Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina

14-07-2014 17:20 1712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag de demonstratie in Den Haag tegen het geweld van Israel tegen de Palestijnen.



Wie heeft er wat van mee gekregen?



Speech die rond gaat op facebook.



https://www.youtube.com/watch?v=FsVmgLkrCcw
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 09:52:

[...]





Ik ken types als jou wel. Haat alle moslims maar mijn Turkse buurvrouw is zo aardigggggg (krijg altijd koekjes met suikerfeest).. hoe kun je nou iedereen haten puur omdat ze bepaald geloof aanhangen, B*llshit.

Trouwens met haat heb je alleen maar jezelf, moslims ligger er niet wakker van.

Types als mij je kent mij niet eens. Ik ken types als jou wel!

Ik ken genoeg Marokkaanse jongens maar die reageren niet zo stupide als sommige moslims wel doen en ja daar heb ik zeker haatgevoelens voor. Schaam ik me niet voor, dat zeg ik ook tegen degene die zo slap lullen op FB bijvoorbeeld.

Moslims liggen er niet wakker van nee, want de gaaiers die zo blerren hebben sowieso geen geweten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 09:59:

[...]





Is er een onafhankelijk onderzoek geweest, wie al die raketten afvuurt. Dood van de 3 ontvoerde jongens is ook in schoenen van Hamas geschoven.

Die hebben zij ook ontvoerd en vermoord maar jij hebt zo een gigantische plaat voor je domme harses dat ik geen eens met jou in discussie ga!

Ciao
.
quote:mariamm schreef op 01 augustus 2014 @ 00:09:

Malu, waar komt jou haat voor de islam en moslims vandaan? Ik begin me dat serieus af te vragen. Eng zeg!Ik heb een afkeer van de islam omdat het een ideologie is die vrouwen, homo's, joden en ALLE niet-moslims openlijk discrimineert en als derderangs burger behandelt. Bovendien is het een ideologie die vol agressie zit.



Ik heb een afkeer van moslims die kritiekloos achter de haat die uit de koran komt aanhobbelen. Islam is geen vrede maar onderwerping. Van moslims zoals Tutti Frutti heb ik totaal geen afkeer, integendeel die bewonder ik juist omdat ze zelf na is gaan denken. Ik heb in zijn algemeenheid een afkeer van godsdiensten. Die veroorzaken heel veel ellende in deze wereld.
Ik kan me bij de beste wil niet voorstellen dat er in een school, opgezet door de UNWRA, wapens worden verstopt. Waar ook nog VN medewerkers om het leven komen.
quote:mienietjefietje schreef op 01 augustus 2014 @ 09:47:

[...]





De kinderen zijn de dupe.....en jaha, van Israel, gelukkig ben jij het er mee eens!



Ik zou nog maar eens de 10 geboden lezen , als ik jou was.Ja, zal ik doen. Doe jij je cursus begrijpend lezen weer onder het stof vandaan halen? Je trekt zulke rare conclusies.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 01 augustus 2014 @ 10:09:

[...]



Die hebben zij ook ontvoerd en vermoord maar jij hebt zo een gigantische plaat voor je domme harses dat ik geen eens met jou in discussie ga!

CiaoPlaat voor je domme hasses! Zoek maar op staat overal dat HAMAS die moorden niet gepleegd heeft. Geloof me als ze dat gedaan hadden, was het allang opgeëist want zulke misbaksel zijn het. Wil je ook zeggen dat Israël niet 80% van Palestina heeft geroofd? Mmm nee ze hebben het zeker gekocht.
love more, worry les
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 10:22:

[...]



Plaat voor je domme hasses! Zoek maar op staat overal dat HAMAS die moorden niet gepleegd heeft. Geloof me als ze dat gedaan hadden, was het allang opgeëist want zulke misbaksel zijn het. Wil je ook zeggen dat Israël niet 80% van Palestina heeft geroofd? Mmm nee ze hebben het zeker gekocht.Ik zal het nooit met jou eens worden, dat zie ik al
.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 01 augustus 2014 @ 10:25:

[...]



Ik zal het nooit met jou eens worden, dat zie ik al
love more, worry les
Alle reacties Link kopieren
Gaza is aan het uitsterven -- het gevecht verplaatst zich naar de steden, waarin 1,5 miljoen burgers samengepakt zitten zonder voedsel, geneesmiddelen en water. President Bush ondermijnt in de Verenigde Naties de staakt-het-vuren resolutie van donderdag, en er zijn al bijna duizend mensen omgekomen. De grenzen blijven gesloten -- journalisten worden geweerd, en wanhopige burgers kunnen niet weg.



Maar de wereldwijde beweging om deze oorlog te stoppen groeit -- onze staakt-het-vuren petitie heeft nu 430.000 handtekeningen en het aantal stijgt nog steeds, ze werd bezorgd aan de belangrijkste leiders in Europa, de VN en de Arabische Liga. Onze leden uit de VS overspoelen hun vertegenwoordigers met telefoontjes, en wereldwijd gaven Avaaz leden meer dan 120.000 dollar voor een advertentiecampagne in belangrijke dagbladen.



De druk heeft effect -- dus voeren we deze op we met harde advertenties in de VS gericht aan Barack Obama persoonlijk voor een onmiddellijke koersverandering, op Europese leiders deze week met onder vier ogen afleveren van de petitie om hen te doen handelen, en werken samen met Palestijnen en Israëlieten aan gedurfde acties ter plaatse. En elk van deze acties wordt sterker als er meer mensen meedoen aan onze campagne. We willen nog deze week 1 miljoen handtekeningen verzamelen -- als je dat nog niet deed, teken de petitie NU, en stuur deze email naar alle vrienden en familie:



http://www.avaaz.org/nl/g ... ace/98.php?CLICK_TF_TRACK



Eindelijk worden stemmen voor een staakt-het-vuren gehoord in het Israëlisch Kabinet en media, Hamas geeft aan dat het een overeenkomst met Turkse strijdmachten en EU toezicht kan aanvaarden, maar de partijen staan te ver uiteen om dit zelf te stoppen. Daarom is ingrijpen door wereldmachten echt nodig om de patstelling te doorbreken -- en de wereldwijde stemmen van burgers kunnen echt het verschil uitmaken als we een niet te stoppen oproep richten naar aantredend President Obama, Europa en Arabische en Moslim-landen om een eerlijk en duurzaam staakt-het vuren te waarborgen.



Deze week lobbyen we bij Europese en Moslim landen voor een meer doeltreffend internationaal initiatief om het geweld te stoppen, om burgers van alle partijen te beschermen en om normaal leven opnieuw mogelijk te maken in Gaza. Ondertussen helpen we VN Secretaris-Generaal Ban Ki-Moon die in het Midden Oosten werkt aan een overeenkomst (we hebben hem verleden jaar ontmoet om onze voedselcrisis campagne af te geven). Terzelfder tijd moedigen we contacten aan beide zijden aan om creatief na te denken en een eerlijke, met internationaal-toezicht, overeenkomst te aanvaarden.



We voerden reeds door leden betaalde advertenties in de invloedrijke Washington Post en Roll Call, het dagblad van het VS Congres -- Op de dag van zijn eed-aflegging volgende dinsdag, zullen we aandringen bij Barack Obama om het falende beleid van Bush te verlaten en onmiddellijk in te grijpen om deze oorlog te stoppen, door zijn eigen woorden te gebruiken, naast harde feiten om de zaak te bepleiten in advertenties, in VS media debatten en door direct te lobbyen bij zijn team.



Het is verbazingwekkend wat we kunnen bereiken als honderdduizenden over heel de wereld samenwerken -- en als we deze week onze inspanningen op een hoger niveau tillen, kunnen we helpen om eindelijk de Gaza gruwel te stoppen. Gebruik de link hierna om de eerste stap te zetten door de petitie te tekenen, en spoor dan anderen aan om hetzelfde te doen:



http://www.avaaz.org/nl/g ... ace/98.php?CLICK_TF_TRACK
love more, worry les
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 10:29:

Gaza is aan het uitsterven -- het gevecht verplaatst zich naar de steden, waarin 1,5 miljoen burgers samengepakt zitten zonder voedsel, geneesmiddelen en water. President Bush ondermijnt in de Verenigde Naties de staakt-het-vuren resolutie van donderdag, en er zijn al bijna duizend mensen omgekomen. De grenzen blijven gesloten -- journalisten worden geweerd, en wanhopige burgers kunnen niet weg.



Maar de wereldwijde beweging om deze oorlog te stoppen groeit -- onze staakt-het-vuren petitie heeft nu 430.000 handtekeningen en het aantal stijgt nog steeds, ze werd bezorgd aan de belangrijkste leiders in Europa, de VN en de Arabische Liga. Onze leden uit de VS overspoelen hun vertegenwoordigers met telefoontjes, en wereldwijd gaven Avaaz leden meer dan 120.000 dollar voor een advertentiecampagne in belangrijke dagbladen.



De druk heeft effect -- dus voeren we deze op we met harde advertenties in de VS gericht aan Barack Obama persoonlijk voor een onmiddellijke koersverandering, op Europese leiders deze week met onder vier ogen afleveren van de petitie om hen te doen handelen, en werken samen met Palestijnen en Israëlieten aan gedurfde acties ter plaatse. En elk van deze acties wordt sterker als er meer mensen meedoen aan onze campagne. We willen nog deze week 1 miljoen handtekeningen verzamelen -- als je dat nog niet deed, teken de petitie NU, en stuur deze email naar alle vrienden en familie:



http://www.avaaz.org/nl/g ... ace/98.php?CLICK_TF_TRACK



Eindelijk worden stemmen voor een staakt-het-vuren gehoord in het Israëlisch Kabinet en media, Hamas geeft aan dat het een overeenkomst met Turkse strijdmachten en EU toezicht kan aanvaarden, maar de partijen staan te ver uiteen om dit zelf te stoppen. Daarom is ingrijpen door wereldmachten echt nodig om de patstelling te doorbreken -- en de wereldwijde stemmen van burgers kunnen echt het verschil uitmaken als we een niet te stoppen oproep richten naar aantredend President Obama, Europa en Arabische en Moslim-landen om een eerlijk en duurzaam staakt-het vuren te waarborgen.



Deze week lobbyen we bij Europese en Moslim landen voor een meer doeltreffend internationaal initiatief om het geweld te stoppen, om burgers van alle partijen te beschermen en om normaal leven opnieuw mogelijk te maken in Gaza. Ondertussen helpen we VN Secretaris-Generaal Ban Ki-Moon die in het Midden Oosten werkt aan een overeenkomst (we hebben hem verleden jaar ontmoet om onze voedselcrisis campagne af te geven). Terzelfder tijd moedigen we contacten aan beide zijden aan om creatief na te denken en een eerlijke, met internationaal-toezicht, overeenkomst te aanvaarden.



We voerden reeds door leden betaalde advertenties in de invloedrijke Washington Post en Roll Call, het dagblad van het VS Congres -- Op de dag van zijn eed-aflegging volgende dinsdag, zullen we aandringen bij Barack Obama om het falende beleid van Bush te verlaten en onmiddellijk in te grijpen om deze oorlog te stoppen, door zijn eigen woorden te gebruiken, naast harde feiten om de zaak te bepleiten in advertenties, in VS media debatten en door direct te lobbyen bij zijn team.



Het is verbazingwekkend wat we kunnen bereiken als honderdduizenden over heel de wereld samenwerken -- en als we deze week onze inspanningen op een hoger niveau tillen, kunnen we helpen om eindelijk de Gaza gruwel te stoppen. Gebruik de link hierna om de eerste stap te zetten door de petitie te tekenen, en spoor dan anderen aan om hetzelfde te doen:



http://www.avaaz.org/nl/g ... ace/98.php?CLICK_TF_TRACKMaar wat vind jij dan, dat er moet gebeuren? Jij geeft Hamas gelijk of...? Hoe vind jij dan dat ze dit moeten oplossen? Serieuze vraag.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 01 augustus 2014 @ 09:46:

[...]



Komt nu wapenStilstand voor 72 uur dus als Hamas zich daar ook eens een keer aan houd en niet als eerste weer eens iets afvuurt...

Hamas heeft het bestand alweer geschonden:



http://israelhasbeenrocketfreefor.com



Laatste raket is 7 minuten geleden afgevuurd.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 10:29:

Gaza is aan het uitsterven -- het gevecht verplaatst zich naar de steden, waarin 1,5 miljoen burgers samengepakt zitten zonder voedsel, geneesmiddelen en water. President Bush ondermijnt in de Verenigde Naties de staakt-het-vuren resolutie van donderdag

President Bush?



Antieke berichten aan het posten?

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 01 augustus 2014 @ 11:37:

[...]



Hamas heeft het bestand alweer geschonden:



http://israelhasbeenrocketfreefor.com



Laatste raket is 7 minuten geleden afgevuurd.

.



Dat is wat jij wil geloven ja!!



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... an-schenden-bestand.dhtml



Natuurlijk stopt Israël niet ze zijn net zo lekker op dreef! ze hebben net de miljoenen bommen afgestoft, die kunnen niet meer terug het magazijn in. Doe jij toch ook niet met vuurwerk die je koopt. GAZA MOET PLAT!
love more, worry les
[quote]Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 11:50:

[...]



Natuurlijk stopt Israël niet ze zijn net zo lekker op dreef! ze hebben net de miljoenen bommen afgestoft, die kunnen niet meer terug het magazijn in. Doe jij toch ook niet met vuurwerk die je koopt. GAZA MOET PLAT![/quote]



Israël zou met groot gemak Gaza in een kwartiertje plat kunnen gooien als ze dat zou willen maar dat doen ze niet.



Dat Gaza plat moet is dus grote onzin. Logica is ver te zoeken bij jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 01 augustus 2014 @ 11:48:

[...]



President Bush?



Antieke berichten aan het posten?



Alert Noesa. Israël valt in herhaling.

Moet halt geroepen worden. Palestina teruggeven aan oorspronkelijke bewoners en alle vluchtelingen terug!
love more, worry les
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 01 augustus 2014 @ 11:55:

[quote]Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 11:50:

[...]



Natuurlijk stopt Israël niet ze zijn net zo lekker op dreef! ze hebben net de miljoenen bommen afgestoft, die kunnen niet meer terug het magazijn in. Doe jij toch ook niet met vuurwerk die je koopt. GAZA MOET PLAT![/quote]



Israël zou met groot gemak Gaza in een kwartiertje plat kunnen gooien als ze dat zou willen maar dat doen ze niet.



Dat Gaza plat moet is dus grote onzin. Logica is ver te zoeken bij jou.Zal me niks verbazen. Genocide anno 2014, daarna WOlll
love more, worry les
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 11:50:

[...]





Dat is wat jij wil geloven ja!!



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... an-schenden-bestand.dhtml

Tot nu toe hebben de Hamas terroristen zich nog aan geen enkel bestand gehouden. En ook dit bestand hebben ze weer geschonden:



https://mobile.twitter.co ... status/495115168515244033



https://mobile.twitter.co ... status/495123962301800448
quote:Keausje schreef op 31 juli 2014 @ 22:00:

Ik nog meer gevonden over de tunnels van Hamas, het is wel een enorme lap tekst.



nog meer informatie over de tunnels van Hamas



Wat een hoop tunnels en ontzettend gereguleerd door voornamelijk Hamas waarbij er een enorme economie is ontstaan via die tunnels richting ook Israel en later voornamelijk nog Egypte.



Het was even lezen en helaas bleek het een artikel te zijn wat je moet kopen denk ik? Want ik kwam er nu niet meer op en er hangt een winkelmandje bij.



Maar wat ik begreep is dat de ontzettende hoeveelheid tunnels steeds beter zijn opgezet, groter gemaakt en aan de de kant van Gaza via openlijke ingangen is te bereiken, ze werden gegraven vanuit heel veel verschillende ingangen, waarbij heel veel gewone huizen en andere gebouwen als ingang werden gebruikt en vanuit daar op heel veel plaatsen een ingang naar buiten Gaza toe bieden.



Via de tunnels werd alles vervoerd en per dag kwamen ook weer enorme hoeveelheden beton en andere zaken op die manier in Gaza om de tunnels, de gebouwen en wegen weer verder uit te breiden. Ook zaken uit Gaza verdwenen naar o.a. Egypte zoals hun speciale paarden waar in Egypte veel vraag naar was.



Er kwam een heel systeem met toegangspassen en wie er recht op had naar binnen te gaan. Mensen die het eerst op eigen gelegenheid deden daarvan werden door Hamas uiteindelijk de tunnels onder dwang overgenomen.



Er is een hoop eerst illegaal geweest, later enigszins "legaal" ook weer voornamelijk aan Egyptische zijde en daarin werden verschillende stadia doorlopen waarbij later uiteindelijk tunnels i.p.v. 25 meter diep ze verder de grond ingingen tot 40 meter diep omdat ze toen weer illegaal werden omdat men het proces weer bovengronds wilde krijgen en ze onder een beschermende muur doormoesten aan de kant van Egypte bijvoorbeeld waarbij de muur niet diep genoeg kon en alleen maar miljoenen heeft gekost. Buiten Gaza zijn het allemaal bedekte ingangen die uitkomen in ook weer huizen, schuren, het land van de Bedouinen etc.



De hele economie van Gaza was/is uiteindelijk gebaseerd op deze tunnels waarbij Hamas de verdienste opmaakte omdat zij voornamelijk de controle hadden. De legale route was uiteindelijk veel duurder en duurde langer.



Echt enorm raar om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 01 augustus 2014 @ 11:57:

[...]





Alert Noesa. Israël valt in herhaling.

Moet halt geroepen worden. Palestina teruggeven aan oorspronkelijke bewoners en alle vluchtelingen terug!

Is geen excuus om hier antieke berichten te posten als 'nieuws'. Zet het er op z'n minst even bij dan.

President Bush en President Obama in één knip en plakwerkje staat ook best wel dom hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 01 augustus 2014 @ 09:27:

[...]





Vreemde redenatie.

Hoe denk je dat de VS, China en Rusland zo machtig zijn geworden? Met name door vele oorlogen te voeren en anderen te onderdrukken dan wel uit te roeien.

Overigens is de dreiging met oorlog precies waar de grote mogendheden hun macht aan ontlenen.



Wanneer jij je als land zodanig ontwikkeld hebt, dan is het vanzelfsprekend dat je hier en daar spierballen zal moeten vertonen ...,maar het is niet zo dat USA, Rusland en China de meeste oorlogen hebben uitgevoerd, wellicht het minst van iedereen...China is meer aangevallen (oa door de Japan) dan dat zij zelf de aanval hebben in gezet.



Vooralsnog is China tegenwoordig een grootmacht en durft geen enkel land China aan te vallen, dit heeft oa met strategie, ontwikkeling, bevolking en kennis die zij hebben opgedaan te maken en niet zozeer dat zij oorlog aan het voeren waren...Somaliërs zijn ook oorlog aan het voeren maar of zij de wereldmacht zijn, betwijfel ik zeer sterk (om maar een voorbeeld te noemen)!



Mijn punt is; dat wanneer je de macht hebt, dat je dan vrijwel geen oorlog meer hoeft te voeren. Noem mij de oorlogen van China, Rusland en USA nadat zij de grootmachten werden???

Ik kan me alleen de Vietnam- , Irak- en Afghanistan oorlog herinneren. Aan de kant van China kan ik me geen oorlog herinneren.
Als ik het artikel zo las, dan is het heel normaal dat de raketten die aangevoerd werden in willekeurige gebouwen via tunnels worden ingevoerd. Heel veel "gewone" gebouwen werden gebruikt voor de ingangen van de vele tunnels.



Ik zie een land wat compleet in controle is van Hamas die alles wat met de economie daar te maken heeft uiteindelijk onder controle kreeg en zich vooral ging richten op geld verdienen via deze tunnels en bepaalde wie en wat er via deze tunnels werd aangevoerd en afgevoerd.



Er ontstond een tijdje een zeer welvarende economie door in Gaza.



En als ik lees dat er veel gedoneerd wordt aan Gaza, waarvan ik zeker geloof dat de intentie van de meesten goed is, vraag ik me af hoe de controle op dat geld is en men goed in de gaten blijft houden dat het echt bedoeld is voor voedsel en water en niet om Hamas nog rijker te maken met geld en nog meer wapens.



De mensen daar staan voornamelijk onder controle van Hamas en zowel Israel als Egypte hebben er geen vertrouwen in dat mensen die uit Gaza komen goede bedoelingen hebben omdat ze niet weten of het Hamas is, Hamas aanhangers of niet waardoor deze mensen een erg slecht toekomstperspectief hebben omdat de landen om Gaza heen hen beschouwen als zowel vijanden die de Joden dood wilden/willen hebben ofwel als grote criminelen.



Hamas blijft schieten en wil het gebied niet overgeven, de vraag is waar kunnen deze mensen nog heen? Naar Israel lijkt mij geen optie, elke Hamasstrijder zal proberen een grote groep mensen daar dood te maken en daarom ziet Israel hen als grote bedreiging of als mensen die wegvluchtten zodat de Arabieren de Joden konden gaan doden, Egypte wil ze ook niet omdat zij deze mensen ook als grote bedreiging zien en als terroristen voornamelijk beschouwen, Jordanie waarvan de bevolking uit 70% Palestijnen al bestaat wilde deze daar wonende Palestijnen geen burgerrechten meer geven laat staan dat zij deze Palestijnen op willen nemen, bezorgd dat hun al kleine macht van andere origine zeker weten overruled gaat worden door Hamasstrijders.



Het is een groot bolwerk van Hamas waarbij Hamas zeer machtig is binnen dat bolwerk en waarbij zij zullen blijven vechten ten koste van alles.



Staakt het vuren worden elke keer door Hamas niet gerespecteerd. Hoe kan men Hamas stoppen? Hoe kan men de bevolking verder helpen die compleet onder controle staat van Hamas, daar mee is opgegroeid, waarbij zij onderdeel zijn van het netwerk van tunnels, het gedachtengoed ter verdenking hebben?



Israel heeft een dreiging van Hamas waarbij Hamas 5 miljoen van hun inwoners kan treffen als zij niet elke keer de raketten kunnen onderscheppen en dat ging al een paar keer bijna groot fout waaronder de raketten van Hamas op de nucleaire installatie. Dit omdat de raketten van Hamas steeds beter worden qua doelbereik en afstandsoverbrugging en ze nu bijna doel raakten en niet allemaal werden onderschept. Dus Hamas werd/wordt steeds sterker in de aanvoer van betere raketten naar hun gebied.



Wat een ontzettende ramp. Hoe ga je om met een gebied waarin heel veel terroristen zitten met heel veel geld en die de economie daar in stand wilden houden en die blijven vuren met steeds betere raketten met het gedachtengoed alle 6 miljoen en meer Joden te moeten doden vanuit een gatenkaas en waarbij de omringende landen deze terroristen niet willen hebben en er daarbij nu zoveel burgers ook klem kwamen te zitten in die maatschappij. Ontzettend triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 01 augustus 2014 @ 12:12:

[...]



Is geen excuus om hier antieke berichten te posten als 'nieuws'. Zet het er op z'n minst even bij dan.

President Bush en President Obama in één knip en plakwerkje staat ook best wel dom hoor.

Antieke berichten posten is het handelsmerk van half de 'Pro-Palestina'-aanhang. Het is echt tenenkrommend. Er valt geen normale discussie te voeren. Het is onmogelijk om de feiten te verkrijgen, want de Palestina-aanhangers verzinnen de 'feiten' waar je bijstaat en recyclen oude leugens en de Israël-aanhangers doen voorkomen alsof Israël bezig is met een humanitaire missie (we bellen ze vantevoren op dat we hun huis platbombarderen. O, dan is het goed!)



De Gazastrook is een kruidvat vol leugens en halve waarheden, je kunt er eindeloos over debateren, maar de ware motieven en de ware toedracht zul je waarschijnlijk nooit te weten krijgen. Als nu nog steeds niet met zekerheid kan worden vastgesteld dat Russische seperatisten vlucht MH17 uit de lucht hebben geschoten, waarom denk je dan wel dat alle berichten die je vanuit Gaze bereiken kloppen?



Ik begin me steeds meer zorgen te maken om het antisemitisme in dit land, dat sommige bevolkingsgroepen met de paplepel is ingegoten. Intelligente, hoogopgeleide mensen die in hun dagelijks leven gespecialiseerd zijn in het onderscheiden van feiten en fabels, nemen klakkeloos ieder flintertje informatie uit het kamp dat zij aanhangen aan, zonder daar kritisch naar te kijken.

Ik vind het echt heel erg dat er steeds meer Joden zijn die niet meer met een keppeltje over straat durven. Dat een vrouw die een Israelische vlag ophangt in elkaar wordt geslagen (ik zag alweer allerlei argumenten van Jodenhaters dat deze vrouw van plan is het Israelische leger in te gaan en dat ze daarmee plannen heeft voor oorlogsmisdaden en dat ze dus geheel terecht in elkaar geslagen is. O ja, sla je ook al je ISIS-minded broeders in elkaar dan? Kom nou toch, dit is gewoon antisemitsme, niks steun voor Palestina).



En ik weet niet wat ik er aan kan doen
Occam's razor
De Volkenbond werd destijds opgericht om juist grootheerschappij te voorkomen. De Eerste Wereldoorlog wilde men niet meer en 58 landen sloten zich bij elkaar aan als kleine landen om samen dit in de toekomst te proberen te voorkomen.



Grootmachten zijn in die zin gevaarlijk dat zij makkelijk anderen hun wil op kunnen leggen als zij deze wil verkeerd gebruiken en uitbreiding nastreven.



Het doel van de Volkenbond was dan ook dat elke kleine staat en bevolking recht had en hield op zijn eigen staat. Daaruit ontstond ook het idee dat de Joden recht hadden op een eigen staat. Net als dat de Palestijnen recht zouden krijgen op een eigen staat.



Het idee was om hiermee grote wereldoorlogen verder te voorkomen. De Volkenbond bleek uiteindelijk niet machtig genoeg.



Dit bleek in de Tweede Wereldoorlog en toen kwam daarbij dat de Joden als individuen in een samenleving zwak waren ter bescherming van Hitler en 6 miljoen Joden uiteindelijk het leven verloren in de Holocaust omdat ze Joden waren.



Wat nog eens extra de noodzaak tot een eigen staat onderstreepte.



Dit idee werd vervolgens door de VN (Verenigde Naties) (toen 51 landen bij elkaar nu inmiddels samenwerking van 193 landen) opvolger van de Volkenbond overgenomen nadat het land steeds meer te lijden kreeg onder onrust tussen de verschillende bevolkingsgroepen.



Zij hadden als doel: Het is een intergouvernementele organisatie die samenwerkt op het gebied van het internationale recht, mondiale veiligheid, behoud van mensenrechten, ontwikkeling van de wereldeconomie en het onderzoek naar maatschappelijke en culturele ontwikkelingen.



De organisatie telt sinds 14 juli 2011 193 lidstaten.[1] Vrijwel elk internationaal erkend, onafhankelijk land is lid van de organisatie.[2] Vanuit het hoofdkantoor in New York en de deelhoofdkantoren in Genève, Wenen en Nairobi beslissen de lidstaten en de gespecialiseerde organisaties van de Verenigde Naties tijdens reguliere ontmoetingen over essentiële wereldzaken en wereldomvattende gebeurtenissen. Sinds eind jaren 90 is de organisatie zich ook meer gaan richten op interne ontwikkelingen en hoe de Verenigde Naties mee kunnen groeien met de vraag naar een nieuwe methode van wereldwijde samenwerking.[3]
Alle reacties Link kopieren
Wat de Belgische Kranten wel publiceren



Extreemrechtse Israëli's zingen: "Morgen geen school, er zijn geen kinderen meer in Gaza"



Er is een schokkende video opgedoken waarin extreemrechtse betogers in Israël de dood van ontelbare kinderen in Gaza vieren met het zingen van een lied. De teksten zijn onthutsend. Dit is de schaamte voorbij.



Terwijl een grote linkse anti-oorlogsdemonstratie plaatsvond in Tel Aviv, maakte zaterdagavond ook een extreemrechtse groep haar opwachting op het Rabin plein om de oproep van duizenden Israëli's om het bloedvergieten te stoppen, te counteren. "Het is morgen geen school; er zijn geen kinderen meer in Gaza", klonk het in het Hebreeuws volgens de Times of Israel. Ze riepen ook "Ik haat alle Arabieren" en "Gaza is een kerkhof".



Volgens schattingen van de Verenigde naties zijn er al minstens 230 kinderen omgekomen sinds Israël het recente offensief tegen Gaza in gang zette.



http://m.demorgen.be/dm/m ... atingNavigationItemId=983
Alle reacties Link kopieren
De Belgische krant De Morgen had op maandag op haar voorpagina een visualisatie van 179 kinderen uit Gaza die omkwamen door Israelisch vuur..



Gewoon HEEL DE VOORPAGINA aan besteed, alle namen, geslacht, het lag zo in de rekken van de winkels!!



Zo ziet die voorpagina eruit



https://twitter.com/ASnoeys klik op de tweet en de hele voorpagina komt in beeld!



Petje af voor de Belgen, de Nederlandse media is daar te laf voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven