Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Alle reacties Link kopieren
Menn, op jouw dagmenu zou ik echt niet kunnen werken, zeker als je ook nog een uur flink gefietst hebt. Dagje vrij wel!



Gisteren een glas van dat lekkere appiesap gehad, versgeperst uit de koeling. Had nu braam-limoen, Maken wij ook vaak zelf ijsjes van, kinderen zijn er dol op en het is voor voor 35% korting, zo'n 2 dagen voor de datum verstrijkt. Anders drink ik zo'n flesje toch meteen leeg en dat is wel weer wat veel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
@coconutt, goede tip! Ga ik zeker onthouden:-) een vriend van mij heeft best behoorlijk overgewicht en hij vroeg ooit aan zn diëtiste wat hij moest doen als hij honger had. Zij antwoorde toen: bakje magere kwark (eiwitten) fruit of groente, maar laten we eerlijk zijn, je mag best af en trek hebben, je lichaam heeft nog genoeg voedingsmiddelen om te verbranden...



@ lemonade: ik zocht de wraps, merci!



@ sweetmadness: fijne vakantie



@de nieuwe deelnemers: welkom! Super leuk dat we jullie aantrekken :-D



@deesjedamian: ik heb wel eens een onderzoek gelezen, dat mensen die in het begin van hun afslank periode snel veel gewicht verliezen, daar heel veel motivatie van krijgen en daardoor succesvoller hun nieuwe levenstijl volhouden ; super goed bezig dus!



@lasvegas: over dat magere beleg, misschien is dat wel zo, maar als je dat beleg wat je nu eet nou super lekker vindt... Misschien zorgt dat er wel voor dat je minder snel gaat snaaien of een terugval krijgt, omdat je wel echt genieten van je lunch en dus minder moeite hebt om je verder in te houden. Valt misschien ook wat voor te zeggen?



Ik heb wel echt de knop om merk ik, zelfs met sociale dingen voel ik me heel gemotiveerd en sterk om de juiste keuzes te maken, zonder dat ik het daardoor minder naar mn zin heb. Borrelen, bowlen, uit eten, bbqen, verjaardagen, festival, maar ook een avondje alleen thuis, heb t allemaal meegemaakt de afgelopen weken maar heb me nooit laten gaan. Voelt goed en deze groep helpt me echt heel erg!!!



Succes allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Millefleurs, dan heb jij wat meer nodig dan ik/verbrand je meer op een dag...

want ik heb nu nergens last van & geniet van alle keuzes
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik had gisteren een drukke dag dus kon daarom niet mee doen.



@ allemaal, leuk om te zien dat iedereen zo actief bezig is en ook wat afvalt.



Ik dacht ook in het begin dat ik me niet zo wil focussen op mn gewicht maar toch had ik een weegschaal gekocht (bij de Lidl, zo'n mooie digitale voor 13 eutjes!!!) en ik wil dan toch wel graag nog een paar kilo slanker zijn. Ik voel me daar prettiger bij.



Dat van het stukje lopen is een goede tip Coconutt.



Zal mijn eetlijst nog doorgeven, heb ook een verjaardag gehad dus lees: taart en 1 1/2 witte wijn....

O: magere kwark met bosbessen 2x koffie en 1 thee

T: 30d challenges 3 dagen inhalen.. hihi..

L: omelet van eieren met daarna Hüttenkäse en tomaatje ertussen.

T: hamkaas croissantje (hongerig door de supermarkt, zucht....)

D: macaroni ( was viessss, ik kan niet koken :/)

T: taart (klein stukje! ), 1.5 glas wijn, wat borrelnootjes.



Nou vanaf vandaag gaan we een lang weekend weg. Misschien dat ik vandaag nog ergens op reageer en anders pas maandag of dinsdag.

Iedereen veel succes en alvast een fijn weekend! !

Liefs Lauw.
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend lauwtje, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:menn schreef op 31 juli 2014 @ 09:08:

Millefleurs, dan heb jij wat meer nodig dan ik/verbrand je meer op een dag...

want ik heb nu nergens last van & geniet van alle keuzes



Ik was benieuwd en heb zo'n berekening gedaan wat ik verbrand in ruststand (op basis van lengte, gewicht en leeftijd) en dat is voor mij 1510 calorieën. ik meen gelezen te hebben dat dat jouw dagmenu is. Dan klopt het inderdaad dat ik meer nodig heb, zeker op werkdagen!



(Ik wilde je er trouwens ook niet op aanvallen, maar het viel me gewoon op.)
Fijn weekend Lauwtje!



Heb weer een vrije dag vandaag, chill.

Weet niet meer wie het zei, maar qua beleg vind ik filet Américain wel heel erg lekker, dus dat eet ik idd wel regelmatig. De tip om kipfilet & ham enzo bij de slager te halen, ga ik ook een keer uitproberen.



Verder: mooie resultaten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mijn menu van vandaag



O: 3 speltboterhammen met filet american

L: omelet met tomaat en ui

D: 2 volkorenwraps met sla en kip en tomaat (klein sweet union sausje

Snack werk: yoghurt met muesli
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:



O: 2 beschuiten, 1x hagelslag, 1x kalkoenfilet

T: appel

L: restje witlofsalade, 2 speltboterhammen, 1x kalkoenfilet, 1x rauwe ham

T: schaaltje magere yoghurt met perzik, stukjes galiameloen

D: rauwe andijviestamppot (mjammie!)
Alle reacties Link kopieren
O: smoothie spinazie, lijnzaad, turkse yoghurt, bosfruit

T: Appel

L: salade: spinazie, lijnzaad, havermout, tomaat, druiven, honing en een geitenkaas

T: abrikozen zaden bar (home made) en een lepel pindakaas :S

A: BBQ



Ondanks mijn happy mood vanmorgen, ben ik vandaag een beetje down en daardoor minder gemotiveerd. Hoop dat ik me in kan houden op die bbq.
Alle reacties Link kopieren
Komt goed hannief! De afgelopen weken heb je ook overleefd, dus deze bbq kan er ook wel bij! En een beetje genieten op z'n tijd moet ook kunnen. Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
@coconut

Dat ijsje met die dropstok, is dat niet Liuk ofzoiets?



Goede tip van dat rondje lopen na de lunch. Probeer ik ook vaak. Eerst mijn lunch eten, dan pauzeren waarbij ik ongeveer een kwartier ga lopen. Voor het wandelen heb ik soms nog wel eens zin in meer, of in iets zoets na mijn boterhammen. Na de pauze meestal niet meer .

Ik blijf het toch bewonderenswaardig vinden, al die mensen die kunnen ontbijten of lunchen met yoghurt of kwark. Ik probeer het nog regelmatig, als ontbijt of lunch een flinke bak zuivel maar het vult me echt niet lang. Ik houd het toch liever bij mijn boterhammetjes of flinke salade.



@hannief Klopt, je mag best af en toe honger/trek hebben. Dat heb ik ook geleerd uit het boek van Mieke Kosters. Maar ik moet nog erg wennen aan dat gevoel (rommelende maag etc.) merk ik. Lang niet gehad en het voelt vreemd & vervelend. Ik ben dan heel bang dat ik slap word ofzo. Maar misschien moet ik er af en toe gewoon doorheen en wordt het dan makkelijker...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee. Ik durf alleen niet op de weegschaal te staan. 😂
Alle reacties Link kopieren
Nette lijstjes weer vandaag!



@Eva: geen idee, ik trok hem zo uit de vriezer en heb niet gekeken



O: 2 speltboterhammen, 1 met roomboter en 30+ kaas, 1 met filet americain

T: banaan

L: 250 gram magere kwark met gemengde noten, bosbessen, frambozen en honing

T: kleine salade met groenvoer en gerookte kip, pijnboompitten, parmezaanse kaas, een gekookt ei en een pestodressing

D: 125 gram gevulde pasta van de Albert Heijn met napolitanasaus en wat parmezaanse kaas



Ik ga zo sporten, een uurtje na mijn avondeten. Volgens de app heb ik zo'n 1600 kcal binnengekregen vandaag. Na het sporten pak ik misschien nog iets kleins. Een cracker of een soja-cappuccino met een blokje pure chocolade of iets dergelijks...
Alle reacties Link kopieren
@Eva: ik pak liever havermout dan een bak kwark in de ochtend. Die laatste liever bij de lunch. Ik gooi er, zoals je ziet in mijn lijstje, fruit en noten doorheen en dat verzadigt prima. Afwisselen is ook goed. Ik probeer zelf niet te ver vooruit te denken en eet waar ik op dat moment zin in en tijd voor heb. Soms is dat yoghurt met fruit, als ik tijd heb een gebakken ei, maar ook vaak brood of crackers met mager beleg.



@Deesje: eet jij verder geen tussendoortjes? Ik vind het een knap lijstje. Ik zou dat niet volhouden



@Hannief: hoe was je dag? Hoe voel je je nu?



Ik doe vandaag en morgen nog gewoon lekker gezond, maar dit weekend heb ik een evenement dus dan zal ik wel de nodige alcoholische dingen drinken en niet veel meeschrijven. Ik wil gewoon genieten. Zeker in het weekend.
Hannief, succes bij de BBQ! Daar zou stokbrood met kruidenboter echt m'n valkuil zijn.



Heb vandaag niet zo'n heel goed dagje, ben een beetje brak van gister namelijk..

O: 2 crackers met kaas, glas melk

T: eierkoek

L: witte bol met gerookte zalm & roomkaas, 2 grote verse jus en een Red Bull

T: plak kaas

D: 2 broodjes shoarma met knoflooksaus en een glas melk



Ooit dronk ik echt de hele dag door melk, totdat ik erachter kwam dat daar best veel kcal in zitten, tegenwoordig hou ik het dus eigenlijk altijd bij 1 glas melk per dag, maar als ik brak ben, heb ik er echt weer extra zin in ofzo..

Morgen weer werken en dan dus even weer een beter dagje!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag; onwijs genoten van indo eten!



Thee

250 halfvolle melk,40gr Brinta,handje rozijnen, eetlepel chiazaad



Groene smoothie: paksoi,wilde perzik,banaan,water



Thee

Volkorenboterham met pindakaas en sambal

Volkorenboterham met smeerkaas en Cherrytomaatjes



2x flesje water met sporten



2x Thee



2xFlesje water

Indonesisch (schotel)

Bami goreng rames met daging semur,daging belado,sambal goreng tempe,sayur lodeh & half ei



Waterijsje (*zo'n zakje wat je zelf in moet vriezen!)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Menn! Indonesisch eten is goooooood!



LasVegas, flink schrikken he, van die melk? Je kunt zo makkelijk bezuinigen op kcal door je dranken aan te passen. Ik drink enkel nog water en koffie (en in de winter thee) en een paar keer per week frisdrank Zero of Rivella. Nou ben ik ook wel een waterjunkie hoor, ik tik zo 3 liter weg op een dag..



Nu een uurtje terug van het sporten en ik voel het wel! Zeker omdat ik dinsdag ook al heb gesport. Het is weer een drukke week geweest waarin ik amper tijd voor mezelf heb gehad om te relaxen dus dat evenement dit weekend komt als geroepen!



Net nog 4 crackers met kaas en wat pure chocolade achter m'n kiezen.. Misschien niet de beste keuze maar lekker was het wel!
Alle reacties Link kopieren
Geniet van het evenement!!



Ik had om 19.00 gegeten.... Een flink bord krijg je altijd!

& om 21.40 had ik echt weer trek dus nog maar bakje kwark met noten gegeten, anders kan ik niet slapen!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie lijstjes heeft iedereen weer, ga zo door!



@Coconutt, dat ijsje dat jij hebt gegeten is inderdaad een Liuk. Is citroenwaterijs en het stokje is inderdaad van drop. Het schijnt het meest gegeten ijsje in Italie te zijn;) Heb je ook weer wat geleerd haha.



Is sporten voor jou een moment van relaxen of van moeten?



@EvaViva, vroeg at ik eigenlijk ook altijd brood als ontbijt. Na een tijdje in het buitenland gewoond te hebben (geen lekker brood) en daar altijd kwark of yoghurt als ontbijt te hebben gegeten snakte ik toen ik terug was weer naar een heerlijke boterham. Ik merkte echter dat ik juist van het eten van brood in de ochtend weer sneller honger kreeg en ook dat mijn maag raar ging doen. Toen weer terug gegaan naar de kwark en nergens last van. Af en toe eet ik nog wel 's morgens brood, maar niet meer zo vaak. Tussen de middag eet ik overigens wel graag brood, heb dan gelukkig geen last.



Ik ben blij om te lezen dat iedereen hier in het topic ook ruimte laat om te genieten en hier niet helemaal van in de stress raakt. Ik ben van mening dat als je jezelf toestaat af en toe te genieten het ook veel beter vol te houden is om een gezondere leefstijl aan te nemen dan heel streng te zijn voor jezelf.

Zelf



@ Havermout eters, kunnen jullie mij tips geven hoe dit te maken als ontbijt? Ging het een tijdje terug maken en volgens mij was dat mislukt pff. Dus ik hoor graag verhoudingen etc. en lekkere recepten want dan wil ik van het weekend maar weer eens dat meenemen bij de boodschappen. Afwisseling kan namelijk geen kwaad.

Heb zelf morgen ook een bbq en daar ga ik ook gewoon lekker van genieten!



Mijn lijstje van vandaag:

O: magere kwark, banaan, blauwe bessen, lijnzaad en glas multivitaminen

T: snack a jack smaak kokos/chocolade

L: 2 boterhammen meergranen met geitenkaas, walnoten, iets met gojibessen etc. en een flesje water

T: appel en snack a jack smaak kokos/chocolade, water

D: 2 wraps met huttenkase, gerookte zalm en komkommer, daarbij nog een rauwkostsalade, spa rood

T: 2 rijstwafels met pindakaas, water



Sport: 1,5 uur en veel water gedronken



Even afsluiten met een quote:

" It's okay if you try and fail, but it's not okay if you fail to try".
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,heb gisteravond gebarbecued,de hele dag 2000 calorieen gegeten,viel me nog mee.Waaronder een rosebiertje,aardig fruit,vlees met een sausje,over de hele middag en avond een hand chips,geen ijs en andere hapjes.al met al een goed gevoel en eens een keer geen schuldig gevoel,das al heel wat voor mij.!!!



Vandaag even streneger en een extra rondje met de hond.Morgenochtend ga ik lekker een stuk of 8 - 9 kilometer hardlopen,heerlijk ik heb er al zin in.Iedereen weer een hele fijne dag ,de zon schijnt hiet alweer!!!
afvallen
Alle reacties Link kopieren
@Lemonade: ik ben het toch eens gaan vragen aan huisgenoot en verrek, inderdaad een Liuk



Ik zie sporten nu vooral als moeten, maar dat komt omdat ik eerder heel erg onsportief was. Ik merk dat het steeds beter gaat en ik me fitter voel dus ik hoop dat ik het straks ècht leuk ga vinden



Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het fijn is dat iedereen hier heel layed back is over het gezond doen. Het is zoveel fijner om als doel 'je fit voelen en gezond zijn ' te hebben dan om steeds frustraties te hebben over niets 'mogen'. Het moet leuk blijven en zo hou je het veel langer vol dan als je jezelf strenge regimes op legt.



Over die havermout: ik eet het soms warm (40-60 gram havermout en 100-150 ml sojamelk) met diepvriesfruit van de Albert Heijn of banaan met kokos, honing en walnoten. Als ik het koud eet graag met aardbeien, banaan frambozen of bosbessen en dan dus de nacht ervoor al laten weken in de koelkast. Cacaonibs en een mix van gojibessen, moerbeien (lekker!) en gedroogde cranberry's kun je nu ook gewoon kopen bij de Albert Heijn



@Menn: dankjewel! Ik heb er erg veel zin in! En nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit.



Goed bezig Skinnylinny! Mooie voornemens heb je, geniet van de dag!



Ik werd vanochtend al voor mijn wekker wakker en heb heerlijk lang gedouched. Straks werken en met een vriendin uiteten. Heel veel zin in, het belooft een prachtige dag te worden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Funky2901 :D



@ Menn, oh Indonesisch, super lekker ja !



@EvaViva, ja ik denk ook dat het heel erg afhangt van wanneer je trek hebt. Als ik om half 6 trek heb, kan ik best nog een half uur/uurtje wachten tot het avondeten. Maar als ik om 10 uur smorgens al trek heb, dan ga ik toch iets aan dat gevoel doen. Maar het is inderdaad een raar/vervelend gevoel!



@ Lemonade, op het pak van de quaker havermout staan de exacte verhoudingen, als je die niet gebruikt kan je altijd in de supermarkt teven spieken! Soms maak ik havermout ook met kwark en fruit, dan maken de verhoudingen heel weinig uit



@Coconutt/LasVegas/JeetjeMina, Bedankt! Het ging goed:1,5 gepofte zoete aardappel, 4 gambas, 4 stukjes speltstokbrood, komkommer en tomaat en een klein stukje kwarktaart. Ik voel me nu beter.

Ik ben denk ik iets minder layed back en ontspannen dan jullie allemaal als het op dat gezonde aankomt. Dat is iets waar ik aan moet werken, anders ben ik straks wel gespierd en slank, maar wel ongelukkig!

Morgen heb ik een afspraak met een soort PT, die heeft ook mijn voedingsdagboek van de afgelopen 3 weken ingezien. Dus dan ga ik eens goed praten over de verhoudingen tussen sporten, voeding en genieten.



Het is allemaal ook een leerproces toch? Ik kom mezelf in ieder geval wel tegen!
Alle reacties Link kopieren
@hannief Wat een slim idee om met iemand te praten over je voeding en beweging e.d. Hopelijk heb je er iets aan!

Het is zeker een leerproces!

Ik kom mezelf ook nog regelmatig tegen. Vooral van die 'ingesleten gedachten' heb ik last van. Gisteren naar een evenement in de stad en de film. Dan hoort daar in mijn hoofd een lekker ijsje op de markt en/of knabbels in de bios bij. Alles achterwege gelaten deze keer! Even raar hoor, vond het toch wat saai ofzo. Hoewel ik ook wel weet dat gezelligheid niet afhankelijk is van eten. Ben dus wel trots.



Ook heb ik altijd meer honger als ik naar het werk fiets (3 kwartier enkele weg, berg op berg af). Of ik beeld het me in, natuurlijk. Dan ontbijt ik flink maar voel me alweer slap als ik op het werk aankom. Dan meen ik dat ik toch echt weer iets extra's moet eten. Dan schiet het natuurlijk niet op met die extra beweging (als ik het er weer bij eet)...



@coconut Dat is me iets tè superfood achtig, wat je daar beschrijft die havermout met cacao nibs en allerlei gekke bessen haha. Muesli met bosbessen vind ik ook wel prima ;). Die cacao nibs vind ik trouwens sùper vies, jij niet??



@skinnylinny Knap hoor! Dus een bbq met maar 1 stuk vlees en geen enkel brood of aardappelsalade ofzo? Dat is mij nog nooit gelukt helaas!



@lemonade Het zal wel voor iedereen anders werken, wat vult/niet vult! (brood of kwark of iets anders)



@funky Kom op, je kan het, gewoon even die weegschaal opstappen haha! Stel je gewoon het allerergste voor dan valt het vast wel mee.



@lasvegas Ik heb ook een beetje moeten afkicken van melk. Vond het lekker, een glas melk of milk & fruit of soms zelfs chocomel 's ochtends. Nu mis ik het niet meer. Ik drink ook alleen nog maar water en thee. Frisdrank paar keer per week nog maar.
Alle reacties Link kopieren
@Eva: ik kocht die superfruitmix omdat ik nieuwsgierig was, maar met wat lijnzaad en havervlokken is het een prima vervanging voor muesli! Puur en lekker

Die cacaonibs vind ik lekker, ik ben gek op pure chocolade. Hoe puurder hoe beter!



Lijstje van vandaag:

O: 3 crackers, 1 roomboter & 30+ kaas, 1 halvajam, 1 pindakaas, 2 koppen koffie met een beetje sojamelk

T: banaan

L: 2 biologische volkoren pompoenpitbolletjes met halvarine en biologische kaas met kruiden & een suikervrije mueslikoek (de biomarkt staat hier in de stad: jum!)

T: magere kwark met fruit en honing

D: uiteten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven