Overdreven aandacht

01-08-2014 10:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat mijn vriendin haar kinderen overdreven aandacht geeft. Dat gaat met name om het onderbreken van gesprekken.

Als ik met haar in gesprek ben en 1 van de kinderen vraagt iets of zegt iets (midden in mijn zin!), onderbreekt ze direct ons gesprek.

Ze geeft dan het kind voorrang. Dat ergert mij, vooral omdat ze daarna vaak niet eens meer weet waar we het over hadden. Als haar kinderen erbij zijn luistert ze voor mijn gevoel maar met 1 oor naar mijn verhaal.

Een telefoongesprek met haar is vaak verwarrend, er wordt van alles geroepen richting de kinderen tijdens het gesprek.

Ik heb zelf 2 jonge kinderen en die kunnen best even wachten als de volwassenen praten!



Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik me niet zo ergeren misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar geen ervaring mee,

ik ben ook wel de enige binnen mijn vriendenkring met een (jong) kindje. Maar ik denk er hetzelfde over, mijn zoontje weet ondertussen denk ik ook wel dat het geen zin heeft om mij (onnodig) te onderbreken als ik in gesprek ben en die is nog maar 2,5 moet je nagaan haha



Ik zou dat zelf ook irritant vinden het gezellig kletsen en de lol ervan is er dan wel een beetje vanaf
Je raadt het al. Je ergeren doe je zelf. Als haar gedrag je niet bevalt, kan je dat accepteren, je eigen gedrag aanpassen, of je ergeren. Het eerste geeft rust, het tweede oplossingen en het derde hoge bloeddruk.
Ja, ervaring. Je zou haar het boek "Franse kinderen gooien niet met eten" kunnen geven. Leerzaam en ook gewoon heel leuk om te lezen, dit onderwerp komt zijdelings ook aan bod. Het gaat vooral over leren slapen, eten en vermaken.
Hm. Ik weet niet hoe oud haar kind is, maar ik denk dat haar kind best weet dat je vriendin altijd naar hem/haar luistert tijdens andere gesprekken. Zo leert haar kind toch niet om even te wachten, iets met uitgestelde aandacht?

(Ervaring in het onderwijs)