn zwangerschap) en bij de geplande ks een extra Gyn. Nu wel ook midden in de nacht een extra Gyn opgeroepen. Uiteindelijk bijna 2 liter bloed verloren. Maar gelukkig is alles goed gekomen en was onze kleine al goed op gewicht.



Ik begrijp dat je het nu wel zat bent, die onzekerheid over het wel of niet krijgen van een bloeding vond ik vreselijk. Probeer zo min mogelijk zware dingen te doen. En 35 weken is wel al een mijlpaal hoor. Heb je voor de zekerheid longrijping gehad voor de baby? Succes met je laatste loodjes en ik duim voor je dat hij/zij nog tot 37 weken rustig blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heftig was jouw bloedverlies, Samantha?

Was het veel en duurde het lang?

En hoe kwamen ze bij dat risico op vasa previa?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

gefeliciteerd hopen met he kleine man!



ik lig inmiddels weer in het ziekenhuis. kreeg vanmiddag weer een bloeding vanuit het niks; dus met toeters en bellen naar het ziekenhuis. ik ben doodsbang nu. ze hebben voor de zekerheid longrijpings spuiten gegeven en moet nu wel echt blijven tot het bloeden gestopt is. kleine meid beweegt vrolijk en hartje klopt goed dus daar maak ik me geen zorgen over. Wel dat ik dit zelf straks niet kan na vertellen ..stom he. Ze moeten bij een keizersnee ook helemaal door de placenta heen waarschijnlijk, brrrrr



De vk heeft dus helemaal niet goed gekeken want hij ligt noh 4 cm over de opening heen :(
Alle reacties Link kopieren
@em: bloedverlies tijdens de operatie was ruim 1800 cc, samen met wat ik thuis al verloren was denk ik dat ik rond de 2 liter bloed verloren ben. De bloeding tijdens de ks duurde te lang, de Gyn is ruim 30 minuten bezig geweest om de wond te dichten. Het bloedverlies de twee keer coor de ks (met opnames) verschilde nogal. De eerste keer was het wel heftig, in die zin dat ik boodschappen aan het doen was en ineens iets voelde lopen. Dacht eerst aan vruchtwater, maar eenmaal thuis zag ik dat het bloed was. Opname duurde 1 dag en het bloeden stopte vrij snel. De tweede keer vond ik het zelf veel minder, nog geen vol maandverband, maar voor de verloskundige was het genoeg reden me door te sturen. In combinatie met harde buiken zorgde het ervoor dat ik 2 dagen moest blijven.

De vasa was een vermoeden van doordat ze met het maken van een inwendige echo waarbij ze de bloedstroom kunnen zien, hierbij werd gezien dat er aan een kant bloedvaten liepen die hoogstwaarschijnlijk via de baarmoedermond naar de achterkant van de baarmoeder liepen.



@souris; allereerst een dikke knuffel voor jou. Hoeveel bloedverlies had je? Neem aan dat je nu alleen mag opstaan voor toilet/douche? En je zorgen over jezelf zijn absoluut niet gek. Ik denk dat ik nog nooit zo vaak zo bang ben geweest als de laatste weken van mijn zwangerschap (en heb aardig wat tranen gelaten). Ik heb nog 2 hele kleine kinderen en was ook zo bang. Een tip praat er over. Ik ben echt zo lief geholpen in het ziekenhuis, door zowel het verplegend personeel als de gynaecologen. Stel alle vragen die je hebt en laat je goed informeren over de procedure. In mijn geval zou de geplande keizersnede namelijk met 2 gynaecologen uitgevoerd worden. Ik heb ook in het ziekenhuis besproken absoluut niet langer dan de 37 weken te willen lopen aangezien beide kinderen eerder waren. Gelukkig dachten ze er precies zo over.



Wanneer ben je uitgerekend? Ik hoop voor je dat het bloeden stopt en je snel weer naar huis kunt. Is dit je eerste kindje? En heel vervelend trouwens dat er niet goed gekeken is, vooral omdat je dan eerst de opluchting hebt en dan nu toch weer de teleurstelling. Heel fijn trouwens dat je meisje het goed doet en nergens last van heeft. Probeer je rust te nemen en kop op!

Veel liefs
Ooh... Souris, wat een rotsituatie!!

Maar niet bij de bakken neer gaan zitten. Je moet nu je kracht vinden en sterk blijven. Dat heeft je meisje nodig en dat kan je! Wij mama's zijn bikkels!!!!



Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Jij ook gefeliciteerd Framboosje! Was lekker attent gisteren :/



Het lijkt alsof het al een stuk minder bloed, al moest ik net niezen en leek het alsof er weer een hele golf naar buiten kwam, maar ja als het er al zit moet het er ook een keer uit.



@samantha ik denk gister thuis een beker vol wat er ineens uitkwam. Ben 27 oktober uitgerekend dus ik moet nog wel even. En een kleine man van 9 maanden thuis. Dat kost me echt de meeste tranen elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Souris, bah, wat vervelend en wat een schrik weer!

Hoe ver ben je nu zwanger?

Daar blijven tot de bloeding voorbij is, is nu inderdaad het beste dat je kunt doen.

En dat het weer begint als je gaat niezen, klinkt bekend. Maar inderdaad, als het er toch in zit, kan het maar beter zo snel mogelijk 'd'ruit'.

Aan het tijdstip van je berichtje te zien heb je vannacht dus ook niet echt kunnen slapen in het ziekenhuis.

Wel 'goed' dat ze nu nog eens naar de placenta hebben gekeken, want die ligt dus nog niet goed.

Jammer dat dit de aanleiding is geweest.

voor jou.



Samantha, dat klinkt eng zeg, dat in de supermarkt!

Van de keizersnede trouwens ook.

Wat goed dat het voor jou en kindje goed is afgelopen...!

Denk je dat het voor mij een verstandige actie is om te vragen of ze dat bij mij ook willen controleren (vasa preavia) ? Of zouden ze dat dan al gezien moeten hebben?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven