vriend heeft vrouwelijke huisgenoot

30-07-2014 11:37 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met iets en ik weet niet wat ik er mee moet. Ik wil graag mijn verhaal delen, misschien dat jullie iets hebben waar ik wat aan heb.



Ik heb nu zo`n anderhalf jaar een relatie met een man. Tot aan mei ging het goed. Toen kwam hij met het verhaal dat een vriendin van hem in de schulden zat en onderdak nodig had. Aangezien hij een groot huis heeft met 3 slaapkamers en er alleen woont heeft hij ruimte genoeg dus zou ze bij hem een kamer gaan huren.

Hier zou zijn 200 euro in de maand voor gaan betalen. Met deze constructie houd zij genoeg geld over in de maand om haar schulden af te betalen. Dit was een tijdelijke oplossing. Ik ben hier vanaf dag 1 niet blij mee geweest, we hebben hier veel ruzie over gehad en uiteindelijk heb ik gezegd tijdelijk Oke, maar ik vind tijdelijk wel max 6 maanden. Hij heeft dit ook niet met mij overlegd maar gewoon medegedeeld dat dit ging gebeuren.



Uiteindelijk zijn zij samen tot een tijdsduur gekomen van max 15 maand. Dat houd dus in tot aan augustus 2015. Ook hier hebben we weer ruzie over gehad want ik noem bijna anderhalf jaar niet tijdelijk meer. Dit was voor haar de enige optie om compleet uit de schulden te komen, ze had aan een paar maand niks. Familie kan ze niet heen want heeft ze geen contact mee en vrienden heeft ze niet veel.

Ik heb vanaf het begin al aangegeven dat dit veel invloed heeft op onze relatie.. Wij zien elkaar alleen sweekends i.v.m. werk maar de ene keer was ik bij hem en de andere keer hij bij mij.



Ik kom bijna niet meer bij hem over de vloer, dit ook omdat de huurster 2 katten daar in huis heeft rond lopen en ik behoorlijk allergisch ben voor die beesten.



afgelopen weekend ben ik 1 keer daar 2 uurtjes geweest, zodra ik daar de tuin al in kom zie ik al dat ze behoorlijk veel veranderd heeft aan de tuin en de inrichting in huis.. leuk tuinsetje in de tuin, zwembadje in de tuin, ligbedje in de tuin. andere plantjes voor de ramen, allerlei anders accessoires in huis veranderd, En dat steekt mij enorm! Normaal gesproken kwam ik daar over de vloer en als er nieuwe plantjes moesten komen regelde ik dat voor hem.. Ik weet niet waarom ik dat gevoel zo heb maar wordt hier echt niet blij van..





Ik heb een paar week geleden aangegeven dat ik hier heel moeilijk mee om kan gaan, en dat ik het niet zie zitten om dit nog tot augustus 2015 vol te gaan houden, en dat ik niet weet of ik dit wel wil. hij werd toen kwaad en voelde zich voor een ultimatum gesteld.



Ik wil wel weer met hem het gesprek aan gaan maar ben bang dat het allemaal weinig zin heeft. Hij snapt niet waarom ik alles zo als een bedreiging zie.



Hij ziet het zo: Het is zijn huis en hij beslist of hij daar iemand laat wonen en niet ik.



Ik heb op internet kamerverhuur gevonden met ongeveer dezelfde prijzen, de links daarvan heb ik naar hem gestuurd met de vraag of hij daar met haar over kan hebben. Als ik wilde dat ze er uit ging moest ik daar zelf maar met haar contact over zoeken. sorry hierin voel ik mij dus niet serieus genomen.. Ik heb al zo vaak aangegeven dat ik hier mee zit en mij hier niet gelukkig onder voel en er wordt vanaf zijn kant niks mee gedaan.. Het enige wat ik te horen krijg ik dat ze niet weg kan want ze blijkt nog dikker in de shit te zitten als dat we dachten.





lk weet het niet meer..
Alle reacties Link kopieren
Leave that guy TO.. Dit wordt geen gelukkige relatie. De Wet van Wuiles kan worden aangepast: hoe meer topics over de relatie, hoe kanslozer deze is.



Echt, geef die vent een schop. Hij heeft andere prioritieten. En jij in al je goed- en goedgelovigheid, gaat er nog teveel in mee ook.. Herkenbaar, je wilt het goed krijgen, redden, je hebt zo je best gedaan en er zoveel in geïnvesteerd....



Stop hiermee, hoe moeilijk het ook is. Des te sneller ben je weer gelukkig.



Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
TO, onder je andere nick, heb ongeveer hetzelfde verteld. Dat was in april van dit jaar en jij stondop het punt de relatie te beëindigen.



Nu ben je ruim drie maanden verder, weer je ergernissen en frustratie geëtaleerd en je bent ongeveer op hetzelfde punt om een punt achter deze relatie te zetten.



Hoelang blijf jij jezelf nog voor de gek houden?



Tja, je kunt nog twaalf maanden blijven piepen en kreunen en hopen dat ze dan weg is, uit het huis van jouw partner, maar wat is er dan nog over van jou en jouw relatie?



Meis, teel wat ballen en kom voor jezelf op, anders rapen ze jouw straks op.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb nog niet gezegd dat de relatie over is.



Ik heb hem na het gesprek nog een berichtje gestuurd dat ik toch echt hoop dat hij hier nog eens goed over na wil denken.

Met als antwoord of er anders consequenties aan zaten?



daar heb ik maar niet op gereageerd, anders barst de bom direct.



Nogmaals kreeg ik te horen dat als ik wil dat ze weg gaat ik dat gesprek maar met haar aan moet gaan, dat was niet zijn taak want van haar hoeft ze niet weg. Ik dacht altijd dat je een relatie met z`n tweeen had, en niet ik alleen..



Wie ben ik om tegen haar te zeggen dat ze weg moet? ze heeft een huurcontract met hem, niet met mij!



Hij snapte niet waarom ik me zo druk maakte, want er waren nog veel meer dingen die ze in huis en tuin wou veranderen en daar had hij allemaal nee op gezegd. (hij moest het dan maar betalen)



Ik laat hem even met rust, ik hoop dat het kwartje eindelijk bij hem gaat vallen.



Zo niet, moet ik er toch maar consequenties aan verbinden
Volgens mij stond je al eerder op het punt om er consequenties aan te verbinden. Ik vind het niet zo gek dat hij totaal geen rekening houdt met hoe het voor jou voelt als je toch elke keer weer terugkrabbelt. Waarom durf je hem geen antwoord te geven als hij vraagt of er anders consequenties aan zitten? Denk je echt dat het kwartje nu wel valt?
Slaap kindje, slaaaaaaap....daarbuiten loopt een schaap........

Het kwartje wil bij jou ook niet echt vallen hè, TO?
Alle reacties Link kopieren
TO,



Wat heb je in drie maanden bereikt?



Die vrouw is toch bij je partner komen inwonen.

De inrichting van het huis is al behoorlijk aangepast.

Het is geen noodopvang, maar minimaal een huisvesting van 15 maanden.

Je hebt hier regelmatig ruzie over met jouw partner.

Door jouw kattenallergie, kun je niet meer naar het huis van jouw partner toe.

Jullie zien elkaar steeds minder.

Jij fokt jezelf alleen maar op.

De ergernissen worden alleen maar groter.

De afstand tussen jou en jouw partner wordt alleen maar groter.



Denk jij dit nog minimaal 15 maanden vol te houden?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem toch gaan. Ongeacht wat vele hier zeggen zou ik hier ook niet blij mee zijn. Tijdelijk als noodsituatie als het echt niet anders kan is niet leuk maar vooruit. Maar 15 maanden vind ik echt niet tijdelijk.

Je kan daar dus ook niet meer thuiskomen ivm je kattenallergie, vind dat er erg weinig rekening met jou word gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je toch al een topic over geopend?? Onder een andere naam??

Verder vind ik dat je volledig gelijk hebt, in een relatie moet je rekening met elkaar houden en op zijn minst begrip voor elkaar kunnen opbrengen. Hij kan zich totaal niet in jou inleven. Het is toch van de zotte dat hij voor haar zou kiezen ipv voor jou??

Los hiervan is het ook erg onverstandig om iemand in huis te nemen met een dikke schuld. Doet ze daar iets aan? Is ze aan het afbetalen of vind ze het wel lekker makkelijk zo?

Erg lastige situatie. Ik zou erover denken om het uit te maken want hij stelt zijn prioriteiten verkeerd, is egoistisch.

Ik zou hem ook een bericht sturen dat je een relatie met zijn 2en hebt, dat het niet jouw taak is om haar uit huis te zetten en dat als hij niet naar oplossingen wil zoeken (bijv. ze heeft een maand om iets anders te zoeken) jij daar de conclusie aan verbindt dat hij niet genoeg van je houdt en dat jij jezelf iemand gunt die volledig voor je gaat, dus dat je je genoodzaakt ziet de relatie te beeindigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 01 augustus 2014 @ 11:57:

Hier heb je toch al een topic over geopend?? Onder een andere naam??

Verder vind ik dat je volledig gelijk hebt, in een relatie moet je rekening met elkaar houden en op zijn minst begrip voor elkaar kunnen opbrengen. Hij kan zich totaal niet in jou inleven. Het is toch van de zotte dat hij voor haar zou kiezen ipv voor jou??

Los hiervan is het ook erg onverstandig om iemand in huis te nemen met een dikke schuld. Doet ze daar iets aan? Is ze aan het afbetalen of vind ze het wel lekker makkelijk zo?

Erg lastige situatie. Ik zou erover denken om het uit te maken want hij stelt zijn prioriteiten verkeerd, is egoistisch.

Ik zou hem ook een bericht sturen dat je een relatie met zijn 2en hebt, dat het niet jouw taak is om haar uit huis te zetten en dat als hij niet naar oplossingen wil zoeken (bijv. ze heeft een maand om iets anders te zoeken) jij daar de conclusie aan verbindt dat hij niet genoeg van je houdt en dat jij jezelf iemand gunt die volledig voor je gaat, dus dat je je genoodzaakt ziet de relatie te beeindigen.



+1

Denk dat TO zich toch gaat laten overhalen door hem want 3 maand geleden zaten ze in dezelfde situatie (of nee toch niet. Het is nog erger) en TO houdt nog van haar vriend.



TO soms moet je beslissingen nemen in je leven hoe pijnlijk en verdrietig het ook is om jezelf te beschermen en omdat je wel meer waard bent dan een partner die totaal geen rekening met je houdt.
Nienke, dat kwartje gaat niet vallen, want het interesseert hem helemaal niks wat jij ervan vind. Hoe lang ga je nog zo over je heen laten lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ach schei nou toch uit.



Die vent heeft er nou twee om te neuken, en hij houdt meer van zijn vriendin dan van jou TO.



Maar aangezien jij niks durft te ondernemen zal er ook niks veranderen.



Veel geluk in je driehoeksrelatie.

Doe je wel even een soa test?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Om eerlijk te zijn vind ik dit nu wel heel erg lachwekkend worden hoor. Als ik je vriend was geweest dan had ik je al gelijk gedumpt, wat kan jij zeuren en wat laat jij je als een voetveeg gebruiken zeg! Waar is je eigenwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Huh Kiki? TO moet zich niet zo aanstellen over de situatie maar laat zich ook gebruiken als voetveeg?? Wat een dubbele boodschap geef je af. Welke van de 2 is het nou?
Alle reacties Link kopieren
Nee nee, hang er vooral geen consequenties aan op. Die twee zitten je daar uit te lachen, bij de barbecue in de gepimpte tuin, ieder een kat op schoot.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
quote:appelientjex schreef op 01 augustus 2014 @ 12:37:

Huh Kiki? TO moet zich niet zo aanstellen over de situatie maar laat zich ook gebruiken als voetveeg?? Wat een dubbele boodschap geef je af. Welke van de 2 is het nou?

Beide!



Zij moet zich niet aanstellen dat hij die meid helpt en er geen drama van maken als ze een plantje neer zet en 2 katten heeft, dat TO allergisch is is dan maar heel erg jammer.



En ze moet zich niet zo in de maling laten nemen, als hij echt wat om TO had gegeven dan had hij zeker haar opties serieus genomen en meer rekening met haar gehouden en dat doet hij niet omdat hij haar helemaal niet zo leuk vind als zij hem.
Alle reacties Link kopieren
Nou,



Het is een paar weekjes rustig geweest tussen ons. Ik heb even afstand genomen en ben een tijdje naar een vriendin geweest over ver. Even tijd voor mezelf.



Gisteravond hebben we uiteindelijk gepraat. Het kwam er op neer dat hij vind zich genoeg aangepast heeft de afgelopen tijd in onze relatie. Dat gaat hij dus niet meer doen. Hij gaat zichzelf niet meer verloochenen zoals hij het zei. Hij had genoeg concessies gedaan zoals mij een sleutel geven, vaker bij mij komen enz.. en dat was nu afgelopen.



Kortom, hij heeft haar beloofd haar te helpen voor zoveel maanden en daar wijkt hij niet vanaf. Zelfs alleen een gesprek met haar om te kijken naar andere woonopties wil hij niet. Dan moet ik dat maar doen.



Hij had ook geen zin meer in het constante geruzie en dat moest maar eens veranderen. Hij wist hier geen oplossing meer voor dus ik moet maar een oplossing bedenken..



Nou die heb ik inmiddels bedacht. Ik ga vanavond naar hem toe met zijn spullen en mijn eigen spullen haal ik dan op en dan ben ik er klaar mee..



blijkbaar is die huisgenoot belangrijker als mij.. heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
Dat zat er wel aan te komen Nienke.



Goed dat je voor jezelf kiest.

Hij doet dat tenslotte niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder, die reacties hier zeg. Alsof een man die met een vrouw in huis woont daar direct ook mee ligt te rampetampen, omdat ze 's avonds samen eten en zij van haar house a home maakt.



Mijn vriend heeft 2 jaar lang met een andere vrouw in huis gewoond, terwijl wij een LAT-relatie hadden en ik aan de andere kant van het land woonde. En ik heb me geen moment bedreigd gevoeld door deze vrouw hoor. Ook al hadden die twee het regelmatig erg gezellig en hadden ze dezelfde hobby's waar ik niet over mee kon praten.



En na 2 jaar ben ik er gewoon bij ingetrokken. Natuurlijk vond ik het op mijn onzekere momenten wel eens vervelend dat zij het zo gezellig hadden samen en voelde ik mij soms het derde wiel aan de wagen. Maar mijn vriend kwam toch echt iedere avond bij mij in bed liggen en niet bij de deur ernaast. Meestal maakten we ook grappen over 'zijn vrouwen'. En hebben zijn andere vrouw en ik ook regelmatig tegen hem samengespannen. ^_^



Ik snap je beslissing hoor Nienke, er is in jullie relatie zo te merken al langer iets/meer mis. Maar samenwonen met een andere vrouw staat echt niet direct gelijk aan ontrouw. Wel kan ik me voorstellen dat je je hier niet zo even overheen zet, gezien de eerdere/andere problemen in de relatie. Hij houdt zich niet aan zijn afspraken met jou en ik vind het ook vreemd dat hij duidelijk de huisgenoot boven jou verkiest. Mijn vriend had echt wel met huisgenoot overlegd over andere huurmogelijkheden of opties voor de katten, als ik er een probleem mee zou hebben. Je relatie gaat toch voor lijkt me.



Sterkte vanavond!
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
Ik denk dat het niet eens gaat om het feit dat hij met een vriendin in huis woont. Ik denk dat hier veel meer mis is en de manier waarop het gaat.

a) hij beslist zonder overleg. Terwijl 15 maanden met katten niet heel vreemd is als je al anderhalf jaar een relatie hebt met iemand.

b) hij geeft in het gesprek aan al "meer concessies gedaan te hebben en zichzelf verloochend te hebben" en dat is wrs de reden dat hij er zo star in zit. Oftewel: er zit onderliggend veel meer mis. Heb het daar met hem over.



Waarschijnlijk had TO er minder problemen mee gehad als hij overlegd had, zij krijgt nu het gevoel niet belangrijk te zijn. Tevens denk ik dat als jij om wat voor reden hier super problemen mee hebt, dat je tot een compromis moet zien te komen. Dat vind ik ook van zijn kant want anders kan je inderdaad vraagtekens stellen bij het feit of je wel belangrijk genoeg bent.



Kortom: praat met hem. En niet alleen over die vriendin. Maar over het gevoel dat je je buitengesloten en niet belangrijk genoeg voelt. En over de aanpassingen die hij heeft gedaan. Misschien eis je meer dan je zelf denkt, misschien ook niet. Maar in elk geval heb je dan een punt waarop je kan beslissen wat je met de relatie wil.
.
wat vreemd dat je interpreteert dat de huisgenoot belangrijk is, dat zegt hij nergens, hij zegt wel dat hij niet van plan is keuzes die hij maakt over zijn woning door jou te laten bepalen. En daar heeft hij gelijk in. Het probleem is dat jij jaloers bent en alleen jij kan daar wat aan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat er veel meer problemen zijn tussen jullie dan alleen dit incident. Het feit dat je vriend zo vasthoudend is in 'ik ga nu alleen maar dingen doen waar ik achter sta' is toch wel erg veelzeggend. Dat zegt hij volgens mij niet voor niets. Klopt het wat hij zegt? Heeft hij heel veel concessies gedaan? Het lijkt erop dat hij graag relaxed in het leven wil staan, niet al te veel regeltjes, niet veel moeten. En het lijkt erop dat jij wel heel graag dingen wil doen, veel met hem samen wil zijn, echt afspraken wil maken. Wat ook wel begrijpelijk is. Ik denk dat dit gewoon heel erg botst en dat hij het zat is.
Wellicht een heel vreemde gedachte (maar dit is dan ook een heel vreemde situatie), maar het lijkt er bijna op alsof vriend van TO gewoon samenwoont met zijn vriendin en dat TO zijn minnaresje is. Een vriendin in nood helpen voor een zeer korte periode, a la, een vriendin voor een veel langere periode in je huis laten wonen, je huis compleet opnieuw inrichten, katten erbij EN haar veel belangrijker vinden. Mwah.. vreemd.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 augustus 2014 @ 13:30:

Dat zat er wel aan te komen Nienke.



Goed dat je voor jezelf kiest.

Hij doet dat tenslotte niet.+1
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je nu voor jezelf kiest! Sterkte vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven