wat zou je doen als....

01-08-2014 01:23 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een familielid iets walgelijks verzint over jou?? Zo beweert mijn oma net mij te hebben zien zoenen met mijn schoonbroer. Ik was helemaal overdonderd toen ik dit haar hoorde zeggen. Ze beweert mij tijdens een familiebijeenkomst te hebben zien zoenen (stiekem). Ik ben misselijk, heb uren keihard gejankt toen ik dit hoorde. Ik zou zoeits nooit van me leven doen. Ik heb twee kinderen, houd zielsveel van mijn man en gezin. Ik heb nooit contact gehad met mijn schoonbroers. Die komen nooit naar familiebijeenkomsten. Heb tot nu toe hooguit tien zinnen met ze verwisseld, ken ze niet, zie ze hooguit en of twee keer per jaar. Hoe komt ze op zo'n walgelijke aanname. Ik heb haar gezegd dat dit niet mogelijk is, dat ze gek is bij haar hoofd. Ik heb gezworen op mijn kinderen, want ze weet dat ik zielsveel van ze hou. Maar ze blijft bij haar punt, ze heeft me toch echt zien zoenen.



Wat moet ik hier nou mee. Wat als ze zo'n walgelijke roddel rondbazuint in de familie.Ik durf niemand meer aan te kijken. Heb het gelijk mijn mn verteld. Hij weet dat dit nooit maar dan ook nooit mogelijk is en was woedend. Hij wilde haar ook gelijk opbellen en verrot uitschelden, maar ik hield hem tegen. Ze is toch bijna 80 jaar. Maar asl zij dit rondverteld zouden mensen haar kunnen geloven en mij zien als een valse bedriegster, een gore h.... Ja zo denken mensen toch eenmaal.



Mensen ik kan nu alleen maar janken. Waarom overkom mij nou zoiets !
Alle reacties Link kopieren
Joh,laat gaan!

Als je zelf maar beter weet.
Wat gek! Heb je ruzie met haar? Of zijn haar ogen zo slecht dat ze waarschijnlijk een ander met hem heeft zien zoenen?

Ik zou haar iig opbellen om het erover te hebben, of persoonlijk langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tja...... is dit echt? Zo ja, dan vermoed ik dat je oma, als je het echt niet gedaan heeft, misschien gewoon een oma van 80 is die het misschien niet helemaal meer helder ziet? Probeer daar achter te komen praat het uit, voor zover dat gaat. En laat het verder. Als het niet zo is, dan is het niets om je druk over te maken.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen ruzie met haar, ik had juist een hele goede band met haar. Ik zei altijd al tegen mijn man, mijn oma is meer een moeder voor mij dan mijn moeder. Ik vertrouwde haar, maar nu is dat vertrouwen in een klap weg. Ze heeft geen slechte ogen, en ze is ook niet dement ofzo. Het meest vreemde is dat mijn schoonbroers echt nooit naar familiebijeenkomsten komen. Ik heb totaal geen idee waar ze het over heeft. Ze heeft waarschijnlijk zo'n visioen gehad of hierover gedroomd en vervolgens denkt dat dit echt is voorgevallen.



Ik ben gewoon bang dat ze dit gaat doorvertellen en ik (maar ook mijn man) voor altijd scheef worden aangekeken door familie en kennissen. Wij zijn Turks van afkomst en bij ons is zoiets een van de ergste dingen die je kan doen. Gelukkig is mijn familie nog een klein beetje ontwikkeld, want anders zou dit een reden voor eerwraak kunnen zijn. Het is dus absoluut walgelijk dat ze zoiets verzint over mij.... Ik weet echt niet wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je eigen moeder verrot schelden? Als mijn eigen moeder 80 is en ze zou zoiets zeggen en ervan overtuigd zijn.. dan was ik vooral erg bezorgd geweest. En had ik gekeken wat er aan de hand is met haar en hoe je daar het beste mee om kunt gaan. Omdat ik 100% zeker weet dat ze nooit bewust liegt over dat soort zaken.



Over dementie: ik heb gezien dat mensen daar best heel raar gedrag door kunnen vertonen, maar tegelijkertijd heel erg fit en helder kunnen lijken.
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt de desbetreffende (volgens oma dan) schoonbroer dan?
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag! Ik zal haar morgen eens een voorstel doen. Dan kom ik langs met mijn twee schoonbroers enmag zij aanwijzen welke ik zou hebben gezoend. Ze zou me anders nooit kunnen vertellen welke van de twee dit zou zijn want ze kent ze niet eens ( misschien maar een keer gezien. Is het zo makkelikk om iemand zqart te maken? Pfff ik.hoop dat ik nog de slaap vat deze nacht.
Blaas je dit niet een heel klein beetje (= heel erg) op? Als er niks van waar is hoef je je toch niet zo druk te maken? En als je zwagers niet naar familiebijeenkomsten komen, weet iedereen dat het niet kan kloppen wat oma zegt toch? Waarom ben je zo bang dat iedereen haar direct gelooft?



Uren janken... relax zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch echt een symptoom van beginnende dementie, de alarmbellen zouden bij je af moeten gaan. Je hebt altijd een goede band met oma gehad, maar nu verzint ze zoiets raars. Ze is er blijkbaar stellig van overtuigd dat jij dit gedaan hebt. Ik zou me serieus zorgen om oma maken en gelijk de huisarts inschakelen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Waarom maak je je er zo druk over, als je het al feitelijk kunt weerleggen?

De rest van de familie zal toch ook wel weten dat jouw zwagers nooit aanwezig zijn bij dat soort dingen?

Of zijn ze sneaky naar binnen geglipt tijdens zo'n bijeenkomst om met jou te zoenen?





Hoewel "ik durf niemand meer aan te kijken" suggereert dat jij (denkt dat je) iets fout hebt gedaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:Blue_Yoshi schreef op 01 augustus 2014 @ 06:06:

Dit is toch echt een symptoom van beginnende dementie, Eens dit gedrag kan echt een symptoom zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien is je oma aan het dementeren.



Voorderest vind ik dat je erg overdreven reageert op iets waar je heel simpel over kan vertellen dat het niet zo is.

Speelt er meer dat je zo heftig reageert?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben misselijk, heb uren keihard gejankt toen ik dit hoorde.





Wat een hysterische reactie. Ik snap dat je het een raar verhaal vindt, maar dit??

Ik zou ook aan dementie denken.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blue_Yoshi schreef op 01 augustus 2014 @ 06:06:

Dit is toch echt een symptoom van beginnende dementie, de alarmbellen zouden bij je af moeten gaan.Hier zat ik inderdaad ook aan te denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 01 augustus 2014 @ 02:04:

Wij zijn Turks van afkomst en bij ons is zoiets een van de ergste dingen die je kan doen. Gelukkig is mijn familie nog een klein beetje ontwikkeld, want anders zou dit een reden voor eerwraak kunnen zijn. Het is dus absoluut walgelijk dat ze zoiets verzint over mij.... Ik weet echt niet wat te doen.Nou ik mag toch hopen dat jouw man dan opstaat en zegt dat ze moeten opzouten. Wat een bijzonder verhaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vraag haar dan wanneer het precies was en op welke familiebijeenkomst. Datum, plaats etc. Dat zal ze vast niet weten. Het klinkt idd alsof ze aan het dementeren gaat, lastig. Je reactie is wel wat overdreven. Ik zou me ook eerder druk maken over haar geestelijke gesteldheid dan echt kwaad zijn.
Eerwraak? Zo dat verklaart je hysterische reactie..

Als oma ineens rare dingen roept en doet op zo'n leeftijd zou ik ook de dokter erbij halen..ipv zo in de stress te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon met je ouders gaan praten, en zeggen dat je je zorgen maakt over oma omdat ze rare dingen zegt.
.
Lijkt wel of ze confabuleert.
Alle reacties Link kopieren
Wat overdreven zeg om uuuuren te janken omdat oma rare dingen zegt. En je man die gelijk oma verrot wil schelden en jij die denkt dat mensen je een "gore ...." vinden omdat oma verhalen vertelt. Beetje Tokkie.



Praat gewoon eens met je ouders of de huisarts. Kan goed zijn dat ze de beginnende tekenen van dementie vertoont.
Alle reacties Link kopieren
Dus je ziet je zwagers nooit en nu ga je morgen met twee stuks naar oma toe. Byzonder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageert je man?



Ik zou het zelf ook niet zo tof vinden als dit soort roddels de ronde doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mocht eerwraak inderdaad aan de orde kunnen zijn, dan begrijp ik wel waarom TO zo hysterisch reageert. Je weet nooit welke reactie zn roddel in de familie kan uitroepen?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 01 augustus 2014 @ 08:48:

Mocht eerwraak inderdaad aan de orde kunnen zijn, dan begrijp ik wel waarom TO zo hysterisch reageert. Je weet nooit welke reactie zn roddel in de familie kan uitroepen?



Lijkt me nogal overdreven, dat er eerwraak wordt gepleegd als een 80-jarige oma opeens met een bizar verhaal komt. Maar goed, dit hele verhaal is erg overdreven. Uren janken, niemand aan durven kijken, een man die oma verrot wil schelden, verhaal halen bij een hoogbejaarde met twee zwagers....



Het wordt zo een enorme toestand, niet zozeer door oma maar door de reactie van TO. Terwijl het toch zo voor de hand ligt om gewoon even tegen je ouders te zeggen dat hun moeder (je oma dus) erg vreemd doet en er waarschijnlijk iets mis is met haar mentale gezondheid.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven