Afwachten of ??

01-08-2014 12:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi forumers,



De buurvrouw/meid van mijn ouders is ongeveer 4 maanden geleden bevallen, meteen na de bevalling ging het niet goed met hun relatie.. Ze zijn nu al uit elkaar. Zei mag tijdelijk in het huis blijven totdat zei een nieuwe woning heeft. Buurvrouw heeft een postpartum depressie, het CB helpt haar daarbij en geeft aan haar kind niet te verwaarlozen of te slaan. Normaal bemoei ik me nooit met zaken van andere mensen, maar ik ga elke ochtend een bakje koffie doen bij mijn ouders, en ik hoor dat ze tegen het kindje schreeuwd dat ze op moet houden met huilen. Mijn ouders geven aan dat het kindje te hele dag huilt. Zo heeft mijn broer haar gezien in de winkelstraat zonder kind, terwijl het kindje thuis was (alleen?) want het kindje bleef huilen. Mijn ouders hadden aangeklopt maar werd niet opengedaan.



Het zijn allemaal moment opnames, maar ik twijfel of ze wel echt het kindje onderhoud. Mijn ouders durven niet aan de bel te trekken..

Heeft iemand tips?



Vader is helemaal uit beeld, en familie heeft ruzie met de buurvrouw..
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen je ouders of jij eens aanbellen bij de buurvrouw of ze misschien ergens hulp bij kan gebruiken? Al is het maar even oppassen zodat ze boodschappen kan doen/blokje om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vergeten er bij te zetten : mijn moeder heeft aangeboden dat wel eens op het kindje wilt passen, zodat buurvrouw even tijd voor haar zelf heeft.
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Mijn hart breekt.

Ik zou zeker wel even aanbellen en aan de deur komen met iets lekkers of iets leuks voor de baby. En het op die manier eerst luchtig houden, proberen binnen te komen en langzamerhand het gesprek zo sturen of je iets voor haar kan betekenen. Niks doen zou voor mij geen optie zijn.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Allemensen, ga eens wat doen! Er hebben het daar twee mensen heel zwaar, een moeder met PND én een pasgeboren baby. Waar wachten jullie nog op?



Je hoeft haar niet meteen te beschuldigen van kindermishandeling, je kunt ook gewoon aanbellen met een kraamkadootje vragen of een kopje koffie mag komen drinken, vragen hoe het gaat, of je eens een uurtje kunt oppassen, of ze hulp nodig heeft...



Dan kun je iets zinnigs voor haar doen én meteen verder bekijken of de situatie echt ernstig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha- schreef op 01 augustus 2014 @ 12:11:

Vergeten er bij te zetten : mijn moeder heeft aangeboden dat wel eens op het kindje wilt passen, zodat buurvrouw even tijd voor haar zelf heeft.Hoe heeft ze daarop gereageerd dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 01 augustus 2014 @ 12:10:

Misschien kunnen je ouders of jij eens aanbellen bij de buurvrouw of ze misschien ergens hulp bij kan gebruiken? Al is het maar even oppassen zodat ze boodschappen kan doen/blokje om kan gaan.Mijn moeder heeft dat inderdaad aangeboden, helaas nog geen reactie van gehad...
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Bied het dan nog een keer aan.



Ik kan me voorstellen dat je, als pas bevallen, alleenstaande vrouw niet direct de hulp aanneemt van een buurvrouw. Misschien dacht ze dat je moeder het uit beleefdheid zei. Misschien kan ze geen goed moment vinden om erop terug te komen, ze zit immers nonstop met een huilend kind thuis. Misschien weet ze gewoon niet waar te beginnen in de ellende. Ze heeft hulp nodig!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 3 weken na de bevalling op kraamvisite geweest, wat ik hier geschreven hebt. Heeft zei verteld, haar man was toen al bijna niet meer thuis! We hebben een hele mand met cadeaus gegeven en toen aangeboden of ze hulp wilt. Mijn opa heeft een eigen groente tuintje en brengt regelmatig groente langs (zo hoeft ze zelf geen groente te kopen en bespaard ze ook wat geld)

Het is een hele lieve vrouw
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 01 augustus 2014 @ 12:18:

Bied het dan nog een keer aan.



Ik kan me voorstellen dat je, als pas bevallen, alleenstaande vrouw niet direct de hulp aanneemt van een buurvrouw. Misschien dacht ze dat je moeder het uit beleefdheid zei. Misschien kan ze geen goed moment vinden om erop terug te komen, ze zit immers nonstop met een huilend kind thuis. Misschien weet ze gewoon niet waar te beginnen in de ellende. Ze heeft hulp nodig!We zullen het nog een keer vragen! Inderdaad hulp aanneem is moeilijk
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Ze kan het ook hebben opgevat als een beleefdheidsvraag.Bij sommige mensen moet je met voorstellen komen. Luister lieve vrouw, je hoeft je niet sterk te houden, we doen dit graag, dan en dan kunnen we en dan kan jij .....etc etc
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw zit in een verschrikkelijke situatie. Net bevallen, een postnatale depressie en dan gaat die lul van een man van je er ook nog eens vandoor en sta je er helemaal alleen voor.



Maak het haar niet moeilijker dan ze het al heeft door naar instanties te gaan. Biedt nogmaals aan of je kan oppassen. Daar is ze echt mee geholpen.



Ken je de familieleden met wie ze ruzie heeft? Misschien kan je daar iets in betekenen wat betreft bemiddeling in de ruzie zodat ze tenminste weer mensen heeft om op terug te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ook andere buren aansporen er langs te gaan?



Bellen met het AMK, niet om een melding te doen, maar vertellen dat je je zorgen maakt over de baby en advies vragen over wat je kunt doen?



Vraag eens aan haar wat het CB dan doet; het klinkt niet alsof ze adequaat handelen. Ik bedoel: '...en geeft aan haar kind niet te verwaarlozen of te slaan'. Ja, heel zinvol, je zegt gewoon tegen iemand met PND: 'en níet je kind slaan hoor, denk erom?' Dat zal wel helpen



En vraag haar of - en welke - hulp ze krijgt van haar huisarts?



Sorry hoor, heb zelf op het randje van een PND gezeten, mét partner, en dat was al zo'n gruwelijke belevenis. Ik heb echt te doen met die vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie je om haar bekommeren.

Ik zou gewoon aanbellen als ik de baby weer de hele tijd hoor huilen. Haar wegsturen (klein boodschapje doen, stukje wandelen/fietsen).

Bij sommige mensen moet je het niet aanbieden maar DOEN!
quote:Sunny81 schreef op 01 augustus 2014 @ 13:53:

Lief dat jullie je om haar bekommeren.

Ik zou gewoon aanbellen als ik de baby weer de hele tijd hoor huilen. Haar wegsturen (klein boodschapje doen, stukje wandelen/fietsen).

Bij sommige mensen moet je het niet aanbieden maar DOEN!Dit. Gewoon aanbellen en zeggen dat ze een uurtje of wat lekker de deur uit kan, dat jij wel oppast. Of aanbieden dat je de baby even meeneemt naar je ouders, als zij liever alleen thuis is een poosje. Spreek evt een vaste middag/avond af, iedere week, wees concreet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven